Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Amatør1 har rett i alt dette, og ScA er vel et av de magasinene som er mest kritisert for sin AGW-propaganda.

Tar allikevel med siste ord fra artikkelen stjakobs linket til:

SitatI'll give the last word to one of my students. The Gleick incident, he said, shows that the "debate" over global warming is not really a debate any more. It's a war, and when people are waging war, they always lie for their cause.

Hvilket skulle kunne kalles at ScA innrømmer at disse AGW-"krigerne" juger så det renner av dem. Hvem skulle vel trodd det...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

jarlgeir

Sitat fra: Amatør1 på februar 24, 2012, 20:34:46 PM
Niks. Sauer er ålreite dyr:P

Vi får se hvor lenge det går før vi ikke får øye på dem lengre uten medbrakt mikroskop. Selveste Royal Society har gått god for denne klimaforskningen :p
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8130907.stm

Ser vi på pressedekningen i Telegraph, så skifter sauene også farge grunnet Global Oppvarming.
http://www.telegraph.co.uk/earth/environment/climatechange/7559596/Climate-change-row-over-the-mystery-of-the-shrinking-sheep.html

Siden St. Kilda ligger i Skottland er jeg mer tilbøyelig til å konstantere at det må ha gått med store kvanta whisky i løpet av forskningsperioden.
It's the sun, stupid!

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

stjakobs

En relativt upartisk artikkel i Sunnmørspostem om at mange ungdommer tviler på skremselspropagandaen:

http://www.smp.no/nyheter/article429955.ece

"IPCC is a four letter word."

ebye

#19
Sitat fra: stjakobs på februar 27, 2012, 07:30:14 AM
Denne er fra Norge:

http://www.farsunds-avis.no/artikkel.asp?Artid=45754

Framtiden i våre/dine hender ja! Den artikkelen beskriver virkelig framtiden, den er fra 2009! Så nå er framtiden her. FIVH er nok skuffet, at det ikke ble slik de trodde og skremte med.

Finn Jor skrev boken: Fremtiden er ikke hva den var (1977). Ingen ting om klima - men like fullt!  8)

seoto

Her traff du jammen mange spikre rett på hodet, Amatør1!  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

stjakobs, jeg må bare kommentere litt av det Vahrenholt sier i Kurier.

Han nevner empiri i forbindelse med solforskningen. At IPCC velger å overse empirisk forskning. Au som det må svi for AGW-rørsla i Tyskland og bli minnet om empiri.

Han nevner også de 60-årige hav-/atmosfæriske syklusene. Det må svi minst like mye for alarmistene. Jeg føler meg rimelig sikker på at Vahrenholt ikke er Tysklands mest populære mann akkurat nå. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Fra A1s sitering av SCA:
"Gleick's lie was clearly moral, because he was defending a cause that he passionately views as righteous."

Ja-a, hvvilke andre gjerninger kan forsvares ut fra denne "moralske" holdningen? Stalins? Hitlers? Maos?

Der er de ute på en farlig vei.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det var en fin beskrivelse av forholdene i Tyskland i dag når det gjelder klimadiskusjonen. Noe av det som ble skrevet, fikk meg til å tenke på Prestrud, Benestad og deres lakeier. Oppførselen (eller mangel på sådan) ser ut for å være temmelig lik i de forskjellige land. Og det med "weird Politburo-type explanations", ja, det er vel noe vi kjenner igjen ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Alle må ha gått på det samme kurset.  ;) Bare tenk på politikerne våre, så likt de svarer på spørsmålet, dvs. ikke svarer.  8)

seoto

Sitat fra: ebye på februar 28, 2012, 08:48:10 AM
Alle må ha gått på det samme kurset.  ;) Bare tenk på politikerne våre, så likt de svarer på spørsmålet, dvs. ikke svarer.  8)

Det er vel neppe grunn til å tvile på at de har en felles skolering. I helgen som var, var det forholdsvis stille på "trollene" - kanskje de var på kurs for å lære hvordan de skulle forsvare seg mot alle avsløringene? I så fall tror jeg det var et mislykket kurs.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Sitat fra: seoto på februar 28, 2012, 09:31:00 AM


Det er vel neppe grunn til å tvile på at de har en felles skolering. I helgen som var, var det forholdsvis stille på "trollene" - kanskje de var på kurs for å lære hvordan de skulle forsvare seg mot alle avsløringene? I så fall tror jeg det var et mislykket kurs.

Godt observert. Jeg syntes også det var merkbar laber aktivitet fra de du vet igår. Har de hatt seminar sammen? Dette styrker mistanken om at klimatrollene driver en samordnet aksjon.