Dagens klima link

Startet av Gloføken, november 05, 2011, 14:31:56 PM

« forrige - neste »

seoto

Jeg trodde Dagbladet hadde nådd bunnen, men nå begynner jeg å tro at det ikke finnes noen bunn. Min datter tipset meg om denne (siden Dagbladet ikke står på lese-listen min):

Flere amerikanere tror på klimaendringer

Så lager de en avstemning, med spørsmålet: Tror du på klimaendringer? og alternativene er: Ja, Nei, Vet ikke.

Hvordan i all verden kan noen med en viss grad av vett i hodet kunne stille et slikt håpløst spørsmål? Jeg antar at journalisten overhodet ikke vet noe om forskjellen på normale klimaendringer og såkalte menneskeskapte. Dersom det var det samme spørsmålet amerikanerne fikk, er det ikke rart at det kan gis inntrykk av at folk tror på AGW.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Hvis jeg forstår jarlgeir riktig, bør skammelisten være på engelsk. Det tror jeg er lurt, for da kan den forstås av utenlandske personer/medier også!

La oss leke fram noen knallperler av noen engelske skam-kategorier! (det er jo også en god tankeavklarende øvelse å drive og sortere stakkarsligheten i analytiske kategorier)
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

jarlgeir

Jepp, Telehiv, det var det jeg tenkte. Gjør det lettere for oss alle hvis flest mulig blir lesere, og kanskje også bidragsytere.

Det er jo vanlig å gi de som utmerker seg en form for medalje.

Hvis vi lykkes i å nå mange i utlandet, tror jeg veldig mange i USA vil glise godt av en "Medal of Dishonour" tildelt for eksempel til:
Dr Mann for Hockeykølla
Dr Hansen for temperaturjusteringer 70-100 år i ettertid.

Istedet for at vi tildeler, kan vi lage et litt mere interaktivt opplegg, hvor leserne kan nominere, deretter stemmes det, og så postes resultatet.
It's the sun, stupid!

Amatør1

Tele,

Gro Harlem Brundtland mangler på politikerlisten. Hun er helt sentral, også internasjonalt, i dette spillet.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Ha-ha  ;D Kan være fort gjort å trykke litt raskt på avtrekkeren ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

 ::)  Jeg mistenkte litt Gleickenspiel, men denne gangen stemte det ikke  ;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på februar 29, 2012, 17:34:21 PM
Tele,

Gro Harlem Brundtland mangler på politikerlisten. Hun er helt sentral, også internasjonalt, i dette spillet.

Hun bør vel stå øverst på listen over de norske. Vi hadde bl.a. neppe hatt noen Prestrud på plass uten henne.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

Jostemikk

Takk for den linken, Gloføken!

Jeg falt nesten ned fra stolen da jeg leste dette. Nå bekrefter Rasmus Benestad at det er slik vi skeptikere har påstått lenge? Men vi har jo fått store mengder med usaklig drittkjeft og personangrep fra AGW-alarmistene de siste år når vi har pekt på dette, så nå frykter jeg for Benestads velferd.

For rent logisk sett er vel han neste offer for alarmistene nå? Sutrehulken, nedslimasirkus, skumballe og de andre vil storme over ham og lage et rabalder uten like, vil de ikke?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Gloføken

Ho,ho.....  Splid i rekkene ;D
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

ebye

Nei da, nei da.



Ingen fare, kun ingen ting!  :o

jarlgeir

Fra dagens aftenposten:

http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/De-sma-klimaavtalene-6774984.html#.T1CC8-Wq-6s

Enda mere klimavrøvl. Leserne oppfordres til å kommentere i Aftenposten.



Forøvrig et pes hver å finne Dagens Klimalink hver gang jeg ser en ny artikkel i pressen, i dag tok det 5 forsøk å finne frem til den. Hvorfor kan ikke Dagens Klimalink være et hovedkapittel så vi ser det fra innholdsoversikten?
It's the sun, stupid!

ebye

Du kan bruke den enkle søkemotoren oppe til høyre, når du er på Generelt.  ;)

Telehiv

Vil bare nevne at nå snør det i Midt-Østen for fjerde dag på rad, og man går på ski i Jerusalem:

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Sno-i-Jerusalem-6775219.html

PS: Har det rablet for desken i Aftenposten, eller er Mathismoen sykmeldt?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten