James Hansen har tatt fullstendig av

Startet av Jostemikk, januar 16, 2012, 15:33:20 PM

« forrige - neste »

ebye

Sitat fra: Jostemikk på januar 28, 2012, 20:37:13 PM
Hvorfor forteller ikke myndigheter, forskere og media oss om oppvarmingen for 70-80 år siden?

Det kan virke som om varmeperioden på 30- og 40-tallet ikke er særlig populær i de kretser. Den rokker ved CO2-hypotsen, og representanter ved norske klimainstitusjoner har forsøkt å undertrykke varmeperioden i flere år, det være seg i kronikker/ordvekslinger på forskning.no, eller på fjernsynsdebatter. Jeg avslutter dette innlegget med å fortelle hvor redde de faktisk er for dette.

I 10TH SESSION OF WORKING GROUP I OF THE INTERGOVERNMENTAL PANEL ON CLIMATE CHANGE, 29 JANUARY ? 1 FEBRUARY 2007, kan man lese dette:

On text noting high decadal variability in Arctic temperatures, Canada, supported by Norway, suggested removing a specific reference to a warm period observed from 1925 to 1945. The Coordinating Lead Authors explained that ?climate sceptics? often point to this warm spell to question the IPCC for not acknowledging such warm spells. Participants agreed to keep the reference. 

Canadas deltakere, støttet av de norske, foreslo å slette henvisningen til varmeperioden i Arktis 1925-1945 fra Summary for policy makers. De norske representantene var:

Eystein Jansen, Bjerknessenteret
Harold Lefferstra, KLIF
Øyvind Christoffersen, KLIF
Christoffer Grønstad, KLIF
Marit Victoria Pettersen, UD

Det må være meget tvilsom praksis å forsøke å få slettet en slik henvisning. At man argumenterer for at varmeperioden den gang ofte blir misbrukt av "skeptikere" er fullstendig uakseptabelt. Forsøker klimamyndighetene våre å redigere historiebøkene? Det ser faktisk slik ut, og dette setter dem i et tvilsomt lys. Et meget tvilsomt lys. Heldigvis ble Canada og Norge nedstemt.
Denne saken ble fulgt opp av en på Aftenposten Debattsentral, jeg mener det var Klimatilsynet. Det ble vist til Offentlighetsloven. Han fikk svar fra Klif etter en tid, og konklusjonen var at ingen av de norske representantene, på listen over, påtok seg ansvaret. Eystein Jansen var det ikke, ble det hevdet av Klif, fordi han hørte ikke til selve delegasjonen som arbeidet i den gruppen, med den oppgaven. Han var "leading author". Mitt kjennskap til representantene tilsier at Øyvind Christophersen, Klif, muligens var "leder" av den norske delegasjonen. Uansett, bortsett fra Jansen, var de øvrige fagbyråkrater. Hvem av de norske som reellt stod bak selve utspillet om å fjerne referansen er stadig ubesvart. Men, en gjør seg sine tanker. Det er i hvert fall lett å tro at fagpersonen er den som ville oppfatte og oppleve referansen som plagsom  ;)

ebye

I Aftenposten i dag, 31. januar er det et innlegg med den kuriøse tittelen: "Talltriksing mot klimaet"

http://www.climometrics.org/12aptall.jpg

Her er det Fremtiden i våre hender, som påpeker at Norge egentlig bare kutter 6 - 10 % CO2, og ikke 20 % som stadig utbasunert. Regnestykket finnes i teksten.

Som vi ser, det er flere enn Hansen som trikser med tall. Hansens triksing er imidlertid langt mer alvorlig enn Klimakameratenes. Men, det som slo meg var at tittelen, litt modifsert, ville passe til et oppslag om Hansens fullstendig uakseptable datafusking:

"Talltriksing for klimaet!"

Når kommer det noe om dette i vår tilhengervennlige presse?  :o

Jostemikk

Sitat fra: ebye på januar 31, 2012, 15:52:50 PM
I Aftenposten i dag, 31. januar er det et innlegg med den kuriøse tittelen: "Talltriksing mot klimaet"

http://www.climometrics.org/12aptall.jpg

Her er det Fremtiden i våre hender, som påpeker at Norge egentlig bare kutter 6 - 10 % CO2, og ikke 20 % som stadig utbasunert. Regnestykket finnes i teksten.

Som vi ser, det er flere enn Hansen som trikser med tall. Hansens triksing er imidlertid langt mer alvorlig enn Klimakameratenes. Men, det som slo meg var at tittelen, litt modifsert, ville passe til et oppslag om Hansens fullstendig uakseptable datafusking:

"Talltriksing for klimaet!"

Når kommer det noe om dette i vår tilhengervennlige presse?  :o

Det var ufaufa som tok opp dette på AD og tok det videre. Her er innlegget med svaret fra KLIF:

KLIF og Christoffersens svar

Både Christoffersen og de andre delegatene har fullstendig mistet hukommelsen...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

SitatI Aftenposten i dag, 31. januar er det et innlegg med den kuriøse tittelen: "Talltriksing mot klimaet"
http://www.climometrics.org/12aptall.jpg

Nå har artikkelen nettopp kommet i nettutgaven:
http://www.aftenposten.no/meninger/Talltriksing-mot-klimaet-6753159.html

Det ser ut for at alle vrir, tøyer og strekker sannheten i ønsket retning. Mishandling av sannhet?  ::)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Årsaken til den stadige utsettelsen synes åpenbar. Jens Stoltenberg utsetter og utsetter fordi han vet at det kun er skadelig nonsens. Dreide det seg bare om Byråkratimeldingen, der man hadde lovet velgerne å kutte 50 prosent i byråkratiet. Men det ville jo vært fornuftig, og noe å sett fram til.

Han kan begynne med en fullstendig halshugging av klimabyråkratiet, som synes å være en av de største kreftsvulster på samfunnets stadig sykligere kropp.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på januar 31, 2012, 16:41:06 PM
Sitat fra: ebye på januar 31, 2012, 15:52:50 PM
I Aftenposten i dag, 31. januar er det et innlegg med den kuriøse tittelen: "Talltriksing mot klimaet"

http://www.climometrics.org/12aptall.jpg

Her er det Fremtiden i våre hender, som påpeker at Norge egentlig bare kutter 6 - 10 % CO2, og ikke 20 % som stadig utbasunert. Regnestykket finnes i teksten.

Som vi ser, det er flere enn Hansen som trikser med tall. Hansens triksing er imidlertid langt mer alvorlig enn Klimakameratenes. Men, det som slo meg var at tittelen, litt modifsert, ville passe til et oppslag om Hansens fullstendig uakseptable datafusking:

"Talltriksing for klimaet!"

Når kommer det noe om dette i vår tilhengervennlige presse?  :o

Det var ufaufa som tok opp dette på AD og tok det videre. Her er innlegget med svaret fra KLIF:

KLIF og Christoffersens svar

Både Christoffersen og de andre delegatene har fullstendig mistet hukommelsen...

Takk for oppdateringen, Jostemikk, spesielt om at jeg var innom med noen tanker i den opprullingen.  :) Det er en stygg sak. Jeg har vondt å tro at de opererer helt uten "Minutes" fra den slags møter. Her skal liksom "Nasjonene" ha en grundig? saksbehandling, uten referat? Nei, det er nok ubehagligheten som er den sterkeste pådriveren.  ;) 

Jostemikk

Dagens Hansen er fra Nuuk på vestkysten av Grønland. Det dreier seg stadig om før og etter revisjonen 2012. Slik økes den Arktiske temperaturstigningen med en 1 °C på et blunk.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ufaufa

Sitat fra: Jostemikk på februar 01, 2012, 12:16:34 PM
Dagens Hansen er fra Nuuk på vestkysten av Grønland. Det dreier seg stadig om før og etter revisjonen 2012. Slik økes den Arktiske temperaturstigningen med en 1 °C på et blunk.

[attachimg=1]

Meget interessant.

Jeg foreslår at det opprettes en tråd som eks. kalles "Manipulering av data", og at alle avvik legges inn i undertråder med steds-, forfatter- og kildeangivelse mv.

Poenget er at når man legger sammen alle funnene som synliggjør avvikene mellom rådata og modell - og gir en samlet oversikt på ett sted, så vil helhetsbildet tale for seg ...

Det er jo en mengde av avvik som er observert over årene, New Zealand, Australia, Norge, Sør-Amerika, mv., mv. Disse dataene burde være lett tilgjengelig - på ett sted.

Good job!

Telehiv

Samle alt under sekkeposten "Dokumentasjon av manipulerte klimadata" e.l.:

Ja, veldig bra tenkt!
Dette er jo et hovedankepunkt mot The Team.
Dette bør alle lett få presentert under besøk på forumet uten å måtte søke rundt over alt!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Hva sier trenden for den globale temperaturen fra 2002, slik James Hansen ser det?

2002 er cherry picking, men årsaken til at jeg gjør dette, er for å finne lengste mulige negative trend. Nå har vi 10 år med global nedkjøling:

[attachimg=1]

Legg spesielt merke til temperaturnedgangen overalt der det bor mange mennesker. USA, Europa, Asia og Russland. Se så på hvor han har gjort det varmt. I områder der det ikke bor mer enn noen håndfull mennesker på forskningsoppdrag (fra NASA-Giss?).

Hvor er det den globale temperatur"stigningen" plager dyr og mennesker? Hvor er det det blir "verre og verre", "mye kraftigere og raskere enn vi fryktet"?

Den store humoren i dette ligger jo i at dette skjer til tross for alt jukset til James Hansen. Virkeligheten er selvfølgelig en helt annen, med mye kraftigere nedkjøling i forhold til tidligere år.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på februar 15, 2012, 15:30:21 PM
Legg spesielt merke til temperaturnedgangen overalt der det bor mange mennesker. USA, Europa, Asia og Russland. Se så på hvor han har gjort det varmt. I områder der det ikke bor mer enn noen håndfull mennesker på forskningsoppdrag (fra NASA-Giss?).

En eksplosiv observasjon.... implikasjonen er at dette er gjort bevisst for at det ikke skal være for mange steder der mennesker opplever at den rapporterte varmen mangler. Derimot er det mange steder der den rapporterte varmen mangler mennesker som opplever den....
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Den delen av planeten der det lever mennesker blir kaldere og kaldere, Amatør1. Allikevel lider både mennesker og dyr, fugler, fisk, amfibier etc. av "oppvarmingen".

Det sier seg selv at det er en bløff så stor at ord knapt kan beskrive det som har skjedd. Tyngst av alt er det at en selv ikke er annet enn et musepip i en hvalkonsert, samt at sannhet ikke betaler seg.

Enkelte perioder av klimakampen har vært tunge, men aldri har jeg følt det verre enn nå. Bløffen er avslørt, men alt bare fortsetter som om ingen ting kan stoppe klimalokomotivet.

Var jeg keiser av verden for en dag, med mulighet for å bestemme en ny lov, ville valget vært enkelt. Forbud mot yrkespolitikere. Tenk litt på akkurat den. :)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Så var det Jan Mayen som sto for tur. James Hansen skammer seg ikke det minste over å legge til en trend på ca 0,7 grader. Her er det også en viktig opplysning. Se på disse tre valgene hos GISS:

[attachimg=1]

Her har det tidligere vært forskjell på dataene. Nå er alle tre alternativene identiske. Det spiller altså ingen rolle hvilket datasett man laster ned.

Slik ser jukset ut, og jeg viser alle år med felles data. Årsaken til en ørliten engelsk vri på teksten er at jeg har en plan med dette etter hvert.

[attachimg=2]

Jeg legger den også ut som animert:

[attachimg=3]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Få det ut på de nylig prisbelønte bloggene, dette må verden få vite om.....!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Tok sjansen hos Tallbloke, for han har vært både hyggelig og hjelpsom tidligere. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren