Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

seoto

NRK - Den store klimabløffen
http://tv.nrk.no/serie/den-store-klimabloeffen

Begynner nå kl. 21.30
Dette er første av to deler.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Jeg fikk sett 3/4 av programmet.

Her er det faktisk behov for å sette kryss i taket! Riktignok ble det ikke presentert at CO2-hypotesen er falsifisert, men bare det at det ble grundig dokumentert at klimakvoter er svindel og bedrag, bare det er en milepæl for norsk MSM!

Takk til Borgen!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Jeg hiver meg på den takken, og gleder/gruer meg til del 2.

Bortsett fra det så gråter jeg over landet mitt og de lederne vi har. Det sies at folket får de lederne de fortjener. Da må vi være dårlige mennesker.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på desember 04, 2012, 22:36:32 PM
Bortsett fra det så gråter jeg over landet mitt og de lederne vi har. Det sies at folket får de lederne de fortjener. Da må vi være dårlige mennesker.

"Statminister Jens Stoltenberg har ikke ønsket å delta i denne dokumentaren"

Solhjell lar vi forbli ukommentert, det trengs ikke.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Dette var et svært tankevekkende og deprimerende program, og jeg gruer meg til å se siste del i morgen. Hvor lenge skal FN få fortsette på denne måten? Hvor lenge skal Norge være FNs lydige slaver i en vanvittig system? Jeg begynner å bli mer og mer redd for FN-systemet - her er det misbruk på gang, og det er verdens befolkning som får lide. Nå forstår jeg bedre hva de mener med klimaflyktninger, - det er mennesker som må flytte og flykte pga. FNs klimapolitikk. Bekymringen over verdens fattigste er kun en bekymring over hvordan de skal gjøre de fattigere enda fattigere, og helst så fort som mulig.

Jeg kan kanskje også minne om at et annet FN-organ, International Telecommunication Union (ITU), nå holder møte i Dubai (fram til 14. des.), der de skal avgjøre hvor mye frihet vi skal ha på Internett. Friheten strammes inn, tak for tak, dag for dag.

Er det forresten noen som kjenner til saker der FN har gått i mot multinasjonale selskaper? Eller hvor de har gått imot de virkelig rike?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Grr glemte det...

Men regner med at dette innlegget jeg la inn på VGD for et par dager siden har relevans:

SitatBergens Tidende melder at

"Staten trekker seg fra avtale om kjøp av klimakvoter fra omstridt norsk plantasjeprosjekt i Tanzania. Bak satsingen står selskapet Green Resources, der Kjell Inge Røkke er blant eierne."

Det dreier seg om et skogplantingsprosjekt startet av en del norske initiativtakere, blant andre Kjell Inge Røkke, Tom Vidar Rygh, Petter Preben Wilhelmsen, Erik Bøhler og andre som er bekymret for klimaet.

Denne bekymringen ville ha innbrakt dem 10 millioner sikre, blanke kroner årlig dersom avtalen med Staten hadde blitt noe av. Men dessverre for Røkke et co, unnskyld klimaet, ser det hele ut til å gå i vasken fordi både Staten og lokale krefter er bekymret for ... miljøet. Og folk og sånn. Og Norges Naturvernforbund er "fornøyd" med at Staten trekker seg.

Du skal se at det faktisk finnes naturvernere som er opptatt av naturen. Positivt.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

#308
Ja, det var en deprimerende time. Hva vet Heidi Sørensen om klimakvoter? Hvor er hun?

Foreløpig er jeg så lamslått av hva Norge er med på, og hva norske myndigheter helt lukker øynene for, at jeg klarer ikke å tenke klart! Jeg må en tur i dyrehaven:



Og enda trenger jeg flere aper.    :-[     :'(

Amatør1

Sitat fra: ebye på desember 04, 2012, 23:21:34 PM
Ja, det var en deprimerende time.

Deprimerende på samme måte som når en grov forbrytelse blir oppklart. Det er synd at det skjedde, men en befrielse at det blir oppklart, slik at den skyldige kan stå til rette for sine handlinger, og slik at nye forbrytelser forhindres.

Vi har hørt om disse tingene før, det er ikke noe nytt for oss. Den gode nyheten denne gangen er at det hele er eksponert (vel, noe av det da), slik at menigmann kan begynne å tenke over hva det hele handler om.

Og hva skal trollene kalle oss når vi peker på kvotesvindelen, "NrK-tilhengere" eller noe?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: seoto på desember 04, 2012, 23:09:53 PM
Tommel gitt for innlegget :)

Programmet kan fortsatt ses her:
http://tv.nrk.no/serie/den-store-klimabloeffen

Takk for linken! Skal prøve å få sett det i morgen.

Kan se ut som det er folk i NRK som har våknet litt av klimadvalen og begynt å stille spørsmål.
Og sant å si, når folk som oss snubler over nettsteder som ClimateAudit og WUWT, leser Hockey Stick Illusion og Climategate og uttrykker vår skepsis via nettet, hvorfor skulle NRK (og andre medier) være kjemisk fritt for nysgjerrige folk som gjør akkurat det samme?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Sitat fra: ebye på desember 04, 2012, 23:21:34 PMForeløpig er jeg så lamslått av hva Norge er med på, og hva norske myndigheter helt lukker øynene for, at jeg klarer ikke å tenke klart!

De lukker ikke øynene, ebye. De står bak. Det finnes ingen vei ut av denne gigantiske svindelen hvis vi fortsetter å unnskylde de som har skylda.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Bebben på desember 04, 2012, 23:31:40 PM
Sitat fra: seoto på desember 04, 2012, 23:09:53 PM
Tommel gitt for innlegget :)

Programmet kan fortsatt ses her:
http://tv.nrk.no/serie/den-store-klimabloeffen

Takk for linken! Skal prøve å få sett det i morgen.

Kan se ut som det er folk i NRK som har våknet litt av klimadvalen og begynt å stille spørsmål.
Og sant å si, når folk som oss snubler over nettsteder som ClimateAudit og WUWT, leser Hockey Stick Illusion og Climategate og uttrykker vår skepsis via nettet, hvorfor skulle NRK (og andre medier) være kjemisk fritt for nysgjerrige folk som gjør akkurat det samme?

Av samme grunn som BBC?

Kanskje noen har begått en blunder, og trodde det var en alarmist-reportasje  ;D Det var faktisk ingen kritikk mot CO2-hypotesen, bare at kvotene var på trynet feil strategi (dvs. riktig strategi for noen med penger).
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på desember 04, 2012, 23:38:15 PM
Sitat fra: ebye på desember 04, 2012, 23:21:34 PMForeløpig er jeg så lamslått av hva Norge er med på, og hva norske myndigheter helt lukker øynene for, at jeg klarer ikke å tenke klart!

De lukker ikke øynene, ebye. De står bak. Det finnes ingen vei ut av denne gigantiske svindelen hvis vi fortsetter å unnskylde de som har skylda.

Her er Joste inne på et viktig poeng. Enten så vet myndighetene hva de gjør, eller så gjør de det ikke. Hva tror du er mest sannsynlig?

Våre myndigheter ønsker å være ansvarlige. Det skal de få lov til. De skal få bære det tunge ansvaret det har påtatt seg med å delta i denne enorme svindelen med folks penger, liv og frihet.

Loven skal en dag komme til anvendelse.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: Bebben på desember 04, 2012, 23:01:36 PM
Grr glemte det...

Men regner med at dette innlegget jeg la inn på VGD for et par dager siden har relevans:

SitatBergens Tidende melder at

"Staten trekker seg fra avtale om kjøp av klimakvoter fra omstridt norsk plantasjeprosjekt i Tanzania. Bak satsingen står selskapet Green Resources, der Kjell Inge Røkke er blant eierne."

Det dreier seg om et skogplantingsprosjekt startet av en del norske initiativtakere, blant andre Kjell Inge Røkke, Tom Vidar Rygh, Petter Preben Wilhelmsen, Erik Bøhler og andre som er bekymret for klimaet.

Denne bekymringen ville ha innbrakt dem 10 millioner sikre, blanke kroner årlig dersom avtalen med Staten hadde blitt noe av. Men dessverre for Røkke et co, unnskyld klimaet, ser det hele ut til å gå i vasken fordi både Staten og lokale krefter er bekymret for ... miljøet. Og folk og sånn. Og Norges Naturvernforbund er "fornøyd" med at Staten trekker seg.

Du skal se at det faktisk finnes naturvernere som er opptatt av naturen. Positivt.
Men, den historien hadde jo en tragisk slutt. Norge trekker seg ut, prosjektet i Tanzania stoppes, og kommunen gikk glipp av en forventet fortjeneste. Landsbyfolket hadde måttet flytte, og arealet til klimakvoter var solgt slik at inntektene gikk til "staten". Kommunen skulle få inntekten av kvotesalget, som ble borte.

Og så, oppå det hele, står det en minister, ser oss inn i hvitøyet og forklarer hva som menes med overoppfylling. Hva han ble spurt om? Om han mente Norge kunne overoppfylle sine forpliktelser slik denne kvotesaken ble presentert, dvs. filmen samlet del 1.

Det sies at vi får de ledere vi har fortjent. Men, disse har vi ikke fortjent.

Jeg fyrte litt i peisen, og jaggu kom det svart røyk opp av pipa.   :'(