Hurricane-gate eller kun forskning som går fremover?

Startet av Jostemikk, desember 13, 2011, 16:15:00 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

WUWT - CSU's Klotzbach and Gray Suspend December Hurricane Forecast

Dette er noe nær enestående. De innrømmer å ha støttet seg på åpenbar gal vitenskapelig forståelse. Det er enighet om at det ikke finnes spor av antropgent bidrag i orkanstatistikkene. De har trukket hele varselet for å utarbeide et bedre, der de blant annet skal benytte naturlige klimavariasjoner, så som ENSO.

Helt fantastisk, og det er så ufattelig humoristisk med tanke på striden mellom Kevin Trenberth og Roger Pielke Jr. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på desember 13, 2011, 16:15:00 PM
WUWT - CSU's Klotzbach and Gray Suspend December Hurricane Forecast

Dette er noe nær enestående. De innrømmer å ha støttet seg på åpenbar gal vitenskapelig forståelse. Det er enighet om at det ikke finnes spor av antropgent bidrag i orkanstatistikkene. De har trukket hele varselet for å utarbeide et bedre, der de blant annet skal benytte naturlige klimavariasjoner, så som ENSO.

Helt fantastisk, og det er så ufattelig humoristisk med tanke på striden mellom Kevin Trenberth og Roger Pielke Jr. :D

Hvor stor er denne fullavfeilklimabyen? Blir det plass til alle Gatene?

Jostemikk

#2
Jeg tenkte på det jeg også, Bye. Inflasjon og alt det der. Men Terje Wahl har vært helt orkanhysterisk i det siste. Striden mellom Kevin Trenberth, The Team og IPCC og Pielke Jr. med maaaange fler har vært meget stor. Forsvinner en av de største skremslene etter havstigning, blir det vesentlig mindre å melde alarmerende ting om.

Men jeg burde nok kanskje kalt det noe annet enn Hurricane-gate. Men viktig er dette! :D

Edit: Jeg gjorde om tittelen på tråden litt, men har lyst til å komme med en kommentar.

Når den vitenskapen man i mange år har støttet seg til angående forståelsen av et kraftig værsystem blir forkastet, og man erkjenner at det man trodde var åpenbart, dessverre viste seg å være feil, kan man da kalle det et paradigmeskifte? Et ørlite "forståelsenavorgandannelserogstyrkeogantallorkaner-paradigmeskifte"?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: ebye på desember 13, 2011, 16:19:46 PM


Hvor stor er denne fullavfeilklimabyen? Blir det plass til alle Gatene?

Ingen gater der nei, men Gates, altså porter. Og der går man UT.

EXIT WITH NO RETURN

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på desember 13, 2011, 16:15:00 PM
WUWT - CSU's Klotzbach and Gray Suspend December Hurricane Forecast

Dette er noe nær enestående. De innrømmer å ha støttet seg på åpenbar gal vitenskapelig forståelse. Det er enighet om at det ikke finnes spor av antropgent bidrag i orkanstatistikkene. De har trukket hele varselet for å utarbeide et bedre, der de blant annet skal benytte naturlige klimavariasjoner, så som ENSO.

Helt fantastisk, og det er så ufattelig humoristisk med tanke på striden mellom Kevin Trenberth og Roger Pielke Jr. :D

Dette kan være et tegn på at hele co2-ideologien er i ferd med å bli forkastet. Jeg vil tro at det finnes et stort antall forskere som har sittet på gjerdet i lang tid, og ventet på at noen skal ta det første farlige steget opp fra skyttergraven. Det kan tenkes vi snart ser flere slike saker, og dette blir svært vanskelig for alarmistene å bortforklare som BigOil-propaganda.



"We strongly believe that the increases in atmospheric CO2 since the start of the 20th century have had little or no significant effect on Atlantic basin or global TC activity as extensively discussed in our many previous forecast write-ups and recently in Gray (2011). Global tropical cyclone activity has shown no significant trend over the past thirty years."

Jostemikk

Det var nøyaktig slik jeg tenkte da jeg leste dette, ConTrari. Den som har lyst til å lese hele rapporten, her er den:

Colorado/EDU, hurricane forecast 2011pdf

Det spørs hvor lenge denne får ligge til nedlasting?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

#6
Sitat fra: Jostemikk på desember 13, 2011, 17:49:45 PM
Det var nøyaktig slik jeg tenkte da jeg leste dette, ConTrari. Den som har lyst til å lese hele rapporten, her er den:

Colorado/EDU, hurricane forecast 2011pdf

Det spørs hvor lenge denne får ligge til nedlasting?

Å, det er vel ingen fare for at den forsvinner? Det måtte i så fall ha en faglig begrunnelse fra CSU, og de står jo bak denne rapporten? Og når den nå er spredd på nettet over hele kloden, vil det utvikle seg til en heftig kampsak. Dette er ikke lenger en rapport man kan feie under teppet.

Men det forbauser meg at forfatterne valgte å ordlegge seg så skarpt i forhold til co2. Høres nesten ut som en programerklæring.

seoto

I kapittel 7 står det:
Sitat7 Have Atmospheric CO2 Increases Been Responsible for the Recent Large Upswing (since 1995) in Atlantic Basin Major Hurricanes?
We strongly believe that the increases in atmospheric CO2 since the start of the 20th century have had little or no significant effect on Atlantic basin or global TC activity as extensively discussed in our many previous forecast write-ups and recently in Gray (2011). Global tropical cyclone activity has shown no significant trend over the past thirty years.

Da ble jeg litt nysgjerrig på rapporten til Gray (2011), og den har en ganske kraftig tittel! ;)

http://tropical.atmos.colostate.edu/Includes/Documents/Publications/gray2011.pdf

GROSS ERRORS IN THE IPCC-AR4 REPORT
REGARDING PAST & FUTURE
CHANGES IN GLOBAL TROPICAL
CYCLONE ACTIVITY – (A Nobel Disgrace)
by William M. Gray

Flere og flere som snakker om "Nobel Disgrace"  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.