Klimarosen 2012

Startet av ebye, januar 12, 2012, 23:25:58 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Aldeles glimrende, ebye!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Kjempeflott at ebye gjør dette!
Det gjør meg glad at han får spredd den glade klimabudskapet  8)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Takk for all(e) rosen(e)! folkens. Mulig litt i overkant å jamnføres med antall Nobelpriser, men ok da.    :)

Likte nok spesielt at Linius Pauling ble nevnt, ham har jeg møtt og snakket kjemi/krystallografi/databaser med. Jeg var postdoc ved ETH i Zürich, og Pauling var grunnleggende nysgjerrig på hva vi "unge" holdt på med.

Han holdt foredrag på Blindern, i regi av en navnbror, den gangen det deide seg seg om "Nei til atomvåpen". Men, Pauling snakket om kjemi! En glitrende formidler.    :)


ebye

Klimarosen for November 2012

Her er mitt forslag på tre kandidater til Klimarosen for november 2012:

Martin Hovland: for sine bestrebelser på å beholde det vitenskapelige standpunktet i klimadebatten. Nå sist i artikkelen på ABCNyheter: Klima-endring i revers?

Onar Åm: for sin bok: "Kampen om klimaet", som kom ut allerede i 2007. Boka er meget kritisk til IPCC og AGW.

Jan-Erik Solheim: for sitt betydelige engasjement gjennom mange år, for å øke kunnskapen om solas innvirkning på klimaet. Dette har han gjort via vitenskapelige artikler, foredrag, undervisning i VGS og som medforfatter til klimaheftet "Naturen".  Han er anerkjent internasjonalt.

Jeg oppfordrer alle til å foreslå ytterligere kandidater til Klimarosen. Alle forslag vil bli seriøst vurdert, og eventuelt komme opp som kandidater på månedens liste.

Selve avstemmingen kommer om ca. 1 uke, der oppfordres selvfølgelig også alle til å delta!

Forslag på ytterligere kandidater må sendes på denne tråden innen 6. november.

ebye

 :)   :)   :)

Jetzt ist den norwegische "Klima-rosen" an den WEB-plattform "Die kalte Sonne" beschreibt.

Ich weiss das Fritz Vahrenholt sehr vergnügend mit den Klimarosen von august 2012 ist

Fritz Vahrenholt erhält norwegischen Klimapreis von Klimaforskning.com

http://www.kaltesonne.de/    ;)    8)

seoto

Jeg er imponert, ebye! Du har virkelig gjort litt av en innsats! Takk skal du ha :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Takk, takk, seoto.

Dette er virkelig inspirerende. Vi vinner mye på å dele ut en "positiv" pris. Og det er åpenbart at Vahrenholt og Lüning følger med på norske forhold. Jeg satser på at det er mulig å få inn flere "norske klimadrypp". Indoktrinering i skoleverket  er viden kjent, det kan være et egnet tema.   :)

ebye

Du tror det nok ikke før du hører det!

I dag har jeg møtt Sebastian Lüning i Oslo! Det var stor interesse for et samarbeid med Klimaforskning.com, med tanke på "klimadrypp" fra Norge på "Die kalte Sonne"! Mulige temaer er: Indoktrinering i skoleverket, Norske klimaforskere er ikke interessert i norsk klimaforskning,  IPCC benytter håndsopprekking for å angi sannsynlighet. Dessuten ble jukstering av temperaturdata nevnt! Lüning hadde et klart inntrykk av betydningen av Klimarealistene og Klimaforskning i norsk klimadebatt.

Denne gangen var det den iboende godskapen som styrte det hele!    8)

Jostemikk

Spennende, og jeg kan tenke meg det var et trivelig møte, ebye. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Det var det, Jostemikk.

Her har Klimaforskning en kanal ut i utlendigheten. Den største utfordringen er nok å formidle juksteringene, med valid dokumentasjon.

Denne klimaveien blir virkelig til mens vi går!   8)

Amatør1

ebye, dette var interessant...

Om vi kan få til regelmessige bidrag herfra til Die Kalte Sonne, så vil det styrke oss også her hjemme. Dette er en god ide!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BaseBallStick

Flotte saker.

Fra før har vi the three wise norwegians.
Nå får vi even more wise and nice norwegians.

Det er inspirerende ting som skjer, og jeg er stadig mer imponert over hva forumet får til.
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

Bebben

Sitat fra: ebye på november 07, 2012, 00:42:26 AM
Det var det, Jostemikk.

Her har Klimaforskning en kanal ut i utlendigheten. Den største utfordringen er nok å formidle juksteringene, med valid dokumentasjon.

Denne klimaveien blir virkelig til mens vi går!   8)

Spennende ebye - jeg lurer på, kunne det ha vært en ide med internasjonale sider? De beste juksteringene på engelsk, til dømes?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Reparatøren på november 07, 2012, 22:06:24 PM
Jeg ser at jeg tidligere gjorde nettstedet, og deres grunnleggere mektig en stor urett i min inpulsive, og agresive utolmodighet. Dere har vist via større, og større oppmerksomhet, og respekt fra andre klima(størelser) at dere hadde rett, og at jeg tok feil. Jostemikk, jeg ber om unnskyldning til deg, det var du som kontaktet meg, for å gi meg muligheten til å være med her, og den æren kastet jeg bort gjennom utolmodighet, og frustrasjon. Til dere andre kan jeg bare si takk for at jeg, etter den blemmen, i det hele tatt ble snakket til. Foraet Klimaforskning.Com, er i seriøs klimaskepsis sammenheng, en menings makt å regne med. Selv VGD er litt mere forsiktige i sin fordømmelse av Klimaforskning.com nå.  Takk for at jeg får være med. :)

Storsinnet og flott innlegg, Reparatøren! For min egen del må jeg si at dine bidrag har vært viktige over lang tid, og det er det som teller. Du har mye livserfaring og praktisk vurderingsevne som kommer godt med i vurderingen av klimasvadaen, det er veldig tydelig. Du har jo som flere andre blitt forsøkt mobbet ut, men har stått imot motvinden. Jeg husker f.eks. da du ble grunnløst utelukket fra AD, se historien her
http://debattsentralen.blogspot.no/2011/06/klima-og-humor-ii.html

.. så det er ikke rart at man kan være følsom for hvordan en møtes. I ettertid har du jo drevet trollene fra skanse til skanse på VGD, og det blir lagt merke til. Takk skal du ha!  ;)

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Reparatøren
Amatør1 kom meg i forkjøpet, og jeg kan bare bekrefte hva han har sagt :)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.