Klimavalg

Startet av Amatør1, oktober 21, 2012, 04:10:46 AM

« forrige - neste »

Amatør1

Legg merke til dette: Lysbakken mener en hel generasjon politikere skal måles på bakgrunn av klimapolitikken deres. Kan vi hjelpe til med å virkeliggøre denne visjonen foran neste valg?

SV-leder Audun Lysbakken:
- Jeg håper og tror at neste valg blir et klimavalg. Det er den saken vår generasjon politikere vil bli målt på.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Jeg tror SV er i ferd med å begå selvmord. Kan Lysbakken, Solhjell og Holmås være hemmelige agenter fra FrP?  8)

Vi har jo sette mange eksempler på hvordan alarmister ødelegger for seg selv gjennom sin fanatisme.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på oktober 21, 2012, 09:25:21 AM
Jeg tror SV er i ferd med å begå selvmord.

Det ser jeg ikke bort ifra, men jeg føler det ikke er tilstrekkelig å forvente selv-destruksjon. Dessuten står de andre partiene klare til å kjøre den samme klimapolitikken.

Denne generasjonen politikere ønsker jo hjelp med å bli målt etter klimapolitikken...
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Apropos Lysbakken ...

NTB hadde en artikkel på ABCnyheter på fredag. Der har han plutselig endret sitt syn på ekstreme islamister, og forstår at han gjorde feil når han avfeide alle protester mot denne gruppen som konspirasjonsteorier. Nå tror han altså på advarslene og "konspirasjonsteoretikerne". Nå venter jeg bare på at han skal få en liknende aha-opplevelse når det gjelder klima! Men det spørs vel om en menneskelig hjerne kan takle så mange rokkeringer av tankene på én gang ;)

Lysbakken advarer mot ekstreme islamister
– Vi hadde avskrevet dem som sprø konspirasjonsteoretikere som ingen ville høre på. Så viste det seg at noen av ideene hadde dødelig kraft, sier Lysbakken.

– Derfor skal vi alltid si ifra når totalitære ideer, drømmer om diktatur og forherligelse av vold kommer til overflaten.


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: seoto på oktober 21, 2012, 12:29:47 PM
Lysbakken advarer mot ekstreme islamister
– Vi hadde avskrevet dem som sprø konspirasjonsteoretikere som ingen ville høre på. Så viste det seg at noen av ideene hadde dødelig kraft, sier Lysbakken.

– Derfor skal vi alltid si ifra når totalitære ideer, drømmer om diktatur og forherligelse av vold kommer til overflaten.


Jaha, her er han jo definitivt inne på vesentlige poenger. Det er vel ikke å forvente at han selv innser konsekvensen av hva han sier. Når han snakker om "klima", snakker han 100% politikk, for det noen trodde var vitenskap er jo forlengst falsifisert. Ja, mye mer enn det, det er avkledd som gjennomført og systematisk falskneri i regi av FNs klimapanel (IPCC) og EU, med fanatisk og tilsynelatende tanketom oppfølging fra nasjonale regjeringer i Norge, UK og Tyskland, m.mfl.

Tilsynelatende.

Det er kanskje ikke så tanketomt, det er kanskje en idé og en tankerekke som ligger bak? En kommentar til Youtube-intervuet George Orwell - A Final Warning summerer ideen ganske presist:

"The Inner party, will be the Bilderberg Group, the United Nations, and Nato, all combined into one, and governments all over the world will be the outer parties, and all subjects to these groups, because if you take a look at nations in the EU, they are all now subjects to the European Union, they are all in Debt, they all have deficits, that was not a mistake, that was done on purpose, they set the trap, and now the trap has control of all EU states, eventually they will abolish sovereignty in time, over Debt"

Så dette med at "totalitære ideer, drømmer om diktatur og forherligelse av vold kommer til overflaten". Hva er hensikten med klimapolitikken? Hva er hensikten med "krigen mot terror"?

http://www.youtube.com/v/7n4EDKUB9uo?version=3&hl=en_US

Det Lysbakken representerer er virkeliggjørelsen av det ultimate blant totalitære ideer og drømmer om diktatur. Dette må vi si ifra om før valget. Det som skjer er ikke engang originalt, men utførlig beskrevet av George Orwell i boka 1984 (skrevet i 1948). Bokas tema og innhold er sentral for den som vil søke å forstå dagens klimapolitikk. Boka er filmatisert og kan og bør sees i sin helhet på Google Video:

Google Video - 1984


It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to