Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

seoto

Sitat fra: Amateur2 på mars 14, 2014, 13:23:02 PM
Sitat fra: seoto på mars 14, 2014, 12:41:03 PM
Tror det er første gang jeg har sett at en tråd har blitt stengt på DNM. Dette taler stort om hva alarmister gjør når de ikke har argumenter - da bruker de makt.

Det er ikke lenge siden professor Erik Knain sin tråd Klimafornektelse på norsk ble stengt etter at han fikk litt motbør ...  8)

Når man går tom for sannhet og argumenter er det godt å kunne stenge sin tråd, og håpe at den forsvinner inn i den evige glemsel ;)
Disse folkene hviler nok sterkest på at de er i det offisielle flertall - og da spiller ikke sannhet særlig rolle. Håper vi en dag får sett dem så nakne som de i virkeligheten er - men de kan jo for vår blygsels skyld få beholde et fikenblad  8)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Til Telehiv og Stanic:

Jeg håper virkelig at dere vil få logget dere på igjen. Hvis ikke, ser vi her enda et bevis på hvordan sensurens nett snører seg sammen rundt ytringsfriheten. Folk vil bli mer og mer avhengig av alternative blogger og nettaviser. Vi kan ikke forvente å finne sannheten i MSM. Men dette er det jo skrevet mye om på vårt forum.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Svært bred gjennomgang på WUWT ved Bob Tisdale, på en måte som fanger opp mange av hovedskillelinjene mellom AGW/CO2-baserte modeller versus de store (naturlige) sirkulasjonssystemene + hvor den klassiske gale logikken befinner seg også her!

http://wattsupwiththat.com/2014/03/14/on-chylek-et-al-2014-the-atlantic-multidecadal-oscillation-as-a-dominant-factor-of-oceanic-influence-on-climate/#more-105172

Det nye arbeidet Chylek et al (2014) toner nemlig ned en god del nedbetydningen av CO2 de siste tiårene ifht de typiske IPCC-modellene, men langt ifra så mye at vi fremdeles ikke kan se problemet med å forklare hvorfor temperaturen ikke stiger ifht. CO2-nivået.

Abstractet er slik:

A multiple linear regression analysis of global annual mean near-surface air temperature (1900–2012) using the known radiative forcing and the El Niño–Southern Oscillation index as explanatory variables account for 89% of the observed temperature variance. When the Atlantic Multidecadal Oscillation (AMO) index is added to the set of explanatory variables, the fraction of accounted for temperature variance increases to 94%. The anthropogenic effects account for about two thirds of the post-1975 global warming with one third being due to the positive phase of the AMO. In comparison, the Coupled Models Intercomparison Project Phase 5 (CMIP5) ensemble mean accounts for 87% of the observed global mean temperature variance. Some of the CMIP5 models mimic the AMO-like oscillation by a strong aerosol effect. These models simulate the twentieth century AMO-like cycle with correct timing in each individual simulation. An inverse structural analysis suggests that these models generally overestimate the greenhouse gases-induced warming, which is then compensated by an overestimate of anthropogenic aerosol cooling.


Derfor peker også WUWTs gjennomgang direkte på "flaw'en" (den vitenskapelige bristen):

The apparent agreement with the observed temperature variability is achieved by two compensating errors: overestimation of GHG warming and aerosol cooling. This raises a question of reliability of these models' projections of future global temperature. 
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Sitat fra: seoto på mars 14, 2014, 12:41:03 PM
Sitat fra: Telehiv på mars 14, 2014, 10:47:00 AM
Stang og Sunde har måttet ta tak i mannen, Benestad går med åpne øyne rett inn i en alvorlig fornektelse av en prosess som ligger dokumentert på alle verdens nettsteder! Og sper på forsvaret med å erklære budbringerne for løgnere i stedet!

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1012/thread298755/?next=40#post_299021

Man må spørre: Hvor langt skal denne mannen gå før arbeidsgiveren begynner å bli bekymret? Er det en offentlig ansatt retts å tildekke og lyve om hva en meningsfelle (og nær Real Climate-assosiert) faktisk har begått, for å skjule at hele denne delen av varmistsaken er bygd på forhåndsavtalt propaganda og faktaforvrengninger (jfr. avsløringene om dette i Climategate-mailene)?

Vi får se om han skjønner hvor ille ute han er å kjøre, for her er jo langt fra de siste virkelig alvorlige fakta kommet fram ennå.

Flott jobb, Tele! :) Jeg får meldinger om alle dine innlegg på DNM, så jeg følger med.

Det ser ut som om Benestad muligens ikke har satt særlig pris på dine innlegg, og jeg ser at tråden nå er stengt. Tror det er første gang jeg har sett at en tråd har blitt stengt på DNM. Dette taler stort om hva alarmister gjør når de ikke har argumenter - da bruker de makt. Jeg tar for sikkerhets skyld var på spesielt to av dine innlegg. Når de først begynner å stenge tråder er det ikke langt fram til at ting også begynner å forsvinne.

Ytringsfriheten utvikler seg videre - nå er mange innlegg slettet fra DNM!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Fabelaktig,
legg merke til hvem som IKKE er slettet!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Jeg hadde ærlig talt ikke trodd at de virkelig skulle slette disse innleggene. Godt at jeg hadde oppe kildekoden for den siste siden. Jeg har tatt bilde av den første delen av ditt innlegg #20, og har teksten til Benestads kommentar i #43, og teksten til dine kommentarer ##44, 49 og 53. De ligger inne med HTML-koder, så det burde ikke ta altfor lang tid å smelle ut en nettside dersom det ønskes.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

Forferdelig synd hvis "sletteknep" er så til de grader med i fasit av det som kan leses i ettertid.....juks og fandenskap, blir et veldig mildt utrykk!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Telehiv

Da er mange kveldstimer med faktainnsamling slettet. Fint du tok kopi, seoto, jeg skjønte dette kom men unnlot bevisst å ta kopi (slik som kwakiutl-indianerne som kjørte "potlatch"; brant alle teppene sine før vinteren bare for å vise stil..).

Jeg håper tross alt mange hadde glede av - og at noen fikk en solid øyeåpner - av all dokumentasjon og informasjon som ble gravd fram om de edle klimafyrster før tråden ble amputert.

Man begynner jo å lure på om alt slitet med å holde kildearbeidet oppe virkelig er verdt det, når man bare kan slettes når mainstream establishment begynner å stå ubehagelig nakne ute på setervangen og lete etter nye bortforklaringer og anklager - og når det ikke lykkes, bare bestille sletting av det "ubehagelige" før noen får lest det for godt.... 8)

   
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

jarlgeir

Re: Benestads siste tråd på DNM

Jeg ser nå at det meste her er slettet, men den formelle unnskyldningen er at man har fjernet seg for mye fra trådens tema. Jeg tviler på at dette kan slettes dersom det blir hovedtemaet på en ny tråd, hvor man dokumenterer alt og er systematisk høflig mot motparten og avstår fra personangrep.

Hva med å starte en ny tråd der hovedtemaet er for eksempel "Veien mot akademisk fascisme"

Listen over alarmister som vil kneble andre ved å stoppe ytringsfriheten er relativ fyldig etter hvert, og her i Norge er Benestad og Knain fremtredende representanter for denne linja.
Benestads forsvar av Connollys sensur må da være et fremtredende eksempel på akademisk fascisme?

Fra utlandet har vi den beryktede saken fra et universitet i Østerrike, dagens tråd på WUWT fra Rochester/NY, samt utspill fra Gleick og Lewandowsky. Monckton i dag på WUWT har en rekke gode formuleringer som sikkert kan oversettes.
It's the sun, stupid!

seoto

Sitat fra: Telehiv på mars 14, 2014, 19:16:33 PM
Da er mange kveldstimer med faktainnsamling slettet. Fint du tok kopi, seoto, jeg skjønte dette kom men unnlot bevisst å ta kopi (slik som kwakiutl-indianerne som kjørte "potlatch"; brant alle teppene sine før vinteren bare for å vise stil..).

Jeg håper tross alt mange hadde glede av - og at noen fikk en solid øyeåpner - av all dokumentasjon og informasjon som ble gravd fram om de edle klimafyrster før tråden ble amputert.

Man begynner jo å lure på om alt slitet med å holde kildearbeidet oppe virkelig er verdt det, når man bare kan slettes når mainstream establishment begynner å stå ubehagelig nakne ute på setervangen og lete etter nye bortforklaringer og anklager - og når det ikke lykkes, bare bestille sletting av det "ubehagelige" før noen får lest det for godt.... 8)

Her er link til en html-side der innleggene er kopiert ved hjelp av "Kildekode". Herfra kan også linker hentes (eller html-koder):

http://klimaforskning.com/tele_DNM.html

Da jeg endelig begynte å legge ned noen av mine rundt 40 faner, fant jeg også en fane der jeg fortsatt har stående alle innleggene fra tidligere i dag. Jeg har kopiert en del av dem som bevis på at ikke noe i teksten på den nye siden er endret.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det Tele, Nicolay og flere andre har gjort på DNM er blant de sterkeste lyspærene i det som i ettertid vil bli husket som et av fyrtårnene i motstandsrørsla mot absurd CAGW-alarmisme i Norge. Det som har skjedd der nå er typisk for oppførselen til Lame Stream Media. Når saklige, om enkelte ganger dog ørlite oppildnede tilsvar blir slettet, vet dere at dere har tråkket på deres ømmeste tær. Fortsett med det. Når det gjelder Rasmus Benestad er dette tross alt rimelig enkelt. Mannen er jo en eneste stor liktå.

jarlgeirs forslag om å starte egne tråder om det man ønsker belyse er et godt forslag. Holder man seg til sitt eget bestemte tema der, vil det bli umulig å slette med begrunnelse i avsporing. De kommer til å slette allikevel de gangene der går aldeles dårlig for de statsautoriserte alarmistene, men der dere da skal gjøre er å dokumentere slettingen/lysenkoismen. Et MSM-forhatt og meget godt eksempel på dette er Debattens Fugl Føniks. Husk at det kommer (forhåpentlig vis) en tid eter CO2-galskapens tidsalder, og for å hindre at noe lignende svineri skal skje igjen, er det viktig å dokumentere mest mulig av maktas overgrep.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på mars 14, 2014, 17:01:25 PM
Fabelaktig,
legg merke til hvem som IKKE er slettet!

Ingen tvil om hvem som tapte den debatten.

Jeg har sagt det en million ganger, det spiller ingen rolle når det kommer til stykket om mediet heter Aftenposten, VG, Dagsavisen, Dagbladet, NrK eller noe annet. MSM bedriver systematisk sensur, det er et faktum som alle må ta inn over seg.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: seoto på mars 14, 2014, 17:05:21 PM
Jeg hadde ærlig talt ikke trodd at de virkelig skulle slette disse innleggene. Godt at jeg hadde oppe kildekoden for den siste siden. Jeg har tatt bilde av den første delen av ditt innlegg #20, og har teksten til Benestads kommentar i #43, og teksten til dine kommentarer ##44, 49 og 53. De ligger inne med HTML-koder, så det burde ikke ta altfor lang tid å smelle ut en nettside dersom det ønskes.

Det var jo slik jeg holdt det gående en stund med Debattens Fugl Føniks .

Det bør etter mitt syn dokumenteres offentlig hva Dagsavisen driver med.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på mars 14, 2014, 20:35:06 PM
Det Tele, Nicolay og flere andre har gjort på DNM er blant de sterkeste lyspærene i det som i ettertid vil bli husket som et av fyrtårnene i motstandsrørsla mot absurd CAGW-alarmisme i Norge. Det som har skjedd der nå er typisk for oppførselen til Lame Stream Media.

Tiltredes!

For de av dere som bruker FireFox vil jeg anbefale å installere plugin UnMHT
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/unmht/

Da kan man arkivere hele tråder (eller i det minste hele sider) til en *.mht arkiv-fil som man seinere kan ty til når slettingen begynner, for det gjør den jo. Så legger man ut det slettede stoffet på en blogg eller lignende. Man må huske på å arkivere fortløpende og ofte, og må derfor ha et enkelt system med navning.

Grunnen til at Klimaforskning.com ble opprettet var den rabiate slettingen på AD (Aftenpostens Debattsentral, se dokumentasjon på Fugl Føniks). Siden MSM opptrer konsistent på dette området, er det i lengden noe poeng å delta i debatt på slike betingelser, kan man spørre? Eller som jeg har pekt på: MSM har vist seg fullstendig uegnet som vertskap for offentlig debatt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: Telehiv på mars 14, 2014, 17:01:25 PM
Fabelaktig,
legg merke til hvem som IKKE er slettet!

Vel, det jeg fikk se i går kveld står der fortsatt:

SitatJeg skal forsøke å ta hensyn til at Geir Sunde kanskje sliter med lesevansker (...)

Komplett med svar til Ragnar/Reidulf/Ragnvald/Raymond Benestad.

Sannelig, lesevansker kan være et enegget speil.

[gammelt rasmusiansk ordtak].  ;D


Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!