Kritikk av Klimaforskning.com

Startet av Bebben, juni 24, 2011, 01:37:53 AM

« forrige - neste »

Bebben

Jostemikk, du har et spennende innlegg under "Artikler" der du viser hvordan trendende for den nordlige og sørlige halvkule ifølge Hadcrut er identiske, og dette står i motsetning til visse påstander i IPPC-rapporten. Svært interessant, men siden du selv sier at du ikke vet svaret på dette, hvordan det hele egentlig henger sammen, er jo dette nærmest en invitasjon til debatt - og da burde det heller ha vært en tråd som inviterte til debatt, altså med muligheter til å legge inn kommentarer/spørsmål / synspunkter direkte under innlegget.

En annen ting, vedrørende Off-topic: Din lange nese på Solheim i forbindelse med Hamas er Off-Topic i klimadebatten og jeg vil anbefale deg å fjerne dette innslaget i dine kommentarer, ikke fordi jeg mener at det ikke er interessant å diskutere Midtøsten og Norges rolle og alt det der, men fordi det rett og slett er fullstendig off-topic, her snakkes det om noe annet, Midtøsten-diskusjonen kan med fordel føres et annet sted/i en egen tråd eventuelt.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

#1
Takk for godt råd, Bebben. Den ble aldeles fæl den der med "Pinoccio". :o

Jeg ville satt stor pris på om det ble en debatt om alle de artiklene jeg har skrevet, og oppfordrer til det i bolken. Det er bare å starte en tråd med tilsvarende tittel. ;)

edit: Jeg tok deg på ordet, Bebben. Takk for forslagene, og kom gjerne med flere. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Like greit å fortsette på "kritikktråden" - som er forslag til forbedringer.

På forsiden mangler det helt åpenbart en link til en utmerket norsk klimablogg:

http://klimatilsynet.wordpress.com/

- som jeg anbefaler.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Skal legge ut den linken m.fl i morgen i forbindelse med en oppdatering, Bebben. Det drar seg til etter hvert. Akkurat nå blir jeg stadig vekk forstyrret av store, prikkete fisker i elva her... ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: Jostemikk på juli 22, 2011, 01:57:54 AM
(...) Akkurat nå blir jeg stadig vekk forstyrret av store, prikkete fisker i elva her... ;)
Sitat fra: Jostemikk på juli 22, 2011, 01:57:54 AM
Skal legge ut den linken m.fl i morgen i forbindelse med en oppdatering, Bebben. Det drar seg til etter hvert. Akkurat nå blir jeg stadig vekk forstyrret av store, prikkete fisker i elva her... ;)

Nå klarte jeg ikke å holde meg, må bare gå off-topic. Disse store prikkete fiskene terger nemlig meg også forferdelig i denne tiden på året - her hos meg er de blanke, og jo større de er, jo mindre prikker har de... den beste hittil i år veide tre kilo og var uberørt av menneskehender... men vanligvis er de noe mindre og har mer prikker, også kjent som sjøørret.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Godt å treffe en Petri-bror midt oppe i klimasaken, Bebben. Da vet jeg nemlig noe om deg, og det er at du er i stand til å leve nøyaktig i nuet. Som når drømmefisken glipper sekundet før håving/landing, samt at du er villig til å lide deg gjennom grenseløse mengder mygg, knott og dårlig vær for å kunne oppleve slik smerte. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren