Klimajulekalender 2011

Startet av ebye, desember 01, 2011, 00:00:29 AM

« forrige - neste »

Bebben

Seoto: Ørekløing overlevert. Svar: mmmmmmmmmmmmmm.. fornøyd...

ebye: om hunkatter og hannkatter: Hannkatten slåss så busta fyker, om han er aldri så mye kastrert. Men én ting er han redd for: digre bikkjer (teori: han mistet halen for mange år siden, det kan ha vært en hund). Han snur til og med i døren når han får øye på en hundeeier på besøk - uten medbrakt hund. Men for nå avdøde Disi derimot, så fikk jeg opplevelsen av å observere et underlig skue under et overnattingsbesøk av en husvenn med medbrakt Malamut (DIGER polarhund!). Jeg våknet midt på natten av at bikkja pep og pep, og gikk for å undersøke saken, tenkte stakkars, kanskje hun er desperat etter å komme ut for å gjøre fra seg? Men nei du, det var ikke det, det var den lille feite frekke katta som hadde åpnet døren til bikkja og satt i døråpningen og blåste seg opp, mens polarbeistet krøp skrekkslagen sammen i en krok...

"Cats got style" - Charles Bukowski

Re: Snille og fornøyde klimabarn: Ikke helt, vi skulle så gjerne sett at det ble varmere, fortere! For da kan vi redde verden! Kan det være klimafornekternes skyld at temperaturene ikke stiger? En som heter Santa eller noe sånt synes å mene det...

"The trend is your friend", som de sier på Wall Street.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Jeg håper du går svanger hva angår å skrive en bok, Bebben. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Den boken vil jeg også kjøpe, Bebben :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: Jostemikk på desember 22, 2011, 00:17:04 AM
Ikke hvis alarmistene får de som de vil. Da blir det refleksjon av solstråler pr. speil i bane rundt jorda etc.

Var det ikke snakk om for noen år siden at vi burde male hus / hustak hvite for å motvirke GW?
Senere har jeg lest klimaartikler om å lage kunstige vulkaner og slakte ned reinsdyr (store matanutslipp).
Det har også vært på tale å dekke til isbreer om sommeren for å redde disse fra undergang.

Masse herlig kreativitet.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ConTrari

Sitat fra: BorisA på desember 22, 2011, 07:05:08 AM
Sitat fra: Jostemikk på desember 22, 2011, 00:17:04 AM
Ikke hvis alarmistene får de som de vil. Da blir det refleksjon av solstråler pr. speil i bane rundt jorda etc.

Var det ikke snakk om for noen år siden at vi burde male hus / hustak hvite for å motvirke GW?
Senere har jeg lest klimaartikler om å lage kunstige vulkaner og slakte ned reinsdyr (store matanutslipp).
Det har også vært på tale å dekke til isbreer om sommeren for å redde disse fra undergang.

Masse herlig kreativitet.

Hva med å pålegge alle deltakere på neste klimakonferanse å bare spise bønner under hele seansen?

seoto

Sitat fra: BorisA på desember 22, 2011, 07:05:08 AM
Sitat fra: Jostemikk på desember 22, 2011, 00:17:04 AM
Ikke hvis alarmistene får de som de vil. Da blir det refleksjon av solstråler pr. speil i bane rundt jorda etc.

Var det ikke snakk om for noen år siden at vi burde male hus / hustak hvite for å motvirke GW?
Senere har jeg lest klimaartikler om å lage kunstige vulkaner og slakte ned reinsdyr (store matanutslipp).
Det har også vært på tale å dekke til isbreer om sommeren for å redde disse fra undergang.

Masse herlig kreativitet.

I Peru malte de jo fjellet hvitt:
http://www.bbc.co.uk/news/10333304

Og nå påstår noen sannelig at mennesket overgår gudelige makter:
http://inhabitat.com/video-painted-mountains-in-peru-are-slowly-bringing-back-lost-glaciers/

Siden naturen tydeligvis ikke klarer å gjøre noe uten menneskelig påvirkning, så må jo menneskeheten ha blitt skapere, så hvem er det som er kreasjonister?

Snart vil de tro at de har full kontroll på universet også, selv om vi fremdeles ikke forstår særlig av det.

Gleder meg til den dagen disse kreasjonistene forstår seg på naturlige klimaendringer, som påvirkes av naturlige krefter. Jeg tror vi bør la hver dag ha nok med sin bekymring, og nyte at sola holder liv i oss. Litt varme ville jeg tatt imot med takk, for det er bra for kloden vår. Kjøligere klima er en dødsmaskin. Men kanskje de mener at det er den eneste måten å kontrollere veksten av mennesker på?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: ConTrari på desember 22, 2011, 10:43:29 AM
Hva med å pålegge alle deltakere på neste klimakonferanse å bare spise bønner under hele seansen?

Det synes jeg ville være en svært god idé - levende stinkbomber!  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: BorisA på desember 22, 2011, 07:05:08 AM
Var det ikke snakk om for noen år siden at vi burde male hus / hustak hvite for å motvirke GW?
Senere har jeg lest klimaartikler om å lage kunstige vulkaner og slakte ned reinsdyr (store matanutslipp).
Det har også vært på tale å dekke til isbreer om sommeren for å redde disse fra undergang.

Masse herlig kreativitet.

Dette temaet er verdt en egen tråd, så jeg går over til Generelt.

ebye

HO, HO - er det noen snille klimabarn her?

Klimaluke 23.

ebye

HO, HO - er det noen snille klimabarn her?

Klimaluke 24.

Jostemikk

Sannelig det samme til deg, Bye! Og Humlums bok havner i mitt eie iløpet av ikke lenge. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Takk for en flott innsats, ebye! :) Og god jul til deg også!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

God jul ebye! Og takk for en godt gjennomført klimaadvent!

Men hva skal vi finne på nå, når vi ikke kan åpne klimaadventluker de neste 11 månedene?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Først, takk for alle hygelige tilbakemeldinger om Klimajulekalenderen, samt alle de små kommentarene under veis. Det har vært Mine luker.

Og som trøst til deg Bebben, det blir Klimakalenderen 2012. Noen har snakket sammen

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,417.0.html

der vi så smått har luftet noen naturlige menneskeskapte tanker.

Snart kommer det mer, og en egen tråd under Klima og humor er vel praktisk, seoto? Tåden på linken over kan vl flyttes i sin helhet?