James Hansen har tatt fullstendig av

Startet av Jostemikk, januar 16, 2012, 15:33:20 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

James Hansen sjokkerte ikke bare egne landsmenn, men en hel verden med sitt bloginnlegg på nettsiden til NASA i forbindelse med hans besøk i Kina. Her er utdrag fra Washington Times:

SitatThe nation's most prominent publicly funded climatologist is officially angry about this, blaming democracy and citing the Chinese government as the "best hope" to save the world from global warming. He also wants an economic boycott of the U.S. sufficient to bend us to China's will.

According to Mr. Hansen, compared to China, we are "the barbarians" with a "fossil-money- 'democracy' that now rules the roost," making it impossible to legislate effectively on climate change. Unlike us, the Chinese are enlightened, unfettered by pesky elections. Here's what he blogged on Nov. 24:

"I have the impression that Chinese leadership takes a long view, perhaps because of the long history of their culture, in contrast to the West with its short election cycles. At the same time, China has the capacity to implement policy decisions rapidly. The leaders seem to seek the best technical information and do not brand as a hoax that which is inconvenient."

Av en eller annen grunn valgte ledelsen i NASA raskt å fjerne James Hansens blog.

David Rockefeller i New York Times, 10. august 1973

SitatWhatever the price of the Chinese Revolution it has obviously succeeded not only in producing more efficient and dedicated administration, but also in fostering high morale and community of purpose.

The social experiment in China under Chairman Mao's leadership is one of the most important and successful in history.

Hensyn av ren medmenneskelig art gjør at jeg ikke legger ut fotodokumentasjon over en del av det Mao gjennomførte mot egne innbyggere. Bilder av henrettede ungpiker som har fått skutt bort så mye av hodet at øyenbrynene er øverste del av skallen gjør seg dårlig syv dager i uka.

Redaktørene i dagens norske MSM så på Mao og tilsvarende psykopater som verdens håp. De var deres store forbilder. Dette skjedde ikke lenger tilbake i tid enn på 60- og 70-tallet.

Stopp verden, jeg vil av.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Rockefellers suksess:

Det store spranget

"Det er omdiskutert hvor mange menneskeliv som gikk tapt som følge av Maos «store sprang». Tidligere har man antatt at et tredvetalls millioner døde av sult.[2] Nyere undersøkelser er kommet frem til et dødstall på minimum 45 millioner, hvorav to til tre millioner dødsfall kom som følge av vold.[3] I 1957, året før «Det store spranget», hadde det vært 7-10 millioner som sultet ihjel."
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#92
Jeg fant denne saken hos Steven Goddard - Competition To Be The Biggest Climate Crook, og lastet ned dataene fra NASA-Giss for å lage en bedre graf for Brisbane, Australia. Det finnes ikke lenger tvil om at den globale oppvarmingen er menneskeskapt:

[attachimg=1]

For studie i ro og mak:

[attachimg=2]

[attachimg=3]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Da kan det muligens være interessant å se hva Prestrud mener om min skepsis til James Hansen. I Prestruds artikkel på forskning.no

Underlige påstander om klima og temperatur, del 2

viser han til et arbeid av Hansen et al.

http://www.forskning.no/artikler/2012/februar/314214

Prestrud mente at hans referanser ville være lærerikt for meg, jeg som åpenbart ikke fulgte med internasjonalt!  ;)

I en mailutveksling på KLIMAs offisielle e-post, skrev jeg:

SitatDernest refererer du til et arbeid av Hansen et al. Han ser jeg ikke på som en reliable forsker, men mer som en forskningspolitisk aktivist. Dessuten pågår det nå undersøkelser som skal kartlegge omfanget av de justeringene av temperaturene som Hansen driver med. Han har jeg ingen tillit til.

Da svarer Prestrud:

SitatOg det du skriver om Jim Hansen bekrefter for meg hvor galt det kan gå når det ikke lenger er søken etter sannhet som gjelder, men å dokumentere forutinntatte standpunkter og oppfatninger. Måten du skriver om han og Foster-artikkelen er svært avslørende. Forhold deg til det Hansen skriver og de forskningsresultatene han leverer. Dessuten er det du skriver om undersøkelser av omfanget på de justetingene han har gjort av temperaturene fullstendig feil. Jeg har vanskelig for å tro at du selv tror på det du skriver.

Enig og tro til Dovre faller!   8)

Jostemikk

Det viser seg muligens at det er Not a lot of people knot that - AdjustmentGate–Australia som skal krediteres å ha funnet denne Brisbane-justeringen. De har et flott innlegg om saken.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

GHCN og GISS har mer på lager. Alle data er fra NASAGiss.

Nok en gang ser vi en kraftig nedjustering av varmeperioden i 30- og 40-årene, denne gang på Upernavik, Grønland.

[attachimg=1]

Nå har de snart ingen varmeperiode å slette henvisningen til. Jeg gjentar nok en gang svindelen til de norske representantene i Klima- og Sannhetsministeriet:

Hvorfor forteller ikke myndigheter, forskere og media oss om oppvarmingen av Arktis for 70-80 år siden?

Det kan virke som om varmeperioden på 30- og 40-tallet ikke er særlig populær i de kretser. Den rokker ved CO2-hypotsen, og representanter ved norske klimainstitusjoner har forsøkt å undertrykke varmeperioden i flere år, det være seg i kronikker/ordvekslinger på forskning.no, eller på fjernsynsdebatter. Jeg avslutter dette innlegget med å fortelle hvor redde de faktisk er for dette.

I 10TH SESSION OF WORKING GROUP I OF THE INTERGOVERNMENTAL PANEL ON CLIMATE CHANGE, 29 JANUARY ? 1 FEBRUARY 2007, kan man lese dette:

On text noting high decadal variability in Arctic temperatures, Canada, supported by Norway, suggested removing a specific reference to a warm period observed from 1925 to 1945. The Coordinating Lead Authors explained that ?climate sceptics? often point to this warm spell to question the IPCC for not acknowledging such warm spells. Participants agreed to keep the reference. 

Canadas deltakere, støttet av de norske, foreslo å slette henvisningen til varmeperioden i Arktis 1925-1945 fra Summary for policy makers. De norske representantene var:

Eystein Jansen, Bjerknessenteret
Harold Lefferstra, KLIF
Øyvind Christoffersen, KLIF
Christoffer Grønstad, KLIF
Marit Victoria Pettersen, UD

Det må være meget tvilsom praksis å forsøke å få slettet en slik henvisning. At man argumenterer for at varmeperioden den gang ofte blir misbrukt av "skeptikere" er fullstendig uakseptabelt. Forsøker klimamyndighetene våre å redigere historiebøkene? Det ser faktisk slik ut, og dette setter dem i et tvilsomt lys. Et meget tvilsomt lys. Heldigvis ble Canada og Norge nedstemt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Dette er intet mindre enn kriminell adferd, der motivet er sterkt knyttet til, men ikke begrenset av, de enorme pengemengdene som det offentlige bevilger til "klimaforskning".

Det har gått så langt nå, at det må ende i rettslige oppgjør.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

I linken til Jostemikk noterte jeg meg dette utsagnet:
The US urged participants not to reassess the underlying assessment, and Belgium reminded participants that the SPM was a summary "for" policy makers and not "by" policy makers.


Det er ganske klare ord for pengene.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Fortiden blir kaldere og kaldere, også i Hellas.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye



Spørrerunden til kunnskapsrike kjente har ikke gitt resultater. Private prosjekter tar tiden!  ;) Ingen hadde muligheter for å engasjere seg.  :(

Når jeg leser om denne talltriksingen, så klør jeg i fingrene etter å skrive ned noe. Men samtidig, så sier min nese at "grunnlaget" er litt spinkelt for meg. Det synes å være en voldsom oppgave, å lage dokumentasjon som er vanntett. Så jeg legger meg på klimaet, beklager været ,og ser det an. Kanskje kommer det noe på en av de internasjonale bloggene?   8)

Jostemikk

Alle har vel fått med seg all dokumentasjonen jeg har lagt ut angående James Hansens og andres triksing med temperaturdataene for Blindern? Nå har det, tro det eller ei, blitt betydelig forverret. Fra 2011 til 2012 har fortiden vår blitt betydelig kaldere.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Må kloden vår fryse til rundt beina på de politikerne som fortsatt preker menneskeskapte klimaendringer før de forstår at noe er riv ruskende galt med klimaforskerne deres?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#102
Sitat fra: seoto på mars 26, 2012, 17:39:09 PM
Må kloden vår fryse til rundt beina på de politikerne som fortsatt preker menneskeskapte klimaendringer før de forstår at noe er riv ruskende galt med klimaforskerne deres?

Jeg ville heller stilt spørsmålet om kloden vår må fryse til rundt beina på dens innbyggere, før de forstår at det er noe galt med politikerne våre.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Og da er ikke veien lang til rådgiverne, de som skulle kunnet faget.  :o

Det er usedvanlig mange rådgivere, seniorkonsulenter, hjernmassører og prosessdesignere over alt i samfunnet. Det var klimapolitikerne som fikk SvartePer.  ;)

Det kommer litt om et nytt nr. av KLIMA, 2 - 2012, om litt. Herved er dere advart!   ;D

ebye

Sitat fra: ebye på februar 28, 2012, 21:01:05 PM
Jeg skal sondere blant gode venner, Jostemikk, kanskje det kan komme tips. Jeg vet heller ikke hvor mye data f. esk. TU redaktøren trenger for å starte en sak. Der har de gjennom flere år, tatt opp kontroversielle saker, ikke minst Climategte 1.0, og det at temperaturen tilsynelatende flatet ut, ca 2009/2010.

Både Fred Singer og Ivar Giæver leser norsk, så de kan i det minste tipses om Klimaforskning.com, og spesielt om Hansen-massasjen. Jeg kontakter de to.  ;)
Dette er hentet fra #70 her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,500.msg9723.html#msg9723

som har sitt utspring fra posten over, #69

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,500.msg9721.html#msg9721

Jeg har fått tips fra Ivar Giæver om å prøve å få Andrew Revkin interessert. Revkin er riktignok på CO2-laget, men Giæver mene han allikevel kan være en god internasjonal budbringer.

Han sender med link til følgende innlegg i New York Times, der Revkin er blogger

In Climate Fight, Tracking the Line Between Diagnosis and Treatment

http://dotearth.blogs.nytimes.com/2012/02/01/in-climate-fight-tracking-the-line-between-diagnosis-and-treatment/

I det minste noe å vurdere, Jostemikk. Samtidig som sonderingen fortsatt pågår.   8)