An Open Letter to the Heartland Institute

Startet av zulusierragolf, februar 19, 2012, 19:32:39 PM

« forrige - neste »

jarlgeir

Contrari skriver:

"BRUNdig? Ufrivillig skreiveleif?

Men det er da unektelig noe ubehagelig brunt over de grønne tyranner...."

Og jeg som var så sikker på at jeg skrev grundig? Vel,vel, det er jo noe udemokratisk over de grønne bandittene. Økofascist og økonazist har jeg sett mange ganger i utenlandske media, og det synes jeg er å gå over streken. Fascistene fortjener da ikke å bli sammenlignet slik med de grønne!
It's the sun, stupid!

Bebben

Amatør1: Knallgodt innlegg fra Pointman. Ser han får anerkjennelse både fra Anthony Watts og Stephen Mosher.
Han burde kanskje ha nevnt Stephen "Sherlock" Mosher som var så kjapp med å koble det forfalskede dokumentet til Gleick. Og kanskje burde han ha nevnt Jo Nova for å poengtere allerede for flere år siden at skeptikerne var en verdensomspennende grasrotbevegelse av "unpaid volunteers". Due credit...

ConTrari: Enig i at det er tegn på "bunkerstemning" i luften. Men som Lindzen pekte på i sitt essay om global oppvarming og eugenikk, holdt eugenikken stand i skolen i mange mange år etter at hypen var forlatt, og loven som ble vedtatt med den som begrunnelse, ble først avskaffet en 30 års tid etter at "teorien" var død og begravet - til tross for nazistenes eksesser.

Så... la oss si at klimahypen er steindød innen et par år (OK, mye tyder på at den er det allerede), AR5 blir bare en videreføring av AR4 og blir et langt gjesp bortsett fra at kyndige skeptikere plukker den i småbiter fra dag 1, men den institusjonaliserte hypen består, departementer bestiller rapporter fra Cicero og Bjerknessenteret som villig fortsetter å lage klima. Klimakonferansene fortsetter (selvfølgelig, konferanser er jo ikke et middel men et mål for veldig mange), om enn litt mindre profilerte enn før, og vedtar noen ulne resolusjoner om å redusere "utslipp". Selvfølgelig uten noen forpliktelser. Jeg ser altså for meg en langsom død, eller en "quiet stepdown" som The Economist kalte siste fase i slike "scares" før de selv hoppet på klimahypen.

Og i 2032 vil en noe aldrende Knut Alfsen ta til orde for en ny klimaskatt med den begrunnelsen at nordmenn har det altfor godt, spesielt psykisk. NRK vil begjærlig omfavne dette forslaget, med den samme begrunnelsen som alltid: nemlig at "vi" er så rike og at "vi" har det så godt. Jeg for min del kjenner meg sånn noenlunde igjen per i dag, men det har ikke alltid vært sånn - det har vært tider da jeg kunne ha kaldkvelt enhver av disse forbannede idiotene moralistene puritanerne som tror at de har dekning for å snakke for "vi".

HL Mencken kunne få sagt det med sin udødelige definisjon:

"Puritanism: The haunting fear that someone, somewhere, may be happy."

Varmistene er moralister og puritanere. Men når man ser på Gleick og de andre klimatrollene, er det jaggu vanskelig å forstå hva slags standarder de forholder seg til.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ConTrari

Sitat fra: Bebben på mars 03, 2012, 00:48:16 AM
Amatør1: Knallgodt innlegg fra Pointman. Ser han får anerkjennelse både fra Anthony Watts og Stephen Mosher.
Han burde kanskje ha nevnt Stephen "Sherlock" Mosher som var så kjapp med å koble det forfalskede dokumentet til Gleick. Og kanskje burde han ha nevnt Jo Nova for å poengtere allerede for flere år siden at skeptikerne var en verdensomspennende grasrotbevegelse av "unpaid volunteers". Due credit...

ConTrari: Enig i at det er tegn på "bunkerstemning" i luften. Men som Lindzen pekte på i sitt essay om global oppvarming og eugenikk, holdt eugenikken stand i skolen i mange mange år etter at hypen var forlatt, og loven som ble vedtatt med den som begrunnelse, ble først avskaffet en 30 års tid etter at "teorien" var død og begravet - til tross for nazistenes eksesser.

Så... la oss si at klimahypen er steindød innen et par år (OK, mye tyder på at den er det allerede), AR5 blir bare en videreføring av AR4 og blir et langt gjesp bortsett fra at kyndige skeptikere plukker den i småbiter fra dag 1, men den institusjonaliserte hypen består, departementer bestiller rapporter fra Cicero og Bjerknessenteret som villig fortsetter å lage klima. Klimakonferansene fortsetter (selvfølgelig, konferanser er jo ikke et middel men et mål for veldig mange), om enn litt mindre profilerte enn før, og vedtar noen ulne resolusjoner om å redusere "utslipp". Selvfølgelig uten noen forpliktelser. Jeg ser altså for meg en langsom død, eller en "quiet stepdown" som The Economist kalte siste fase i slike "scares" før de selv hoppet på klimahypen.

Og i 2032 vil en noe aldrende Knut Alfsen ta til orde for en ny klimaskatt med den begrunnelsen at nordmenn har det altfor godt, spesielt psykisk. NRK vil begjærlig omfavne dette forslaget, med den samme begrunnelsen som alltid: nemlig at "vi" er så rike og at "vi" har det så godt. Jeg for min del kjenner meg sånn noenlunde igjen per i dag, men det har ikke alltid vært sånn - det har vært tider da jeg kunne ha kaldkvelt enhver av disse forbannede idiotene moralistene puritanerne som tror at de har dekning for å snakke for "vi".

HL Mencken kunne få sagt det med sin udødelige definisjon:

"Puritanism: The haunting fear that someone, somewhere, may be happy."

Varmistene er moralister og puritanere. Men når man ser på Gleick og de andre klimatrollene, er det jaggu vanskelig å forstå hva slags standarder de forholder seg til.

Ja, jeg r enig i at det er en fare for at de som har etablert klimainstitusjonene vil kunne bite seg fast der, og opprettholde en slags "skyggefrykt" og trøste seg med at de nok får rett en gang...

Undergangsstemningen ligger nok mer i forhold til troen på å får gjennomslag for sine inngrep i verdens politikk og økonomi. DEN kampen er over.

Amatør1

Interessant profesjonell tekst-analyse indikerer at det mest sannsynlig var Gleick som forfalsket "styredokumentet"

Forensic analysis of the fake Heartland 'Climate Strategy Memo' concludes Peter Gleick is the likely forger

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto


Nyeste oppdatering fra Heartland Institute:

Heartland Institute Responds to Rep. Markey Letter on 'Fakegate'

"Your letter repeats several false statements that appeared in the fake memo and have been circulated widely in the press. We thank you for this opportunity to set the record straight about our position on climate change."
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto


Fakegate - Heartland-saken - Gleickgate, hva man enn ønsker å kalle saken, har sendt fantasien til enkelte ut på vinger med luftige spenn :)

Det var mens jeg lette etter oppdateringer på Peter Gleick at jeg kom over denne nettsiden. Forfatteren har tatt for seg en imaginær rettssak, og har ikke latt fantasien sette sperrer. Dette er svært dyktig skrevet, det er en fantastisk fortelling, og jeg gleder meg bare til neste episode  ;D

The (Imaginary) Trial of Peter Gleick

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Det er nå mange oppdateringer på Heartlands "Fakegate"-side.

Heartland blir kraftig angrepet av alle disse diktatorspirene. Greenpeace gjorde et forsøk, og gikk - som løgnere så ofte gjør - rett i sin egen "felle".

Les mer om Greenpeace, lovligheten av pengestrømmer til Hansen, GM, David Zuzuki og mer på Fakegate
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

WUWT: Background on Fakegate from The Heartland Institute

Update on Fakegate – what we know so far

"The Heartland Institute has assembled a top-notch legal team and is asking the government to pursue criminal charges against Peter Gleick and his accomplices, as well as preparing to file civil suits against Gleick and his accomplices on behalf of Heartland and the scientists who have come under attack because of his actions."

Her vil det med andre ord bli rettslig etterspill.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to