Stoltenberg er sikker på at krisa kommer

Startet av ConTrari, november 28, 2011, 08:23:15 AM

« forrige - neste »

ConTrari

Sitat fra: Telehiv på november 29, 2011, 21:09:33 PM
ConTrari: jeg håper dette blir så dafft som du tror/håper...

dagfinn: det er først når rapportene om de syke og døende og utryddelsestruede MENNESKENE begynner å produseres av "anerkjente institutter" (i CRU-klassen) at kritisk tenkende virkelig vil begynne å forstå hva slags djevelsk maktrigging dette dreier seg om...klima alene skremmer ikke nok, men når ARTEN mennesker (tilsynelatende) er truet, da våkner de nyttige idiotene i media.

Skal vi bare liste noen steder/menneskegrupper på kloden som kommer til å bli dratt inn i dette etterhvert:

- inuiter i Canada og og Sibir (danskene har såpass anstendighet at de ikke prøver å skylde bred alkoholisme i Grønland (og Køben...) på klimaendringer)
- massedrapene i Sahel-beltet i Afrika gjennom borgerkriger, mineraljakt, kvegsykdommer, mislykkede brønnprogrammer osv., der "klima" imidlertid glatt vil få skylden - selv om de fleste krigene skyldes vestlig jakt på mineraler og naturressurser forøvrig
- Sør-Amerika (inkludert alle steder amerikanerne har drevet narkobusiness, intervensjoner og skapt borgerkriger og massedrap)
- Mellom-Amerika (ditto, samt at alle tropesykdommer kommer nå til å skyldes klimaendringer)
- kinesere generelt (de er på ville veier og må stoppes; Vesten må derfor påvise at de utrydder seg selv - poenget er egentlig at de utkonkurrerer oss, men pyttsan)
- Afghanistan og Irak: Klare kandidater som er rammet av klimaendringer med svikt i økosystemet som følge, hvorfor har ellers rundt 1 mill irakere måttet bøte med livet de siste 10 år? Når Vestens offisielle tall er en brøkdel haster det med å komme opp med en forklaring....
- Mer? Hvem gidder når ingen vil høre - just warming up....

Jeg vil ikke engang nevne planter og dyr som kommer under truede arter etterhvert.

Hva skal man ellers begynne å skremme med når ikke temperaturen stiger og havet nekter å stige også? Da må det være noe med "hvordan ting oppfører seg imens". Og da får man finne naturbilder og menneskebilder som viser det, siden de forb..... målerne ikke vil støtte saken.

men media er villige....og noen her tror det ikke ligger en plan bak?

Er det rart at prosesser kan kjøres som de kan?

Mmm tja, fokus ser mer ut til å være på "klimaflyktninger" og skremsler om fremtidige sultkatastrofer.

Hvem bryr seg om eskimoer?

ConTrari

Sitat fra: Telehiv på november 29, 2011, 18:41:23 PM
Takk for mange kommentarer ad det FN altså har utpekt som den nye "klimasaken" i dette tiåret. Vi snakker om en massiv framrulling av internasjonale politiske institusjoner som allerede er i nært samarbeid med og gjennomkorrumperte av klimasaken, parate forskningsinstitutt en masse, og brølende uvitende mikrofonstativ i media som alltid ser nye karrierer i nye skremsler.

Likevel: Jeg har faktisk ikke sett ett debattinnlegg i norske media som har registrert dette kommende felttoget siden FN proklamerte det neste tiåret som biodiversity-tiåret?

Håper jeg tar feil, og at noen kan vise fram at de har sett og luftet dette? Hånden på hjertet, hvor mange visste om dette FN-tiåret før jeg skrev det her?

Husk: Det at man ikke har fått dette med seg, betyr ikke at det ikke er i ferd med å rulles fram en hel åsside med meningsløse forskningsprogrammer som skal redde denne delen av verdensmiljøet. Og som kommer til å tyrannisere media det neste tiåret. Krympende bjørneskaller er bare forordet.

Tilgi meg at jeg kjefter litt, men det er åpenbart at dette har folk flest ikke fått med seg en døyt av. Jeg har fulgt med i de nye tendensene i de store forskningsprogrammene i de store landene, og tro meg, dere skal få nok å himle med øynene over i ikke altfor fjern framtid  :P

Heisan, her kommer det noe:


"Norcem og NorStone inviterer til forskningskonkurranse. Konkurransen The Quarry Life Award har til hensikt å fremme biologisk mangfold.

Bak konkurransen står det internasjonale byggevareselskapet HeidelbergCement, hvor blant annet den norske sementprodusenten Norcem og pukk- og grusleverandøren NorStone inngår.

HeidelbergCement søker aktivt studenter og unge forskere som nå gis mulighet for å videreutvikle konsernets arbeide med biologisk mangfold gjennom forskning knyttet til Norcems to kalksteinsbrudd – i Brevik i Telemark, og i Kjøpsvik i Nordland, samt NorStones uttak i Nenset i Telemark og Askøy i Hordaland.

– Gjennom dette initiativet håper vi å finne enda bedre måter å ivareta det biologiske mangfoldet vi har i og omkring våre uttak, sier Karin Comstedt, som jobber med bærekraftspørsmål i HeidelbergCement og er ansvarlig for The Quarry Life Award i Sverige og Norge."

Ser ut som Telehiv har god teft, ja!

http://www.bygg.no/2011/11/norcem-og-norstone-inviterer-til-forskningskonkurranse



Bebben

Men er ikke sementindustrien verstinger når det gjelder CO2-utslipp?

Ser nå mest ut som de har en proaktiv avdeling for å smiske seg inn hos klimarørsla med det formål å unngå bråk. Under mer brutale ordninger er dette kjent som "beskyttelsespenger".

Hvordan er kostnadene til dette regnskapsført, tro? Som "forskning og utvikling" - eller "reklame og representasjon?"

Skal bli interessant å se om varmistene synes CO2-verstingene er OK så lenge de betaler for seg.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på desember 01, 2011, 01:18:23 AM
Men er ikke sementindustrien verstinger når det gjelder CO2-utslipp?

Ser nå mest ut som de har en proaktiv avdeling for å smiske seg inn hos klimarørsla med det formål å unngå bråk. Under mer brutale ordninger er dette kjent som "beskyttelsespenger".

Hvordan er kostnadene til dette regnskapsført, tro? Som "forskning og utvikling" - eller "reklame og representasjon?"

Skal bli interessant å se om varmistene synes CO2-verstingene er OK så lenge de betaler for seg.

Ehh..joa, utslippene tilsvarer halvparten av veitrafikken eller noe deromkring...

Men dette er industri, og da er alle utslipp trygge under LOs vinger. "Vi må jo ha sement".

OT: Den gamle vandrehistorien (også gjengitt i Flåklypa); betongarbeiderne Ola og Johan er hyret inn til et stort byggeprosjekt i Saudi-Arabia.

De kommer ut av flyet og ser de uendelige sanddynene.

Ola: "Nei, Johan dette klarer vi kke. La oss dra hjem før de kommer med sementen."



BorisA

Sitat fra: Bebben på desember 01, 2011, 01:18:23 AM
Men er ikke sementindustrien verstinger når det gjelder CO2-utslipp?

Ser nå mest ut som de har en proaktiv avdeling for å smiske seg inn hos klimarørsla med det formål å unngå bråk. Under mer brutale ordninger er dette kjent som "beskyttelsespenger".

Hvordan er kostnadene til dette regnskapsført, tro? Som "forskning og utvikling" - eller "reklame og representasjon?"

Skal bli interessant å se om varmistene synes CO2-verstingene er OK så lenge de betaler for seg.

Jo større CO2-utslipp, dess mer for biologisk mangfold!
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Sitat fra: BorisA på desember 01, 2011, 07:03:08 AM
Sitat fra: Bebben på desember 01, 2011, 01:18:23 AM
Men er ikke sementindustrien verstinger når det gjelder CO2-utslipp?

Ser nå mest ut som de har en proaktiv avdeling for å smiske seg inn hos klimarørsla med det formål å unngå bråk. Under mer brutale ordninger er dette kjent som "beskyttelsespenger".

Hvordan er kostnadene til dette regnskapsført, tro? Som "forskning og utvikling" - eller "reklame og representasjon?"

Skal bli interessant å se om varmistene synes CO2-verstingene er OK så lenge de betaler for seg.

Jo større CO2-utslipp, dess mer for biologisk mangfold!

I svært mange tilfelle er dette en ubeleilig sannhet, Boris. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Oljeministeren setter Solheim på plass. Liten tvil om hvor regjeringen står når det gjelder oljeutvinning:

"– Hvis man identifiserer drivverdige funn etter å ha tatt kostnadene med leting, utvikling, prøveboring og tatt hele prosjektet frem til endelig beslutning, sier vi ikke nei. Det er en viktig del av norsk oljepolitikk. Det er ikke mulig å se for seg at vi skal si nei til Aldous og Avaldsnes for å redusere CO2-utslippene. Det ville vært en ødsling av verdier i et omfang som norsk historie ikke tidligere har sett. Det ville også vært feil i et klimaperspektiv, fordi Norge er av dem som produserer olje og gass mest miljøvennlig og med minst utslipp, sier Borten Moe til Dagens Næringsliv.

Borten Moe advarer mot å tro at Norge kan bli best på andre typer fornybar energi enn vannkraft.

– I den store sammenhengen har Norge en tendens til å overdrive vår betydning. Vi kan ikke forvente at våre løsninger på vindkraft blir det viktigste fremover i en større sammenheng. Det bygges vindkraft både onshore og offshore over hele verden uten at Norge har den minste lille finger med i spillet. Vi må bare innse at veldig mange ligger foran oss på deler av fornybarfeltet. "

http://www.dn.no/energi/article2281450.ece

Skal bli morsomt å se om Solheim svarer på denne kraftsalven  ;D

seoto

Sitat fra: ebye på november 28, 2011, 23:27:50 PM
Sitat fra: Jostemikk på november 28, 2011, 22:13:32 PM
Vi har politikere som styrer landet og verden etter ei eventyrbok. Det er logisk, for de befinner seg næggu ikke i virkelighetens verden.

Dette er mildt sagt foruroligende. At media støtter dem er skandaløst. At akademiske miljøer ikke kaster seg ut i kampen for å få en slutt på idiotiet er svi...., æh - dårlig gjort.

Helt enig i utgangspunktet, det er merkelig at ikke flere akademikere og akademsike miljøer er på banen. Dog, jeg er ikke trygg på Akademia, i hvert fall ikke UiO, som hadde sin Klimadugnad før sommeren i år

http://idefestivalen.uio.no/program-21-mai/

Denne saken ble grundig behanlet på AD. Var det Telehiv eller Klimatilsynet som f. eks kom med sprengstoffet om Ivar Giæver?

Uansett, UiO opptrådte fullstendig uvitenskapelig på Idédugnaden! Blant annet trakk vel Dag Hessen i trådene? Det er tungt å tenke på, at kunnskapsheimen min har blitt slik!

Jeg gikk inn på linken din.

SitatProgram 21 Mai – klimaendringer
12:00 - 13:00    Åpning

Åpningsarrangementet innleder rekken av idéfestivaler i UiOs jubileumsår. Spørsmålet vi tar utgangspunkt i, er hvor hovedansvaret for å sikre en rettferdig og bærekraftig framtid ligger.

Med: Thomas Hylland Eriksen (UiO) / miljø- og utviklingsminister Erik Solheim / Jostein Gaarder (forfatter) / Ole Petter Ottersen (UiO)
Hvor: Sophus Lies auditorium

Litt rart hvem som fikk æren av å representere klimaendringer.
Så vidt jeg vet er Thomas Hylland Eriksen sosialantropolog og forfatter. Jostein Gaarder er forfatter. Hylland Eriksen sitter i styret i Sofiestiftelsen, og begge har sterke bånd til WWF. Så vidt jeg kan finne ut, er Ole Petter Ottersen professor i medisin. Interessant!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

dagfinn

Sitat fra: seoto på desember 01, 2011, 19:11:29 PM
Litt rart hvem som fikk æren av å representere klimaendringer.

James Hansen fan club? Men dette er jo gjengs uvitenhet. Arne Johan Vetlesen skrev i Morgenbladet for snart år siden om hvor mye mer velinformert gjengen hans ("P2-segmentet") er enn det dumme skeptiske folkedypet.

SitatEtter å ha konstatert at jeg er den eneste i gruppen som ikke anser nevnte Ellestads påstander som korrekte, og erklært at jeg fremdeles «tror på» menneskeskapte klimaendringer, sier jeg at den strenge vinterkulden vi i Norge har for tiden er fullt i samsvar med ledende forskeres modeller. Jeg nevner to av de mest kjente: James Lovelock og James Hansen. ...
De viser seg at mine samtalepartnere aldri har hørt om Lovelock og Hansen.

http://morgenbladet.no/article/20110114/OIDEER/701149963

Ja, Vetlesen har hørt om både Hansen og Lovelock og tror det beviser hans overlegne kunnskaper.

Som sagt, dette er gjengs uvitenhet. Men jeg syns det er verre at de (kunnskapsdepartementet?) presterte å invitere Naomi Oreskes til en konferanse i anledning vitenskapsåret.

seoto

SitatMen jeg syns det er verre at de (kunnskapsdepartementet?) presterte å invitere Naomi Oreskes til en konferanse i anledning vitenskapsåret.

Helt enig - men så har jo dette langt mer med aktivisme å gjøre enn med forskning. Alle midler er tillatt i krigen om "saken"! Løgn og bedrag er ingen hindring.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på desember 01, 2011, 19:11:29 PM
Litt rart hvem som fikk æren av å representere klimaendringer.
Så vidt jeg vet er Thomas Hylland Eriksen sosialantropolog og forfatter. Jostein Gaarder er forfatter. Hylland Eriksen sitter i styret i Sofiestiftelsen, og begge har sterke bånd til WWF. Så vidt jeg kan finne ut, er Ole Petter Ottersen professor i medisin. Interessant!

Det vi ser er et tydelig internasjonalt mønster det WWF inngår som en politisk aktivist-organisasjon. Hylland Eriksen I Sofiestiftelsen? Gaarder med pengene? Pengene til Hansen?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: seoto på desember 01, 2011, 20:34:39 PM

Helt enig - men så har jo dette langt mer med aktivisme å gjøre enn med forskning. Alle midler er tillatt i krigen om "saken"! Løgn og bedrag er ingen hindring.

De sirkulerer internt i miljøet, en er forsker, en har penger, en har pr-makt, og alle bygger opp om den felles myten.

Jeg tror det handler mer om å dele en formyndersk, bedrevitende holdning overfor samfunnet, enn å arbeide faglig.

ebye

Sitat fra: ConTrari på desember 01, 2011, 22:54:16 PM

Jeg tror det handler mer om å dele en formyndersk, bedrevitende holdning overfor samfunnet, enn å arbeide faglig.

Helt enig ConTrari. Det hadde vært morsomt å se et klimastamtavletre. Hvem som er med i de forskjellige "grupperingene", med hvilke oppgaver?

Det er noen "nettverk" vi ikke hører så mye til akkurat nå. Det er Concerned Scientists (CS)og Norsk Klimanettverk (NKN).

I CS er Dag Hessen medlem, og de har Rasmus Benestad i styret. Jeg lurer på om Hessen er den eneste scientisten? Der er det for det meste ikkerealfaglige medlemmer.

NKN mener jeg var kunstnere, forfattere og andre kulturarbeidere.

Begge grupperingene har nærmest "verdens undergang" som grunnmur, men huset er totalt ufaglig bygd. "Det norske hus" sto heller ikke lenge!