Dagens Solheim

Startet av Jostemikk, desember 28, 2011, 19:04:37 PM

« forrige - neste »

ebye

Det er mulig det er dette han er best på - som intrigeskaper

Sjokkerte over Solheim

http://www.dagsavisen.no/samfunn/sjokkerte-over-solheim/

Her ser en sjokkerte SV-ere og AP-ere :o   :o

seoto

Jaja, skuespillet fortsetter, og journalistene er lykkelige over å ha litt sladder å skrive om. De har jo sluttet med seriøst informasjon forlengst.

Og Solheim? Må han vinke farvel til sitt elskede "New World Order"? Han gjorde jobben sin der, men det spørs om de bryr seg stort mer om ham nå ... så han seiler vel sin egen sjø. De har ikke nytte av folk som ikke har tilgang til makt.

Og FN vokser og vokser - er de på vei til å miste oversikten over seg selv? (Da tenker jeg på "The Green Climate Fund" - og det var vel vår statsminister som skulle lede den organisasjonen - de skulle vel ha inn 100 mrd $ i året, var det ikke så? Uff, det må da være drøyt selv for vårt oljefond. Norge solgt i biter, gullbeholdningen vår, vannkraften vår, oljefondet vårt, ja sannelig er vi gavmilde.)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på mars 24, 2012, 13:04:26 PM
Jaja, skuespillet fortsetter, og journalistene er lykkelige over å ha litt sladder å skrive om. De har jo sluttet med seriøst informasjon forlengst.

Og Solheim? Må han vinke farvel til sitt elskede "New World Order"? Han gjorde jobben sin der, men det spørs om de bryr seg stort mer om ham nå ... så han seiler vel sin egen sjø. De har ikke nytte av folk som ikke har tilgang til makt.

Og FN vokser og vokser - er de på vei til å miste oversikten over seg selv? (Da tenker jeg på "The Green Climate Fund" - og det var vel vår statsminister som skulle lede den organisasjonen - de skulle vel ha inn 100 mrd $ i året, var det ikke så? Uff, det må da være drøyt selv for vårt oljefond. Norge solgt i biter, gullbeholdningen vår, vannkraften vår, oljefondet vårt, ja sannelig er vi gavmilde.)

Solheim Solo Saviour:

"For det første mener han ofringen av ham selv betyr at Norge vil stille svakere i den internasjonale kampen mot fattigdom og klimaendringer.

- Jeg mener det er galt å vektlegge en partipolitisk kabal fremfor Norges enestående nettverk, som Jonas Gahr Støre og jeg har brukt lang tid på å opparbeide. Det tar tid å bygge opp, og det er vanskeligere å få den viktige samtalen i sluttforhandlingene av en avtale, når de ikke vet hvem du er, sier Solheim til VG."


Han ser nok noen klimakorthus falle nå, ja. Evig eies kun det tapte.

Amatør1

Sitat fra: ebye på mars 24, 2012, 12:52:34 PM
Det er mulig det er dette han er best på - som intrigeskaper

Sjokkerte over Solheim

http://www.dagsavisen.no/samfunn/sjokkerte-over-solheim/

Her ser en sjokkerte SV-ere og AP-ere :o   :o

Det virker som en del ting virkelig rakner nå, les for eksempel den bitre kommentaren under artikkelen i dagsavisen av "Heidi Stakset" som åpenbart er en nesegrus lojal Solheim-tilhenger

Sitat
"Erik Solheim understreker at han - som rettmessig har den beste kompetanse og erfaring i utviklingsfeltet, måtte fratre på grunn av Sv-ledrens mange feiltrinn som var så alvorlige at han måtte ut av regjeringen."

Her snakkes det i absolutte termer, intet rom for alternative vurderinger. Men se, det kommer mer:
Sitat
"Det er svært umodent av Stein Ørnøi å trekke ned sin tidligere kollega til fordel for Sv-lederens "sultne" statsråder som skamløst peker på sitt eget " unge, friske blod" som mer verdt enn de gamles. Denne "blot und boten- retorikken hører hjemme i nazismen, Stein Ørnøi. "

Når man innenfor eget parti begynner å kalle hverandre nazister, da er det tegn på at skuta sprekker.

Sitat"Nå er det slik at denne regjeringens politikk går i retning av en økende nazifisering."

Når krybben er tom, da bites hestene. Får håpe det var NWO som fikk et skudd for baugen, eventuelt i baugen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Som tråden viser, har det jo vært litt bølgeskvulp i anddammen etter Solheims utgang. kronen på det verket, skal vi si bråttskvulpet, det var avskjedshilsen han ga Bård Vegard Solhjell, ved hans inntreden.

Dette er omtalt her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,659.msg11082.html#msg11082

Og det er særlig dette selvportrettet som har vakt litt oppsikt og munterhet.

SitatJeg føler at jeg er en form for fadder for det hele. Jeg var som døperen Johannes, som ledet vei gjennom ødemarken. Så kom Kristin som Jesus og skapte det. Det jeg gjorde, var forutsetningen for den rødegrønne regjeringen.

Aftenposten har en humorspalte på s. 2 : Under streken. Der har de følgende humrende oppslag i dag, 27. mars 2012

Erik og Johannes

http://www.climometrics.org/12apsolk.jpg

Her peker Solkongen på seg selv, nærmest som Døperen Johannes.  ::)

Aftenposten kan sin religionshistorie, og kan fortelle :

SitatOm vi ikke husker feil, ble Døperen Johannes halshugget av Herodes Antipas, hvorpå hans hode ble servert på et fat, etter ønske fra Herodias, kongens hustru.
;)

Og Aftenposten avslutter lakonisk

SitatOmtrent slik det føles å bli sendt på hodet utav regjeringen
;D

ebye

I dag, 18. mai, har Aftenposten et oppsiktsvekkende intervju med Erik Solheim, avgått statsråd

-Høyresiden har hatt rett

Den nye Solheim

I intervjuet hyller Erik Solheim kapitalismen. Fattigdom kan bare bekjempes med kapitalisme og økt vekst. Vi må akseptere at noen blir veldig mye rikere, før vi kan begynne å løfte utviklingsland ut av fattigdommen.

SitatVenstresiden har undervurdert økonomisk vekst.

Snaue to måneder brukte altså "Solkongen" på å endre sitt syn på kapitalismen. Dette kan være oppløftende toner, hvis vi kan tro på dette. I så fall kan en vel si at Solheim har kommet ut av den politiske ismeboblen.

Klarer han en bobleåpning til: ut av klimaboblen?

Om bistandspolitikken skriver avisen

SitatEksstatsråden tar et oppgjør med giverlandenes belærende tone...

Vil vi få høre at myndighetene må være mindre belærende i klimaspørsmål også?

Dette er altså Dagens Solheim - fin tittel!   8)


seoto

Dette er jo et drømmeeksempel på dobbeltmoralen i politikk. Man følger sine partiprogram selv om man ser at det går stikk imot all sunn fornuft. Og politikken i forhold til utviklingsland har uten tvil vært en eneste lang katastrofe. De som driver med slik hjelp i Norge aner tydeligvis ikke nok om hva de driver med, de forstår i hvert fall ikke hvilke konsekvenser forskjellige handlinger har.

Solheim sier:
"Hvorfor skal det være en norsk statsoppgave å investere i eiendom i London og ikke i Afrikas voksende økonomi?"

Det er noe jeg også har lurt veldig på, spesielt når man gjennom årene har sett hvor smarte kineserne har vært, og som Solheim sier, har deres investeringer også skapt økonomisk vekst i Afrika. England er et avviklingsland, Afrikanske land er utviklingsland.

Da får man vel ønske Solheim velkommen inn i den verden der de fleste andre befinner seg: Den kapitalistiske ;)

Og hva sier nå hans partifeller? Denne kan bli vanskelig å ro seg bort fra. Men det har han vel heller ikke noe ønske om?  :o

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: ebye på mai 18, 2012, 11:03:48 AM
I dag, 18. mai, har Aftenposten et oppsiktsvekkende intervju med Erik Solheim, avgått statsråd

-Høyresiden har hatt rett

Den nye Solheim

I intervjuet hyller Erik Solheim kapitalismen. Fattigdom kan bare bekjempes med kapitalisme og økt vekst. Vi må akseptere at noen blir veldig mye rikere, før vi kan begynne å løfte utviklingsland ut av fattigdommen.

SitatVenstresiden har undervurdert økonomisk vekst.

Snaue to måneder brukte altså "Solkongen" på å endre sitt syn på kapitalismen. Dette kan være oppløftende toner, hvis vi kan tro på dette. I så fall kan en vel si at Solheim har kommet ut av den politiske ismeboblen.

Klarer han en bobleåpning til: ut av klimaboblen?

Om bistandspolitikken skriver avisen

SitatEksstatsråden tar et oppgjør med giverlandenes belærende tone...

Vil vi få høre at myndighetene må være mindre belærende i klimaspørsmål også?

Dette er altså Dagens Solheim - fin tittel!   8)

Tja....ikke vet jeg hva han mener med dette. Men nå er jo "vekst" blitt et nytt honnørord på venstresiden, særlig i kriserammede land i Europa. Der betyr "vekst" fortsatte støttepakker, nye låneopptak for å "vokse" seg ut av problemene, og null aksept (tenker da særlig på Hellas) for helt nødvendige strukturelle reformer.

Venstre-media kjører også "austerity" mot "growth" som om det er et fritt valg mellom de to. Ikke underlig at mange blir forenklet i sine holdninger.

ebye

Morsomt nok, historien med Solheims "omvendelse" stopper ikke her hjemme, riktig ennå. I dagens Aftenposten, 19. mai leser jeg

Holmås og Høyre heier på Solheim

Heia Solheim

Ingressen er

SitatForfriskende, mener Høyre om Erik Solheims tiljubling av økonomisk vekst.

At Holmås er med i "hyllekoret" er kanskje mest typisk for venstresiden. Økonomisk vekst, det har jo vi vært for bestandig. Men selvfølgelig, forutsatt rettferdig fordeling. Hermed skal fattigdom avskaffes. Globalt? Venstresiden har jo god erfaring i den avskaffelsen her hjemme. Det er visstnok noen 1000-årsmål som er langt unna målgang!

Det er ikke meningen å starte en ren politisk debatt på denne tråden. Så, dersom det ikke kommer noe om "klimakameratene" senere, blir dette historien om "den stundesløse ministeren".   8)

seoto

Dette må være en virkelig skuffelse for Solheim. Han blir ikke belønnet med FN-stilling.
Sitat
– Solheim blir ikke FN-ambassadør
Det gjør derimot hans gode venn Geir O. Pedersen, ifølge Dagens Næringsliv.

For to måneder siden ble Solheim sendt ut av regjeringen. Han har siden vært spesialrådgiver i Utenriksdepartementet.

Jeg vet ikke hvordan det kan ha skjedd, men jeg vet ingenting om Geir O. Pedersen! Har han vært skjult i Solheims store skygge?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på mai 25, 2012, 08:41:14 AM
Jeg vet ikke hvordan det kan ha skjedd, men jeg vet ingenting om Geir O. Pedersen! Har han vært skjult i Solheims store skygge?

"De to møttes i 1975 i Sosialistisk Ungdom og har bodd i kollektiv sammen."

Det var vel vanskelig å komme stort nærmere uten å gi ham jobben.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: seoto på mai 25, 2012, 08:41:14 AM
Dette må være en virkelig skuffelse for Solheim. Han blir ikke belønnet med FN-stilling.
Sitat
– Solheim blir ikke FN-ambassadør
Det gjør derimot hans gode venn Geir O. Pedersen, ifølge Dagens Næringsliv.

For to måneder siden ble Solheim sendt ut av regjeringen. Han har siden vært spesialrådgiver i Utenriksdepartementet.

Jeg vet ikke hvordan det kan ha skjedd, men jeg vet ingenting om Geir O. Pedersen! Har han vært skjult i Solheims store skygge?

Hehe, skadefryd er ordet som faller meg inn nå. Opp som en klimaløve, ned som en alarmistfell, felt av sine egne til og med.

ebye

Sitat fra: ConTrari på mai 25, 2012, 10:09:17 AM
Hehe, skadefryd er ordet som faller meg inn nå. Opp som en klimaløve, ned som en alarmistfell, felt av sine egne til og med.

For meg ser det ut som selvfelling. Det er et lite mesterstykke å være sin egen nyttige idiot.   8)

ConTrari

Sitat fra: ebye på mai 25, 2012, 12:36:41 PM


For meg ser det ut som selvfelling. Det er et lite mesterstykke å være sin egen nyttige idiot.   8)

Selvfelt er velfelt :-) Som man feller, så faller man, og Solheim får hygge seg med lokal global oppvarming under fellen, mot den politiske fimbulvinteren utenfor.

Ewer Gladblakk.

#29
Når det klør og gnager skikkelig i pelsen, så tar jeg den bare med meg ut, tar den av, rister den skikkelig hardt, vrenger den og så tar jeg den på igjen....så går jeg inn å setter meg nesten nøyaktig der jeg satt, igjen! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!