Stans i satelittdataene fra Spencer og Christy

Startet av Jostemikk, desember 09, 2011, 19:11:53 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Roy Spencer skriver i dag på sin blogg at han har blitt bestefar! Videre skriver han:

November Global Temperature Update Delayed

SitatThere has been a delay in our monthly processing of global temperature data from AMSU.

An undersea telecommunications cable used to transmit about half of the huge volume of data coming from the Aqua satellite was cut in late November off the coast of the Netherlands, delaying receipt of that data. While there were redundant data transmission capabilities, apparently both failed.

De globale temperaturene er allerede lave, og vil komme til å falle vesentlig de neste måneder, og så ryker både overføringskabel og backup-system? Den kjente IPCC-skeptiker og meteorolog Joe Bastardi skriver i en kommentar:

SitatRoy,

I pray your daughter and grandchild are growing stronger by the minute,

Does it seem curious to you that with the threat of a global free fall in temp the next few months, the data line for the objective measuring system was cut, and the back up failed?

Det er i det hele tatt utrolig hvor uheldige Spencer og Christy er med sine satellitter for tiden. For ikke lenge siden skrev Spencer:

SitatAMSR-E Ends 9+ Years of Global Observations

The Advanced Microwave Scanning Radiometer for the Earth Observing System (AMSR-E) was automatically spun down to its designed 4 rpm safe condition last night after recent increases in the amount of power required to keep it spinning at its nominal 40 rpm were beginning to cause noticeable jitter in NASA's Aqua satellite.

Denne satellitten var den som målte temperaturen ved havoverflaten. Den første jeg skriver om, har målt temperaturen litt opp i troposfæren.

Vi får håpe alt ordner seg med Aqua5-dataene, slik at vi slipper å stole på James Hansen og andre som tjener sitt daglige brød på å spå død og elendighet. Her inkluderer jeg den andre satelittdata-leverandøren, men de leverer da fortsatt data, og de har oppdatert for november, som ble den kaldeste måneden på tre år. Her er hvordan den serien ser ut, ved hjelp av Woodfortrees.org:



Jeg la inn ei trendlinje for hele serien fra 1979, og jeg la inn en trendlinje for de siste 10 år. Verden er ikke spesiell varm akkurat nå, og ikke vil den bli varmere de neste månedene heller. :)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jostemikk,

dette bekrefter det diagrammet Humlum har på Climate4you, Temperature and CO2

http://www.climometrics.org/tempco2.gif

Han og Jan-Erik Solheim tror på det jeg forhåpningsfullt kaller mikroistiden

http://www.climometrics.org/11vgsol.pdf

Jostemikk

Ja, Bye. Vi går spennende tider i møte, og det er vel naturen selv som til syvende og sist skrur av AGW-bryteren.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Jeg har lest klimaartikkelen med Solheim tidligere, men en god klimaartikkel i norsk MSM kan ikke leses for mange ganger!

Han uttrykker en barnslig forventning til hva en rolig sol kan fortelle forskere. Her er det et tydelig ønske om å lære. Kanskje en idé vi burde forsøke å spre til "mainstream"?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 10, 2011, 01:21:29 AM
Ja, Bye. Vi går spennende tider i møte, og det er vel naturen selv som til syvende og sist skrur av AGW-bryteren.

AGW? Eller GW?

Jostemikk

Er verden litt kjøligere om fem år enn den er nå, vil AGW-bryteren være skrudd av for godt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 10, 2011, 15:20:42 PM
Er verden litt kjøligere om fem år enn den er nå, vil AGW-bryteren være skrudd av for godt.

Men AGW betyr menneskeskapt global oppvarming?

Jostemikk

Jeg er nok litt utenfor i dag, ConTrari. Får ikke helt med meg hva du mener. Det jeg mener er at naturen selv vil sette en stopper for AGW-saken. :)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren