Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Jeg får et opp med Opera. Uten reklame.

Spiren, det er interessant at det finnes noen som tør sette spørsmålstegn ved klimasaken også i Danmark. Vi ser dette skje i flere og flere land, og en kan jo stille seg et spørsmål i forbindelse med det som skjer nå. Hvorfor har det ikke skjedd for mange år siden? Fysikken er den samme.

De nasjonene vi nå ser forsvinne mer og mer bort fra ortodoksien frykter jeg gjør det av økonomiske årsaker, og at det da er beleilig å henvise til manglende oppvarming. Ergo ingen fysikkforståelse lagt til grunn. Ingen gode, skeptiske argumenter. Kun gradestokkens avleste data. Men så er det da også mange som hele tiden har sagt at denne saken vil Moder Jord selv avgjøre.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amateur2

Som ebye lurer jeg på om noen har funnet fram til leserinnlegget til Villum Christensen i avisen Sjællandske?

Saken i dansk TV2 er jo middels interessant, det som er det virkelig interessante er å kunne lese hva en dansk politiker skriver, ikke hva dansk TV sier at han skriver ....
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

seoto

Sitat fra: Amateur2 på mai 15, 2013, 13:38:44 PM
Som ebye lurer jeg på om noen har funnet fram til leserinnlegget til Villum Christensen i avisen Sjællandske?

Saken i dansk TV2 er jo middels interessant, det som er det virkelig interessante er å kunne lese hva en dansk politiker skriver, ikke hva dansk TV sier at han skriver ....

Beklager, jeg misforsto det med link. Kan det være denne debatten mellom Dan Jørgensen vs. Villum Christensen som TV2.dk viser til?

http://www.180grader.dk/Video/dan-jrgensen-vs-villum-christensen-om-klimaforandringer
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Villum Christensen- FN's klimapanel er intet værd.

Ca. 1:24 min. inde i videoen.

http://www.youtube.com/watch?v=69T0QsCqp8U
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Jostemikk

Ikke nok med rekordkulde i Alaska og store deler av USA. Nå er den nye normen nysnø i Storbritannia i midten av mai.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2324803/UK-weather-Snow-falls-amid-65mph-winds-town-gets-month-rain-just-24-hours.html?ITO=socialnet-twitter-mailonline





Som han sa den vanskeligstilte briten. Barn vil aldri lære hva annet enn snø er.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

I disse antivitenskapelige og antidemokratiske tider, der vi dessverre har opplevd at såkalte skeptikere (Spencer & Watts) sensurerer debatten på like stygg måte som dem de selv har kritisert for slik debattstyring, tenkte jeg det kunne være på sin plass å lese dette glimrende innlegget på Debattens fugl Føniks. Jeg minner om at man, bevisst eller ei, støtter MSM - i dette tilfellet VG - ved å delta i "debatten" på VGD.

Debattens fugl Føniks - Ingen "Hockeykølle" i Finland heller

Forskjellsbehandlingen er oppsiktsvekkende, og dokumentasjonen på denne styggedommen er bunnsolid.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mai 16, 2013, 13:06:56 PM
I disse antivitenskapelige og antidemokratiske tider, der vi dessverre har opplevd at såkalte skeptikere (Spencer & Watts) sensurerer debatten på like stygg måte som dem de selv har kritisert for slik debattstyring, tenkte jeg det kunne være på sin plass å lese dette glimrende innlegget på Debattens fugl Føniks. Jeg minner om at man, bevisst eller ei, støtter MSM - i dette tilfellet VG - ved å delta i "debatten" på VGD.

Debattens fugl Føniks - Ingen "Hockeykølle" i Finland heller

Forskjellsbehandlingen er oppsiktsvekkende, og dokumentasjonen på denne styggedommen er bunnsolid.

Takk for påminnelsen om dette, jeg har lest igjennom innlegget igjen, og det som er beskrevet er både sant og viktig, og ikke minst drepende for VGDs og MSM sine debattfora generelt. MSM har overhode ikke noe motiv om å holde en åpen og fri debatt om kontroversielle emner med disse foraene, de har kun interesse i å drive opp trafikkgrunnlaget til sine sider slik at de kan ta høyere priser for reklame og generelt løpe velstående makthavere sitt ærend.

Prediksjonen om VGDs død er oppfylt et stykke på vei etter at mange av de gamle medlemmene ble dyttet ut ved "omleggingen" i vinter (herunder Amatør_1). De kommer nok i mål til slutt.

Som det heter i innlegget fra ifjor:
SitatIgjen ser vi et klare tegn på at hele debattregimet til de store mediene i Norge er offer for debattfiksing og MSM framstår som stadig mer uegnet som vertskap for offentlig debatt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

Kina forsvarer sig mod C02 afgift for flyselskaber.

Beijing forsvarer sig energisk mod betaling af  EU-klimaafgiften for sin flyselskaber. Landet vil "ensidigt og bindende ikke acceptere marked foranstaltningerne", avisen "China Daily".

Dette er en fornærmelse mod Bruxelles. EU-Kommissionen har i torsdags truet otte kinesiske og to indiske selskaber med landingaforbud, fordi de modsætter sig systemet med CO2-forurening.

http://www.handelsblatt.com/politik/international/eu-klimaauflage-china-wehrt-sich-gegen-c02-abgabe-fuer-fluglinien/8226172.html
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Amatør1

Sitat fra: Spiren på mai 18, 2013, 22:08:41 PM
Kina forsvarer sig mod C02 afgift for flyselskaber.

Beijing forsvarer sig energisk mod betaling af  EU-klimaafgiften for sin flyselskaber. Landet vil "ensidigt og bindende ikke acceptere marked foranstaltningerne", avisen "China Daily".

God idé, støttes. Både fordi CO2 er en falsk stråmann, og fordi det handler om forsøk på ensidig makt-proteksjonisme fra EU-kadrene. Da bør man få smake egen medisin.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Steve Goddard gjorde meg oppmerksom på denne saken, som er solid dokumentasjon på noe myndigheter og andre totalitære krefter ikke ønsker skal bli allmenn kunnskap.

http://www.glacierbay.org/glaciers.html

SitatGlaciers & Icebergs of Glacier Bay National Park

Tidewater Glaciers




As you enter Glacier Bay in Southeast Alaska you will cruise along shorelines completely covered by ice just 200 years ago.

Explorer Captain George Vancouver found Icy Strait choked with ice in 1794, and Glacier Bay was barely an indented glacier. That glacier was more than 4000 ft. thick, up to 20 miles or more wide, and extended more than 100 miles to the St.Elias Range of mountains.

By 1879 naturist John Muir found that the ice had retreated 48 miles up the bay. By 1916 the Grand Pacific Glacier headed Tarr inlet 65 miles from Glacier Bay's mouth. Such rapid retreat is known nowhere else on earth! Scientists have documented it, hoping to learn how glacial activity relates to climate changes.

Glacier Bay National Park includes 16 tidewater glaciers:12 actively calve icebergs into the bay. The show can be spectacular. As water undermines the ice fronts, great blocks of ice up to 200 feet high break loose and crash into the water.

The Johns Hopkins Glacier calves such volumes of ice that it is seldom possible to approach its ice cliffs closer than about 2 miles.

The glaciers seen here today are remnants of a general ice advance- the Little Ice Age- that began about 4,000 years ago. This advance in no way approached the extent of continental glaciation during Pleistocene time. The Little Ice Age reached its maximum extent here about 1750, when general melting began.

Vi bør kanskje advare forfatterne av denne artikkelen om at Tyske myndigheter nå er ute etter å straffe dem?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Chefio om GIStemp V3

SitatGIStemp – No new source code?

The newest data stamp in it is 2011 for one bit of code not related to GHCN.

What's The Deal?

So I'm realizing this is the same old Version 2 software. But if you go to NCDC to download the Version 2 data to use with it (as I was mostly interested in testing the Raspberri Pi so figured I'd give up on V3) you find out that GHCN Version 2 temperature data is now gone.

The precipitation data is still there, along with the MAX temperatures, but MIN and average are gone.

OK, I've got a few copies of the old V2 "squirreled away" and can get them unpacked in a few days to finish my Raspberry Pi testing. But that's not the point... (Well, it is for me, but there's a bigger point...)

Are we not supposed to have access to both the data AND the software being used to pronounce this yet again "The Hottest Ever!!!"
(even as snow covers the UK and Canada... )?

This is just so broken.

They claim to be running GIStemp with Version 3 GHCN data at their web site.
But are they? Is "Trust me." good enough from the government?

[...]

At this point, I don't know if I ought to be upset that there is no GHCN Version 3 code to validate / check; or be happy that now with Hansen out of the picture his "products" are being allowed to die on the vine. I'm all for just 'round filing' GIStemp and calling it broken history. But I'm not willing to accept having it run, claiming "Hottest Ever!!!" and no way to audit the thing to see what was changed.

As of now, GIStemp is a black box with no utility as it is unverifiable.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Spiren

Nyt fra CERN om kosmisk stråling.

Klimaændringer: Kosmisk stråling kan være en vigtig faktor som er blevet overset.

http://science.orf.at/stories/1717291/
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Bebben

Sitat fra: Jostemikk på mai 16, 2013, 13:06:56 PM
I disse antivitenskapelige og antidemokratiske tider, der vi dessverre har opplevd at såkalte skeptikere (Spencer & Watts) sensurerer debatten på like stygg måte som dem de selv har kritisert for slik debattstyring, tenkte jeg det kunne være på sin plass å lese dette glimrende innlegget på Debattens fugl Føniks. Jeg minner om at man, bevisst eller ei, støtter MSM - i dette tilfellet VG - ved å delta i "debatten" på VGD.

Debattens fugl Føniks - Ingen "Hockeykølle" i Finland heller

Forskjellsbehandlingen er oppsiktsvekkende, og dokumentasjonen på denne styggedommen er bunnsolid.

Hehe, synes det blir færre og færre deltakere på VGD for tiden, kanskje ikke så merkelig etter Moskva-prosessene utrenskningene som ble gjennomført for en tid siden.

Men ærlig talt - å påstå at VG eller Aftenposten skulle betale visse faste troll for å holde på med tullballet sitt - det kjøper jeg ikke med mindre noen kan legge fram kvitteringer eller bilder av konvoluttoverrekkinger i parker.

En mer troverdig konspirasjon er vel at det er Heartland Institute som betaler dem for å få klimafanatikerne til å se ut som en gjeng med (ondsinnede!) tomsinger.  :D

I det hypotetiske tilfelle at disse folkene er betalt av debattforumet selv - noe jeg ikke tror på inntil det motsatte er bevist - får vi bare være glade til hvis klimarørsla søler bort penger for å skade sin egen sak. 10:10-video, noen?

En mer troverdig hypotese er etter min mening kort og godt at moderatorene ikke er så mye smartere enn dem, og/eller er ofre for den generelle klimapropagandaen om at skeptikere er onde, høyreorienterte, sinnsforvirrede avvikere/bråkmakere. Men da er det opp til oss å vise at de tar feil - ved å være saklige. Saklighet gjør overlegen!

Og selvfølgelig, klimatroll, enten de jobber gratis eller for Metten, legger veien åpen for satire... noe jeg ikke forakter.  :D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på mai 20, 2013, 00:54:33 AM
Men ærlig talt - å påstå at VG eller Aftenposten skulle betale visse faste troll for å holde på med tullballet sitt - det kjøper jeg ikke med mindre noen kan legge fram kvitteringer eller bilder av konvoluttoverrekkinger i parker.

Nå er det vel ingen som har ment at listen over 'sponsorer' begrenser seg til VG eller Aftenposten, eller at de nødvendigvis står på lista (det ville jo være svært dumt av dem). Det er nok av andre organisasjoner med interesse i saken. Astroturfing er ikke teori, det er en realitet i hele den vestlige verden, og EU har jo gått offentlig ut med at de vil ponse slik virksomhet. Det er all grunn til å mene det foregår i Norge.

Men spekulasjon er sekulasjon, det er jeg enig i.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Obelix

Sitat fra: Bebben på mai 20, 2013, 00:54:33 AM
Men ærlig talt - å påstå at VG eller Aftenposten skulle betale visse faste troll for å holde på med tullballet sitt - det kjøper jeg ikke med mindre noen kan legge fram kvitteringer eller bilder av konvoluttoverrekkinger i parker.

En mer troverdig konspirasjon er vel at det er Heartland Institute som betaler dem for å få klimafanatikerne til å se ut som en gjeng med (ondsinnede!) tomsinger.  :D

I det hypotetiske tilfelle at disse folkene er betalt av debattforumet selv - noe jeg ikke tror på inntil det motsatte er bevist - får vi bare være glade til hvis klimarørsla søler bort penger for å skade sin egen sak. 10:10-video, noen?

En mer troverdig hypotese er etter min mening kort og godt at moderatorene ikke er så mye smartere enn dem, og/eller er ofre for den generelle klimapropagandaen om at skeptikere er onde, høyreorienterte, sinnsforvirrede avvikere/bråkmakere. Men da er det opp til oss å vise at de tar feil - ved å være saklige. Saklighet gjør overlegen! 

Bebben, det sier seg selv at vi som er klima-realister ikke kan skaffe bevis uten å måtte gjøre det som visse "rørleggere" gjorde i Watergate-komplekset. For du tror vel ikke at avisene VG, Aftenposten og Dagsavisen frivillig forteller om at de har tilknyttet seg nett-troll, sånn helt ut av det blå?

Likedan, Bebben - du tror vel ikke at de tilknyttende nett-trollene selv vil innrømme sine handlinger?

Så, når vi uten legal myndighet til å sjekke diverse registre, IP-adressser, lønnsutbetalinger, etc. så kan vi ikke gjøre noe annet enn å mistenke at det er slik at VG, Aftenposten og Dagsavisen holder seg med nett-troll.
Grunnen er vel flerdelt, ikke sant?
En grunn er selve klimasaken. En annen grunn, for lilleputt-avisen Dagsavisen, så kan haugesvis med "nick" - som opereres av noen få personer, i tillegg til selve klimasaken - også skape større klikk-tall på deres nettsider. Og da er det i avisenes interesse å fasilitere heftige debatter, som nettopp skaper stor nett-trafikk. Og for små aviser så er fortjenesten relativt større enn for de store avisene.

Og by the way, klima-alarmistene klarer helt på egen hånd å fremstille seg selv som tomsinger, fullstendig uten medvirkning fra Heartland Institute   ;D
No fear for the real men! No hope for the scared!