Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

stjakobs

Jeg googlet med søkebegrepet "oppvarmingen har stoppet" og la inn tidsbegrensning "siste uke". Da spratt det opp 2 tilslag - begge med linker til Forskning.no (se vedlagte utklipp!). Men jeg fant ikke innleggene (Pål Prestrud). Har han begynt å få "kalde føtter?" - eller er det meg som er dårlig til å lete?


"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Ta en titt her:

http://www.forskning.no/artikler/2012/februar/314214

Så sent som februar 2012 forsøker Pål Prestrud å latterliggjøre dem som påstår at temperaturen har flatet ut. Spørsmålet om han er slem og dum trenger ikke nærmere kommentarer. Det interessante er hvordan denne rabiesforskeren klarer se seg selv i speilet om morgenen. Foruten hans fullstendig uspiselige måte å uttrykke seg på, ta en titt på den grafen han legger til grunn for å "dokumentere" sine falske påstander om at et stadig blir varmere:


Global oppvarming i fem datasett etter at naturlig
variabilitet forårsaket av sol, vulkanutbrudd og ENSO
(syklisk værfenomen i Stillehavet) er filtrert bort.
(Figur: Foster og Rahmstorf 2011)

Han forsøker å svindle leserne hos forskning.no, og han gjør det ved å presentere en av de mest latterliggjorte av alle innen klima"forskningens" etablissement, nemlig Rahmstorf. Håper ikke Okuar leser dette innlegget, for ser han Global oppvarming i fem datasett etter at naturlig variabilitet forårsaket av sol, vulkanutbrudd og ENSO (syklisk værfenomen i Stillehavet) er filtrert bort tror jeg han får pusteproblemer.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jostemikk, den kurven til Rahmstorf er nesten verdt en tråd for seg. Etter at Rahmstorf har tatt vekk det han tror han kan noe om, hva er igjen da?

Dette har jeg tatt opp med Prestrud på mail (admin-mail!) Han er ikke sann, han mente jeg ikke skjønte bæret ut fra måten jeg spurte på! Det kan jo tenkes at jeg var uklar, men han vet akkurat hva han skal svare, uansett.

Den kurven, den skrellede banan, må vi se nærmere på. At Prestrud var fornøyd er jo opplagt, en temperaturkurve som pekte mot himmelen.    8)

Jostemikk

Sitat fra: ebye på januar 13, 2013, 21:45:18 PM
Jostemikk, den kurven til Rahmstorf er nesten verdt en tråd for seg. Etter at Rahmstorf har tatt vekk det han tror han kan noe om, hva er igjen da?

Dette har jeg tatt opp med Prestrud på mail (admin-mail!) Han er ikke sann, han mente jeg ikke skjønte bæret ut fra måten jeg spurte på! Det kan jo tenkes at jeg var uklar, men han vet akkurat hva han skal svare, uansett.

Den kurven, den skrellede banan, må vi se nærmere på. At Prestrud var fornøyd er jo opplagt, en temperaturkurve som pekte mot himmelen.    8)

Bevisst triksing med modeller er det eneste de har å vise for seg, ebye. Skammelig. Selv jeg blir til stadighet overrasket over hvor gjennomført denne elendigheten er. Det er en klimaskam at de får holde på som de gjør, og jeg peker atter på deres egen selvrespekt. Eier de skam? Det er det samme over hele fjøla. Mens normale mennesker skammer seg og synes det er leit å bli tatt i en pinlig feil, dundrer disse trollene bare videre som om ingen ting skulle ha hendt. Ikke bare det, de bruker de samme forlengst falsifiserte påstandene igjen og igjen.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Takk for ny oppdatering, stjakobs. Det er en flott innsats som blir gjort i avisa nordpå. Håper mange får seg en aha-opplevelse til dagens første kaffekopp.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Helt enig, god skriveinnsats i avisa, og fint at du oppdaterer, stjakobs.

Jeg leser den norske utgaven av boka til Donna Lambroise

http://www.klimarealistene.com/

og her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,324.msg21609.html#msg21609

og noen poster til.

Boka lover meget godt, og med boka til Onar Åm (Kampen om klimaet) i bakhodet, får vi etter hvert et bilde av en grotesk situasjon og organisasjon. Snart er ClimateGate 1 og 2 bare barnematen. Jeg blir mer og mer stum!!   :o     8)

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

ebye

Fin oppfølging på UTDANNINGSNYTT.

I en kort periode mistet vi kanaler for kritisk klimaspøsmål. Debattsentralen Aftenposten ble nedlagt, ABCNyheter - Egne meninger ble nedlagt, debatten på forskning.no er strupt, unntatt en stusselig blogg, der tempoet etter hvert går ned. Aftenposten, Morgenbladet, VG og Dagbladet tar ikke like lett kritiske innlegg inn i papirblekka. Det som gjenstår er Dagsavisen Nye meninger, og bl.a. "nordlandsposten" som Jakobsen kommer til i. Og, der er det flere som kommer til, der er det registrert en debatt, på papir folkens.

Men, i tillegg til dette, har det nå åpnet seg to nye blogger: UTDANNINGSNYTT og Ellen's blogg (Klif). I UTDANNINGSNYTT treffer vi alle lærerne til de indoktrinerte elevene. Dessuten, vi kommuniserer ut til medlemmer av UTDANINGSFORBUNDET og til UNIO, som UTDANNINGSFORBUNDET er en del av. Begge de organisasjonen driver en målrettet klimasak, som faktisk støtter opp om indoktrineringen av elevene. Men i denne sammenheng er det indoktrinering av lærerne. Dette har jeg også vært vitne til, på Klimaklok-kurset til Klimamisjonæren Siri Kalvig. Alarmerende misjonsvirksomhet, spør dere meg. Derfor er viktig å vær saklig aktive på de nevnte blogger, Ellen's og lærern's    ;)

ConTrari

#369
Sitat fra: ebye på januar 17, 2013, 16:49:00 PM
Fin oppfølging på UTDANNINGSNYTT.

I en kort periode mistet vi kanaler for kritisk klimaspøsmål. Debattsentralen Aftenposten ble nedlagt, ABCNyheter - Egne meninger ble nedlagt, debatten på forskning.no er strupt, unntatt en stusselig blogg, der tempoet etter hvert går ned. Aftenposten, Morgenbladet, VG og Dagbladet tar ikke like lett kritiske innlegg inn i papirblekka. Det som gjenstår er Dagsavisen Nye meninger, og bl.a. "nordlandsposten" som Jakobsen kommer til i. Og, der er det flere som kommer til, der er det registrert en debatt, på papir folkens.

Men, i tillegg til dette, har det nå åpnet seg to nye blogger: UTDANNINGSNYTT og Ellen's blogg (Klif). I UTDANNINGSNYTT treffer vi alle lærerne til de indoktrinerte elevene. Dessuten, vi kommuniserer ut til medlemmer av UTDANINGSFORBUNDET og til UNIO, som UTDANNINGSFORBUNDET er en del av. Begge de organisasjonen driver en målrettet klimasak, som faktisk støtter opp om indoktrineringen av elevene. Men i denne sammenheng er det indoktrinering av lærerne. Dette har jeg også vært vitne til, på Klimaklok-kurset til Klimamisjonæren Siri Kalvig. Alarmerende misjonsvirksomhet, spør dere meg. Derfor er viktig å vær saklig aktive på de nevnte blogger, Ellen's og lærern's    ;)

Ikke glem Teknisk Ukeblad, som ganske ofte har artikler om klima, med kommentarfelt. Det kan bli livlige debatter der av og til.

Som her:
http://www.tu.no/miljo/2012/10/31/den-globale-oppvarmingen-gar-saktere-enn-antatt

Vel, endel skeptikere er tilstede allerede....

Bebben

Sitat fra: stjakobs på januar 15, 2013, 11:11:18 AM
Dagens Avisa Nordland:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_15_01_13.jpg

Bra jobbet, StJacobs!

Et punkt: Du skriver at Niels Bohr viste at CO2-molekylet ikke varmes opp av IR-stråling. Går dette på Kirchoffs lov: emissivitet er lik absorbans? Eller noe annet jeg ikke har vært klar over, eksperimenter?

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Sitat fra: stjakobs på januar 17, 2013, 15:15:38 PM
Nå har vi inne kommentarer til Andestads kommunistiske manifest i Utdanningsnytt.

Link: http://www.utdanningsnytt.no/templates/udf20.aspx?id=31812&epslanguage=en

Stjacobs - Andestad (AAA) 10-0.

Flere riktig pene scoringer her.   :D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: ebye på januar 17, 2013, 16:49:00 PM
Fin oppfølging på UTDANNINGSNYTT.

I en kort periode mistet vi kanaler for kritisk klimaspøsmål. Debattsentralen Aftenposten ble nedlagt, ABCNyheter - Egne meninger ble nedlagt, debatten på forskning.no er strupt, unntatt en stusselig blogg, der tempoet etter hvert går ned. Aftenposten, Morgenbladet, VG og Dagbladet tar ikke like lett kritiske innlegg inn i papirblekka. Det som gjenstår er Dagsavisen Nye meninger, og bl.a. "nordlandsposten" som Jakobsen kommer til i.

Veldig god innsats av stjakobs (understatement!)

Til ebye: Du glemmer jo klimaforskning.com! Dette forumet har for tiden en ikke-neglisjerbar vekst, og er å regne med i klimadebatten. Okulars tråd om falsifisering av drivhuseffekten er lest flere tusen ganger allerede!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Contrari, helt enig, TU må med.    ;)

At det går an, Amatør1, å glemme oss? Det kan ha noe med at vi har få motstandere på Forumet. Og vi gjør jo mye for å få spredd våre usensurerte kunnskapsbaserte meninger. Hvordan får vi spredd kunnskapen om det råtne IPCC best? Er det gjennom medier der AGW-en blamerer seg, mer og mer?

Det blir Ole Brumm igjen: Ja takk, begge deler!    ;)    ;D      8)

stjakobs

"IPCC is a four letter word."