Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

seoto

Takk for at du deler med oss, BorisA! :)
Jeg blir litt glad hver gang jeg ser et for meg ukjent navn fra den skeptiske siden. Det betyr at vi blir stadig flere  ;D

Kanskje det er en grunn til at Norge valgte Martin Luther, som talte den katolske kirke midt imot da den ville ha økte inntekter (avlater).
I dag snakker flere og flere av oss klimakirkens trosforkynnelser midt imot! (Som kjent driver jo også klimakirken med avlatsinndrivelser.)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: seoto på januar 17, 2014, 18:34:53 PM
Takk for at du deler med oss, BorisA! :)
Jeg blir litt glad hver gang jeg ser et for meg ukjent navn fra den skeptiske siden. Det betyr at vi blir stadig flere  ;D

Kanskje det er en grunn til at Norge valgte Martin Luther, som talte den katolske kirke midt imot da den ville ha økte inntekter (avlater).
I dag snakker flere og flere av oss klimakirkens trosforkynnelser midt imot! (Som kjent driver jo også klimakirken med avlatsinndrivelser.)
Ingen tvil om at det er klare likheter mellom pavekirkens avlatshandel og vår tids kjøp av CO2-kvoter.
Jeg lurer rett og slett på om det er der klimarørsla har hentet sine ideer fra.

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Sitat fra: BorisA på januar 17, 2014, 18:50:11 PM
Sitat fra: seoto på januar 17, 2014, 18:34:53 PM
Takk for at du deler med oss, BorisA! :)
Jeg blir litt glad hver gang jeg ser et for meg ukjent navn fra den skeptiske siden. Det betyr at vi blir stadig flere  ;D

Kanskje det er en grunn til at Norge valgte Martin Luther, som talte den katolske kirke midt imot da den ville ha økte inntekter (avlater).
I dag snakker flere og flere av oss klimakirkens trosforkynnelser midt imot! (Som kjent driver jo også klimakirken med avlatsinndrivelser.)
Ingen tvil om at det er klare likheter mellom pavekirkens avlatshandel og vår tids kjøp av CO2-kvoter.
Jeg lurer rett og slett på om det er der klimarørsla har hentet sine ideer fra.

Kreftene bak klimakirken har stått bak og trukket i trådene i lange tider, og de bruker gjerne om igjen de samme teknikkene, spesielt dersom de viste seg lønnsomme. De ler av oss vanlige mennesker, for de fleste av oss er så lette å lure ... og de rår over de beste av de beste spesialister på alle områder. Deres beste pek er at de har fått nesten en hel verden til å tro at de ikke eksisterer!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

bøvelen

Sak i Hegnar og Dagbladet i dag: vi kan gå mot ny istid pga uvanlig lav solaktivitet. Sammenlignes med maunder minimum. Forskerne er overrasket! Får ikke lagt inn link nå, sjekk selv denne bemerkelsesverdige nyheten!

Spiren

Forskere varsler mini-istid: Solen er historisk sløv

Lige nu burde solens overflade sprutte af plasma-udbrud, men det gør den ikke. Britiske forskere sammenligner med mini-istiden fra 1650 til 1715.

http://ekstrabladet.dk/nationen/article2198237.ece
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.


Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

#787


Jeg tror nok mest det er journalistene som er overrasket. Scientivistene har nok lenge hatt en mistanke om at saken deres ikke står så sterkt.
"IPCC is a four letter word."

BorisA

Sitat fra: BorisA på januar 17, 2014, 18:20:10 PM
Trond Vevelstad fikk utrolig nok inn et lite innlegg i Aftenposten side 6 i delen for kultur og meninger torsdag 16.januar.
Jeg tar meg bryet med å sitere ordrett hele innlegget:

Sitat:
11.januar bruker Aftenposten fem sider pluss et stort oppslag på førstesiden til å belyse hvorfor nordmenn er så lite bekymret forklimaendringer (bare estlendere er mindre bekymret).
Jeg er en av disse "bekymringsløse" nordmennene, og kort oppsummert er min forklaring:

1) Når Aftenposten og andre medier hevder at bevisene (på menneskeskapte klimaendringer) blir flere og forskerne sikrere, så tror vi ikke på det -ganske enkelt fordi det kun henvises til forskere fra den ene siden.

2) Når man kun bruker personer fra organisasjoner som WWF, Fremtiden i våre hender, Bellona og Natur og Ungdom og lignende sannhetsvitner - og ingen fra motsatt side - så svekkes tilliten til påstandene.

3) Vi er orientert om hvordan temperatur og CO2-innhold i luften har variert svært mye gjennom tidene, og at dagens nivå ligger langt unna tidligere ytterpunkter.

4) Det er hårreisende å kalle klimaendringer for vår tids største problem når millioner på millioner i verden dør av sult! Et høyere CO2-innhold og temperatur vil forøvrig legge forholdene til rette for økt matproduksjon på jorden.

5) Mediene lager lapskaus av begrepene klima og miljø. Miljøet kan vi mennesker gjøre mye med, klimavariasjoner er naturlige. Noen perioder er varmere enn det normale, noen er kaldere. Det "unormale er det normale!
Sitat slutt
Aftenposten overgår seg selv for tiden, for i dag 21.01.2014 slapp avisa inn enda et klimaskeptisk innlegg, et lite et riktignok.
Ole Berrum skrev:

Utdrag:
Jeg har lenge savnet innlegg i Aftenposten som går imot IPCC. Reportasjer handler ensidig om om støtte til IPCC til tross for vitenskapelige motforestillinger. Ønsker en ikke innlegg som går imot klimapanelet?
I så fall er det alvorlig tatt i betrakning at den faglige enigheten langt fra er så stor som avisen hevder.

Og videre (lengre ned i innlegget):
Når skal mediene ta inn over seg at det ikke er konsensius om klimaendringenes årsak?
Når hadde avisen sist et innlegg som går mot FNs klimapanel?
Det vitner om en udemokratisk at Aftenposten ikke ser det som sin viktigste oppgave å få frem den vitenskapelige debatt som undertrykkes på mange hold - ikke minst blant fagfolk i IPCC.
S I T A T   S L U T T
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Spiren

Forlag lukker tidsskrift, der var blevet talerør for klimaskeptikere

Da chefredaktørerne konkluderede, at der var tvivl om den globale opvarmning, tog forlaget den ultimative beslutning og trak stikket.

Online-tidsskriftet Pattern Recognition in Physics, der har eksisteret siden marts 2013, nåede aldrig sin første fødselsdag. Det blev i sidste uge blevet lukket af den tyske udgiver Copernicus

Lukningen skyldes, at chefredaktørerne konkluderende har skrevet, at en række artikler i tidsskriftet 'rejser tvivl om den fortsatte og accelerende opvarmning, som det hævdes af IPCC-projektet'.

Medunderskriver på denne konklusion er bl.a. den danske professor Ole Humlum fra Universitetet i Oslo.

http://ing.dk/artikel/forlag-lukker-tidsskrift-der-var-blevet-taleroer-klimaskeptikere-165794?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=daglig
Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

Spiren

Det er ikke noe farligere i verden enn opprigtig uvitenhet og pliktoppfyllende dumhet.
Martin Luther King.

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Zevdo Nym

Dette er NØYAKTIG rett måte å svare på alarmistenes utsagn. Velskrevet!
Akk, så lett det er å bryte fysikkens lover for egen vinnings skyld når det ikke er straffbart.

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Bebben

Sitat fra: stjakobs på januar 30, 2014, 22:27:02 PM
Avisa Nordland i dag: http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_30_01_14.jpg

"Det er en vederkvegelse som det het i gamle dager at noen bevarer vett og forstand når det gjelder denne vekkelsen som herjer land og folk."


Det blir stadig tydeligere at skremslene ikke biter på folk. Se f.eks. forskning.no, der det vises til at bare 4 av 10 er bekymret for "klimaendringene". Kan ikke huske å ha sett disse siste tallene i media?

Jeg lurer på om det noen gang har slått disse predikantene at det faktisk kan være slik at det er de som tar feil, og at folk - nå flest! - har rett, det er ikke noe å bekymre seg over.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!