Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

seoto

Er enig med deg i at Jansen burde ha vært på listen. Men det er sikkert mange "Jansen" fra mange land som aldri kom med.

Hva er verst, å bli beskrevet som en liten og ubetydelig, lokal heksedoktor, eller som en stor heksedoktor? ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Ja det var det da, seoto.

Radioprogrammet "Hallo i uken", på p2, parodierte politikerne, meget intelligent etter min mening. Kristin Halvorsen ble en gang spurt om hvordan det var å bli parodiert? Helt topp, svarte hun. Det verste er å ikke bli parodiert i det programmet!

Skulle jeg valgt, ville jeg nok ha vært en høy, mørk, stor og betydelig heksedoktor!  Skulle jeg først hekse, burde det merkes!  8)

seoto

He-he!
Så får vi se hvor mye de kan hekse når inkvisisjonen kommer ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Klimainkvisisjonen, nytt ord?  8)

Telehiv

#274
Har sett litt på diverse klimanettsteder og debattfora og de kort- og sneversynte på begge fronter har det utvilsomt hektisk nå under kuldebølgen:

1. De enkleste skeptikersjelene (uten at vi skal undervudere deres sunne og rettferdige grunnlag for hevn- og triumfbehov) vrir nå kniven kaldt og nådeløst i klimaskadete kaosdumskaller i tråd etter tråd på VGD - jeg må innrømme at disse knivvriderne har en smule av min sympati, det er det verste....

2. Dette til erstatning for de enkleste alarmistsjelene som før nåværende kuldebølge tilsvarende glemte alle sine idealer om langsiktighet og framviste noen dager med varmegrader i Norden som det endelige bevis på CO2-hypotesens fortreffelighet - her må jeg innrømme at lite av min sympati ligger

Den rådende panikk hos IPCC-banden rundt kuldeperioden er så omfattende og global at de altså reiser til Antarktis for å finne et sted der de kan hevde:

"Her er mye snø og is, men det synes å være varmere enn normalt, vi ser at den globale oppvarming ikke lar seg stoppe".

Medfølgende journalister som skal viderebefordre budskapet er betalt av denne gruppen, er de ikke?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Sitat fra: Amatør1 på desember 17, 2011, 13:07:12 PM
Takk folkens, det kartet var interessant!

Jeg er enig i at det hadde vært av stor interesse å se et tilsvarende kart for vår lokale andedam i Norge, der CICERO, Bjerknessenteret, Miljøverndepartementet, WWF, Arendal, Naturvernforbundet, Institutt for samfunnsforskning, Natur og ungdom, Bellona mfl. er tegnet inn.

Hvis det lar seg gjøre, da.

Ikke akkurat noe flytkart, men en meget interessant detalj. A-magasinet for 27. januar 2012 (nr. 4) har en artikkel om Regjeringens Bakmannskap - om Statssekretærer og Rådgivere. Særlig Statssekretæren sitter nær maktsenteret, og tydeligvis stundom også midt i det! A-magasinet legger ikke saker på nett, men her er et scan av en aktuell side:

http://www.climometrics.org/12ammini.pdf

Her leser vi:

SitatEnkelte statsråder delegerer mye
til egne statssekretærer. Eksempler
på dette er Libe Rieber-Mohn, som
hadde et stort ansvar for innvandringspolitikken
da hun var Bjarne Håkon
Hanssens statsselcetær. Tidligere
statssel<retær Espen Barth Eide spilte
også en fremtredende offentlig rolle
som statssekretær for Anne-Grete
Strøm-Erichsen. Og dagens statssekretær
i Miljøverndepartementet, Hei
di Sørensen, omtales av enkelte sorn
den egentlige miljøvernministeren.

Ja, så da vet vi det. Heidi Sørensen har vært leder av Natur og ungdom, og Naturvernforbundet. Så det føyer seg pent inn i den påpekte verneinfiltrasjonen.

Uttrykket "Javel, Statsråd" får en egen klang da, merker jeg!  :o

jarlgeir

I England har det omsider blitt tatt ut tiltale mot Hr. Huhne, og statsministeren der er såpass ryddig at den lite populære klimafanatikeren Hr. Huhne ikke lengre sitter i regjeringen. De av oss som innemellom leser klimarelatert stoff i Daily Telegraph vet at dette er en stor dag for James Delingpole som skriver:

So there we go. Among the people who will not, I suspect, be shedding any tears at Mr Toad's long-awaited departure from the Cabinet are:

David Cameron

Everyone in the Cabinet, even including Michael Gove who likes – and is liked by – almost everybody in Parliament.

Everyone in the Conservative party

Everyone in the Labour party

Everyone in UKIP

Pretty much everyone in the Lib Dems.

His ex-wife.

Every newspaper including the Daily Mirror – which really ought to like him given how pathologically left-wing he is but has happily made an exception owing to the man's unremitting, weapons-grade vileness.

Everyone who was at Westminster with him. (In his Chris Paul-Huhne days.)

Everyone who ever worked with him at the Guardian, the Independent, the Economist and the Liverpool Echo.

Everyone who lives anywhere near one of his wretched ruddy wind farms (with the possible exception of rent-seeking beneficiaries thereof, such as Sir Reginald Sheffield Bt).

Everyone whose electricity bills – ie all of us – have been artificially inflated by his pointless green tariffs

Everyone who worked with him when he was an MEP

Everyone who worked with him at Fitch

Everyone who knew him at Oxford or the Sorbonne.

Pretty much everyone else we haven't mentioned already.

It is indeed a singular achievement for one man to rise so high in the reasonably clubbable, popularity-dependent world of politics while yet remaining so heroically charmless in almost every possible way.

But Huhne has managed it. That is why today on this happiest of days, let us all raise our glasses and let joy be unconfined.

Så dette er en bra dag for det engelske folk og klimaet vårt.
It's the sun, stupid!

ConTrari

Sitat fra: jarlgeir på februar 03, 2012, 13:27:20 PM
I England har det omsider blitt tatt ut tiltale mot Hr. Huhne, og statsministeren der er såpass ryddig at den lite populære klimafanatikeren Hr. Huhne ikke lengre sitter i regjeringen.

Så dette er en bra dag for det engelske folk og klimaet vårt.

Vow. Dette er et ekte tipping point. Tipper det var ganske mange etterhvert som hadde en Huhne å plukke med ham.

Jostemikk

Sitat fra: ConTrari på februar 03, 2012, 15:55:18 PMVow. Dette er et ekte tipping point. Tipper det var ganske mange etterhvert som hadde en Huhne å plukke med ham.

Hehe! Er du i det humoristiske hjørnet i dag, ConTrari? ;D

Hvis det var mulig å gjøre fullstendig udugelige politikere erstatningsansvarlige, ville Huhne gått en særdeles mørk fremtid i møte. Kanskje det er en tanke? Å kunne stille politikerne til ansvar? Ikke at det vil skje her til lands noen gang. Her har de jo gjort alt de kan for å verne seg selv, men lover som er omgjort er vel til for å kunne gjøres om en gang til, er de ikke?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på februar 03, 2012, 18:01:32 PM
Sitat fra: ConTrari på februar 03, 2012, 15:55:18 PMVow. Dette er et ekte tipping point. Tipper det var ganske mange etterhvert som hadde en Huhne å plukke med ham.

Hehe! Er du i det humoristiske hjørnet i dag, ConTrari? ;D

Hvis det var mulig å gjøre fullstendig udugelige politikere erstatningsansvarlige, ville Huhne gått en særdeles mørk fremtid i møte. Kanskje det er en tanke? Å kunne stille politikerne til ansvar? Ikke at det vil skje her til lands noen gang. Her har de jo gjort alt de kan for å verne seg selv, men lover som er omgjort er vel til for å kunne gjøres om en gang til, er de ikke?

Noen ordspill er for fristende til å la seile forbi...

Politikere vil nok aldri bli stilt til ansvar for noe som helst i klimasaken, og jeg tror ikke det vil være hensiktsmessig heller, da kommer kravet om tilsvarende prosesser i andre sammenhenger, og det kan lett lamme den politiske prosessen.

Mye bedre å gjøre narr av dem, det svir mer både i prestisje og stemmer enn en rettsak.

ConTrari

Mens vi befinner oss oss i UK; Bishop Hill skriver idag om et info-notat fra det britiske parlamentet, med tema klimavariasjoner og vær.

Blant hovedpunktene i sammendraget finner vi:

"Natural forms of climate variability are likely temporarily to enhance or to mask the gradual global warming this century."

Merkelig utsagn. De sier altså at naturlige klimavariajoner vil skjule eller forsterke global oppvarming i det 21. århundre. Så AGW ligger gjemt bak alt det som finnes av naturlige klimaendringer? Er det dette vi kan forvente som det nye standardsvaret fra alarmistene i de neste årene?

For UK er de imidlertid mer spesifikke:

"Natural forms of climate variability are likely to be the main influence on the UK's climate over the next few decades."

Dæven. Naturlige klimavariasjoner vil dominere i UKs klima de nærmeste årtiene. Her er klimakrisen satt på meget lang vent, samtidig som UK skal drive inn ufattelig mange milliarder i klimaskatter.

http://bishophill.squarespace.com/blog/2012/2/3/note-it-post.html

Og om disse fantasilliardene skytes det med skarpt på WUWT :

"Accordingly, the 6.85%-of-GDP cost of taking action to mitigate the warming would give an impressive action/inaction ratio of 22.8. Bottom line: it is almost 23 times more expensive to pursue the policies outlined in the Climate Change Act than to sit back, do nothing, enjoy the sunshine, and adapt in a focused way to the consequences of what little warming the IPCC predicts may occur."


http://wattsupwiththat.com/2012/02/03/huhne-is-no-loss/


God kritikk av Sterns kalkulasjoner.

Jostemikk

Så AR4 og dens very likely som konklusjon på at den globale oppvarmingen/klimaforandringene vi har sett skyldes menneskeskapt utslipp av CO2 er ikke stuerent lenger?

Dette er viktige uttalelser, og det er fint at du la ut dette, ConTrari. Jeg har sjelden eller aldri sett noen som ror så panisk som det AGW-rørsla gjør nå.

Er dette årsaken til at de sedvanlige hustrollene på VGD og på bloggen til Wahl har gått fullstendig av skaftet med fornærmelser, feilsitater og direkte løgner? Et voldsomt rabalder av en sluttsalutt før stillheten senker seg over hele AGW-sirkuset?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: jarlgeir på februar 03, 2012, 13:27:20 PM
I England har det omsider blitt tatt ut tiltale mot Hr. Huhne, og statsministeren der er såpass ryddig at den lite populære klimafanatikeren Hr. Huhne ikke lengre sitter i regjeringen. De av oss som innemellom leser klimarelatert stoff i Daily Telegraph vet at dette er en stor dag for James Delingpole som skriver....

Åhh... takk for den Jarlgeir! Det veier opp for endel andre ting dagen har bragt hos meg. At Huhne går har ligget i kortene en stund, men at det faktisk skjer er meget viktig også for oss her oppe. Kryss i taket!

Jeg må inrømme at Delingpoles formuleringsevne er noe jeg tidvis er svak for  ;D  Denne lo jeg godt av!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på februar 03, 2012, 19:08:03 PM
Mens vi befinner oss oss i UK; Bishop Hill skriver idag om et info-notat fra det britiske parlamentet, med tema klimavariasjoner og vær.

Blant hovedpunktene i sammendraget finner vi:

"Natural forms of climate variability are likely temporarily to enhance or to mask the gradual global warming this century."

Merkelig utsagn. De sier altså at naturlige klimavariajoner vil skjule eller forsterke global oppvarming i det 21. århundre. Så AGW ligger gjemt bak alt det som finnes av naturlige klimaendringer? Er det dette vi kan forvente som det nye standardsvaret fra alarmistene i de neste årene?

Jada, dette har vært forutsett og omtalt lenge. CAGW vrir seg som en mark som har fått nådestøtet, og argumentene muterer og endrer seg hele tiden. Hvis det blir kaldt så er det naturen som "maskerer" global oppvarming. Hvis det blir varmt så er saken klar og alle som ikke er enige er fornektere.

Det er vel en parallel til varmen som visstnok skal ha gjemt seg på havets bunn, uten at noen vet hvordan den klarte å snike seg forbi Argos-bøyene uten å bli oppdaget.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

SitatDet er vel en parallel til varmen som visstnok skal ha gjemt seg på havets bunn, uten at noen vet hvordan den klarte å snike seg forbi Argos-bøyene uten å bli oppdaget.

Det er nok fordi den nå er maskert, Amatør1. Som en Zorro... eller kanskje den står i maskepi med Cicero/WWF/Rajendra Pachauri. :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!