Tusen takk, Tele, men vær stolt av Amatør1! Selv har jeg bare lastet ned et par temperaturserier. Det han har gjort er fabelaktig, og så vidt jeg vet er dette rimelig enestående. Jeg vet ikke om tilsvarende i noe annet land!

Det tar ørlite tid å bli kjent med alle innstillinger og muligheter. Man kan kjøre glidende snitt i selve månedstemperaturene, slik at begge vises, eller man kan velge en om gangen. Det er minimumstemperatur, maksimumstemperatur og snitt (Tam, som er forhåndsinnstilt, men kan settes til hvilke man vil), og man kan vise alt samtidig, hvis man ønsker det.
Så finnes en annen flott funksjon hvis man vil sjekke dataene på et regneark i Excel eller lignende. Den funksjonen heter
XY-table, og har man klikket på den med en temperaturserie oppe, er det bare å lime inn i et regneark!
Ved siden av den funksjonen er det en funksjon som heter
Bitmap. Klikker man på den, kan man lime inn bildet av grafen i et fotoprogram eller annet der slikt lar seg gjøre. Det hele er suverent!
Y- og X-aksene kan innstilles etter behag, og det hele er intet annet enn et lite under. Nå får alle krysse fingrene for at alt fungerer som det skal, og dette kan være greit å få testet ut, før vi eventuelt forteller om dette på andre blogger.