Du godeste, noe har virkelig skjedd med MSM!

Startet av Jostemikk, februar 24, 2012, 12:00:07 PM

« forrige - neste »

Ewer Gladblakk.

Må nok blotte meg skjøl litt nå, å innrømme at "good old Randers" (med fler) har blotta seg skjøl, så stygt.....og brutalt, i beste sendetid, og så ofte på televedtitten og mange andre media, att jeg i lange perioder (på et år eller to) knapt turte å se på teve eller i andre misjonsblader, hvis det var snakk om et såkalt "aktualiseringsprogram" med tema omkring natur/klima!
Jeg er ikke spesielt stolt av det.....men slik er det!
Den jævlige sammenblandinga tok nesten knekken på meg, sammen med  så mange menneskers skjebne og dype tragedie under alt for mange naturtragedier!
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på januar 25, 2013, 22:28:14 PM
Må nok blotte meg skjøl litt nå, å innrømme at "good old Randers" (med fler) har blotta seg skjøl, så stygt.....og brutalt, i beste sendetid, og så ofte på televedtitten og mange andre media, att jeg i lange perioder (på et år eller to) knapt turte å se på teve eller i andre misjonsblader, hvis det var snakk om et såkalt "aktualiseringsprogram" med tema omkring natur/klima!
Jeg er ikke spesielt stolt av det.....men slik er det!
Den jævlige sammenblandinga tok nesten knekken på meg, sammen med  så mange menneskers skjebne og dype tragedie under alt for mange naturtragedier!

Det du blottlegger er folkevettet, Ewer! Noe å være stolt av!

Jeg ser også stadig mindre på "TV og andre misjonsblader", innkludert Teknisk-Religøst Ukeblad som det så treffende ble kalt her om dagen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Telehiv

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på januar 25, 2013, 22:28:14 PM
Må nok blotte meg skjøl litt nå, å innrømme at "good old Randers" (med fler) har blotta seg skjøl, så stygt.....og brutalt, i beste sendetid, og så ofte på televedtitten og mange andre media, att jeg i lange perioder (på et år eller to) knapt turte å se på teve eller i andre misjonsblader, hvis det var snakk om et såkalt "aktualiseringsprogram" med tema omkring natur/klima!
Jeg er ikke spesielt stolt av det.....men slik er det!
Den jævlige sammenblandinga tok nesten knekken på meg, sammen med  så mange menneskers skjebne og dype tragedie under alt for mange naturtragedier!

Det er godt at du er med her, Ewer!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

ebye

Sitat fra: bøvelen på januar 25, 2013, 18:06:23 PM
Og ikke nok med det!
I tillegg til de linker jeg har lagt ut tidligere her i dag, hørte jeg på NRK P1 Radio mens jeg laget middag.
Stordalen-vennen Øystein Stray Spetalen fikk et stort oppslag med at han har sendt ut mange e-poster og vist til NASA og Met Office i UK som har sagt at oppvarmingen har stanset opp for 16 år siden. han stiller mange spørsmål. Dette har også blitt stort slått opp i dagens Finansavisen.
Dette er ikke bra for vennskapet med Stordalens, fru Gunhild var på og måtte korrigere (den tidligere?) vennen. Også vår kjente ridder PP var på og forklarte at Spetalen burde lytte til virkelige klimaforskere. Han sa at det er havet som har fått oppvarmingen de siste år, og dessuten har temperaturen variert, og til og med gått litt ned, i perioder de siste 40 år!
Dette er jo helt utrolig, hva er det som skjer nå??
Her er en graf som det ofte blir henvist til

http://www.skepticalscience.com/graphics.php?g=47

Her ser vi pausene og de temporære nedgangene de snakker om!

http://www.skepticalscience.com/graphics.php?g=47

;)     ;D       8)

Så lenge ikke den siste perioden er lengre enn den er, bruker de disse flate partiene for alt de er verdt!

Bebben

Randers blir promotert av regjeringen:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/md/kampanjer/miljoverndepartementets-40-arsjubileum/aktuelle-artikler-40-arsjubileum/de-neste-forti-ar.html?id=681840

Riktignok er Solhjell kritisk i sitt foredrag i anledning boken, og går også i rette med Randers rop på "teknokratiets demokratiske diktatur" - men hva hadde nå denne Randers å gjøre der i utgangspunktet? Det er da mange som skriver bøker, også science fiction?

En "utvendig" lesing forteller at regjeringen behandler ham som viktig. Det er han jo ikke, ettersom han verken har vitenskap eller kunnskap å bidra med. Dvs. jeg antar han ikke har det, basert på intervjuene og uttalelsene - hvis han har noe fornuftig å si, har han hatt plenty taletid nå til å si det. Men noe sånt er jeg ute av stand til å få øye på.

Så hvorfor regjeringen + Randers? Bare ideologiske strømninger står igjen for å forklare hvorfor Randers er invitert til maktens korridorer - i motsetning til loddselgeren på Torgalmenningen.

Det er forskjell på Jørgen Hattemaker og Jørgen Randers gitt.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

Randers er ellers fryktelig bekymret for de barnebarna han ikke vil ha.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på januar 26, 2013, 00:54:15 AM
Så hvorfor regjeringen + Randers?

Fordi de er enige i hans ekstreme virkelighetsbetraktning? Fordi dette er en integrert del av Agenda21?

Regjeringen går Pol Pot en høy gang om de ikke modererer seg litt faderlig fort. De som ikke kjenner hostorien om Pol Pot anbefales å lese denne boka av Philip Short:

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

#427
Sitat fra: Bebben på januar 26, 2013, 00:54:15 AMSå hvorfor regjeringen + Randers? Bare ideologiske strømninger står igjen for å forklare hvorfor Randers er invitert til maktens korridorer - i motsetning til loddselgeren på Torgalmenningen.

Bebben, dette spørsmålet har jeg egentlig svart på mange ganger allerede, men har jeg gjort det tåkete, så ber jeg om unnskyldning for det. Årsaken til denne tåka er at jeg aller helst ønsker at folk skal begynne å undersøke hvordan verden er navla på egenhånd, i stedet for at jeg skal skrive noe som gjør folk irriterte. Jeg skal komme med litt til, men fram til jeg manner meg opp og går videre med en viss tråd, håper jeg på den avlastningen det er at enhver undersøker dette selv. Gjerne også at dere skriver litt om det dere kommer fram til.

Alle har nå i mange innlegg spredd utover flere tråder, sett den innflytelsen Jørgen Randers/Club of Rome/Rockefeller har hatt på nasjonal og global "miljø"agenda. Vi har sett hvilket menneskesyn disse folkene har. Jeg har vært inne på Rockefellers innflytelse på den norske Folke"helsa", og hvordan denne familien har vært blant de mektigste pådriverne for eugenikk, etter hvert solid implementert i en viss ideologi i Europa på 30- og 40-tallet. Rockefellerfamilien er ikke den eneste bankfamilien som har syslet med dette, og det fortelles historier om et så fortreffelig syn på egne blodlinjer at de også avlet på seg selv. Det er umulig å få bekreftet dette, men resultatet påståes å ha blitt forløpere til The Hills Have Eyes.

For de som leser om en kjent norsk økonom på Wikipedia, står blant annet dette om Trygve Haavelmo:

SitatHaavelmo fullførte sin cand.oecon.-grad i 1933 og begynte som regneassistent for Ragnar Frisch ved det frittstående Økonomisk institutt...

...I 1939 reiste han til USA der han ble kjent med ledende økonomer ved eliteuniversitetene, blant annet ble et utkast til doktoravhandling lest av Joseph Schumpeter ved Harvard.

Dette er nok en av de dårligste dekningene Wikipedia har om en så kjent person som Haavelmo. Det eneste som nevnes, er det frittstående Økonomisk institutt. Vi tar en titt på instituttets historie, samt noe om de stipendene som drev fram Haavelmos utdanning. Det rare er at det heller ikke finnes en eneste opplysning på Økonomisk Institutts egen hjemmeside om det jeg skal fram til.

Heldigvis finnes en god dekning av dette i følgende PDF-kronikk, og jeg gjør oppmerksom på at alle halvfete uthevinger er gjort av meg:

TRYGVE HAAVELMO
Økonomiprisen 1989
Olav Bjerkholt, UiO


SitatUniversitetets Økonomiske Institutt var ikke som navnet antydet, en del av universitetet. Instituttet var et
privat forskningsinstitutt opprettet av Ragnar Frisch og hans professorkollega i økonomi, Ingvar
Wedervang, i 1932, finansiert av midler fra Rockefellerstiftelsen i USA.

Haavelmo søkte fra Danmark våren 1939 Norge-Amerika-Fondet og fikk tildelt stipend, men ikke mer enn til å dekke noen måneders opphold i USA. Frisch hadde stilt i utsikt
stipend fra Rockefellerfondet.

Fra høsten 1940 var Haavelmo ved Harvarduniversitetet med fornyet Rockefellerstipend også gjennom hele 1941.

Han fikk Rockefellerstipendet ytterligere forlenget for et halvt år inn i 1942 og samtidig et tilbud om en lærerstilling ved New School of Social Research.

Haavelmo reiste hjem 7. mars 1947. Vel hjemme ble han knyttet til Instituttet på løsarbeidervilkår. Frisch hadde nye prosjektmidler fra Rockefeller og andre kilder.

Økonomisk Institutt ble startet ved hjelp av penger fra Rockefeller Foundation, og Haavelmos utdannelse i USA ble sponset av samme. Dette er ikke noen kritikk av Haavelmo, som sikkert fra en fremragende økonom og forsker, men hvorfor står ikke den viktigste økonomiske bidragsyteren i hele hans karriere nevnt i Wikipediaartikkelen om Haavelmo? Hvorfor står det ikke nevnt på hjemmesiden til Økonomisk Institutt? Der finner man ikke navnet Rockefeller nevnt et eneste sted, samme hvor mye man søker på domenet, samme hvor mye man leser om deres historie. Det er mulig jeg har oversett noe, men særlig framtredende har de i hvertfall ikke gjort Rockefeller-navnet.

Fra Wikipediaartikkelen henter jeg et sitat som er, om ikke annet, avvæpnende med tanke på personen Haavelmo:

SitatDet er klart det er fint å få en nobelpris, jeg er jo programforpliktet til å synes det, men jeg trenger ikke prisen. Jeg har ingen karriére å tenke på, og penger nok. (...) Jeg vil ikke uttale meg om tildelingen, den er vel en anerkjennelse av faget. Jeg har hatt det moro som økonom. Akkurat nå er det langt viktigere for meg å fiske ørret.

Gudmund Harlem og Gro Harlem Brundtland

Det samme skjer her. Leser man om disse to på Wikipedia, står intet om Rockefeller. Det gjør det derimot i denne kronikken om Gro Harlem Brundtland i Aftenposten:

SitatI 1949, da Brundtland var 10 år gammel, flytter familien til USA der faren har mottatt Rockefeller-stipend.

Thorvald Stoltenberg

Nok en gang mangler den norske delen av Wikipedia det jeg er ute etter. Man må se på den engelskspråklige versjonen av Wikipedia - Thorvald Stoltenberg for å finne det:

SitatIn 2003 he was Chairman of the Board of International Institute for Democracy and Electoral Assistance (International IDEA). Between 1999 and 2008 he was President of the Norwegian Red Cross, the only president to serve three terms. He is also a member of the Trilateral Commission, and holds a seat on their Executive Committee.

Det er da merkelig at den norske versjonen av Wikipedia ikke nevner dette? Eller kanskje ikke? Fra engelsk Wikipedia:

SitatThe Trilateral Commission is a non-governmental, non-partisan discussion group founded by David Rockefeller in July 1973.

Dette har sannsynligvis ganske alvorlige konsekvenser, men jeg tar ikke opp dette nå, jeg legger bare ut dokumentasjon på hvor lite renhårig denne kommisjonen anses blant politikere når det gjelder muligheten til å stille til demokratisk valg hvis folk flest er klar over politikernes tilknytning til organisasjonen. Her skulle jeg gjerne eksemplifisert dette ved en kort Youtubesnutt med Dick Cheney der han taler på årsmøtet til The Trilateral Commission, men den er dessverre slettet fra Youtube. Etter hukommelsen sa han dette under en takketale til kommisjonen:

Jeg har mange gode minner herfra fra den tiden jeg satt i styret. Dette er selvfølgelig ikke noe jeg fortalte de stemmeberettigede da jeg stilte til valg i hjemstaten!

Gro Harlem Brundtland, David Rockefeller og The Council on Foreign Relations

The Council on Foreign Relations' David Rockefeller Studies Program —CFR's "think tank"—is composed of over seventy adjunct and full-time scholars and practitioners, called fellows, as well as ten in-resident recipients of year-long fellowships who cover the major regions and significant issues shaping today's international agenda.

Her er hjemmesiden til The Council on Foreign Relations, der David Rockefeller i likhet med sin far har vært leder. Det som ikke står på hjemmesiden deres er ei medlemsliste, og denne finnes ikke på den norske versjonen av Wikipedia heller hva angår en viss person, selv om det også her nevnes på den engelske versjonen. Heldigvis ser hun selv på dette som noe å putte på skrytelista si, så jeg siterer fra best mulige kilde, Det Norske Arbeiderpartiet - Gro Harlem Brundtland:

[attachimg=1]

Oooops! Ikke det, nei! I likhet med Dick Cheney som har fått slettet filmen av sin egen hylningstale av The Trilateral Commission, ser det ut til at noen har funnet ut at det slett ikke passer seg å fortelle norske borgere om at Gro Harlem Bruntland sitter i styret til den internasjonale delen av Council of Forreigh Relations. Vi får nøye oss med treffet på Google:

[attachimg=2]

Jens Stoltenberg

Jeg velger bare et eksempel denne gang. Jeg har tidligere satt et forsiktig fokus på hans rolle som leder av vaksineprogrammet han driver sammen med Bill Gates, der Gates selv sier at dette vaksineprogrammet er det eneste som kan hindre befolkningsøkning.

Før jeg går videre med det nevnte eksemplet om Jens Stoltenberg, må jeg presentere en uhyggelig viktig person når det gjelder alt det jeg holder på med, og som absolutt alle IPCC-kritikere burde lære seg mest mulig om. seoto er den som fram til nå har nevnt mannen, og hans navn er Ted Turner.

Fra Wikipedia:

SitatRobert Edward "Ted" Turner III (born November 19, 1938 is an American media mogul. As a businessman, he is known as founder of the cable news network CNN, the first 24-hour cable news channel. In addition, he founded WTBS, which pioneered the superstation concept in cable television. As a philanthropist, he is known for his $1 billion gift to support the United Nations, which created the United Nations Foundation, a public charity to broaden support for the UN. Turner serves as Chairman of the United Nations Foundation board of directors.

Jeg har allerede nevnt CNNs rolle i dekningen av det som skjedde 11. september 2001 ved WTC, og hvordan CNN lenge i forveien fikk beskjed om at bygning 7 også ville klappe sammen. De rotet det i likhet med BBC skikkelig til, og misforståelsen førte til at de trodde at bygning 7 allerede hadde klappet sammen, og dette fortalte de sine seere mens bygningen synes i bakgrunnen tårnende i været. Jeg har også såvidt nevnt at CNN sendte fullstendig falske bilder fra det de påsto var direktedekning av Sandy Hook-tragedien nå rett før jul. Det finnes mengder av eksempler.

Ted Turner er også medlem av Club of Rome, og selv om denne delen av de "ærefulle medlemmer" nå har forsvunnet fra deres hjemmeside, kan det leses om dette her, hvor det blant annet også står:

Sitat fra: http://recyclewashington.wordpress.com/2010/04/29/unraveling-the-club-of-rome-part-1/So, what exactly is the Club of Rome and who are its members? Founded in 1968 at David Rockefeller's estate in Bellagio, Italy, the CoR describes itself as "a group of world citizens, sharing a common concern for the future of humanity."

Rockefeller var som kjent også så vennlig at han ga tomt til FN-bygningen i New York, men tilbake til Jens Stoltenberg, FN og Ted Turner, og alt er fra Dagbladet:


MIDTPUNKT: Statsminister Jens Stoltenberg ble hedret av verdensledere
i natt. Her sammen med CNN-gründer Ted Turner og FNs generalsekretær
Ban Ki-Moon. Foto: Vegard Kristiansen Kvaale


Sitat- Kunne hatt internasjonal toppjobb for lenge siden

Jens Stoltenberg hedret som «mester i global endring» i New York i natt.


NEW YORK (Dagbladet): Verdensledere, næringslivstopper og kjendiser var i natt samlet til middag på luksuriøse Pierre Hotel i New York for å hedre vinneren av «Champion of Global Change Award». I år var det Norges statsminister.

Sammen med blant andre CNN-gründeren Ted Turner, toppsjefen Rex Tillerson i verdens største selskap, oljeselskapet Exxonmobil, FNs generalsekretær Ban Ki-Moon, Norges landsmoder Gro Harlem Brundtland og rockebandet Linkin Park deltok Stoltenberg på den eksklusive festen i natt norsk tid.

Prisen deles ut av UN Foundation. Det er en stiftelse som ble startet av Ted Turner i 1998 da han donerte 1 milliard dollar (om lag 5,6 milliarder kroner).

I begrunnelsen heter det at Stoltenberg får prisen for sitt sterke personlige lederskap i verdenspolitikken og i internasjonale spørsmål, og for Norges eksemplariske støtte til FN.

En av de første som fikk prisen, var daværende generaldirektør i Verdens helseorganisasjon (WHO), Gro Harlem Brundtland. Hun valgte en internasjonal karriere etter at hun gikk av som statsminister.


VENNER: CNN-gründer Ted Turner omringet av nåværende statsminister Jens Stoltenberg
og tidligere statsminister Gro Harlem Brundtland. Foto: Vegard Kristiansen Kvaale


Kvalifisert
- Jeg fikk prisen fordi det ble lagt merke til at jeg holdt på med en reform av WHO. Dessuten hadde jeg også tidligere jobbet for dette med miljø og bærekraftig utvikling. Prisen har en symbolsk betydning, og det innebar at globale helsespørsmål ble enda mer synlige, sier Brundtland til Dagbladet.

Mange har spekulert i om også Jens Stoltenberg har begynt å planlegge en karriere på den internasjonale arenaen når han en dag går av som statsminister.

- Tror du denne prisen gjør Stoltenberg enda mer attraktiv for internasjonale toppverv?

- Jens har vært klar for en internasjonal toppjobb i mange år. Han trengte ikke denne prisen for å bli det, men jeg tror han har planer om å fortsette som statsminister hjemme i Norge, sier Brundtland og legger til:

- Jens er mer enn godt nok forberedt på internasjonale verv. Det er ikke alle nasjonale ledere som legger vekt på å ta verdenssamfunnet på fullt alvor. Norge har en slik leder, og det betyr mye, sier Brundtland.

Her er noe som alle raskt vil koble til Jørgen Randers seneste eskapader angående maksimalt ett barn pr. familie, og hvordan han forakter mennesker som får flere barn:

SitatTed Turner: World Needs a 'Voluntary' One-Child Policy for the Next Hundred Years
Philly 9/11 Truth Confront Billion Eugenicist on Calls for 95% Population Reduction

I likhet med David Suzuki har Ted Turner 5 barn.

Jeg rekker ikke mer om dette nå, men oppfordrer som alltid folk til å selv undersøke hvordan verden er skrudd sammen. Noen har til enhver tid hatt mye mer makt enn andre, og i dette innlegget har jeg ikke engang nevnt de som har hatt størst makt de siste hundreårene. Jeg har dessuten ikke gjentatt David Rockefellers mektige rolle i Bilderberg-gruppen, eller hvilke norske samfunnstopper som møtes der i det mest antidemokratiske organet verden har sett. Heller ikke om kreftene bak det første sterke ønsket om å få bygget opp FN og EU har jeg nevnt noe, men jeg antar at de fleste nå vil være i stand til å finne ut det de har lyst til å finne ut helt på egenhånd?

Til slutt en kort kommentar til ebye, som nevnte Jørgen Randers som en nikkedukke. Nå vet du i hvertfall hvem han nikker sammen med i inn- og utland. Hvis Jørgen Randers skremmer noen her på forumet med sine uttalelser, så gjør dette det kanskje enklere å forstå hvorfor jeg så lenge har forsøkt å rette fokus mot våre egne politikere? I likhet med det general Wesley Clark forteller om at USA ble kuppet av en ekstrem gruppe på 90-tallet, er også vårt eget land kuppet av de samme menneskene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#428
Joste, jeg har plukket fram Fru Brundtlands AP biografi fra arkivet, link her, en kopi fra 6. Juni 2012.

Vi kan jo gjengi det hele her, med tanke på at det vil bli ryddet i arkivet også



Brundtland, Gro Harlem

Gro Harlem Brundtland ble født 20. april 1939 i Bærum. Hun er gift med Arne Olav Brundtland, og de har 4 barn.


  • 1965: Master of Public health ved Harvard universitetet
  • 1965-1974: Lege I norsk helsetjeneste
  • 1974: Miljøvernminister
  • 1981: Norges første kvinnelige statsminister i åtte måneder
  • 1983: Leder av FNs spesialkommisjon for miljø- og utviklingsspørsmål
  • 1986-1989: Statsminister i mindretallsregjering
  • 1987: Forfatter av internasjonal miljørapport
  • 1990: Statsminister i mindretallsregjering
  • 1992: Gikk av som leder i Arbeiderpartiet, som hun hadde ledet siden 1981
  • 1993: Beholdt makten som leder for Arbeiderpartiets mindretallsregjering
  • 1996: Gikk av som statsminister
  • 1998: Ny generalsekretær i Verdens Helseorganisasjon (WHO).
  • 2003: Sommeren 2003 går Gro av som generalsekretær i Verdens Helseorganisasjon ((WHO).
  • Gro var statsminister i 10 år og 3 måneder og 8 dager (1981, 1986-89 og 1990-96).
        I april 1981 fikk Arbeiderpartiet for første gang en kvinnelig leder, da Gro Harlem Brundtland ble partileder. Samme år ble hun også Norges og Nordens første kvinnelige statsminister.
  • 25. oktober 1996 gikk Gro Harlem Brundtland av som statsminister - og Thorbjørn Jagland overtok. En nesten samlet norsk presse hyllet Gro Harlem Brundtland etter avgangen - og uttrykket "Landsmoderen" var i hyppig bruk.
  • 27. januar 1998 ble Gro Harlem Brundtland innstilt som generaldirektør i Verdens helseorganisasjon. Hun startet i stillingen 21. juli 1998. Utgangspunktet for hennes kandidatur og valgkamp var å omstrukturere den svært topptunge og inneffektive organisasjonen. Hennes prioriterte områder i kampen for å gi verden en bedre helse var:
- Malaria -som dreper millioner

- AIDS og HIV

- Dødeligheten blant gravide

- Tobakksindustrien.

Gro Harlem Brundtland har vært medlem av Bygdøy bydelsutvalg, nestformann i Sosialistisk Studentlag, nestformann i Arbeiderpartiets studentlag, nestformann i Det norske Arbeiderparti fra 1975 til 1981. Hun har også vært regjerings-representant i Nordisk Råd, nestformann og formann i Arbeiderpartiets stortingsgruppe, leder for Stortingets utenrikskomite fra 1980 til 1981 og 1989 til 1990.

Hun var leder for Det norske Arbeiderparti fra april 1981 til november 1992. Harlem Brundtland var valgt som fast stortingsrepresentant fra 1977 til 1997. Hun var medlem av Stortingets utenrikskomite fra oktober 1996 til hun forlot Stortinget i 1997.

Gro H. Brundtland er utdannet doktor ved Universitetet i Oslo i 1963. Av videre utdannelse har hun Master of Public health ved Harvard universitetet fra 1965. I perioden 1966 til 1968 var hun ansatt ved Helsedirektoratet, og fra 1968 til 1974 var hun assisterende overlege ved Oslo Helseråd. I 1974 ble hun miljøvernminister, noe hun var fram til 1979. I åtte måneder, fra 4. februar til 14. oktober 1981 var Gro Harlem Brundtland Norges første kvinnelige statsminister. Hun ble kjent verden over for å ha med 8 kvinnelige regjeringsmedlemmer i en regjering på 18 medlemmer.

I 1983 fikk hun spørsmål fra daværende generalsekretær i FN om hun ville etablere og lede FNs spesialkommisjon for miljø- og utviklingsspørsmål, noe hun aksepterte. Etter mer enn tre års arbeid, gjennom forskningsarbeid og offentlige høringer rundt hele verden, publiserte kommisjonen sin rapport "Our Common Future", i april 1987.

Fra 9. mai 1986 til 16. oktober 1989 var Gro statsminister i en mindretallsregjering.

Gjennom sin politiske karriere har Gro H. Brundtland vært spesielt opptatt av helsespørsmål, kvinnenes posisjon og barnas velferd.

I 1987 utga hun som forfatter en internasjonal miljørapport. Fra 3. november 1990 til 25. oktober 1996 ledet hun på ny en mindretallsregjering hvor 9 av 19 ministre var kvinner. På Landsmøtet i 1992 gikk hun av som leder i Arbeiderpartiet, som hun hadde ledet siden 1981. Selv om hun gikk av som leder for partiet, fortsatte Harlem Brundtland som leder for partiets mindretallsregjering. 25. Oktober 1996 gikk hun av som statsminister, og partiets leder Thorbjørn Jagland overtok som statsminister.

Harlem Brundtland har hatt en rekke internasjonale verv. Hun har vært første visepresident i Sosialist Internasjonalen (SI), medlem i The Carnegie Commision on Preventing Deadly Conflict, og The International Task Force on Security Council Peace Enforcement. Hun er også medlem i The InterAction Council, og hun sitter i The International Advisory Board of the Council of Foreign Relations.

Gro Harlem Brundtland har mottatt e rekke internasjonale priser og utmerkelser for sitt arbeid, inkludert The Third World Price i 1988, The Indira Gandhi Price i 1988, the Onassis foundation´s Delphi Price i 1992 og The Charemange Price i 1994.

I 1998 ble Gro Harlem Brundtland ny generalsekretær i Verdens Helseorganisasjon (WHO), en stilling hun hadde til sommeren 2003.




Så da har vi den.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Takk til Jostemikk for en glitrende og viktig artikkel. Det er vanskelig å forstå særlig mye av det som skjer i dag uten å rote i de udemokratiske omgivelsene som driver verden.

Takk til Amatør1 for at du kopierte teksten. Det er utrolig å se hvor mye som forsvinner fra Internett nå for tiden. Man bør nok bli flinkere til å lagre innhold i tillegg til linker.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ConTrari

CICERO får stadig mer oppmerksomhet i MSM, her er Daily Express:

"MORE SIGNS THAT GLOBAL WARMING IS JUST HOT AIR

GLOBAL warming is likely to be less extreme than claimed, researchers said yesterday. The most likely temperature rise will be 1.9C (3.4F) compared with the 3.5C predicted by the Intergovern­mental Panel on Climate Change.

The Norwegian study says earlier predictions were based on rapid warming in the Nineties. But Oslo University's department of geosciences included data since 2000 when temperature rises "levelled off nearly completely"."


http://www.express.co.uk/posts/view/373396/More-signs-that-global-warming-is-just-hot-air


Amatør1

Sitat fra: ConTrari på januar 27, 2013, 08:01:08 AM
CICERO får stadig mer oppmerksomhet i MSM, her er Daily Express:

"MORE SIGNS THAT GLOBAL WARMING IS JUST HOT AIR

GLOBAL warming is likely to be less extreme than claimed, researchers said yesterday. The most likely temperature rise will be 1.9C (3.4F) compared with the 3.5C predicted by the Intergovern­mental Panel on Climate Change.

The Norwegian study says earlier predictions were based on rapid warming in the Nineties. But Oslo University's department of geosciences included data since 2000 when temperature rises "levelled off nearly completely"."


http://www.express.co.uk/posts/view/373396/More-signs-that-global-warming-is-just-hot-air

Jorda er ca 4 milliarder år gammel, og dagens klima må vurderes i lys av ihvertfall noen titusener av år. Hvis Cicero har laget et dataprogram (dvs en "klimamodell"), og forer den med bare ett tiår med vær, så får man selvsagt bare søppel som resultat. Når man så forer det samme programmet med et annet tiaår med vær, får man også bare søppel tilbake. Vi er jo enige om at klima, det er minst 30 år det, ikke sant Prestrud?

Når så i tillegg det søppelet man har produsert, gir helt ulike indikasjoner for de 2 tiårene, så har man ikke bevist noe annet enn at resultatene er søppel, for den langsiktige "klimasensitiviteten" forteller dette overhode ingenting om. I tillegg har man vel også vist at dataprogrammet ("klimamodellen") også er søppel, for det er ute av stand til å isolere naturlige svingninger, noe resultatene viser.

At saken får så stor oppmerksomhet, viser at det er full panikk i CAGW-leirene, man har nå til en viss grad overvunnet sin kognitive dissonnans (der man fornektet naturens virkelighet i stedet for å revidere sine dogmer), og har begynt prosessen med å erkjenne at menneskeskapt CO2 ikke har noen målbar effekt på jordens klima. Derfor gripes det nå etter ethvert halmstrå som kan benyttes til å nedskalere alarmismen stille og forsiktig, slik at svindlerne ikke må svare for seg (håper de).

Derfor er denne "studien" så "viktig", og derfor blir den referert.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Amatør1

Sitat fra: stjakobs på januar 28, 2013, 11:11:06 AM
Dagens Avisa Nordland:

     http://stjakobs.dyndns.org/klima/AN_28_01_13.jpg

Veldig bra artikkel! Bare en "liten feil". Det står at (den dyre) vindkraften "kommer til fortrengsel for billig vannkraft". Det stemmer nok ikke, for alle vindkraftanlegg er så ustabile mht. leveranser at de må ha 100% backup av tradisjonelle kraftverk, dvs. vannkraft i dette tilfellet. Det er derfor ingen besparinger på vannkraft, men den dyre vindkraften kommer som et påslag på toppen av det hele. Så bildet er enda mye mer ugunstig enn det artikkelen påviser. Og så har du miljøkostadene som det nevnes i tillegg.

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Gledelig melding - forhåpentlig.

ABCNyheter la jo ned avdelingen fo "Våre meninger". Det var slett ikke bra. Men nå har jeg observert at de har en rute for:

Nyheter fra andre nettaviser

http://www.abcnyheter.no/nyheter/klima

litt ned på siden.

Klimaavdelingen finner jeg på KLIMA, via A - Å. Dersom dette forumet er "åpent", kan det jo komme hot stoff her.     ;)      8)