Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

ebye

Det lukter dypt troende AGWi, når "du" skal nulles. De tenker overhode ikke på at de vil være svært glade for den yttringsfriheten de opplevde selv, ved oppgjørets time.

Jeg mener at de ikke prissetter alt rundt mulighetene for yttring:

Yttringsfrihet, yttringsfrimodighet, yttringsønske, yttringsglede, yttringsansvar.

Det går bra med å ha ett ord i hodet ad gangen, til og med.  ;D

seoto

Sitat fra: Gloføken på februar 24, 2012, 14:26:41 PM
Cowboyer på mini hester.   Nå får jeg artige bilder i hodet ;D ;D ;D

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.8009604

Jeg leste dette på forskning.no tidligere i dag. Det er reinspikka vrøvl. Blir omtrent som å sammenligne verdens største fugl, emuen, med verdens minste fugl, kivien. Begge er fugler. Hestestørrelser i dag varierer fra ca. 60-65 cm i mankehøyde og opp til rundt 190 cm. Får de virkelig betalt for å skrive sånt vås? Den hesterasen de snakker om fra Amerika var en egen art som bare er funnet i der, og som døde ut. Deretter var det ikke hester i Amerika før spanjolene brakte dem inn på nytt.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Og det er vel bare ved feilaktig temperatur ved vask, at ting krymper?  ;D

seoto

Ja, det må være ved klimavask ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: ebye på februar 24, 2012, 16:46:52 PM
Og det er vel bare ved feilaktig temperatur ved vask, at ting krymper?  ;D

Det er helt sant alt sammen , jeg vasket en ullgenser på 60 grader og fikk nytt lommetørkle!

Men litt humor har de da:

"Professor Philip D. Gingerich ved University of Michigan var en av forskerne som sammen med norske Jørn Hurum publiserte funnet av primaten Ida. Gingerich har tidligere forsket på redusert kroppsstørrelse hos forhistoriske dyr i forhold til klimaendringer.

Kanskje vil menneskene krympe om vi får nok tid på oss og de globale utslippene fortsetter?

– Jeg vitser om dette hele tida – vi kommer til å bli gående rundt én meter høye dersom vi fortsetter slik vi stevner, sier Gingerich i en pressemelding fra University of Florida."

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på februar 24, 2012, 17:34:04 PM
"Professor Philip D. Gingerich ved University of Michigan var en av forskerne som sammen med norske Jørn Hurum publiserte funnet av primaten Ida. Gingerich har tidligere forsket på redusert kroppsstørrelse hos forhistoriske dyr i forhold til klimaendringer.


Jeg har alltid hatt en dårlig følelse for Jørn Hurum og primaten Ida. Er jeg på jordet?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på februar 24, 2012, 19:29:37 PM

Jeg har alltid hatt en dårlig følelse for Jørn Hurum og primaten Ida. Er jeg på jordet?

Nei, det var vel mest av alt et slags pr-stunt.

Noen banebrytende oppdagelse var det iallfall ikke.

Jostemikk

Professor Humlum har en meget omfattende og god oppdatering om de forskjellige offisielle temperaturleverandørene, og status for global temperatur.

Han tar opp problematikken rundt blant annet James Hansens nedjustering av tidligere temperaturer, utflatingen av varmeperioden på midten av forrige århundre, samt en uvitenskapelig oppjustering av siste års temperatur.

Han tar blant annet opp James Hansens ødeleggelse av de offisielle temperaturdataene fra Islands Met. Inst.

Jeg savner at han tar opp det samme angående de norske offisielle temperaturdataene, som jo er forandret like mye som Reykjavik-dataene. Jeg har henvist til flere av disse her på forumet og vist Hansens håpløse justeringer, og det finnes mange flere eksempler, jeg har bare tatt meg ei pause. For den som er interessert, sjekk hva James Hansen nå har gjort med temperaturdataene for Jan Mayen.

Men alt i alt et meget godt og viktig arbeide utført av Humlum. Takk! :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på februar 25, 2012, 14:08:35 PM
Jeg savner at han tar opp det samme angående de norske offisielle temperaturdataene, som jo er forandret like mye som Reykjavik-dataene. Jeg har henvist til flere av disse her på forumet og vist Hansens håpløse justeringer, og det finnes mange flere eksempler, jeg har bare tatt meg ei pause. For den som er interessert, sjekk hva James Hansen nå har gjort med temperaturdataene for Jan Mayen.

Men alt i alt et meget godt og viktig arbeide utført av Humlum. Takk! :D

Et lite fremstøt der også, kanskje det kommer noen reflections8)

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Josik

He, he.... Jeg er naturligvis åpen for forbedringer av definisjonen av gleickisme.. Denne bør jo inn i Wikipedia!
Do remember to forget
anger, worry and regret.
Live while you've got life to live,
love while you've got love to give.

Piet Heine.

Jostemikk

Kanskje vi kan stifte en ny pris og dele den ut når vi føler behov for det? Må bare bli enige om hva spørsmålstegnet skal byttes ut med. :D

Gleick award =?

Tenkte å foreslå spending time in State Pen, men siden Gleick på langt nær er dømt for noe, kan det være et skikkelig bomskudd.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: Jostemikk på februar 27, 2012, 09:29:23 AM
Denne må dere lese. VGD, Josik - Gleickisme.

Flott, Josik! :D

Denne tror jeg gjorde at det gikk for With, eh, jeg mener, det gikk for vidt for With ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: Jostemikk på februar 27, 2012, 09:57:23 AM
Kanskje vi kan stifte en ny pris og dele den ut når vi føler behov for det? Må bare bli enige om hva spørsmålstegnet skal byttes ut med. :D

Gleick award =?

Tenkte å foreslå spending time in State Pen, men siden Gleick på langt nær er dømt for noe, kan det være et skikkelig bomskudd.

Da er vi tilbake til dette med en negativ pris, Jostemikk. Jeg synes stadig vi skal holde oss unna utdeling av kaktus. Det er mer og antakelig nok sus over Climate Hall of Shame. Her tror jeg vi virkelig har funnet "substansen" - folk med impact, som bør fremstilles "offentlig". Dette er de som er innkludert til nå:

Michael Oppenheimer
James Hansen
Phils Jones
Michael Mann
Al Gore
Peter Gleick
Kevin Trenberth
John Abraham
William Connolley
Ove Hoegh-Guldberg
Ramus benestad
Eystein Jansen
David Viner
Stephen Schneider


Fortsetter det slik, mener jeg vi peker på de "forventede skamfulle".  8)

seoto

Fortsetter det slik, mener jeg vi peker på de "forventede skamfulle".  8)

Vi andre vil nok se på dem som skammelige mennesker, men jeg tviler sterkere og sterkere på at de er i stand til å føle skam - de har jo bare gjort jobben sin! ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.