Klimakonsensus i fritt fall - oversikt for sentrale kritiske forskere

Startet av Telehiv, februar 19, 2012, 21:06:10 PM

« forrige - neste »

Telehiv

Jeg vil bare kort legge til at også mange av forskerne listet i startinnlegget forlengst er utsatt for en rekke former for sanksjoner fra maktapparatet i og rundt IPCC og The Team, jfr. mitt innlegg i dag om svartelistede/utstøtte forskere.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

jarlgeir

Igjen stor takk til Telehiv som gjør så mye for å gjøre dette forumet leseverdig.

Jeg har bare en liten kommentar til denne linjen som står rett under den røde uthevningen:
"fordi det er åpenbart at enkelte av disse i gitte tilfeller må spise temmelig store fluer"

kamel er vel ordet du leter etter sist i setningen over?
It's the sun, stupid!

Jostemikk

Kamelfluer?

Takker så mye for framifrå innlegg både her og i andre tråder, Tele. Se på dette innlegget som et samle-takk! Vi lever så visst i spennende klimatider, og sjelden har vel en sak raknet raskere enn AGW-saken gjør i disse dager. Vi snakker selvfølgelig om et lik her. Saken er i realiteten over. Det som holder det gående er at det er mange sterke og mektige armer som løfter dette liket opp over balkongkanten og rister litt i det, slik at de blinde tilhengerne som oppholder seg på balkongplassen kan juble for sin helt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren


Telehiv

Sitat fra: jarlgeir på februar 21, 2012, 12:06:21 PM
Igjen stor takk til Telehiv som gjør så mye for å gjøre dette forumet leseverdig.

Jeg har bare en liten kommentar til denne linjen som står rett under den røde uthevningen:
"fordi det er åpenbart at enkelte av disse i gitte tilfeller må spise temmelig store fluer"

kamel er vel ordet du leter etter sist i setningen over?

Vel, noen svelger kameler - som trolig ville vært helt på sin plass, mens jeg var mer på området "i nøden spiser Fanden fluer".... ;)  jfr. ebye (var det ikke?)som trakk inn demonisering på en annen link .... ;D ;D

Uansett, takk for varmende ord!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Sitat fra: jarlgeir på februar 21, 2012, 12:06:21 PM
Igjen stor takk til Telehiv som gjør så mye for å gjøre dette forumet leseverdig.

Jeg har bare en liten kommentar til denne linjen som står rett under den røde uthevningen:
"fordi det er åpenbart at enkelte av disse i gitte tilfeller må spise temmelig store fluer"

kamel er vel ordet du leter etter sist i setningen over?

<pedant>

Tele har rett. Fluer spises, kameler slukes:  8)

1. Når nøden er størst spiser fanden fluer

2. Å sluke en kamel
Mattheus 23:24: "23 Ve dere, skriftlærde og fariseere, dere hyklere! Dere gir tiende av mynte og anis og karve, men forsømmer det som veier mer i loven: rettferdighet, barmhjertighet og troskap. Det ene burde gjøres, og det andre ikke forsømmes. 24 Blinde veiledere, som siler bort myggen, men sluker kamelen!"

</pedant>
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Carbomontanus

Når man snakker om forskere,.......

Så kan jeg forrrrrrr-   rrrrrrrrrrrrræde en sak som vel de fleste sikkert her også er klar over men tør bare ikke å si det eller skrive om det.

I en peroiode i 2012 har også jeg fått en mengde tilbud inn i Spammmmmm-  mailboksen min. Det har dere sikkert alle sammen.

Hvor jeg ved å ta kontakt og si hvem jeg er og skrive litt om hva jeg synes jeg er verd og hva jeg burde ha for lønn og salær forskjellig fra mine lumpne og usle levekår......

kan få meg diplomer og papirer og titler utstedt fra de beste Universiteter, betaler i kassen. Jeg kan blii siv. ing og dipl-. ing og professor og jeg kan bli "forsker" så lett som bare det, og det er billig.

Derfor begrepet og ryktet: "Flere og flere forskere fra worldwide finner nå at....!"

jypp-  lingene av idag  her i dette pøbelland, som mer er øde- lagte av Barndoms- heimens barne- tro til at man måtte være meeeeeeed- lemmmm og stå i partiet jevfødr den gamle katekismesalma:

§1, Meld deg inn i foreningen gutt, der har du visse fordeler
§2 Meld deg inn i foreningen gutt, ellers får du ikke stilling og opprykk
§3 Det er pollittikkkerraaaaaa og sysstemet i vest som har skyllaaaaaaaa


... de merker jo at det holder ikke lenger. Man får ikke opprykk for i Arbeiderpartiet må man etterhvert ha Artium, et nyere innført krav fra Gro Garlem Brundtland (fred med henne), hun som også innførte røykeloven og oppfant IPCC.

Så man må kle seg om i blå cellofan og begå sjølkritikk og våge det store spranget. Det holder ikke lenger bare med doktrinene og katekisma og Psalmerne  fra barndomsheimen.

Men det har allerede lenge vært slik at i østen så måtte man inn på Arbeiter und Bauernfacultät i Greifswald eller ved dets filialer og gymnaser, til den dynastisk republicanske suksesjon. Og lære å spille wolleyball, derav begrepet å ta balla  og ikke manna. Det er nemlig Partiskeretæren eller den han beføyer som slenger ut med balla og da må man ta balla og ikke den manna for han er UNTOUCHEABLE,  Immun.

I Vesten var det ikke fullt så Manifest, for å bruke et meget stygt og belastet ord, men det var mulig å¨kjøpe seg diplomer i en diskret noe tilbaketrukken villa i Bonn bad Godesberg for å kunne bli minister uten så mye som lovlig avsluttet og bestått folkeskole og Mittlere Reife, Real- skole. Betaler i kassen. Og det kostet ca 10 000 DM, adskillig billigere enn et studielån og meget raskere i alle fall.

Men sånt av - slører seg og forrrrrrrrrrrrrrr  rrrrrrrrrrrrrrræder seg selv  når det begir seg ut i klimadisputten og trigger som det har lært på bandittnivå i kroppsøvings-timene, og begynner å fly på ei hockeykølle og i laug / lag.


Telehiv

Sitat fra: Carbomontanus på mars 05, 2013, 12:27:34 PM
Når man snakker om forskere,.......

Så kan jeg forrrrrrr-   rrrrrrrrrrrrræde en sak som vel de fleste sikkert her også er klar over men tør bare ikke å si det eller skrive om det.

I en peroiode i 2012 har også jeg fått en mengde tilbud inn i Spammmmmm-  mailboksen min. Det har dere sikkert alle sammen.

Hvor jeg ved å ta kontakt og si hvem jeg er og skrive litt om hva jeg synes jeg er verd og hva jeg burde ha for lønn og salær forskjellig fra mine lumpne og usle levekår......

kan få meg diplomer og papirer og titler utstedt fra de beste Universiteter, betaler i kassen. Jeg kan blii siv. ing og dipl-. ing og professor og jeg kan bli "forsker" så lett som bare det, og det er billig.

Derfor begrepet og ryktet: "Flere og flere forskere fra worldwide finner nå at....!"

jypp-  lingene av idag  her i dette pøbelland, som mer er øde- lagte av Barndoms- heimens barne- tro til at man måtte være meeeeeeed- lemmmm og stå i partiet jevfødr den gamle katekismesalma:

§1, Meld deg inn i foreningen gutt, der har du visse fordeler
§2 Meld deg inn i foreningen gutt, ellers får du ikke stilling og opprykk
§3 Det er pollittikkkerraaaaaa og sysstemet i vest som har skyllaaaaaaaa


... de merker jo at det holder ikke lenger. Man får ikke opprykk for i Arbeiderpartiet må man etterhvert ha Artium, et nyere innført krav fra Gro Garlem Brundtland (fred med henne), hun som også innførte røykeloven og oppfant IPCC.

Så man må kle seg om i blå cellofan og begå sjølkritikk og våge det store spranget. Det holder ikke lenger bare med doktrinene og katekisma og Psalmerne  fra barndomsheimen.

Men det har allerede lenge vært slik at i østen så måtte man inn på Arbeiter und Bauernfacultät i Greifswald eller ved dets filialer og gymnaser, til den dynastisk republicanske suksesjon. Og lære å spille wolleyball, derav begrepet å ta balla  og ikke manna. Det er nemlig Partiskeretæren eller den han beføyer som slenger ut med balla og da må man ta balla og ikke den manna for han er UNTOUCHEABLE,  Immun.

I Vesten var det ikke fullt så Manifest, for å bruke et meget stygt og belastet ord, men det var mulig å¨kjøpe seg diplomer i en diskret noe tilbaketrukken villa i Bonn bad Godesberg for å kunne bli minister uten så mye som lovlig avsluttet og bestått folkeskole og Mittlere Reife, Real- skole. Betaler i kassen. Og det kostet ca 10 000 DM, adskillig billigere enn et studielån og meget raskere i alle fall.

Men sånt av - slører seg og forrrrrrrrrrrrrrr  rrrrrrrrrrrrrrræder seg selv  når det begir seg ut i klimadisputten og trigger som det har lært på bandittnivå i kroppsøvings-timene, og begynner å fly på ei hockeykølle og i laug / lag.

Jaja, Cullberg, jeg vet ikke helt om jeg skal elske dine sprenglærte spinnvillerier eller bli frustrert:

1. Du synes i øyeblikket å besitte en forkjærlighet for å ville trekke fram mine egne favorittrådstartinnlegg (allerede 2 tilfeller av dette er nå registrert, og det er jo et signifikant statistisk grunnlag i klimaforskningen; Mann klarte seg jo utmerket med rester fra 1 (ett) Yamal-tre til å lage en hel hockeykølleskog), da blir jeg jo smigret og ser gjerne mer av det - du har fått lokket meg ut der  8)

2. På den annen side - trolig ut fra ren tilkortkommenhet - klarer jeg ikke å lese ut av dine skriverier hva du argumenterer mot, og hvem du evt. er uenig med. Men jeg sitter med en følelse av at du mener mange har gjort mye dumt i all slags vitenskap, og at du har overblikket på dette. Jeg misunner deg den gleden.

Uansett lever du virkelig opp til den etymologiske rot i verbet «å sverre», som er et dialektord med betydningen «å svinge rundt», «hvirvle», «svirre», herav navnet Sverre som opprinnelig var et tilnavn som har betydd «urokråke», «villstyring» e.l.

Jeg håper derfor på forståelse for at jeg ikke evner å følge dine resonnementer nok til å kunne gi deg en meningsfull oppfølging i form av debatt.


Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten