New world order puppet boy

Startet av Amatør1, august 24, 2011, 23:48:39 PM

« forrige - neste »

seoto

Jeg har også lagret noen tråder fra AD. En av de større jeg har, er "Forelesninger om klimaforandringer" startet av StaticApnea. Det var en tråd han etter hvert mistet kontrollen over.
Start: 10.10.10 - siste innlegg: Amatør1 04.06.11.
Jeg har lagret også de to siste innleggene, som var av Telehiv og Amatør1. Men det er to korte, mer sosiale innlegg.

Hovedfilen:
[attachurl=1]

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Det siste innlegget til Amatør1 i den tråden er rimelig betegnende for hva som skjedde på AD. Modereringen der, og de som sto bak, er noe av det styggeste som har skjedd i media i dette landet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Amatør1 på oktober 29, 2011, 17:14:07 PM
Sitat fra: Amatør1 på september 01, 2011, 00:55:20 AM
Det var et par tråder om dette på AD
Indoktrinering om klima i Norge - ebye 20.09.09 19:08  - siste 16.01.11
Indoktrinering om klima i skoleverket  - ebye  30.08.09 16:24 - siste 23.06.11

Jeg har backup av disse trådene (muligens med noen mangler), om noen er interessert.

Jeg forsøker meg på 2 vedlegg (zip-filer) til dette innlegget, med backup fra de respektive trådene på AD. For å lese innholdet må zip-filene ekspanderes, noe som gir én *.mht fil hver. Disse kan leses med f.eks. FireFox, muligens trenger du en MHT-plugin, litt usikker på det. Jeg bruker UnMHT.

Sitat fra: ebye
Spørsmålet mitt nå er: Er hele databasen AD tatt vekk? Finnes det ingen tilgang til den slik den var 22. juli? I så fall går det vel an å spørre Redaksjonen om den kan bli tilgjengelig, slik den var, med alle funsjoner, uten videre debatt.

Ingenting fra AD er tilgjengelig på nettet, det jeg vet. Aftenposten har ganske enkelt konfiskert ca 10. års offentlig debatt. Etter mitt syn har Aftenposten med dette bevist at de norske mediene ikke fortjener den tilliten det krever å være vertskap for slik informasjon, og at klimadebatten og annen samfunnsdebatt må skje uavhengig av de store mediehusene. klimaforskning.com er et godt eksempel.

Spør gjerne redaksjonen om de vil gjøre AD-databasen tilgjengelig. Hvis du i det hele tatt blir verdiget et svar, vil jeg bli overrasket.

Jeg spør Aftenposten, forventer svar, naiv som jeg er. ;)

Telehiv

Interessant tråd, det var etter det jeg husker her at Aftenpostens moderator virkelig begynte prosessen med å fjerne både meg og andre fra debatten, åpenbart på oppfordring fra de vanlige trollene, men vi kunne ut fra handlingsgrammatikken over tid også se et tydelig egenbasert motiv for å knekke skeptikerne på forumet. Da vi fortsatte å legge inn tydelige avsløringer av humbugen, ble noen av oss fjernet for godt. Personlig ble jeg utestengt uten mulighet til dialog om hvorfor.
I det hele tatt en meget stygg moderatorsak.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: Telehiv på oktober 30, 2011, 01:02:03 AM
Interessant tråd, det var etter det jeg husker her at Aftenpostens moderator virkelig begynte prosessen med å fjerne både meg og andre fra debatten, åpenbart på oppfordring fra de vanlige trollene, men vi kunne ut fra handlingsgrammatikken over tid også se et tydelig egenbasert motiv for å knekke skeptikerne på forumet. Da vi fortsatte å legge inn tydelige avsløringer av humbugen, ble noen av oss fjernet for godt. Personlig ble jeg utestengt uten mulighet til dialog om hvorfor.
I det hele tatt en meget stygg moderatorsak.

Stemmer, saken ble omtalt her 4. Juni 2011
Debattens Fugl Føniks: Forelesninger om klimaforandringer
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Klimaendringer gir mer ekstremvær

Men etter det NTB får opplyst vil eventuelle endringer først og fremst dreie seg om formuleringer, ikke de vitenskapelige konklusjonene.

Ja, det er alltid spennende å se hva slags formuleringer disse forfatterne klarer å lage. Først kommer forskerne med sine resultater, og de har sikkert ikke valgt ut det minst alarmerende stoffet. Så skal forfatterne gå gjennom det, og tenker gjerne at det er best å ta i litt, slik at politikerne skal forstå alvoret. Og så kommer beslutningstakerne, politikerne, og tenker som så at vi må ta i litt, for disse forskerne er så forsiktige med hva de sier.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#36
Dette er ikke nytt stoff, men i anledning dagen kan det være greit med litt lettere underholdning. Det hele startet med Lars Mjøens glimrende kronikk i Aftenposten i 2008:

SitatGutten som roper ulv


STOPP OLE MATHISMOEN. Å sette en stopper for global oppvarming er én ting. Men hvem skal stoppe "klimajournalist" Ole Mathismoen?


 

Klimadebatten. Dag etter dag får denne karen fortsette å krisemaksimere nærmest uten motforestillinger i landets viktigste avis.Ett av resultatene er et politisk hysteri som nå nærmer seg nivået fra AKP (m-l)-tiden på 70-tallet, der en uhellig allianse synes å ha oppstått mellom ungdom på leting etter en ny religiøs tro og valgkåte politikere...

Denne svært intelligente kronikken ble plukket opp av blogger VamPus (Heidi Nordby Lunde):

SitatLars Mjøen hadde igår et forfriskende innlegg i Aftenpoften om avisens "dommedagsprofet" Ole Mathismoen. Mathismoen, som har fått publisere sine dommedagsprofetier siden 1990, fokuserer kun på IPCCs "worst case scenario" og skriver at havnivået vil stige fremover, stormene vil bli flere, Arktis vil smelte, tørkeperiodene blir lengre. I og med at en helt vanlig vinterstorm i Nord-Norge nå blir omtalt som "ekstremvær", så tolker jeg det egentlig som at stigende havnivå er et annet navn på "flo"...

En av kommentarene er av det humoristiske slaget:

Sitatkjell sa...

Vi fossiler husker en av parodiene KLM hadde på 70 tallet.
Den het Mattis på Moen.
Æresord!

Det finnes heldigvis en god del intelligente og framsynte mennesker i vårt land. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren