Dagens link om alt annet enn klima

Startet av seoto, august 24, 2011, 12:48:32 PM

« forrige - neste »

seoto

Jeg har allerede overført en skjerv - og håper det er mange i Norge som ser viktigheten i dette.
Så velkommen i støtteklubben  :D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Jeg skal yte min skjerv til denne saken i morgen den dag. (Eller senere i dag, når jeg ser på klokka). Det er uhyre viktig, og Apenes skal ha takk for det han gjør.

Tenk at politikerne våre verner seg selv mer og mer, mens vi vanlige innbyggere i Norge mister mer og mer av det vern som kun får kort tid tilbake ble sett på som en selvfølgelighet. Hvor gikk alt galt?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Hm, fant denne artikkelen om en fascinerende miljøforsker jeg ikke har hørt om før, Jesse Ausubel.

Han ser ut til å mene at teknologi sparer miljøet, og "dekarboniseringen" av energien vil gå av seg selv ettersom gass vil overta i stadig større grad. Han ser for seg at i fremtiden vil vi ha kjernekraft som lager strøm om dagen og hydrogen om natten... men i mellomtiden, altså gass.

SitatMr. Ausubel does not belong to the Jeremiah school of environmentalists who prophesy imminent doom unless their words are heeded. "The credibility of the environmental movement as a whole is less than its members wish it to be, and a lot of that has come from overdoing it on various issues," he says.

Om Klimapanelet:

SitatAs a program officer with the National Academy of Sciences, Mr. Ausubel worked with senior scientists who had broad experience in running international environmental programs. He was involved in planning the first Intergovernmental Panel on Climate Change meeting but has viewed the panel's subsequent reports with reserve. Climate change went from being a small to a major issue. "And then the expected happened," he said. "Opportunists flowed in. By 1992 I stopped wanting to go to climate meetings."

Men det står mye mer interessante ting om alt denne mannen har fått til, først og fremst når det gjelder utforskning av livet i havet. Les:

http://www.nytimes.com/2011/04/26/science/26ausubel.html?pagewanted=1&_r=1

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Ingen spøk å bo i USA om dagen. Mange er arbeidsløse, og mer enn hvert 10. menneske går på antidepressiva. 

Ser ut for at folk tar fantasien til hjelp når de beskriver situasjonen:

10 years ago we had
Steve Jobs,
Bob Hope
Johhny Cash.
Now we have
No Jobs
No Hope
No Cash.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 20, 2011, 00:22:05 AM
Tenk at politikerne våre verner seg selv mer og mer, mens vi vanlige innbyggere i Norge mister mer og mer av det vern som kun får kort tid tilbake ble sett på som en selvfølgelighet. Hvor gikk alt galt?

Et par sitater fra en sang handler om dette, og passer her

Every Bloody Emperor

...
Imperceptible the change as our votes become mere gestures
and our lords and masters determine to cast us
in the roles of serfs and slaves
in the new empire's name.
...

...
Truth's been beaten to its knees; the lies embed ad infinitum
till their repetition becomes a dictum
we're traitors to disbelieve.
With what impotence we grieve for the democratic process
as our glorious leaders conspire to feed us
the last dregs of imperious disdain
in the new empire's name.
...

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Begrepet The Team er kjent innenfor klimadebatten

Urban Dictionary vet også dette
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=The+Team

Noen litt artige og tvisynte definisjoner

1. The Team
A convenient label for any individual or group whose research supports the Anthropogenic Global Warming Hoax (i.e. every National Science Academy in the world); useful insofar as not having to explain how such a massive conspiracy works in practice.


4. THE TEAM
A small group of lower-middle class males who are usually found insulting people or posting hilarious pictures on the internet. THE TEAM likes to rock the video games, go geocaching and play chess every now and then.

;D
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: seoto på oktober 19, 2011, 13:06:36 PM
Vingeklipper Datatilsynet

Sterke krefter i regjeringen vil ta et «dressuroppgjør» med Datatilsynet.
Sitat« ... berømmer Datatilsynet for solid kompetanse på sine lovområder, og for å være gode rådgivere om håndtering av personopplysninger. Samtidig opplever enkelte av dem at Datatilsynet for ensidig vektlegger personvernhensyn, også i saker der personvern skal avveies mot andre viktige verdier og samfunnshensyn».

Bak den siste setningen synger datalagringsdirektivet.

Vil Regjeringen noen gang synes at de har nok kontroll over oss? Hva med vår kontroll av Regjeringen?

Ville bare minne om denne. Og denne:

SitatSiden vi var inne på Datatilsynet, så kan jeg nevne at tilsynets mangeårige keiser nå har børstet av seg støvet og går til kamp mot Datalagringsdirektivet!
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

I dag kan forskning.no fortelle oss:

Meslingsutbrudd bekymrer WHO

At meslingutbrudd i dag øker har vært kjent lenge, og spesielt i USA. Man skulle tro at med all den vaksineringen som nå foretas, burde dette ikke skjedd, men det gjør det. Det viser seg også at prosentandelen smittede er langt større blant vaksinerte enn blant ikke-vaksinerte. Hva godt gjør vaksineringen for folk dersom den ikke virker, bortsett fra ved å gi noen utvalgte store inntekter?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Ble denne satellittbasen på Svalbard hacket?

Ja, sier amerikanske myndigheter. Nei, sier Kongsberg Satellite Services, som driver basen.

Og hva sier KSat-sjef Rolf Skatteboe, som ikke skjønner hvor amerikanske myndigheter får informasjonen sin fra?

- Jeg synes det er vanskelig å mene noe om at dette offentliggjøres. Det er mange politiske føringer knyttet til slike saker, sier han.

Ja, er det noe rart at konspirasjonsteoriene florerer i våre dager?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

SitatJa, er det noe rart at konspirasjonsteoriene florerer i våre dager?
Nei, det er det ikke Seoto...enten på godt, eller kansje vondt for noen! :)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

seoto

Å, Herregud - jeg nekter å tro dette!

En tilfeldighet førte meg til denne nettsiden:
Herregud.com

Først kom jeg inn på en spesiell tråd på forumet deres, så bestemte jeg meg for å se nøyere på denne galskapen.

Fra denne siden henter jeg:

SitatTips til Bruden

For en følsom ung kvinne, som har fått den korrekte oppdragelse, er bryllupsdagen, ironisk nok, både den lykkeligste og den verste dagen i hennes liv.
På den positive siden har vi selvsagt bryllupet i seg selv, hvor bruden er det sentrale og naturlige midtpunkt i en vakker og inspirerende seremoni, som symboliserer hennes triumf over å ha sikret seg en mann, som fra nå av skal sørge for alle hennes behov, resten av hennes liv. Den negative siden er selvsagt bryllupsnatten, hvor bruden må betale prisen, ved å for første gang måtte nedlate seg til den forferdelige seksualakten.
[...]
På den annen side, trenger ikke brudens frykt å være altoverskyggende. Selv om sex i beste fall er frastøtende, i verste fall smertefullt, må det av og til gjennomføres. Mange samleier har blitt gjennomført, noen ganger også med den dydige kvinnes motvillige tillatelse, siden tidenes morgen. Belønningen er et monogamt forhold, og selvsagt de barna som produseres gjennom denne akten.

Når jeg leser kommentarene, ser jeg jo at det ikke bare er jeg som får store øyne - og våte øyne av latterkuler! Er det mulig i våre dager?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

De kan nok ha mange felles trekk, ja ...  :D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Forresten, det er en stor forskjell. Da jeg var inne på RealClimate.com var jeg også nær ved å få tårer i øynene, men det var ikke av latter, men av oppgitthet.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Dette er jo i god tradisjon  ;)  Jeg har bladd endel i gamle bøker i det siste, og der finner man mye interessant. For eksempel

1.
SitatDen unge piges virkefelt i og udenfor hjemmet
En bog for mødre og døtre af Philles Brown, oversat af G.H.
Kristiania, Forlagt af Alb. Cammermeyer 1886

Fortale

Ingen, som gaar gjennem verden med aabne øine, kan undgaa at se, at mange unge piger fører et ledigt og unyttigt liv, og at mange mødre tillader dem at gjøre det. Jeg tror dog, ingen har en pinligere følelse af tingenes tilstand end mødrene og pigerne selv, og at de gjerne vi lytte til enhver, som vil utpege for dem en maade, hvorpaa de kan undgaa denne elendighed, forudsat at den anviste vei er mulig for hende at betræde.
...
:P

2.
SitatSmaapikernes Kalender
Samlet og utarbeidet av Lagertha Broch
Kristiania, J.M. Stenersen & Co's Forlag 1907

Side 166.
Avertissementer fra omkring aaret 1860

Ægteskabstilbud.
En ung Student (Mediciner) af et tækkeligt Udvortes ønsker snarest muligt at inlade sig i en evig Forbindelse med en ung Dame, helst af et tækkelig Ydre. Billet. Mrk. "Ti bedes indlagt paa dette Blads Contoir".
:-*

3.
SitatHysteriens diagnose og rettspsykiatriske bedømmelse
Av. Dr. Med. Hans Evensen
Tillegg til den rettsmedisinske kommisjons beretning for året 1944

Side 357
...
Det kan også være en skjønssak, om en reaksjon skal betegnes som hysterisk eller psykopatisk. Når en ektemann finner på å furte for en formendtlig fornærmelse fra hustruen ved å ikke si et ord til henne i et par uker eller endog resten av sitt liv, er det vel rettest å opfatte ham som en schizoid psykopat. Hysterikeren er mer utadvendt, søker kontakt med et publikum, vil vekke beundring eller medlidenhet og går opp i sin rolle som martyr.
...
::)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to