Væranekdoter

Startet av Amatør1, august 15, 2011, 20:37:36 PM

« forrige - neste »

Ewer Gladblakk.

Og uttafor hula mi, her på Hamar, var det hæ'rn fløtte meg frostrim på frontruta til Flintstone-bilen på morrakvisten i dag.
Men, jeg tok den skjokkerende opplevelsen ganske rolig, og uten i det hele tatt å puste meg spesielt mye opp over det helt globegale klimaet, så skrapte jeg bare av ruta, og så kjørte jeg til butikken, og helt tilbake igjen....det hele gikk faktisk veldig bra!  :D
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1

Jeg har målt temperaturer mm. i hagen her på Østlandet siden Februar 2010. Det er ikke så lenge, men det begynner å bli mulig å sammenligne år for år.

Som kjent var høsten og forvinteren 2010 særdeles kald, mens fjordåret var endel mildere. Sørsmålet nå er: Hvordan blir høsten og forvinteren 2012 i forhold til 2011 og 2010?

[attachimg=1 width=600]

Kurvene over er 30 dager løpende middel, 2010=rød, 211=grønn, 2012=sort

Det skal bli interessant å se om den sorte kurven legger seg nærmere den røde eller den grønne i høst, så langt har det tendert i kald retning.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Kulden raser innover Norge fra nord.
Sjekket temperaturen på TV2's text-TV side 147, og la merke til at temperaturen i Longyearbyen nå i kveld var nede i minus 16,7 grader

Er ikke det temmelig kaldt til å være oktober?

Eg berre undrast.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Her jeg bor la isen seg på elvene 21. oktober 2010. Flere dager med -20 eller kaldere. Høsten i år har vært som en mild bris, men jeg frykter dette nærmer seg slutten.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#94
Her er en oppdatert plott hos meg

[attachimg=1 width=600]

Det kan se ut som om det "står og vipper".
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Ryktene sier det Snør sidelengs i Bergen idag


Utdrag fra Skype-samtale

Datter i Bergen: det snør sykt her
Datter i Bergen: sidelengst
Meg            : Global Oppvarming, helt sikkert.
Datter i Bergen: ser ikke havet engang
Datter i Bergen: alt er så hvitt
Meg            : Dommedag er nær.
Datter i Bergen: :O
Datter i Bergen: 22. desember vettu
Meg            : Er det ikke FN-dagen idag? Kanskje det er til ære for FNs klimapanel
Datter i Bergen: morsom du
Meg            : Neida, det er helt sant
Datter i Bergen: jeg skal ha ett stk FNs klimapanel
Meg            : :)
Datter i Bergen: brb, skal ta tempen på moder jord
Meg            : Den er nok høy :)



:)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

I midtre deler av den østlige delen av sørlige deler av landet vårt(!) er det null grader, storm i kasta. Haglbyger som pisker baksiden av ørene for den som går i medvind, noe jeg forøvrig sjelden gjør.

FN-dagen, ja. Dette været er en perfekt salutt!
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Sitat fra: Jostemikk på oktober 25, 2012, 16:04:09 PM
I midtre deler av den østlige delen av sørlige deler av landet vårt(!) er det null grader, storm i kasta. Haglbyger som pisker baksiden av ørene for den som går i medvind, noe jeg forøvrig sjelden gjør.

FN-dagen, ja. Dette været er en perfekt salutt!
Jeg er en "tenk om person".   ;D  Det kan gi mange gledesstunder.   ;)  De som har litt tid til overs burde prøve. Her en "tenk om":

det hadde vært ekstremt unormalt varmt på denne dagen. Er det flere enn meg som da tror at AGW-alarmistene hadde skreket opp om ekstrem global oppvarming, på FN-dagen?

Nå blir dette varselet, om kommende kjølige forhold, forbigått i taushet. Dette er situasjonsbetinget "kunnskap" - Situasjonsbetinget klimakunnskap.

For å understreke situasjonen, kom det et alvørlig vindkast idet jeg satte ., her litt i ukanten av Oslo sentrum.    8)

seoto

Det er kjølig her i Østfold, med forholdsvis grei vind. Og det er ekstremvakkert mellom noen spredte skyer! Spesielt i forhold til været i den siste tiden. Ikke en eneste regndråpe har truffet bakken i dag.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Været endrer seg. På veggen gikk tempraturen brått ned fra 4 til 2 oC.

Og nå er det kaldere lenger opp, og nedbøren rekker ikke å smelte på vei ned. Det snør! - kanskje den siste regndråpen har falt for i år?    ;)

seoto

Nå, knapt 3 kvarter senere, er det totalt slutt på det pene været - det blåser og snør ;)

Sammen med lokalavisa kom det tilbud om Tyrkiareise  til kr 990 - kunne nesten friste å få et lite avbrekk i den kommende novembertristheten.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Minus 8,4 grader kl 06.45 i Follo 28.oktober !
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Minus 7,5 her kl. 7.45. Kaldt og vakkert. Sola skinner på skrå, og plen og jorder er hvite av rim. Et par vannpytter utenfor på inngangssiden tinte aldri i går, og det gjør de vel neppe i dag heller.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Minus 11,2 på morgenkvisten, og vakkert måneskinn i natt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 28, 2012, 10:49:42 AM
Minus 11,2 på morgenkvisten, og vakkert måneskinn i natt.

Minimumstemperatur ca -7.5 her, ca 30km sørvest for Oslo. Døgnmiddelet har for første gang i høst falt under null:

[attachimg=1 width=600]

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to