An Open Letter to the Heartland Institute

Startet av zulusierragolf, februar 19, 2012, 19:32:39 PM

« forrige - neste »

ebye

Et ferskt norsk eksempel her er jo NFR's rop om mer penger, omtalt her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,220.msg9153.html#msg9153

Legg merke til det direktør Arvid Hallén uttaler, sitert.

Det er kapteinen på det skipet som har forskningsmidlene i lasterommet.  :o

seoto

Det er nok mye innenfor norsk forvaltning som fungerer like dårlig som de senere års komiteer for Nobels fredspris.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

#62
Jeg besøkte Klimatilsynet i dag, og det var en ny artikkel der fra i går. Det er tydelig at når det gjelder Heartland-hendelsen, har han blitt ganske provosert av NRK P2 sin ensidige reportasje i programmet Ekko, tirsdag den 21.02.

Han hadde ikke klart å finne programmet på NRK. Jeg tror jeg har funnet det, men jeg får det ikke til å spille:
NRK Nettradio Ekko 21.02.12

SitatFor det første nevnes det ikke med et ord i programmet at Heartland Institute allerede fra dag en etter lekkasjen av dokumentene erklærte at ett av dokumentene, nemlig det som ble fremlagt som en "Strategic plan", er forfalsket. Og nettopp dette dokumentet er det Kjensli refererer til i sin innledning.

Deretter påstås det at Fred Singer og Anthony Watts nærmest står på lønningslista hos Heartland Institute for å drive klimakritisk virksomhet. Dette stemmer ikke.

[...]

Vi håper på en en genuint sannhetssøkende reportasje neste gang NRK tar for seg klimavitenskap, og at en ikke spør motparten om hvem skeptikerne er, eller hva de mener, men at en spør skeptikerne selv om dette.


Redigering: Lagt til link til Klimatilsynet.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Godt jobba, seoto!
Du er en sannhetssøker av første klasse!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

seoto

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Heldigvis er det mennesker med et skeptisk sinnelag når det gjelder IPCC sin klimapolitikk som skriver innlegg, slik at informasjonene i msm ikke blir altfor ensidige. Den 17. februar har Per Engene et innlegg i ABC Nyheter:
Sitat
Nyttig informasjon om Heartland Institute
Og det har gitt gode resultat når USA no trekkjer attende all stønad til IPCC og nektar å ta imot fleire klimarapportar frå IPCC.

Det er elles feil å skrive "motarbeider FNs klimapanel IPCC". Sponsorane hjelper Heartland med å informere om fakta om klimaet, som at det er fysisk umuleg at utslepp av CO2 kan føre til ein målbar effekt på temperatur og klima.

På den måten korrigerer Heartland feilinformasjonen frå IPCC, media og politikarar, og det er både nyttig og nødvendig. Derimot kan det vel seiast at USA motarbeider IPCC, men det var verkeleg på tide! ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Heartland-saken har blitt stor, og jeg har prøvd å samle noen av linkene på en egen, helt enkel, side.
Har du linker du ønsker inn på siden, så legg dem inn i denne tråden.

Heartland-saken - linker

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Telehiv

seoto,

nå fikk jeg hakeslepp over hva du har rigget til!
Dette er jo en kjempejobb, og høyaktuelt. Har ikke sett noe nettsted som har noe i nærheten av en slik oversikt.
Du må legge dette inn på framsiden av forumet slik at folk finner dette når de stikker innom! Snarest!
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Jostemikk

Ta en titt lav og midt på headingen på hjemmesiden, Tele. Seoto er rask! ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

"He [Gleick] is one of those which we call a global warming rooster, one of these guys that goes on crowing about global warming, that it's the end of the world, that we're all going to die ..."

En grepa klimafyk, altså.

...ellers la jeg merke til at han brukte ordet "discourage"  [the teachers from teaching science] - mens det forfalskede dokumentet her hadde ordet "dissuade". Tilfeldig? Ikke 100%, tipper jeg.

Ellers synes jeg Bast gjorde en veldg god figur her, særlig om poenget med en liten gruppe politiserte forskere og om det han sa om nettopp undervisning i skolen.

Men hvordan dette oppfattes av folk med kullsviertro på at det er oljeindustrien som smugler tanker inn i hodene våre via Heartland Institute og/eller bensintanken og/eller stikkontaktene, vet jeg jo ikke.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

#73
MSM begynner å legge merke til Fakegate, selv om de foreløpig tar svindelens parti

Mail Online: Climate change scientist duped sceptic thinktank into handing over confidential files showing 'how it subverted issue'

Avisen bruker dette bildet for å illustrere hvordan Heartland ifølge dem "tried to subvert the science"

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Alarmister eier ikke skam og kan virke temmelig så etikkløse.

Richard Black er heller ikke så snau, og virker å være like fylt av hat som Gleick. Den artikkelen han har i BBC i dag er hårreisende. De eneste lyspunktene er å lese kommentarene fra leserne. BBC er en enorm propagandamaskin for alarmistene. Kanskje ikke så rart når de har satset så mye av pensjonsfondet sitt i grønn energi?
Confessions of a climate gate-opener

Gleick har vist seg å være en kjeltring, og de som støtter ham har like dårlig moral og etikk - synes jeg!

Beklager hvis jeg har satt noen i dårlig humør av denne linken, men vi må jo forholde oss til dagens virkelighet ;)

Men for å lyse opp stemningen litt, stjeler jeg fra jarlgeirs innlegg i tråden Mathismoen er i sjokk! og omdøper herved Black til Kim-Il-Black  ;D
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.