RIO+20 - Agenda 21

Startet av seoto, mars 15, 2012, 14:48:50 PM

« forrige - neste »

Bebben

Poem for ebye

Alarmist cry "Anthropocene"!
It's bordering on the obscene.

But new times will come
well, in fact it would seem
that they already now have begun.

So prepare for the sunbeams
crystal clear, from the sun
to shine on the deeds of the Team!

Enter the Skepticocene!
(well don't blame it on me, I wasn't so keen
ebye is the one that's so mean) 


8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Takk, takk Bebben - overwhelming.   :)

Forumet må være et Norge i miniatyr.   8)

ConTrari

Sitat fra: ebye på mars 27, 2012, 20:14:03 PM
En beskrivelse av Anthropocene ligger allerede på Wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Anthropocene

Hadde jeg vær dypttroende IPCC-tilhenger, ville jeg vært henrykt om jeg hadde kommet på det navnet!    ;D ;D Kanskje vi burde lage et tilsvarende:

Skepticocene?   8)

Synes det også kan passe med Kleptocene  8)

ebye

Det sømmer seg da mer å være skeptisk enn kleptisk?   ;D

ConTrari

Sitat fra: ebye på mars 28, 2012, 12:26:00 PM
Det sømmer seg da mer å være skeptisk enn kleptisk?   ;D

Ja, jeg tenkte mer på Kleptocene som tiden da klimahysterikerne satte dagsorden og tilranet seg enorme midler;

"Tyvenes Tidsalder"  8)

Amatør1

Sitat fra: Bebben på mars 27, 2012, 22:23:46 PM
Alarmist cry "Anthropocene"!
It's bordering on the obscene.

But new times will come
well, in fact it would seem
that they already now have begun.

So prepare for the sunbeams
crystal clear, from the sun
to shine on the deeds of the Team!

Enter the Skepticocene!
(well don't blame it on me, I wasn't so keen
ebye is the one that's so mean) 


8)


There once was a group called the Team
Who invented a climate change meme
But the stats didn't work
So they just made them up
And flatlined the whole Holocene

http://www.bishop-hill.net/blog/2012/3/29/hulmes-new-climate-course.html
Mar 29, 2012 at 1:06 PM  TheBigYinJames


There once was a fellow called Mann
Who thought up a wonderful plan
He adopted a trick
Came up with a Stick
And became his number one fan

http://www.bishop-hill.net/blog/2012/3/29/hulmes-new-climate-course.html?currentPage=2#comments
Mar 29, 2012 at 2:35 PM  Commenterrickbradford

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Jeg synes ikke skeptocene er så dumt heller.   8)

Tenk å få navnet sitt knyttet til en "tidsalder".

Hos en professor i Zürich diskuterte vi hva som var mest optimalt for en person, gjerne vitenskapsmann (han var like under nivået Nobelprisen i kjemi) å få navnet sitt knyttet til: en plass, en gate, en reaksjon, et mineral, Nobelprisen. Proffen var klar, han gikk for det siste, men nådde aldri opp.

seoto

Agenda 21 For Dummies




I Norge hadde vi Fredrikstad-erklæringen i 1998. Der ble ansvaret forsøkt lagt over på kommunene.

Millions to be KILLED under Agenda 21

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

The Commentator har en artikkel i dag, 7. april 2012, med tittelen:

Growth Under Pressure: London's green conference this week advocated 'non-growth economic models'
This week's Planet Under Pressure conference in London set in motion how green activists will attempt to stop economic growth around the world.

Planet Under Pressure-konferansen var en forberedende konferanse før Rio+20 som holdes i juni.
Mye, kanskje det meste, av konferansen har handlet om Agenda 21. Hvorfor er det for øvrig så lite snakk om Agenda 21, og hva den vil ha å si for oss? Den er jo for lengst innført i Norge, gjennom Fredrikstaderklæringen, slik jeg viste til i innlegget ovenfor. Vi ser hvordan ansvaret legges over på lokalsamfunnet, slik at flest mulig skal tro at det var deres egne ideer de senere prøver å sette ut i livet. De har jo skrevet under på at "Vi er kommuner, fylkeskommuner og organisasjoner som vil ta ansvar for at norske lokalsamfunn bidrar til en bærekraftig samfunnsutvikling og som derfor slutter oss til denne erklæringen." Dermed får man jo et inntrykk av frivillighet mer enn tvang ovenfra. Det er jo folket selv som ønsker dette, gjennom sine lokale kommunestyrer. Men vi forstår jo alle at kommunene overhodet ikke har noen reell kontroll over hva som nå skjer. Kommunene spreller i enden av tråden fordi de er avhengige av statlige overføringer.

Klipp fra artikkelen i The Commentator:

SitatThe conference was largely focused on how scientists and activists can coalesce to deconstruct the Western way of living and moving to something entirely different, where economic growth and wealth creation is abandoned and replaced, instead, with sustainability targets, trade barriers, regulation and taxation. Indeed there were numerous occasions during the main sessions whereby even the mention of the word 'regulation' was met with rapturous applause.

Det er ingen tvil om at Agenda 21 handler om full kontroll, over deg og meg, og våre naboer, over hele samfunn, land, ja, hele verden - til slutt.

Jeg tror mange, bevisst eller ubevisst, ønsker å fortrenge denne virkeligheten. Kanskje fordi man føler seg hjelpeløs, eller kanskje man innerst inne ønsker en slik kontroll? På mange måter vil jo en slik kontroll fjerne ansvaret fra den enkelte. Det blir som å leve i en evig barndom, der man blir tatt vare på - til beste for seg selv - bare man ikke er trassig og protesterer.

Kanskje er det like greit å legge seg ned og rulle med? Det ser ut for at våre muligheter for å stoppe denne utviklingen allikevel er borte, det er altfor omfattende. Og vi ser daglig hvordan rettigheter vi så på som en selvfølge sakte men sikkert blir tatt fra oss. Vi blir mer og mer overvåket, vi mister, nesten uten at vi merker det, flere og flere rettigheter. Alt blir mer og mer regulert, og frihet gjelder bare innenfor grenser som stadig snevres inn. Ytringsfriheten snevres gradvis inn. Demokratiet er en illusjon. Vi er fornektere av virkeligheten, for vi ønsker ikke å innse hva som skjer - det er altfor skremmende.

Spesielt gjennom det siste året har jeg konsentrert meg mer og mer om de offisielle FN-kanalene, samt deres samarbeidende NGO-er. Sannheten finnes faktisk på disse nettsidene dersom man leter godt nok. Deres nettsider er satt opp så profesjonelt når det gjelder innhold. De virker så forlokkende, så herlige og betryggende, med en slik verden de beskriver. Er det ikke noe slikt vi alltid har drømt om? En rettferdig verden, en verden uten fattigdom og sult, med trygghet, der alle har hva de trenger, og hvor våre ledere trygt tar vare på oss slik at vi kan jobbe sånn passe og for øvrig nyte livet - innenfor de fastsatte grenser?

Hvor har vi hørt noe slikt tidligere? Og hvordan gikk det? Hvorfor skal det gå noe bedre denne gangen? Har typen mennesker som søker makt blitt bedre mennesker gjennom årene?

Hvordan klarer de å lykkes så fullstendig? Gjennom profesjonelle psykologer som vet hva folk ønsker og drømmer om, og tilsynelatende gir nettopp dette tilbudet til folk. Og de får oss til å tro at det var vårt eget valg! Og NGO-ene sprer det glade budskap!

Mye av arbeidet gjøres gjennom unge og idealistiske mennesker som jobber for en eller annen av de tusenvis av NGO-er. Og tvil ikke et sekund: Disse ungene menneskene, fotsoldatene, er idealister og tror ett hundre prosent på hva de gjør! De er overbevist om at hva de gjør er til det beste for vår Verden. Hvordan skal man bekjempe en slik idealisme når den vokser fra de unge som skal arve Jorden?

Det store spørsmålet er: Kan en slik idealisme lykkes? Finnes det ledere som ikke drives av personlige ønsker om makt?

Vi står ved det største veiskillet menneskeheten noen gang har stått overfor. Er vi villige til å gi fra oss retten til å velge vår egen vei, og håpe at det er til det felles beste?

Bør vi vite mer om hva Sustainable Development handler om? Eller er det like greit å bare la det skje?

Igjen vil jeg si: Dette høres så forlokkende ut! Dette er hva jeg så ofte selv har tenkt. Men hver gang jeg har nådd slutten på tankerekken, innser jeg: Dette lar seg ikke gjennomføre pga menneskets egoisme, og ikke minst lederes ønske om makt gjennom maktmisbruk.

Du kan lese mer gjennom linkene nedenfor.

UN Economic and Social Development - Core Publications

Core Publications: Agenda 21

Videoer over hva Agenda 21 kan innebære

Her er en av

Mange videoer og artikler er presentert av folk fra USA, der de har et annet syn på mange ting enn hva vi har i Norge. Hos oss har vi mer vendt oss til tanken på innskrenket frihet gjennom reguleringer, så vi spreller nok litt mindre enn mange konservative amerikanere.


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på april 07, 2012, 10:27:37 AM
The Commentator har en artikkel i dag, 7. april 2012, med tittelen:

Growth Under Pressure: London's green conference this week advocated 'non-growth economic models'
This week's Planet Under Pressure conference in London set in motion how green activists will attempt to stop economic growth around the world.

Dette høres jo helt ekstremt ut, og det er nettopp det det er. Jeg blir nødt til å sitere fra side 138 & 139 i James Delingpole's bok 'Watermelons' for å poengtere det du viser til her. Det åpner veldig ekstremt, men samtidig er denne ekstreme politikken sanksjonert av en meget sentral person i klimadebatten:

Først et par sitater av Keith Farnish
[attachimg=1 width=450]

og litt om hvordan han mener dette skal gjennomføres
[attachimg=2 width=450]

Og til slutt hvem som støtter disse tankene i den grad at han skriver en rosende omtale:
[attachimg=3 width=450]

Det er nå ikke lengre noen særlig grunn til å tvile på disse folkenes intensjoner. De må for all del ikke gis mer spillerom, og heller framstilles for rettslig forfølgelse.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Og folk som Hansen gir man faktisk medaljer....

Nasa scientist: climate change is a moral issue on a par with slavery

"Hansen, who will next Tuesday be awarded the prestigious Edinburgh Medal for his contribution to science, will also in his acceptance speech call for a worldwide tax on all carbon emissions.

In his lecture, Hansen will argue that the challenge facing future generations from climate change is so urgent that a flat-rate global tax is needed to force immediate cuts in fossil fuel use. Ahead of receiving the award – which has previously been given to Sir David Attenborough, the ecologist James Lovelock, and the economist Amartya Sen – Hansen told the Guardian that the latest climate models had shown the planet was on the brink of an emergency. He said humanity faces repeated natural disasters from extreme weather events which would affect large areas of the planet.

"The situation we're creating for young people and future generations is that we're handing them a climate system which is potentially out of their control," he said. "We're in an emergency: you can see what's on the horizon over the next few decades with the effects it will have on ecosystems, sea level and species extinction.""





James Hansen – off the rails
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Det er skremmende å se så fanatiske mennesker, og ikke minst Hansen. I min oppfatning har han fullstendig bikket over - for lenge siden! Det er en skam for Nobels Fredspris at den ble tildelt ham, og hadde det vært anstendige mennesker i komiteen, burde de tatt sin hatt og gått av i skam.

Så har jeg bare et par spørsmål: Er verdens topp politikere direkte ignorante? Har de ingen rundt seg som kan fortelle dem om hva som skjer dersom de selv er for blinde? Eller .... ?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

SitatOg folk som Hansen gir man faktisk medaljer....
Sånne stiller seg kansje helst mest veldig aktivt i den mest rette og korteste køen til utmerkelser og videre bereømmelse, mammon og kortsiktige trygghet for seg og kansje sine....skulle bare mangle om det ikke vanker en blank og fin medalje i tilegg, det er jo høyst fortjent.  ?... :-\
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1

Sitat fra: seoto på april 07, 2012, 23:18:20 PM
Det er skremmende å se så fanatiske mennesker, og ikke minst Hansen. I min oppfatning har han fullstendig bikket over - for lenge siden! Det er en skam for Nobels Fredspris at den ble tildelt ham, og hadde det vært anstendige mennesker i komiteen, burde de tatt sin hatt og gått av i skam.

Så har jeg bare et par spørsmål: Er verdens topp politikere direkte ignorante? Har de ingen rundt seg som kan fortelle dem om hva som skjer dersom de selv er for blinde? Eller .... ?

Hansen har ikke fått fredsprisen - ennå, det var Gore. Men Hansen fikk utrolig nok Sofieprisen her til lands, noe som forteller oss at hverken Gaarder eller Sofieprisen er noe å hige etter heretter.

Det Hansen støtter er da vitterlig forbrytelser mot menneskeheten? Hans snakk om 'death trains' var kanskje et utslag av delirium, eller.... ?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Som en balanse mot den totale galskapen representert ved Hansen, her er den Tsjekkiske presidenten Vaclav Klaus som tar for seg netopp dette temaet. En klok mann som har en bakgrunn som gir ham troverdighet til å snakke om autoritære politikere og styreformer. Klaus peker nettop på at klimasvindelen benyttes som unnskyldning for å innføre autoritære styreformer, og etter hans syn er det det som er faren. Klimaet er det ikke noe iveien med.

http://www.youtube.com/v/idKceFvO7AM?version=3&hl=en_US

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to