Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: stjakobs på januar 19, 2013, 10:30:27 AM
Det er i alle fall en som leser innleggene i Avisa Nordland:

http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_19_01_13.jpg

Det var en mann med sunn fornuft! Dine bestrebelser bærer frukter, stjakobs. Hvis bare majoriteten engasjerer sin sunne kritiske sans og tenker som Hr. Skutvik, så er det hele over.

Dette var hyggelig lesning.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Så flott at dere når fram til folk, stjakobs!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Sannheten tvinger seg fram, også hos en av gigantene blant europeisk MSM, tyske Spiegel. No Tricks Zone har slått denne saken stort opp nå i dag, og har oversatt fra tysk til engelsk som de pleier å gjøre.

No Tricks Zone - Warmist Spiegel/Euro Media Concede Global Warming Has Ended...Models Were Wrong...Scientists Are Baffled!


Spiegel Online.de - Klimawandel: Forscher rätseln über Stillstand bei Erderwärmung


SitatSpiegel has finally gotten around to conceding that global warming has ended, at least for the time being.

Yesterday Spiegel science journalist Axel Bojanowski published a piece called: Klimawandel: Forscher rätseln über Stillstand bei Erderwärmung (Climate change: scientists baffled by the stop in global warming).

We've been waiting for this admission a long time, and watching the media reaction is interesting to say the least. Bojanowski writes that "The word has been out for quite some time now that the climate is developing differently than predicted earlier". He poses the question: "How many more years of stagnation are needed before scientists rethink their predictions of future warming?"

Bojanowski adds (emphasis added):

15 years without warming are now behind us. The stagnation of global near-surface average temperatures shows that the uncertainties in the climate prognoses are surprisingly large. The public is now waiting with suspense to see if the next UN IPCC report, due in September, is going to discuss the warming stop."

The big question now circulating through the stunned European media, governments and activist organisations is how could the warming stop have happened? Moreover, how do we now explain it to the public? To find an answer, Bojanowski contacted a number of sources. The result, in summary: scientists are now left only to speculate over an entire range of possible causes. Uncertainty in climate science indeed has never been greater. It's back to square one.

Dette er en bombe når det kommer fra en av varmistkatastrofeselgernes førsteskanser, tyske Spiegel. Nå er spørsmålet når MSM i vårt land følger etter? Norske journalister har opptrådt så patetisk når det gjelder klimasaken som det er mulig å gjøre. Den største trygdesvindleren, den slueste bankraner, den lateste sosialklient, alle står de høyt i kurs som ærlige mennesker sammenlignet med vårt lands journalister. De har sviktet kapitalt. De er en vits. De kan ikke skylde på eierne og redaktørene. De har hele tiden hatt valget å finne seg annet arbeide. Ærlig arbeide.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på januar 19, 2013, 13:31:09 PM
Dette er en bombe når det kommer fra en av varmistkatastrofeselgernes førsteskanser, tyske Spiegel. Nå er spørsmålet når MSM i vårt land følger etter? Norske journalister har opptrådt så patetisk når det gjelder klimasaken som det er mulig å gjøre. Den største trygdesvindleren, den slueste bankraner, den lateste sosialklient, alle står de høyt i kurs som ærlige mennesker sammenlignet med vårt lands journalister. De har sviktet kapitalt. De er en vits. De kan ikke skylde på eierne og redaktørene. De har hele tiden hatt valget å finne seg annet arbeide. Ærlig arbeide.

Du har som så ofte før et spesielt talent for å formulere min harme mot disse krypene, Joste. Om de forandrer historien sin nå, betyr det lite for deres troverdighet, for det vil bare vise at de er de opportunistene de har vist seg å være. De følger strømmen.

Men at strømmen er iferd med å snu, er verd å legge merke til blant opportunistpolitikere også.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Ooops...en glipp? Spiegel omtaler MWP uten å korse seg engang!

"The marriage of the Icelander and the girl from Greenland was one of the last raucous festivals in the far northern Viking colony. It all ended soon afterwards, when the last oil lamps went out in the Nordic settlements in Greenland.

The descendants of the Vikings had persevered in their North Atlantic outpost for almost 500 years, from the end of the 10th century until the mid-15th century. The Medieval Warm Period had made it possible for settlers from Norway, Iceland and Denmark to live on hundreds of scattered farms along the protected fjords, where they built dozens of churches and even had bishops."

http://www.spiegel.de/international/zeitgeist/archaeologists-uncover-clues-to-why-vikings-abandoned-greenland-a-876626.html

Jostemikk

ConTrari, dette ser jeg på som at de enten forsøker å ta tilbake historien, eller så var ikke den journalisten klar over at den var revidert.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

Vel, folkens,
er ikke alltid sikker på om noen bedring er å spore hos f.eks. Dagbladet, som resirkulerer gammelt skremsels-tøv i gårsdagens blekke:

http://www.dagbladet.no/2013/01/22/nyheter/innenriks/veret/klima/klimaendringer/25387158/

I denne artikkelen har man også funnet fram til en "verdensberømt" (sic!) forsker/meteorolog fra Norge, hvis navn neppe er kjent for mer enn 32 andre nordmenn (inkludert slekta) utenfor instituttet. Les artikkelen og finn ham fram!

PS: Benestad er ellevill i denne artikkelen, kos dere!
PS2: Nyt også bildene, bl.a. synkende isbjørner som nyter sitt siste måltid før havet oversvømmer isflaket deres....
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Takk for en fin beskrivelse, Tele  ;D 8)

Noen ganger lurer jeg på hvem som lever i en alternativ verden, alarmistene eller skeptikerne, for det blir mer og mer tydelig at vi ikke lever i samme verden. Jeg holder en knapp på at skeptikerne lever i den virkelige verden, mens alarmistene lever i en fiktiv verden, der de har latt frykten ta over for forstanden.  8)

Journalisten har en litt spydig kommentar under siste bildet:

VÅTERE OG VARMERE: Direktør Anton Eliassen ved Meteorologisk institutt vet mye om været i årene som kommer. Men ikke om sommeren 2013.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

Men, dersom valget står mellom å leve i en alternativ verden og ha mye penger, og å leve i den virkelige verden og ha lite penger....

Telehiv

Sitat fra: ConTrari på januar 23, 2013, 10:54:19 AM
Men, dersom valget står mellom å leve i en alternativ verden og ha mye penger, og å leve i den virkelige verden og ha lite penger....

Hysj da ConTrari,

ikke gi oss slike lyster - husk at vi her inne representerer de siste ukorrumperte!

Men gulp gulp (unnskyld, skulle bare svelge en kamel), bare betalingen er god nok, vil kanskje jeg også få lyst å antyde at Maldivene snart bør evakueres - da kommer jeg i selskap med Benestad, og det må bli et av de største åndelige kick jeg får oppleve - her på jorden ihvertfall.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ConTrari

#386
Sitat fra: Telehiv på januar 23, 2013, 11:02:50 AM
Sitat fra: ConTrari på januar 23, 2013, 10:54:19 AM
Men, dersom valget står mellom å leve i en alternativ verden og ha mye penger, og å leve i den virkelige verden og ha lite penger....

Hysj da ConTrari,

ikke gi oss slike lyster - husk at vi her inne representerer de siste ukorrumperte!

Men gulp gulp (unnskyld, skulle bare svelge en kamel), bare betalingen er god nok, vil kanskje jeg også få lyst å antyde at Maldivene snart bør evakueres - da kommer jeg i selskap med Benestad, og det må bli et av de største åndelige kick jeg får oppleve - her på jorden ihvertfall.

Hva med stykkprisbetaling for å være enig med dumskalle? Noen bud?  8)

Nok en digresjon: En spionhistorie fra Libanon under den kalde krigen, der en fransk etterretningsoffiser fikk tilbud om å jobbe for russerne. Da han rapporterte dette, fikk han beskjed om å fortsette kontakten og kreve mer betaling. Russerne fortsatte å høyne tilbudet, inntil den franske agenten ba sjefen om å bli løst fra oppdraget, fordi:

"De begynner å komme farlig nær min virkelige pris!"

Har vi alle en slik pris?

Jostemikk

Sitat fra: ConTrari på januar 23, 2013, 12:09:10 PMHar vi alle en slik pris?

Det har jeg tenkt mye på når det gjelder meg selv, og jeg antar at svaret er ja. Penger korrumperer. Det er jo ikke for ingenting jeg hele tiden forsøker å rette fokuset mot pengemakta.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Trøsten får være at det alltids er mulig å skifte mening igjen, ETTER at pengene er mottatt.  8)

(Puh. Der fikk jeg karret meg opp på 1800 igjen, håper det holder seg der nå  8))

Jostemikk

Sitat fra: ConTrari på januar 23, 2013, 12:32:39 PM
Trøsten får være at det alltids er mulig å skifte mening igjen, ETTER at pengene er mottatt.  8)

(Puh. Der fikk jeg karret meg opp på 1800 igjen, håper det holder seg der nå  8))

Det gjør ikke jeg. Jeg håper det stiger. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren