Dobbel standard?

Startet av zulusierragolf, januar 23, 2012, 17:17:40 PM

« forrige - neste »

zulusierragolf

Mannen bak The Global Warming Policy Foundation krever en ting av klimaforskere og noe helt annet av seg selv.

"In 2010, Lawson said: "Proper scientists, scientists of integrity, they reveal, and voluntarily they wish to reveal, all their data and all their methods; they do not need a Freedom of Information Act request to force it out of them." He later added: "Integrity means you show everything, absolutely." His reluctance to reveal the identity of the GWPF's donors has led him to be accused of double standards, a point Montague says he intends to make at the tribunal on Friday" Min utheving

GWPF arbeider hardt for å påvirke Britisk og internasjonal opinion i klimaspørsmålet. Men de er ikke villige til å fortelle oss hvem som finansierer deres policy- og lobbyvirksomhet.
Det er et demokratisk problem.

Les mer på:
http://apps.facebook.com/theguardian/environment/2012/jan/23/climate-sceptic-lawson-thinktank-funding

Jostemikk

Jeg er enig med deg angående dette, Zulu. For meg spiller det ingen rolle hvem de forskjellige institusjoner er sponset av. At Hadcrut får store summer fra oljeindustrien synes jeg er aldeles flott for Hadcrut.

Om The Global Warming Policy Foundation får økonomisk støtte fra oljeindustrien vil i så fall være bra for dem, osv. Men man kan kanskje lure på hvem som støtter dem økonomisk så lenge de ikke vil fortelle verden hvem de er? Virker håpløst, men med forbehold om at jeg ikke har satt meg inn i akkurat denne saken.

Når vi først er inne på økonomiske bidrag og oljeindustrien. Jobber ikke du i den industrien? Fikser du litt småpenger til oss for dedikert server og noen andre mindre utgifter for drift av forumet? ;D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren