Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på februar 07, 2014, 08:13:21 AM
SitatMålet er å løfte klimadebatten over det trivielle dagsperspektivet og tilhørende banale krangling, og prøve å etablere en mer overordnet forståelse av om et vitenskapelig paradigme har livets rett eller ikke. Denne artikkelen levner ikke mye overlevelse for IPCCs drivhusparadigme basert på AGW/CO2-hypotesen: 
?!?!?..?

Hei Ewer,

det ble en tung setning, må innrømme det - greit at du er der og passer på  8)

Poenget med disse innleggene er uansett å systematisk gjennomgå og vise hvordan faktiske observasjonsdata (les: at verden nekter å oppføre seg som alarmistene har hevdet) indikerer et stadig tydeligere sammenbrudd i det rådende "vitenskapelige paradigmet" (drivhusteorien, AGW/CO2-hypotesen).

Hvis man henger seg opp i detaljer mister man dette kritiske perspektiv av sikte! (og alarmistene kan uforstyrret tute på videre...)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Ewer Gladblakk.

Ikke rart at det kan bli mange tunge setningsløft (eller telehiv) innimellom, Tele....skjøl sliter jeg oftest med å lese meg fram til hva langt klokere mennesker enn meg skriver langt tydeligere enn det jeg skjøl klarer å tyde, men jeg prøver å humpe å gå etter lasset som best jeg kan alikavæl! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Jostemikk

Sitat fra: Spiren på februar 06, 2014, 14:02:16 PM
Climate Scientist Who Got It Right Predicts 20 More Years of Global Cooling

Easterbrook – a climate scientist and glacier expert from Washington State who correctly predicted back in 2000 that the Earth was entering a cooling phase – says to expect colder temperatures for at least the next two decades

"And in many respects, I hope that I'm wrong. And the reason I hope that I'm wrong is because it's going to cost several million people their lives if I'm right. In Third World countries where food and water are a problem right now, it's going to get worse. Cold is way worse for humanity than warm is.

http://www.cnsnews.com/news/article/barbara-hollingsworth/climate-scientist-who-got-it-right-predicts-20-more-years-global#sthash.MMuZmwub.dpuf

Her må jeg i klimaredelighetens navn nevne at Easterbrook ikke er levnet allverdens ære etter at han begikk to tabber. For det første spleiset han TLT (lavere troposfæremålinger via satellitter) med SST-data etter 1998, (SST=overflatetemperaturen i havet) for således å få et kraftig temperaturfall de siste 15 årene. Deretter forsøkte han gå i krig mot Bob Tisdale, som helt korrekt påpekte feilen. Dette ble en gjenganger på WUWT, men han har de samme innleggene på sin egen blogg, og som Bebben helt korrekt påpekte, er det aldeles galt å ikke linke dit.

Bob Tisdale - On Don Easterbrook's Updated Projection

For de som ønsker lese Easterbrooks artikkel som startet spetakkelet, Bob Tisdales svar under artikkelen, Easterbrooks krakilske angrep på Tisdale, og Bob Tisdales siste innlegg om dette, finnes de under følgende linker. Debattinnleggene under hovedartiklene er interessante, og både Easterbrook og Tisdale deltar.

Easterbrook på WUWT - Cause of 'the pause' in global warming

Bob Tisdales kommentarer under denne artikkelen fikk Easterbrook til å komme med en ny artikkel:

Easterbrook på WUWT - Setting the record straight on 'the cause of pause in global warming'

Her er Tisdales svar, og han er ikke spesielt nådig, men vesentlig mindre krakilsk enn forskeren Easterbrook, som jeg ikke lenger ser på som noe annet enn en bagatell av en superkverulant, selv om jeg til dels er enig med ham i hans syn på de naturlige syklusene som finnes i omtrent alt som finnes av data:

Tisdale på WUWT - On Don Easterbrook's Updated Projection
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på februar 06, 2014, 22:00:45 PM
Wattsupwihthat ( http://wattsupwiththat.com/2014/02/06/cru-produces-something-useful-for-a-change/#more-102723 ) har lagt ut informasjon om at Climate researchers ved University of East Anglia har lagt ut land/surface dataset (CRUTEM4)  på et slikt format at de kan benyttes i GoogleEarth. Er ikke dette ett av de "torturerte" datasettene?

Et artig supplement fra CRU som gjør det enklere for folk å visualisere temperaturutviklingen, men vær obs!, for som stjakobs er inne på så er dataene de bruker torturerte.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Bishop Hill - The global warmer's dilemma

Big Oil, i dette tilfellet Shell, som stor sponsor av AGW-rørsla. Dette er jo ikke noe nytt. CRU har vært blant mottakerne av deres penger i mange år. Shell har en mer enn tvilsom historie når det gjelder eierskap, og oljebransjen generelt er jo blant de som tjener rått på klimasvindelen. Alt er snudd på hodet. Svart er hvitt. Sant er usant.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Paul Homewood har sammenlignet 1964-OL i Innsbruck med ungdoms-OL samme sted i 2012.

Not a lot of people know that - The End Of Snow?





Jeg gidder ikke linke til Forskning.NO!, men de som leter under klimabolken, vil finne at de rett før OL startet nå, skremmer med at vinter-OL vil få problemer i framtiden, fordi snøen vil utebli. I følge samme nettsted i en annen skremselsartikkel, forteller Kari Norgaard at klimafornekting skyldes kognitiv dissonans. Er dette et begrep hun har lært seg her på forumet? I så fall forklarer det IP-adressen fra et USA-universitet...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Åslaug Haga, SP-politikeren som måtte ut av politikken på grunn av økonomiske misligheter for deretter å bli belønnet med diverse toppstillinger utenfor Løvebakken, henviste til IMFs (international money foundation) skremsler om 3-4 graders temperaturstigning da hun ble avhørt i forbindelse med nedleggelsen av månelandingsprosjektet på Mongstad. La oss ta en titt på hva IMF-sjef Christine Lagarde akkurat sa.

SitatUnless we take action on climate change, future generations will be roasted, toasted, fried and grilled.

The Hockey Schtick

En må kunne anta at det er fra samme kilde, altså IMF, Bulke-Steklov Stoltenberg henter sine klimakunnskaper nå som han har fått klimatoppjobb i FN. På NRK forleden sa han at isen smeltet raskere enn noen sinne i Arktis og Antarktis.

Et spørsmål til slutt. Var det noen av dere som stemte på AP og Stoltenberg ved høstens valg? I så fall, kan dere være så snille at dere kommer med en begrunnelse? Jeg synes det er interessant at 1/3 av landets befolkning synes at en mann som juger på både inn- og utpust er den rette til å lede en nasjon.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Dette er dagens anbefalte klimalesing. stjakobs - Hva med våre CO2-utslipp? Har de noe å si?

Her tar han opp noe jeg selv synes er underkommunisert fra skeptikernes side. Hvorfor går de delene av verden der CO2-utslippene er størst i minus, mens det store overskuddet av CO2 synes å komme fra de delene av jorda der det omtrent ikke bor mennesker?

Absolutt ingen ting henger på greip av det vi har blitt servert av alarmistene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Spiren

Not a lot of people know that.  - At de er ført bag lyset.

Ol 1964:  En storstilt snøkjøringsaksjon er satt igang i de østriske alper for å skaffe snø til åpningen av en snøfattig Innsbruck-olympiade.
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

stjakobs

Sitat fra: Jostemikk på februar 09, 2014, 10:00:40 AM
Dette er dagens anbefalte klimalesing. stjakobs - Hva med våre CO2-utslipp? Har de noe å si?

Her tar han opp noe jeg selv synes er underkommunisert fra skeptikernes side. Hvorfor går de delene av verden der CO2-utslippene er størst i minus, mens det store overskuddet av CO2 synes å komme fra de delene av jorda der det omtrent ikke bor mennesker?

Absolutt ingen ting henger på greip av det vi har blitt servert av alarmistene.

Jeg har gjort noen tilføyelser til artikkelen i dag. Stoffet er i stor grad plukket fra det professor Salby foreleser om.
"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på februar 09, 2014, 22:17:36 PM
Sitat fra: Jostemikk på februar 09, 2014, 10:00:40 AM
Dette er dagens anbefalte klimalesing. stjakobs - Hva med våre CO2-utslipp? Har de noe å si?

Her tar han opp noe jeg selv synes er underkommunisert fra skeptikernes side. Hvorfor går de delene av verden der CO2-utslippene er størst i minus, mens det store overskuddet av CO2 synes å komme fra de delene av jorda der det omtrent ikke bor mennesker?

Absolutt ingen ting henger på greip av det vi har blitt servert av alarmistene.

Jeg har gjort noen tilføyelser til artikkelen i dag. Stoffet er i stor grad plukket fra det professor Salby foreleser om.

Supert, stjakobs.

Jeg tok opp dette på forumet etter å ha lest Chiefio i tråden CO2-bombe?. Klikker du på linken, finner du ytterligere linker til både Chiefio og Joanne Nova som slo de japanske nyhetene rimelig stort opp. Det er interessant stoff, og er forskningen rimelig korrekt, er det vel i bunn og grunn nok en sak som viser hvordan alt har vært snudd på hodet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

affen


E24 skriver i dag:

Kraftig snøfall i Japan

"Minst sju mennesker har mistet livet og over 1.000 er skadd i det verste snøværet som har rammet Japan på 45 år.
Sent lørdag var det målt 27 centimeter snø i Tokyo. Det er det meste som er registrert siden 1969, ifølge det japanske meteorologiske instituttet."

http://e24.no/naeringsliv/minst-1-000-skadd-i-snoevaer/22757224




seoto

Ingen tvil om at verden er full av vær - slik den alltid har vært. Her er en fin oversikt over tilstanden i februar:

Wild Weather Images from Around the World February 9 2014

Flotte bilder av både vær og annet!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Flottere vær enn dette skal en lete en stund etter...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Jostemikk på februar 10, 2014, 12:44:03 PM
Flottere vær enn dette skal en lete en stund etter...

Det var et nydelig og mektig bilde! Ja, heldigvis har vi mer slikt vær enn vi har krisevær  ;D

Til tider kan det virke som om vi higer mer etter katastrofer enn det som er godt. Har menneskene en tendens til lengsel etter sin egen undergang?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.