Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

stjakobs

Innlegget mitt om "kamikaze-politikere" kom nå i papirutgaven av Avisa Nordland:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_18_09_13.jpg
"IPCC is a four letter word."

stjakobs

Web-utgaven av Avisa Nordland har også tatt inn en artikkel om Ole Humlum. Om den kommer i papiravisa står igjen å se.

"Professor går mot strømmen"

http://www.an.no/nyheter/article6869466.ece
"IPCC is a four letter word."

translator

Sitat fra: stjakobs på september 18, 2013, 15:20:05 PM
Web-utgaven av Avisa Nordland har også tatt inn en artikkel om Ole Humlum. Om den kommer i papiravisa står igjen å se.

"Professor går mot strømmen"

http://www.an.no/nyheter/article6869466.ece

Artikkelen avsluttes med

Sitat
Den amerikanske forskeren Michael Mann hevder press fra skeptikere har fått IPCC til å dempe sine advarsler om menneskeskapte klimaendringer.

Jostemikk

No Trics Zone - Die Welt Journalist On AR5: "Small Sensation: IPCC Backpedals Considerably" – Mann's Hockey Stick Trashed For Good

SitatBy P Gosselin on 18. September 2013

Ulli Kulke, veteran journalist at Germany's flagship daily Die Welt, writes at his Die Welt blog that "scientists from Potsdam not long ago were talking about a global temperature increase of four, five or even more degrees Celsius." But with the recent news leaking out about the upcoming IPCC AR5, that scenario is looking more like fantasy than ever.

If the reports leaking out are accurate, then it appears that, Kulke writes, "the alarmists are backpedaling and one could roughly sum it all up as follows: Nothing is even half as bad." Reports of exaggerated CO2 climate sensitivity are now filtering through even in Germany and it's becoming increasingly obvious even to Europeans that the whole issue had been grossly exaggerated.

Kulke writes that he already mentioned recently that the IPCC had significantly scaled back CO2 climate sensitivity in its first draft of the upcoming report. "The way it appears now the IPCC has in the last few days once again scaled back its estimates in the updated drafts and has conceded stark errors in the past report." Here Kulke cites the Wall Street Journal, the Daily Telegraph, the Mail on Sunday and The Australian. Kulke continues:

SitatMoreover, they expressly bring up the pause in global warming – and also admit that they cannot explain it and that the computer models, which the IPCC relies on, failed to predict it.

Mann's flawed hockey stick discarded for good

Kulke also writes that the Medieval Warm Period has reappeared in the latest draft, thus disposing once and for all of Michael Mann's infamous hockey stick chart.

SitatNot long ago it was inconceivable, but apparently the IPCC is now admitting that during the years between 950 and 1250, i.e. the Middles Ages, most parts of the world were just as warm as they are today. That is during a time when CO2 values in the atmosphere where only a fraction of what they are today.

- See more at: http://notrickszone.com/2013/09/18/die-welt-journalist-on-the-ipcc-small-sensation-ipcc-backpedals-considerably/#sthash.7ifinCYm.dpuf
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

P. Tuvnes

Nettstedet forskning.no er kanskje ikke MSM, men har vært temmelig alarmistisk og har stengt for kommentarer til klimarelaterte innlegg, bortsett fra bloggen til Terje Wahl (som selv har insistert på å få kommentarer; prisverdig).
Nå slapp Humlum til her:
Professor: – Naturlige variasjoner styrer klimaet
http://www.forskning.no/artikler/2013/september/367285
Selvsagt måtte de også ta med en betalt alarmist; Bjørn Samseth, som selv har økonomisk interesse av å opprettholde klimadogmet, men positivt likevel, og kommentarer har vært åpne.
Tenk om alle alarmistinnlegg også kunne ha inneholdt motvekt fra en skeptiker.
Kan vi håpe på endret holdning hos forskning.no?

translator

Artikkelen på forskning.no er eksakt den samme som tidligere har blitt referert til og kommentert i Avisa Nordland og et par andre aviser. Det forteller litt om hvor få personer som egentlig skriver det vi leser av journalistisk stoff i avisene og på nett.

Nå har nyheten om isøkningen i Arktis også nådd Aftenposten, men der er den gitt følgende vri i dagens NTB-notis:

Sitat
Større is-areal i år enn i fjor

Det er mer sjøis i Arktis i år enn på samme tid i fjor, melder Nansensenteret. Men is-arealet er er fortsatt betydelig mindre enn gjennomsnittet for de siste tiårene. - Årets tall endrer ikke den langsiktige, negative trenden, sier direktør Stein Sandven ved Nansenteret.

Årsminimum for sjøisarealet i år ble observert 11. september og var på 4588 millioner kvadratkilometer. Satellittmålinger viser sjøisens horisontale utbredelse, ikke istykkelsen (NTB).

Tror ikke de hadde unnlatt å nevne hvor mange prosent hvis det hadde vært snakk om redusert isareal!

Spiren

IPCC har udspillet sin rolle – nedlæg det!

Personer tæt på IPCC erkender, at tiden er ved at løbe ud for de store hovedrapporter, og at der i fremtiden bør udarbejdes mindre, mere målrettede rapporter. Det virker dog mere som en selvopholdelsesdrift for en organisation, der har sejret ad helvede til.

http://ing.dk/artikel/leder-ipcc-har-udspillet-sin-rolle-nedlaeg-det-161899
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

seoto

Sitat fra: Spiren på september 20, 2013, 08:34:13 AM
IPCC har udspillet sin rolle – nedlæg det!

Personer tæt på IPCC erkender, at tiden er ved at løbe ud for de store hovedrapporter, og at der i fremtiden bør udarbejdes mindre, mere målrettede rapporter. Det virker dog mere som en selvopholdelsesdrift for en organisation, der har sejret ad helvede til.

http://ing.dk/artikel/leder-ipcc-har-udspillet-sin-rolle-nedlaeg-det-161899

Når man leser artikkelen, er det ingen tvil om at "Ingeniøren" i Danmark er like alarmistisk som "Tekna" i Norge :(
Den eneste forskjellen, er at "Ingeniøren" har innsett at IPCC har utspilt sin rolle i dagens form.

Det er skremmende å se hva politisk press kan føre til.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Spiren

Global warming report could backfire on environmentalists

Talk about bad timing. Last month, environmental activists launched a well-funded new attack on Republican "climate change deniers" in hopes of making global warming a big issue in 2014. But as the campaign gets underway, a new report from the world's leading climate scientists could leave environmentalists on the defensive, and the "deniers" more confident and assertive.

"HOLDING CLIMATE CHANGE DENIERS ACCOUNTABLE" read the headline of a League of Conservation Voters press release announcing a $2 million barrage of ads aimed at Republican Sen. Ron Johnson, as well as GOP Reps. Mike Coffman, Dan Benishek and Rodney Davis. "We're changing the terms of the climate change debate," said an LCV spokesman. "It's no longer acceptable to be a member of Congress and deny basic science."

http://washingtonexaminer.com/byron-york-global-warming-report-could-backfire-on-environmentalists/article/2535889
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.


Amatør1

Sitat fra: bøvelen på september 20, 2013, 10:12:31 AM
Har dere sett denne?
Tempereturøkningen har bare vært 1/4 av det som er varslet:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2420783/Worlds-climate-scientists-confess-Global-warming-just-QUARTER-thought--computers-got-effects-greenhouse-gases-wrong.html

Scientists accept their computers may have exaggerated

"Det var ikke meg......det var noe feil med PCen!! Æresord!"
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Her har vi en Aftenposten-"journalist" som lever i en elitistisk glassboble, og tror at alt blir bra når plebeierne må betale for hans visdom. Pussig nok er artikkelen gratis tilgjengelig, det reflekterer kanskje kvaliteten i hans øyne?

SitatTekst er verdt å betale for

Tiden da alt som var godt på nett kunne leses gratis, er på vei mot slutten. Og godt er det.

Hehe. Kommentarene under artikkelen er langt mer interessante enn artikkelen selv.

Det morsomme er at MSM utelukker seg selv på denne måten. Hver gang jeg støter på "paywall" i norske eller utenlandske media, trykker jeg uvegerlig på "slett"-knappen, og vips så er det vekk. Ikke noe problem.

I forgagne tider hadde jeg et abonnement på Aftenpostens papir-avis. For ca 10 års tid siden annonserte de at de skulle gå over til Tabloid-format. Da skrev jeg til redaktøren og sa at jeg forventet at innholdet også ville bli tabloid, og derfor hadde han nå æren av å motta oppsigelsen på mitt abonnement. Jeg pekte på at bevisbyrden på at jeg evt. tok feil lå på avisen selv, men de ville slite med å overbevise meg siden jeg ikke lengre leste avisen.

Siden den gang har jeg kun lest avisen på nett, og kvaliteten har falt dramatisk og går nå asymptotisk mot null. I denne situasjonen går Aftenposten ut og sier at de det propaganderes overfor må betale for propagandaen.

Bring it on.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Da antar jeg at Mathismoen er blant de som vil få sine artikler blant de 6 artiklene pr. uke som vil være gratis tilgjengelige (ref. NRK-Txttv 20.09.13).
For hvem i all verden vil betale for å lese Mathismoen?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#703
Denne Bjørn Stærk og de han representerer er jo nettopp de samme som er årsaken til det meste vi strir med både angående klimasaken og annet. De begynner å vise sitt sanne ansikt i en for dem presset tid.

http://www.minervanett.no/intet-nytt-fra-klimaskeptikerne/

SitatIntet nytt fra klimaskeptikerne

I sommer har jeg lest alt jeg har fått tak i av bøker om klimaforskning, fra begge sider av debatten. Resultatet er deprimerende. Tilstanden blant klimaskeptikerne er verre enn jeg antok.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på september 21, 2013, 12:54:48 PM
Denne Bjørn Stærk og de han representerer er jo nettopp de samme som er årsaken til det meste vi strir med både angående klimasaken og annet. De begynner å vise sitt sanne ansikt i en for dem presset tid.

http://www.minervanett.no/intet-nytt-fra-klimaskeptikerne/

Han er kanskje Stærk, men ikke så sterk i å velge lesestoff:
SitatKlimaskeptikerne har hatt flere tiår på seg til å modne ideene sine. Et par gode bøker forventer jeg.

Han lister opp noen mer eller mindre perfere bøker, skriver en mengde om Hockeykøller, innkludert Manns forsvarstale, men unngår behendig å nevne The Hockey Stick Illusion, av Andrew Montford.

Sterkt? Nei, tvert om.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to