RIO+20 - Agenda 21

Startet av seoto, mars 15, 2012, 14:48:50 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Den dagen GHB lanserte uttrykket bærekraftig var da hele saken allerede hadde gått åt skogen, og det hele lenge før noen av oss reagerte på noe som helst. Vi lot oss dupere, for hvis man ikke går dette uttrykket og hva det betyr nærmere etter i sømmene, høres det unektelig forlokkende ut. Det ligger et håp om ei god framtid i det, og ingen skal si supermanipulerende mennesker ikke er flinke til å spille på de rette følelsestrengene hos folk. Klimafølelsestrengene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Her er Agenda 21 i praksis:


Solhjell ber fylkesmenn tvinge gjennom flere bygg


"Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell (SV) ber fylkesmenn bruke mer tvang for å få kommunene til å bygge høyere og tettere. "




Var det noen som sa demokrati?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Tiden har kommet for høns på friland og folk i rugekasser ;)

Jeg antar SV har foran seg sitt absolutt siste år med noe som helst som smaker av makt. De er for det meste unge, idealistiske fjols. De pleier å vokse det av seg ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: Amatør1 på oktober 14, 2012, 11:04:06 AM
Her er Agenda 21 i praksis:


Solhjell ber fylkesmenn tvinge gjennom flere bygg


"Miljøvernminister Bård Vegar Solhjell (SV) ber fylkesmenn bruke mer tvang for å få kommunene til å bygge høyere og tettere. "




Var det noen som sa demokrati?

Dette er ikke demokrati. Dette er diktatur.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Chiefio - Response to Paul Bain

But it is even worse than that. The Agenda 21 stuff comes directly from efforts by The Club Of Rome to foster panic and fear about "running out" as a means of social control. They have been at this for at least since the '70s (when I studied "The Limits To Growth" by Meadows et. al. Yes, studied. I had an entire 3 unit class at University focused just on that book, promoted by The Club Of Rome). They have now updated The Big Scare (since Limits predicted Doom In Our Time for the '80s and '90s and those have, well, kind of passed by without incident...) to be the AGW Scare (and with ongoing 'resource shortage' scare sprinkled in for effect). Now I've devoted several years of my life to looking at resource issues. The bottom line is, we are not running out, we never run out, and the Big Scare is a political tool.

Jeg håper alle tar seg tid til å lese hele saken hos Chiefio. Det finnes ingen klimasak, det dreier seg om rå makt og politikk. Og penger.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på oktober 31, 2012, 21:28:19 PM
Chiefio - Response to Paul Bain

Jeg håper alle tar seg tid til å lese hele saken hos Chiefio. Det finnes ingen klimasak, det dreier seg om rå makt og politikk. Og penger.

Støttes! Dette har jeg lest nå.... The Chefio er grundig... anbefales.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Jeg tror denne på passe best her, hvor mye av bakgrunnen til dagens galskap omtales.

I dag har jeg hørt/sett litt på WUWT-TV. Det har vært mye interessant, og mange klare uttalelser av det jeg har fått med meg.
Akkurat nå er det Dr. Tim Ball som har sin time, og han har nok sammenhengene temmelig klart for seg. Alt dette blir etter hvert lagt ut som videoer, for de som har gått glipp alt eller noe.

Ball sier:

Strong was using the U.N. as a platform to sell a global environment crisis and the Global Governance Agenda.

Og så legger han inn denne illustrasjonen:

[attachimg=1]

Maurice Strong har neppe vært klodens leder, så hvem med nok makt støttet ham? Jeg håper virkelig at ikke "hvem som helst" kan bruke FN akkurat som de vil?

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#157
Sitat fra: seoto på november 15, 2012, 21:51:11 PM
Jeg tror denne på passe best her, hvor mye av bakgrunnen til dagens galskap omtales.

I dag har jeg hørt/sett litt på WUWT-TV. Det har vært mye interessant, og mange klare uttalelser av det jeg har fått med meg.
Akkurat nå er det Dr. Tim Ball som har sin time, og han har nok sammenhengene temmelig klart for seg. Alt dette blir etter hvert lagt ut som videoer, for de som har gått glipp alt eller noe.

Ball sier:

Strong was using the U.N. as a platform to sell a global environment crisis and the Global Governance Agenda.

Og så legger han inn denne illustrasjonen:

[attachimg=1]

Maurice Strong har neppe vært klodens leder, så hvem med nok makt støttet ham? Jeg håper virkelig at ikke "hvem som helst" kan bruke FN akkurat som de vil?

Jeg skrev ørlite om Maurice Strong i tråden Jørgen Randers og Club of Rome

The concept of national sovereignty has been an immutable, indeed sacred, principle of international relations. It is a principle which will yield only slowly and reluctantly to the new imperatives of global environmental cooperation. It is simply not feasible for sovereignty to be exercised unilaterally by individual nation states, however powerful. The global community must be assured of environmental security.
Maurice Strong, UNEP-direktør og styremedlem i Club of Rome.


UNEP = Strong = Stockholmkonferansen = Club of Rome = David Rockefeller = Jørgen Randers = WWF.

Håper alle snart vil bli med på å nøste klimakabalen fra rett ende.

I tråden Skremselspropaganda i Norge skrev du selv litt om ham:

SitatHer er videoen:
http://www.clubofrome.org/flash/limits_to_growth.html

Jeg fant videoen da jeg gikk til Club of Rome sine sider for å finne flere opplysninger om Maurice Strong, en av de andre virkelig store kjeltringene bak klimasvindelen.

Bebben nevnte ham i et sitat fra debatten på VGD i Nok VGD-sirkeldebatter for ei stund?

SitatAvslørende nok er det ikke klimaendringer og følgene av dem man er bekymret for, men derimot skeptikerne, de som stritter i mot den politiske bevegelsen kjent som klimarørsla, altså de som vil revolusjonere hele verden uten å ha noe annet alternativ enn at vi skal underlegges et massivt klimatbyråkrati/klimateknokrati styrt av besserwissere av Jørgen Randers' kaliber, eller av opportunister og profittjegere som Al Gore og Maurice Strong.

Bebben la også ut et innlegg omhandlende blant annet Maurice Strong i Klimahype og eugenikk - intet er nytt under solen

SitatErlich, Holdren, Schneider, Club of Rome, for ikke å glemme Maurice Strong (var det ikke slik at Strong var en sentral inspirator for Gro Harlem Brundtland?), visse navn ser ut til å dukke opp nokså konsekvent når man begynner å rote litt i historien om AGW. Med unntak av Schneider var de vel heller ikke klimaforskere. Alarmen kom først, så fulgte forskningen lydig etter.

Så var det atter en gang seoto som siterte fra et innlegg på WUWT i tråden RIO+20/ICLEI World Congress: Rystende manipulasjoner avsløres

SitatMost of all, the UN/Maurice Strong/ Civil Society Reflection Group vision is merely the latest embodiment of Plato's Republic. Under Plato's thesis, an educated, elite, but benevolent and mythical, ruling class acts on the belief that its self-appointed philosopher kings have all the right answers, and do not require the Consent of the Governed. The rest of humanity must fall into lockstep or face the consequences; however the results will be exemplary.

Så var det Bebbens tur igjen i tråden Er dette Ciceros menneskesyn?

SitatNår man begynner å grave litt i dette her, dukker det diverse navn opp, som synes å være ekstreme ideologer. Ikke dystopister i egentlig forstand (slik jeg oppfatter dem), men derimot utopister av en ekstrem type. Rees ser ut til å være en av dem, andre er folk som Paul Erlich og John Holdren, Maurice Strong. De ser ut til å ha fått et merkelig gjennomslag hos en hel del av klimaforskerne og klimarørsla, men ikke hos alle/hele. Jeg synes slett ikke det er søkt å trekke inn navnet Pol Pot og hans utopiske bondesamfunn

Bebben avslutter også blant de som ikke har latt Strong slippe under klimaradaren i tråden Watermelons

SitatJa, det finnes et bakgrunnsteppe med folk som Paul Erlich, Maurice Strong og en håndfull andre som kanskje passer til definisjonen, men det er flere tankekors - et av dem er at dette neppe lar seg tilpasse til den alminnelige (norske i hvert fall) definisjonen av "rød vs. blå" - jeg ville heller sagt at det er en del totalitære holdninger i omløp, som vi også har hørt i Norge - visse krefter i det som går for å være miljøbevegelse har uttalt seg kritisk om demokratiet.

Jeg la inn alt dette for å få samlet litt om Maurice Strong, som virkelig er en av de store ekstremistene.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Takk for det, Jostemikk :) Fint å få en samling av innlegg. Min hovedgrunn til å legge ut tråden ovenfor, var nok mye å vise at det ikke bare er vårt forum som snakker om disse sammenhengene.

I noen uker nå, har jeg tenkt litt over John Holdren (nevnt i ditt innlegg), for han er ikke en hvem som helst.

Her fra Wikipedia:

SitatJohn Paul Holdren (born March 1, 1944) is the senior advisor to President Barack Obama on science and technology issues through his roles as Assistant to the President for Science and Technology, Director of the White House Office of Science and Technology Policy, and Co-Chair of the President's Council of Advisors on Science and Technology (PCAST).

Og ikke minst la jeg merke til at også her spiller Nobels Fredspris en rolle:

SitatHoldren was chair of the Executive Committee of the Pugwash Conferences on Science and World Affairs from 1987 until 1997 and delivered the Nobel Peace Prize acceptance lecture on behalf of Pugwash Conferences in December 1995.

Det er interessant å lese videre om ham:

SitatHoldren served as one of President Bill Clinton's science advisors (PCAST) from 1994 to 2001. Eight years later, President Barack Obama nominated Holdren for his current position as science advisor and Director of the Office of Science and Technology Policy in December 2008, and he was confirmed on March 19, 2009, by a unanimous vote in the Senate. He testified to the nomination committee that he does not believe that government should have a role in determining optimal population size[10] and that he never endorsed forced sterilization.

Og hvorfor "that he does not believe that government should have a role in determining optimal population size"? Det står nærmere omtalt her:

Holdren's Controversial Population Control Past

Dette gjelder en bok Holdren og Ehrlich skrev i 1977: Ecoscience. I artikkelen står:

SitatElsewhere, the authors consider the possibility of adding a sterilant to "drinking water or staple foods." Ultimately, they decide that the risk of side effects "would, in our opinion, militate against the use of any such agent," though there's something disturbing about the equanimity with which they consider it. They also toy with draconian proposals for encouraging "responsible parenthood," including mandating that all "illegitimate" births be put up for adoption and requiring pregnant single women to marry or have abortions.

Det finnes en side som heter zombietime, der man kan se utdrag fra boken.
http://zombietime.com/john_holdren/

Boken kan lastes ned i sin helhet (236 MB) som pdf her (pga størrelsen tar det litt tid å laste den ned, hele 1649 sider):
http://ia701506.us.archive.org/2/items/Ecoscience_17/JohnHoldren-Ecoscience.pdf

Hvorfor ble folk som Holdren, Ehrlich, Strong, Randers, "vår egen" Gro Harlem Brundtland og så mange andre plukket ut til å være "de utvalgte"? Sterke mennesker med ekstremt maktbehov, ekstremt sterke meninger og ytterliggående alarmistiske.

Igjen bør man kanskje minne om kamporganisasjonen WWF, som ble etablert i april 1961, der Julian Huxley, biolog og eugeniker, var blant stifterne. Julian Huxley, som var også involvert i dannelsen av FNs organisasjon for utdannelse, vitenskap og kultur (UNESCO), og han ble organisasjonens første generaldirektør i 1946.

Alt henger sammen med alt, som en kjent kvinne sa ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

#159
Sitat fra: seoto på november 16, 2012, 10:14:28 AM
Alt henger sammen med alt, som en kjent kvinne sa ...

Hun sa det, og visste tydeligvis hva hun snakket om.

UN.org - Gro Harlem Brundtland

SitatWhen Gro Harlem was 10 years old, the family moved to the United States where her father had been awarded a Rockefeller scholarship. The seeds of internationalism were sown in the young Gro.

Spiren var sådd når det gjaldt internasjonalisme. FNs offisielle uttalelse. Litt mer fra FN:

SitatThroughout her political career, Dr Brundtland has developed a growing concern for issues of global significance. In 1983 the then United Nations Secretary-General invited her to establish and chair the World Commission on Environment and Development. The Commission, which is best known for developing the broad political concept of sustainable development, published its report Our Common Future in April 1987.

The Commission's recommendations led to the Earth Summit - the United Nations Conference on Environment and Development (UNCED) in Rio de Janeiro in 1992.

Dr Brundtland finally stepped down as Prime Minister in October 1996. In her successful bid to become Director-General of the World Health Organization her many skills as doctor, politician, activist and manager have come together.

Det er interessant å se at FN karakteriserer henne som en aktivist.

WHO Press Release WHO/56 24 July 1998

SitatSPECIAL FUND CREATED TO SUPPORT REFORMS AT WHO

The World Health Organization (WHO) and the Rockefeller Foundation have announced today the creation by the Foundation of a special $2.5 million Global Health Leadership Fund to support the reform process at WHO.

The new Director-General of the World Health Organization, Dr Gro Harlem Brundtland, and the President of the Rockefeller Foundation, Professor Gordon Conway, signed a memorandum of understanding this morning in Geneva.

Dr Brundtland saluted the Rockefeller Foundation for their generous and rapid contribution that would "allow WHO to invite committed and talented professionals to come and share their knowledge and experience with us".

The agreement signed in Geneva today strengthened a relationship between WHO and the Rockefeller Foundation that extends back to the early years of WHO. The Foundation's involvement in international health began in 1913. The Foundation also provided significant financial, technical and scientific support to the health section of the League of Nations.

Rockefeller Foundation støttet "helseprogram". Der har WHT helt rett i sin analyse. Rockefeller sto bak tung finansiering av forskning på eugenikk, og de startet også folkehelseinstituttet i Norge, som har blitt Stoltenbergfamiliens lekegrind. Rockefeller finansierte programmer som sto bak steriliseringen av hundretusener av unge, indianske kvinner, og det må vel være derfor Gro Harlem Brundtland og familien er så begeistret for dem, svært bekymret for overbefolkning av planeten som hun er.

[attachimg=1]

Litt mer om disse aktivistenes bekymring om overbefolkning. Hauntingthelibrary - Thank You For Not Breeding: Green Hypocrisy

SitatGro Harlem Brundtland, the UN Chair for the World Commission on Environment and Development, worries that population growth is a "ticking time bomb" and that "we may soon be facing a new famine on a scale dwarfing even Malthus's most pessimistic predictions.

Gro Harlem Brundtland has FOUR children.

Jeg tar med resten av de personene som blir nevnt, men legger ikke ut lenker i teksten. Legg merke til navnene.

SitatAl Gore says that Third World nations are producing too many children too fast and that it's time to cut out-of-control population growth, which is driving global warming.

Al Gore has FOUR children.

James Lovelock believes that we are headed for global catastrophe because of overpopulation and that Malthus was right to say that "overpopulation would ruin us all"

Lovelock has FOUR children

Ted Turner believes that overpopulation is the world's number one problem and has said that a Chinese style one-child policy should be enforced.

Turner has FIVE children.

David Suzuki has argued that when it comes to population "there's got to be limits" and he fears "a big human die-off" because of overpopulation and overconsumption.

David Suzuki has FIVE children.

David Guillabaud of the Optimum Population Trust wants all women to be injected with a semi-permanent birth control vaccine when they hit puberty, to help control the population.

Guillebaud has THREE children.

All of these people are wealthy members of society whose children will require resouces and land to enjoy themselves. Thank you for not breeding.

En av folkehelseinstituttets oppgaver var å tvangssterilisere egne "upassende" innbyggere, og disse ufattelige overgrepene ble ikke avsluttet før på midten av 70-tallet. Rockefellerfamilien finansierte forskning på rasehygiene i tyskland på 30-tallet. Gro Harlem Brundtland har særegne samarbeidspartnere, og det er ikke særlig vrient å se det røde båndet som knytter det hele sammen hele perioden fra begynnelsen av forrige århundre og fram til i dag.

Alt henger sammen med alt.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Det var en morsom opplisting du hadde der ;)

Jeg antar at når disse folkene snakker om å stoppe fødselstall, så gjelder det nok bare de ca. 6.500.000.000 som de ser på som den lavere almue. Det er nok ekstremt viktig at deres egne blodslinjer føres videre. I eugenikkens glansdager prøvde de seg sågar på innavl for å holde det blå blodet uforurenset. Men det skapte som kjent problemer, så nå er det mer anerkjent at blått blod kan blandes med rødt blod ;)

Så mange er vi i verden akkurat nå!

Vi bør nok få fjernet noen slik at eliten får større tumleplass /sark



Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

#161
SitatDen dagen GHB lanserte uttrykket bærekraftig var da hele saken allerede hadde gått åt skogen,
Oppfattet det sånn jeg også, Joste!
Husker jeg ikke helt feil, så tenkte jeg at utrykket; "bærekraftig", jo skulle, og burde inneholde en slags ballanse mellom natur og bissniss, med kansje en liten hovedvekt på den naturen vi har igjen å rutte med.....ikkeno rus-revulusjon med andre ord, kun logikk.
Jeg var så gla....men det begynner å bli lenge siden, og noen høyst passive GHB-shots siden....

Ps: Ser i ettertid at innlegget mitt ble mer diffust enn det jeg kansje er...?
Jeg slo bare opp GHB på Wikipedia, og da ble det bare slik! ;)
Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Amatør1

Sitat fra: seoto på november 16, 2012, 10:14:28 AM
Igjen bør man kanskje minne om kamporganisasjonen WWF, som ble etablert i april 1961, der Julian Huxley, biolog og eugeniker, var blant stifterne. Julian Huxley, som var også involvert i dannelsen av FNs organisasjon for utdannelse, vitenskap og kultur (UNESCO), og han ble organisasjonens første generaldirektør i 1946.

Alt henger sammen med alt, som en kjent kvinne sa ...

Begrepe økofascister er ingen overdrivelse ifbm. Holdren og de andre menneskene du beskriver. Julian Huxley er forøvrig broren til Aldous "Brave New World" Huxley....

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Sitat fra: Amatør1 på november 16, 2012, 18:34:00 PM
Begrepe økofascister er ingen overdrivelse ifbm. Holdren og de andre menneskene du beskriver. Julian Huxley er forøvrig broren til Aldous "Brave New World" Huxley....

Det er jeg klar over, den ene gikk inn for skriving, mens den andre gikk vitenskapsveien, og også var svært opptatt av eugenikk. De fleste barn utvikler seg i hver sin retning.
Det var veil Aldous som brøt ut, siden deres far visstnok også var vitenskapsmann. Ikke umulig at de kunne ha interessante diskusjoner i den familien. ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

I går var Jørgen Randers på forsiden av TU-papir, 0213



De som har abonnement har sikkert noe å glede seg til. Noen som har lest?    ;)      8)