James Hansen har tatt fullstendig av

Startet av Jostemikk, januar 16, 2012, 15:33:20 PM

« forrige - neste »

la1goa

Sitat fra: Jostemikk på januar 25, 2012, 15:49:45 PM
Tenkte det var på tide å foreta en sjekk av jordas sydlige halvkule. Der MÅ de ha trikset temperaturseriene vesentlig opp, for absolutt ingen ting henger på greip. Les for eksempel Phil Jones med selvmotsigende temperaturstatistikk.

Port Elizabeth, Sør-Afrika - GISStemp før og etter revisjonen 2012

Det kommer vel ikke som noe stort sjokk at James Hansen har trikset en negativ trend til en positiv.

[attachimg=1]

Jeg har endelig fått meg nytt program til å lage disse gif-animasjonene. Det er fort gjort, og minst like enkelt å lage disse. Er de å foretrekke framfor to forskjellige grafer der det kan være småvrient å se forskjellene?

Hvor kan man laste ned Gissdata for lokale målestasjoner? Jeg tror jeg vil ta en nærme titt på seriene.

Telehiv

#106
Dette baller på seg; se mitt kryssende innlegg om hva Goddard (idag) har funnet ut om Hansen-bandens triksing med US-dataene helt tilbake fra 1930 og oppover!

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,820.msg14430/topicseen.html#msg14430
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Knuta, du skrev:

SitatHvor kan man laste ned Gissdata for lokale målestasjoner? Jeg tror jeg vil ta en nærme titt på seriene.

Du finner data slik de er etter en av hans uendelige revisjoner i 2011 her:

http://data.giss.nasa.gov/gistemp/station_data/

Data fra før revisjonen i 2011 finner du her, og de blir snart borte:

http://data.giss.nasa.gov/gistemp/station_data_v2/

Klikk på Norge på kartet, det er enkleste måte. Så kan du velge mellom de forskjellige homogeniseringstypene i dropboksen. Det er to nedlastingsmuligheter, enten som tekst eller postscript. Bruker du Wayback machine, kan du finne tidligere versjoner også, men jeg tenker du har nok å kose deg med slik det er.

Et eller annet sted på siden finner du også hele stasjonsbeskrivelser du kan laste ned. De er ganske detaljerte, og rett som det er ørlite ute av kurs.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Dette er det værste jeg har sett av justeringer. Ved å sammenligne disse to seriene før og etter så får en regelrett sjokk. Blinderen ble bare juster ned 0.5 grader før 1940. Med andre ord, GISS er bare juks,  fanterier og løgn.


Jostemikk

Jepp. Er jo det jeg har forsøkt å vise med alle innleggene i denne tråden. Justeringene hans er da også ubegrunnede. Et artig og viktig eksempel er Islands serie for Reykjavik. Der gikk han helt bananas, og innlegget om det og grafene finnes i denne tråden. En blogger kontaktet Meteorologisk på Island og spurte om hva de syntes om justeringene som tilsvarte en hel grads undertrykking av varmeperioden på 30- og 40-tallet. De likte det ikke i det hele tatt, for de hadde allerede full kontroll på egen stasjonshistorikk og den nødvendige homogeniseringen.

Da NASAGiss ble konfrontert med dette, skyldte de på en vikar som hadde misforstått et eller annet. Nå i ettertid har Hansen justert litt tilbake, men bare ca. halvparten.

I to år har jeg forsøkt å fortelle Terje Wahl om dette. Har til gode å få et eneste svar. Eneste han nevner er hvor "anerkjent" Hansen er, før han deretter tillater trollene å spamme ned hele tråden slik at ingen skal legge merke til kritikken av James Hansen.

AGW-rørsla er noe av det styggeste jeg vet om.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Ser ut som jeg har en gigajobb å gjøre. Jeg skal automatisere litt. Hvordan kan man på beste måte vise hele verden dette bedraget? Beklager at jeg er litt ny på siden, det tar tid å komme igjennom og finne eldre innlegg.

Jostemikk

Knuta, jeg klarte ikke en gang selv å finne det innlegget jeg ville vise deg, så en kan trygt si du er tilgitt! ;D

Verden er ikke interessert i at det blir jukset, Knuta. MSM tjener på AGW-svindelen, og har eiere som står bak store deler av den. Skal tenke litt på dette.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Hansen - Iceland

Kan det være det som står i dette innlegget og de følgende du mener:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,500.msg10205.html#msg10205
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

la1goa

Sitat fra: Jostemikk på juni 12, 2012, 01:47:48 AM
Knuta, jeg klarte ikke en gang selv å finne det innlegget jeg ville vise deg, så en kan trygt si du er tilgitt! ;D

Verden er ikke interessert i at det blir jukset, Knuta. MSM tjener på AGW-svindelen, og har eiere som står bak store deler av den. Skal tenke litt på dette.

Jeg har sett på noen av seriene og sammenlignet både gammel, ny versjon + data fra http://eca.knmi.nl/dailydata/index.php
Jeg har ikke sett maken, det er ingenting som stemmer. Så mye justeringer i giss-seriene at jeg blir dårlig. Aner ikke hvor jeg skal begynne. Dette er så omfattende juksing at dette klalifiserer å bure inne alle som har befatning med seriene. Men jeg kan trygt gå ut på VGD og vise de rettroende at de har ikke mye å fare med. Facebook er et alternativ. Jeg skal ta i bruk det mediet, må bare planlegge hvordan angrepet skal skje.

Jostemikk

Flott, Knuta. Du får si fra hvis det er noe jeg kan bidra med. Som du sier er det det fullstendige justeringskaos det Hansen har begått. Jeg lagde en gif-graf en gang med fire forskjellige Hansenserier. Den så helt syk ut! Han reviderer hele tiden, og hver gang blir det litt kaldere i forrige århundre, og hver gang blir det varmere og varmere de siste 10 år. Han har rett og slett gjort jorda en grad for varm. Vi har ikke et oppvarmingsproblem, vi har et nedkjølingsproblem.

I milliarder av år har jorda blitt kaldere og kaldere. I "nyere" tid har vi vært i en flere millioner år lang istid. Det er vi nå også. Det er feilaktig å si at vi er i en mellomistid. I ca. 12-15 tusen år er istiden litt mindre fremtredende, og det er dette vi kaller mellomistid, men det er altså feil.

Ikke bare det, men selv disse "mellomistidene" blir kaldere og kaldere. For hvert 100.000 år blir den litt mildere perioden mindre og mindre mild.

Her er de siste "mellomistidene":

[attachimg=1]

Dette er den nåværende, som er helt på tampen:



Jorda er rett og slett i ferd med å bli så kald at det er en trussel mot det livet vi kjenner nå i dag. Alt blir kaldere. Selv CO2-molekylet fra det forlater eksospottene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Sitat fra: Jostemikk på juni 12, 2012, 22:16:25 PM
Flott, Knuta. Du får si fra hvis det er noe jeg kan bidra med. Som du sier er det det fullstendige justeringskaos det Hansen har begått. Jeg lagde en gif-graf en gang med fire forskjellige Hansenserier. Den så helt syk ut! Han reviderer hele tiden, og hver gang blir det litt kaldere i forrige århundre, og hver gang blir det varmere og varmere de siste 10 år. Han har rett og slett gjort jorda en grad for varm. Vi har ikke et oppvarmingsproblem, vi har et nedkjølingsproblem.

I milliarder av år har jorda blitt kaldere og kaldere. I "nyere" tid har vi vært i en flere millioner år lang istid. Det er vi nå også. Det er feilaktig å si at vi er i en mellomistid. I ca. 12-15 tusen år er istiden litt mindre fremtredende, og det er dette vi kaller mellomistid, men det er altså feil.

Ikke bare det, men selv disse "mellomistidene" blir kaldere og kaldere. For hvert 100.000 år blir den litt mildere perioden mindre og mindre mild.

Her er de siste "mellomistidene":

[attachimg=1]

Dette er den nåværende, som er helt på tampen:



Jorda er rett og slett i ferd med å bli så kald at det er en trussel mot det livet vi kjenner nå i dag. Alt blir kaldere. Selv CO2-molekylet fra det forlater eksospottene.

Miniistider ja.. Her satte jeg opp en analyse for noen månder siden. http://www.knuta.no/-9514s.html
Den ble ikke så veldig godt mottatt på http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1710033/tittel/er-vi-paa-vei-inn-i-en-ny-istid/side/1
Rart? Sikkert fordi den passer ikke så godt i agw-klanens teorier. Jeg hadde flere innlegg, der maurene krøp straks ut av tuen for å reparere skadene.

Bidra og bidra... Jeg sliter med å finne ut av hvor jeg skal starte, jeg tenkte å lage et klikkbart kart der man kunne lese av klimadata og f.eks. et sett med forfalskede data med kommentarer osv. Men siden min tillater ikke dette(?). I mellomtiden har jeg laget et konverteringsprogram som tar for seg de fleste tekstbaserte data og lager de kommabasert, med funskjoner for å bruke utvalgte kolonner.  Dersom det er interesse for det kan jeg legge det ut og/eller utvikle det vidre men hensyn til ønsker. Har du en logo tilgjengelig? Jeg prøver å standarisere grafene med logoer/linker som er interresante. f.eks. den siste oppdaterineg av CO2:







Jostemikk

#116
Aldeles fabelaktig, Knuta!

Dette er interessant, og nok den beste måten jeg har sett dette illustrert:



Likeledes denne, som er interessant i forhold til ekvatorial SST:

[attachimg=1]

Skal lese tråden på VGD som du linket til. Antar du fikk de sedvanlige trollene på nakken.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Har lest gjennom hele tråden du linket til på VGD, Knuta. Svært interessant, og mye av det er tanker jeg har grublet over i ganske lang tid. Godt gjort at du klarte å riste av deg spammingen og fornærmelsene der. Trist at det får være slik på VGD.

Det du skrev om usikkerhetene angående gassenes oppløsning i vann, var noe jeg leste om i et gjesteinnlegg på WUWT for en god stund siden. Mulig at også salige John Daly tok opp dette. Kom for all del med mer om dette om du har kommet lenger med saken.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

la1goa

Sitat fra: Jostemikk på juni 13, 2012, 00:18:16 AM

Likeledes denne, som er interessant i forhold til ekvatorial SST:


Ahhh.... Selvfølgelig... Jeg brukte gal dataserie. hehehe.. Ikke rart regnestykke ikke gikk opp. Holder på med et prosjekt der det skal gå ann å forutsi fremtidig CO2 verdier. Etter å ha knaket og tygd på ei ligning med 24 ukjente fant jeg ut at det var bare tre av dem som virket og da med 20-30% sikkerhet.  ;D  Men, men, man lærer så lenge man lever. Neste forsøk så sitter prosentsatsen høyere tenker jeg.

Jostemikk

Nei, jeg tror du har valgt rette data. Se på denne:



Jeg lagde denne for å illustrere noe i et innlegg i fjor en gang:



I samme tråden la jeg ut denne som jeg snekra sammen på woodfortrees. Det er Årlig variasjon i CO2 og Hadcrut:



Temperaturen leder på CO2 med noen få måneder. Det er ikke CO2 som drar med seg temperaturen.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren