Tekna kuppet av klimaalarmister

Startet av bøvelen, juli 09, 2012, 11:30:19 AM

« forrige - neste »

Amateur2

#15
Det er viktig at så mange Klimarealister og Teknamedlemmer som mulig engasjerer seg i dette slik at Tekna ikke kan misbrukes slik det kan se ut til at det legges opp til når Rasmus Benestad velges til leder for interimsstyret.

Fra Tekna sine hjemmesider om Tekna Klima siterer jeg

SitatOm Tekna Klima

Tekna Klima ønsker å skape faglig aktivitet på klimaområdet. Med fokus på årsaker til klimaendringer, konsekvenser og tilpasning lokalt og globalt, klimateknologi og andre tilknyttende temaer innen energi og miljø, vil gruppen være en aktør som bygger broer mellom ulike sektorer og aktører som jobber med klimaspørsmål både nasjonalt og internasjonalt.

Tekna Klima ble stiftet 27. februar 2013 med et interimsstyre.

Klimaendringer er en lokal og global utfordring som alle i samfunnet på et eller annet tidspunkt må ta stilling til. Teknologer og naturvitere spiller en viktig rolle i klimaforskningen og i utviklingen av teknologi som kan gi mindre klimagass utslipp og energiforbruk. På grunn av havenes treghet, er det også god grunn til å tro at det vil bli ytterligere klimaendringer, selv om klimautslippene skulle stoppe nå. Derfor må samfunnet tilpasse seg et nytt klima, og det er viktig å bruke vitenskaplig og teknologisk innsikt for denne tilpassingen. Dette omfatter mange fagområder og bransjer som kan dra nytte av hverandre gjennom felles møteplasser, utveksling av kunnskap og nettverksbygging.

Tekna Klima vil jobbe for å skape en slik møteplass og gi et faglig tilbud til alle Tekna-medlemmer som engasjerer seg i klimaendringene på tvers av fagretninger.

Tekna Klima ønsker å

  • jobbe for formidling av klimaforskning basert på fakta
  • skape dialog om mulighetene innen klimateknologi og fremme utveksling av informasjon og erfaringer
  • etablere nettverk gjennom å arrangere møter, kurs og seminar i samarbeid med andre aktører som jobber med klimaspørsmål
  • skape internasjonalt samarbeid med grupper og foreninger i Europa og evt. andre steder i verden
  • arrangere spissede faglige seminarer og legge til rette for konstruktive debatter basert på fakta og vitenskaplige normer.

Det er lite her som skulle tilsi at man ikke kan få gjennomslag for en klimarealistisk holdning på sikt. Man må selvfølgelig få barbert vekk meningsløse uttrykk av typen "klimautslipp" og "klimateknologi". Utover det så er det åpent for å vri dette dit det skal, nemlig å legge opp til at man forbereder seg på de naturlige klimavariasjonene vi uvegerlig vil møte i framtida.

Det krever imidlertid aktivitet av tilstrekkelig mange utover det å delta anonymt i internettdebatter og på  internettforum. Jeg oppforderer derfor alle Klimarealistiske Teknamedlemmer til å melde seg inn i Tekna Klima og arbeide aktivt for å utgjøre en motvekt mot Rasmus Benestad sitt forsøk på å gjøre Tekna til et talerør for sitt sterkt politiserte syn på klima og klimavitenskap.

(Edit: Innmeldingen er selvfølgelig sendt :) )
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Amatør1

Sitat fra: Amateur2 på mai 22, 2013, 13:17:24 PM
Det krever imidlertid aktivitet av tilstrekkelig mange utover det å delta anonymt i internettdebatter og på  internettforum. Jeg oppforderer derfor alle Klimarealistiske Teknamedlemmer til å melde seg inn i Tekna Klima og arbeide aktivt for å utgjøre en motvekt mot Rasmus Benestad sitt forsøk på å gjøre Tekna til et talerør for sitt sterkt politiserte syn på klima og klimavitenskap.

Innmelding sendt.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

Sitat fra: Amatør1 på mai 22, 2013, 13:37:25 PM
Sitat fra: Amateur2 på mai 22, 2013, 13:17:24 PM
Det krever imidlertid aktivitet av tilstrekkelig mange utover det å delta anonymt i internettdebatter og på  internettforum. Jeg oppforderer derfor alle Klimarealistiske Teknamedlemmer til å melde seg inn i Tekna Klima og arbeide aktivt for å utgjøre en motvekt mot Rasmus Benestad sitt forsøk på å gjøre Tekna til et talerør for sitt sterkt politiserte syn på klima og klimavitenskap.

Innmelding sendt.

Dette kan bli gøy....  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amateur2

#18
Da er programmet for oppstartseminaret for Tekna Klima i forskningaparken 13 juni lagt ut. Det ser ut til å være rimelig ubalansert såvidt jeg kan bedømme. Mye tyder på at dette er et rent Benestadprodukt. Les selv og bedøm. Her er lenken: Oppstartsmøte i Tekna Klima

Sitat13. juni er det duket for seminar og årsmøte i nyopprettede Tekna Klima. Arrangementet er åpent for alle Tekna-medlemmer med interesse for klimaspørsmål og -utfordringer. Seminaret vil sette fokus på klimaendringer og klimatilpasning. Velkommen til Auditoriet Forum i Forskningsparken fra kl. 16.30!

Velkommen til klima-kickoff med Tekna Klima, Teknas nyeste faggruppe! Gruppen skal skape en møteplass og gi et faglig tilbud til alle Tekna-medlemmer som engasjerer seg i klimaendringene på tvers av fagretninger.
13. juni holdes Tekna Klimas oppstartsseminar i Auditoriet Forum i Forskningsparken. Seminaret vil sette fokus både på klimaendringer og klimatilpasning. I etterkant av seminaret avholdes Tekna Klimas årsmøte.

Program
1630  Registrering og lett servering

1710  Velkommen
Terje Olav Moen, Fagdirektør, Tekna

1720 Klimaendringer i et globalt og nasjonalt perspektiv
Kikki Kleiven, Klimaforsker på Inst. for Geovitenskap og Bjerknessenteret

1745  Endringer i hyppigheten av ekstremvær i Europa
Øystein Hov, Forskningsdirektør, Meteorologisk institutt

1810  Klima og transport - Statens vegvesens start på klimatilpasning
Gordana Petkovic, Sjefsingeniør, Statens vegvesen

1840 Årsmøte, Tekna Klima
Valg av styre, forslag til strategi, godkjenning av budsjett med mer.

1900 Mingling og lett servering

Tekna Klima skal ha fokus på årsaker til klimaendringer, konsekvenser og tilpasning lokalt og globalt, klimateknologi og andre tilknyttende temaer innen energi og miljø.
Det vil være en aktør som bygger broer mellom ulike sektorer og aktører som jobber med klimaspørsmål både nasjonalt og internasjonalt. Se mer informasjon og meld deg inn i gruppen på hjemmesiden www.tekna.no/teknaklima

Hvis ikke man her passer på, så kan Benestad fort lykkes i å skape et inntrykk av at Tekna står bak hans noe spesielle syn på klima og klimaforskning. Klimarealistiske Teknamedlemmer bør møte opp for å bidra til at Benestad ikke skal lykkes i å etablere Tekna Klima som  nok en alarmistorganisasjon.
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

bøvelen

Her er referat fra Tekna-klimas første møte
Benestad er ikke nevnt (var han ikke på møtet?)

Videre er oppvarmingen i havdypet lokalisert til et par tusen meters dyp utenfor Newfoundland (Kikki Kleiven)

http://energi.tekna.no/klimaendringer/

seoto

He-he! Bjørn Borgaas er sannelig den rette til å snakke om at "Arbeidet er mye mer omfattende og teoribasert enn man av og til kan få inntrykk i den noe uopplyste offentlige debatt." Etter å ha lest artikkelen sitter jeg igjen med et sterkt inntrykk av at Borgaas er en av disse "uopplyste". Men han er veldig ivrig etter å lære seg de ti klimabud ;)

Dersom en skeptisk forsker hadde samme bakgrunn som Helga Flesche Kleiven, ville vedkommende da bli akseptert som klimaforsker blant klimahysterikerne?

Jeg gleder meg til å se våre klimarealister plukke dette referatet fra hverandre.  ;D Kanskje noen burde si til Borgaas: "Skomaker, bli ved din lest."

Sur atmosfære? Det uttrykket har jeg faktisk ikke hørt tidligere.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Obelix

Jeg leste nettopp referatet fra "kick-off'et" til disse dilletantene. Det som står skrevet er i aller høyeste grad et eksempel på hysterisk morsom ufrivillig humor   :P

Denne setningen sier jo sitt: "Klimaforsker Kikki Kleiven snakket om klimaendringene, både om arbeidet med innsamling og tolkning av data, og om de resulterende prognosene. Arbeidet er mye mer omfattende og teoribasert enn man av og til kan få inntrykk i den noe uopplyste offentlige debatt."
Næmen.... Gikk det opp et lys for dem???

Et annet eksempel på dilletantisme: "Det er nå målt et CO2-innhold på 400 ppm i jordens atmosfære. Det er trolig bortimot 4 millioner år siden vi sist hadde en så sur atmosfære."
- Uff og dobbelt uff.....  De har med en slik utalelse et sterkt behov for akutthjelp i kjemi.

Et tredje eksempel, som forøvrig henger i lufta uten noen som helst kildehenvisning er denne: "De klimaskeptikere som etterlyser hvor den økte varmemengden fra en økt drivhuseffekt har tatt veien, kan begynne å lete på et par tusen meters dyp utenfor Newfoundland."
- Vel, Bob Tisdale skrev tidligere i år at havet har blitt kaldere, og han var så elskverdig å vise til målinger. For klima-dilletantene holder det tydeligvis kun med å komme med en påstand, og dermed så er den sann....

Og det siste eksempelet, som viser at de skjønner null og niks, selv med "fasiten" så og si dinglende foran nesa på dem: "Fraflyttingen fra de to koloniene faller, i to omganger, nøyaktig sammen med to perioder med kaldere hav. To fattige grader kaldere hav var nok til å sulte vikingene fra gård og grunn. Tankevekkende."
- Dette er ufrivillig humor på et meget lavt plan, dere  ;)
No fear for the real men! No hope for the scared!

ebye

#22
Jeg snakket med en som hadde vært på møtet. Han kom forferdet ut av det. Kikki Kleiven var mer katolsk enn paven, og spørsmålet om menneskeskapte klimaendringer var oppe og avgjort.

Kikki Kleiven forelste på kurset Klimaklok i skolen, sammen med klimamisjonæren Siri Kalvig. Jeg deltok, det var en selsom affære. Uten at Ole Henrik Ellestad og Olav M. Kvalheim var tilstede, ble de hengt ut for et oppslag i TU, rett etter at Climategate 1 sprakk. De to må ha vært som røde kluter for misjonærene.  Jeg syntes at deres oppførsel var helt uakseptabel, og først etter litt ordveklsing i salen, vedgikk de at de nok hadde vært litt røffe i sitt utspill. Makan!     :o


seoto

ebye, den lista over klimaklovner begynner sannelig å bli stor ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Hi, Hi, takk for den, seoto. Noen ganger ser jeg ikke klovnen for bare sirkuset! Kikki Kleiven får sin fortjente plass. Siri Kalvig forblir en uteligger, hun har visstnok gitt seg vitenskapen i vold, og opptreden i fri dressur ligger nå snart 3 år tilbake!   ;)       8)

Bebben

Sitat fra: seoto på juni 17, 2013, 10:11:51 AM
Sur atmosfære? Det uttrykket har jeg faktisk ikke hørt tidligere.

Ikke jeg heller, men jeg regner med at det er det som skjer når du gjør en klimaalarmist oppmerksom på at temperaturen ikke har steget de siste 15 årene, at alle klimamodellene har bommet, at havet ikke stiger og at økt temperatur kommer før økt CO2. Eller at FNs hockeykøller ikke har stått seg mot vitenskapelig etterprøving.

Disse enkle opplysningene har en tendens til å forsure atmosfæren.  :D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: Bebben på juni 17, 2013, 22:22:29 PM
Sitat fra: seoto på juni 17, 2013, 10:11:51 AM
Sur atmosfære? Det uttrykket har jeg faktisk ikke hørt tidligere.

Ikke jeg heller, men jeg regner med at det er det som skjer når du gjør en klimaalarmist oppmerksom på at temperaturen ikke har steget de siste 15 årene, at alle klimamodellene har bommet, at havet ikke stiger og at økt temperatur kommer før økt CO2. Eller at FNs hockeykøller ikke har stått seg mot vitenskapelig etterprøving.

Disse enkle opplysningene har en tendens til å forsure atmosfæren.  :D

Ha-ha  ;D Kanskje det var det hun mente!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

jarlgeir

Ebye skriver om Siri Kalvig:

Siri Kalvig forblir en uteligger, hun har visstnok gitt seg vitenskapen i vold, og opptreden i fri dressur ligger nå snart 3 år tilbake!

Nå har jeg ikke fulgt damens vitenskapelige karriere i detalj, men jeg mistenker kvaliteten var å være litt ustabil, skal man dømme etter dette utspillet i fri dressur som ikke er eldre enn August 2012.
Leser man teksten så ser man at også kornsirkelsafari inngår i denne damens vitenskapelige grunnlag.
http://www.seher.no/901305/siri-kalvig-venter-paa-at-romvesener-tar-kontakt

Er ikke dette oppslaget en særdeles sterkt søknad om medlemskap i klimaklovnforeningen vår, ebye?
It's the sun, stupid!

Amatør1

Siri Kalvig: "Hun synes kornsirkel-fenomenet er så fascinerende at hun dro på kornsirkelsafari i Sør-England. Kalvig synes flere av dem er vanskelige å forklare. "

En god kandidat, ja.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to