Dagens klimaord

Startet av Bebben, desember 14, 2011, 21:49:37 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Burde vært sendt til hver eneste politiker i dette landet, Bebben. Kjempebra!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Den hadde jeg sansen for, Bebben  ;D
Og enig med Jostemikk.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

#32
Å relansere reprisen av ordet; "klimatrussel", under noe annet enn å ta med "menneskeskapt" i forordet, blir rimelig meningsløst for de andre dyra her på jorda, men jeg våger meg på med: "Dyre-kjøpt klima"...

Passer jo bra med det beste og værste vi mennesker har latt våre egne predikanter predike om, uten videre motstand....det er jo liksom ikkeno håp for det menneskeskapte ivertfall, for det har jo mennesket sagt!

At mennesket forsvinner fra "globen", er neppe noe globegalt problem, for resten av dyra, foresten.


Edit og Leif...
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

BorisA

#33
He he !
Herlig  :)

Og med alle de selvforsterkende mekanismene i klimalagingen, når kommer tipping point ?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Sitat fra: BorisA på januar 14, 2012, 23:00:51 PM
He he !
Herlig  :)

Og med alle de selvforsterkende mekanismene i klimalagingen, når kommer tipping point ?

Det skjer om ikke så lenge, for når klima-laging inkluderes i det utvidete kulturbegrepet, får våre klimala(n)gere tilgang til........
tippemidler!

Bebben

Dagens klimaord er klimablaffen.

Ifølge Teknisk Ukeblad så mener Erik Solheim at "Kommuner må betale hvis de gir klimablaffen"

SitatForan lederen for FNs klimapanel, Rajendra Pachauri, langet statsråd Erik Solheim ut mot norske kommuner som lukker øynene for klimaendringer og lar innbyggerne bygge i flomutsatte områder gang på gang.

Jeg er enig. Det er ille når kommuner er klimaulydige og lar folk bygge husene sine langs klimaelver som med ujevne klimamellomrom går over sine klimabredder, altså det som før i tiden sorterte under nettopp flom, men som nå altså er omdefinert og sorterer under klima.

Jeg får trøste meg med at Helge Drange for litt siden uttalte at klimaendringer ikke nødvendigvis vil bringe mer eller kraftigere vind. Da har vi i det minste litt godt, gammeldags (u)vær igjen å kose oss med. 

Ingenting er som en flau orkan! Da kan jeg ta meg en liten oppstiver og gi klimablaffen;D

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Takker for denne, Bebben!

Solheim er nok, til tross for en slags klimainnspurt, gått fra å være en klimadrakonisk politiker, til en klimaurkomisk propagandist. Men det er kanskje ikke et dårlig karrierevalg? Det er mange som tjener gode penger på å være klimaurkomiske. ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Dagens bidrag til klimaord er: klimaparasitt

Bare så fryktelig irriterende at jeg ikke klarte å komme på det selv, men måtte hente det fra rilke på VGD! ;)

Slik jeg opplever ordet, må det være en som lever av klimahysteriet.

Hvor mange klimaparasitter finnes det?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: seoto på februar 18, 2012, 09:11:11 AM
Dagens bidrag til klimaord er: klimaparasitt

Bare så fryktelig irriterende at jeg ikke klarte å komme på det selv, men måtte hente det fra rilke på VGD! ;)

Slik jeg opplever ordet, må det være en som lever av klimahysteriet.

Hvor mange klimaparasitter finnes det?
Mange ! Føler nesten hele samfunnet er infisert av klimagreier.

En annen ting, burde vi også dele ut en klimakaktus ?
Husker det gamle ukebladet NÅ delte ut ukens nellik og ukens kaktus.

Det blir selvsagt en knallhard konkurranse om månedens "klimakaktus".
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Personlig foretrekker jeg det positive i det ebye gjør ved å dele ut klimarosen. Det er sikkert noen som vil ha en mening om dette, og dersom mange nok føler for å gi også en kaktus, vil det stå fritt fram for den som ønsker å ta på seg ansvaret med å finne kandidater, begrunnelser og sette opp en avstemning. Dersom interessen er der kan vi sette opp en avstemning for å se hvor mange som ønsker det.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: BorisA på februar 18, 2012, 09:33:36 AM
En annen ting, burde vi også dele ut en klimakaktus ?
Husker det gamle ukebladet NÅ delte ut ukens nellik og ukens kaktus.

Det blir selvsagt en knallhard konkurranse om månedens "klimakaktus".

Her har seoto allerede gitt sitt syn på dette

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,413.msg8815/topicseen.html#msg8815

Jeg ga en kort begrunnelse for valg av rose og ingen kaktus i tillegg her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,417.msg5472.html#msg5472

Og objektiv og fullstendig habil som jeg er i denne saken  ;) , det er jo et spørsmål om Climate Hall of Shame langt på vei fyller kaktusrollen?

Jeg vil uansett opprettholde kun utdeling av Klimarosen. Ved å henge ut personer med kaktus, senker vi oss ned på et nivå som kan minne om AGW-ernes.

Dersom Climate Hall of Shame samtidig løftes opp til saker av internasjonalt format, blir dette bra.  8)

BorisA

Sitat fra: ebye på februar 18, 2012, 15:07:15 PM
Sitat fra: BorisA på februar 18, 2012, 09:33:36 AM
En annen ting, burde vi også dele ut en klimakaktus ?
Husker det gamle ukebladet NÅ delte ut ukens nellik og ukens kaktus.

Det blir selvsagt en knallhard konkurranse om månedens "klimakaktus".

Her har seoto allerede gitt sitt syn på dette

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,413.msg8815/topicseen.html#msg8815

Jeg ga en kort begrunnelse for valg av rose og ingen kaktus i tillegg her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,417.msg5472.html#msg5472

Og objektiv og fullstendig habil som jeg er i denne saken  ;) , det er jo et spørsmål om Climate Hall of Shame langt på vei fyller kaktusrollen?

Jeg vil uansett opprettholde kun utdeling av Klimarosen. Ved å henge ut personer med kaktus, senker vi oss ned på et nivå som kan minne om AGW-ernes.

Dersom Climate Hall of Shame samtidig løftes opp til saker av internasjonalt format, blir dette bra.  8)
Men da trekker jeg mitt forslag stille og rolig tilbake.
Har ikke lyst til å falle ned på AGW-nivå.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Du er en klok mann!, BorisA  ;)

BorisA

Sitat fra: ebye på februar 18, 2012, 15:31:14 PM
Du er en klok mann!, BorisA  ;)
Takk for det, det er mange av de her på forumet. ;)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Bebben

Sitat fra: seoto på februar 18, 2012, 09:11:11 AM
Dagens bidrag til klimaord er: klimaparasitt

Bare så fryktelig irriterende at jeg ikke klarte å komme på det selv, men måtte hente det fra rilke på VGD! ;)

Slik jeg opplever ordet, må det være en som lever av klimahysteriet.

Hvor mange klimaparasitter finnes det?

Klimaparasitt er notert Seoto... og jo flere slike sammensetninger med "klima" skimter jeg en ny betydning av ordet (eller skal vi si prefikset?) som fjerner seg mer og mer fra sin opprinnelige betydning... "klima" i dag har nok helt andre assosiasjoner og konnotasjoner enn det hadde for bare en 20-30 års tid siden. Finnes det en moderne parallell? Lindzen har jo en glitrende parallell til eugenikk-skremselen for 100 år siden, men ingen husker jo dette personlig i dag.

Jeg lurer på om klimahypen klimahysteriet i dag sammenlignes med "incesthysteriet" på 90-tallet? Enkelte likhetspunkter er relativt lett å få øye på, blant annet når amatørene blir behandlet som "eksperter", jf. Bellona.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!