Væranekdoter

Startet av Amatør1, august 15, 2011, 20:37:36 PM

« forrige - neste »

seoto

Beklager, BorisA!   :-[
Med ditt avatarbilde er det nesten rart at jeg klarte å komme på noe som helst forum-nick ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

#16
Svar til Seoto:
Ditt sitat:
Ta godt vare på den boken,  BorisA! Lurer på om det fortsatt går an å få tak i den? Har du et ISBN-nummer? Ved å søke på Internett, ser det ut for at det er mest opplysninger om hvordan klimaet vil være om 100 år! Slik som i disse rapportene: Sitat slutt

Boka kjøpte jeg høsten 1994, aner ikke om det er mulig å få tak i den nå.
I allefall er bokens ISBN-nr: 82-512-0403-8


Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Takk for opplysingen. Jeg finner den ikke umiddelbart, men får søke litt mer etter hvert. Det skal finnes noen databaser over brukte bøker til salgs, bare jeg finner det igjen.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Et teknisk spørsmål fra ei data-kløne:
Hvordan i huleste limer en inn sitat fra det innlegget en svarer på inn i sitt eget innlegg?

Har prøvd flere varianter, men endå ikkje lukkast ! >:(
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Trykk på boksen "Sitat" som står over innlegget du svarer på - på høyre side. Da får du opp en skriveboks med ferdige koder og sitatet.
Så skriver du etter [/quote]-koden.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Her er sitatfunksjonene forklart: Sitatfunksjonen
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

BorisA

Sitat fra: seoto på desember 15, 2011, 22:38:43 PM
Trykk på boksen "Sitat" som står over innlegget du svarer på - på høyre side. Da får du opp en skriveboks med ferdige koder og sitatet.
Så skriver du etter [/quote]-koden.
Så enkelt!
Mener jeg har prøvd dette før, men nå funket det faktisk ! :)
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Amatør1

Men UHI (Urban Heat Island)-effekten, den tror de ikke noe på:

Media kan ha ødelagt kulderekorden

SitatHele Norge ventet på kulderekorden i Karasjok i 1999, men journalistene kan ha ødelagt den selv. Her får du hele historien.

...

Journalistene strømmet på

Fra hele landet og andre steder i verden strømmet journalistene til Karasjok. Alle ville ha med seg den store målingen som tok sted 28. januar 1999.

Med rim i barten og frostrøyk ut munnen flokket journalistene seg rundt målestasjonen i spenning. Alle håpet og trodde det skulle bli kulderekord..

Værobservatør og ansvarlig for målestasjonen, Sigrid Næss, måtte skuffe alle Norges journalister og værinteresserte denne dagen.

Temperaturen viste «bare» viste 51,2 minusgrader. Altså 0, 2 grader mer enn kulderekorden. Sigrid Næss har dermed målt tidenes nest kaldeste temperatur i Norge.


Kan ha påvirket resultatet

I ettertid har det vært diskutert om journalister har påvirket resultatet gjennom varme fra kropp og pust da de flokket seg rundt målestasjonen

– I teorien kan det være mulig å påvirke resultatet om en står nærme nok. Det skal litt til å øke temperaturen men det er mulig og 0,2 grader er ikke mye, sier meteorolog Inger-Lise Aasen Askautrud ved Meteorologisk institutt til yr.no

....

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#25
Selvfølgelig tror de på den:

1544.txt, Øyvind Nordli til Phil Jones
Edit: Her er rett link: 4427.txt, Nordli til Jones om Bergen-homogenisering

Flott funn, Amatør1!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#26
Vel, isåfall er det en ny, alternativ kilde til den observerte oppvarmingen: Det har blitt varmere i nærheten av termometrene, pga. voldsom fortetning mange steder i verden. Termometre som tidligere stod på "landsbygda" står idag i tettbygde strøk. Man har dermed ikke observert noen egentlig global klimaeffekt.

Jeg har forøvrig kommentert på den tråden du viser til. Interessant det der ...



Oppdatering: jeg kommenerte på 1544.txt som jo handler om noe annet.

Joda, de vet nok om UHI, men de later som om den er neglisjerbar, slik at de får "noe 'uforklarlig' oppvarming å slå i bordet med"
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

NrK: Over 60 har mista livet i kuldebølgje i Europa
Sitat
Istanbul lamma

Den tyrkiske hovudstaden Istanbul er heilt lamma etter eit stort snøfall tysdag. Måndag opplevde sommarparadiset sin kaldaste dag på 33 år, då temperaturen var målt så lågt som 10,4 kuldegradar.

Legg merke til kommentaren under artikkelen
Sitat
Boolean_Logic
Kan det her skyldes på global klimaforandring?
Uansett er vi heldige som har Golfstrømmen.


Vær er vær og har alltid vært det. Men 33 år? 1979..
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Går i sykluser serru! ;D

Det var tross alt litt OK at NRK viste skiføre i Marokko, og nevnte Tyrkia. Men da Jon Smits lovte å fortelle mer om dette, "bare jeg får tatt den norske værmeldinga først", ble jeg skuffet. Smits virket aldeles hyperaktiv, og intet mer om den voldsomme kulda kom.

Rare greier...
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Bare 7 minus hos meg i Bergen i morges... men det kjentes bikkjekaldt, sikkert høy luftfuktighet. Dessuten er jeg ikke vant til det, har vært en svært mild vinter så langt. Her om dagen gjorde jeg ferdig "høstonna" og fjernet noe vissent rusk og rask i hagen, og da fant jeg spirende snøklokker og krokuser... men ikke si det til noen!

Husk at den varme middelalderen bare fant sted på spesifikke steder, som Grønland, og derfor var lokal, mens den moderne varmeperioden ikke skjer på noe spesielt sted, og derfor er global... (Maurizio Morabito). ;D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!