New world order puppet boy

Startet av Amatør1, august 24, 2011, 23:48:39 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Mathismoen har begynt å "blogge".
http://blogg.aftenposten.no/mathismoen/2011/08/24/jeg-kan-stemme-pa-alle/

Innholdet er lite å skrive hjem om, men en av kommentarene fikk meg til å le:

Sitatjoseph little sier:
24.08.2011 at 19:14

Hei Ole, Nice looking blog. I read it. Pretty similar to most pieces you write. Trivial crap. But what really can we expect from a little new world order puppet boy. With no foundation to stand on. working for norways propaganda central command, aftenposten. Did you feel the need to change direction from your usual climate change fear mongering? Difficult to pump out article after article about the tooth fairy I imagine. Wake up man, write about something real dont go down with the rest of the press-stitutes. Sov Mitt lille Norge.

"little new world order puppet boy"  ;D Joda, Joseph vet hva han snakker om.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på august 24, 2011, 23:48:39 PM
Mathismoen har begynt å "blogge".
http://blogg.aftenposten.no/mathismoen/2011/08/24/jeg-kan-stemme-pa-alle/

Innholdet er lite å skrive hjem om, men en av kommentarene fikk meg til å le:

Sitatjoseph little sier:
24.08.2011 at 19:14

Hei Ole, Nice looking blog. I read it. Pretty similar to most pieces you write. Trivial crap. But what really can we expect from a little new world order puppet boy. With no foundation to stand on. working for norways propaganda central command, aftenposten. Did you feel the need to change direction from your usual climate change fear mongering? Difficult to pump out article after article about the tooth fairy I imagine. Wake up man, write about something real dont go down with the rest of the press-stitutes. Sov Mitt lille Norge.

"little new world order puppet boy"  ;D Joda, Joseph vet hva han snakker om.

Olemann er en stakkarslig figur i mine øyne. At han ble leder for "politisk redaksjon" eller hva hans tittel er, ser jeg på som at han ble "sparket oppover", etter sin katastrofale opptreden som tårepersende kriseskriker i Aftenposten. Må si det var en stor glede å trekke frem hans artikler fra flere år tilbake på debattspalten i hans egen skrekkblekke :-)

Men hva tenker og sier (hvis de tør) de virkelige politiske kommentatorene i avisen? Og hva tenkte de noenlunde reflekterte medarbeiderne i avisen da klimahysteriet red oss som en mare? At alle historier som selger er gode historier?

De må vite at det er en god del personer som aldri vil glemme eller tilgi avisens svik mot sin plikt til å gi almenheten balansert informasjon, i saker der almenheten har svært liten mulighet til å etterprøve de påstander som avisen bringer til torgs.

Jeg vet ikke hva som vil erstatte dagens MSM, men jeg heller mer og mer i retning av at redaksjonene har gravet sin egen grav, som resultat av en forblindet tro på å forvalte den eneste (iallfall den eneste politisk aksptable) sannhet.

Jostemikk

Du har noenlunde de samme tankene om dette som jeg har, ConTrari. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Jostemikk på august 29, 2011, 12:12:40 PM
Du har noenlunde de samme tankene om dette som jeg har, ConTrari. ;)

Hvordan kan oppegående journalister forsvare dette sviket? Såvidt jeg husker, var det til og med et redaktørmøte mellom norske aviser der det ble besluttet å støtte IPCC, okkesom. Har ikke dokumentasjon på dette, noensom husker saken?

Jeg liker aviser, skulle gjerne til og med abonnert på AP igjen, men har ikke moralsk samvittighet lenger  >:(

seoto

Det er litt morsomt med det Joseph skriver til slutt: "Sov, mitt lille Norge". Per-Aslak Ertresvåg skrev en bok med den tittelen i 2008 (Koloritt Forlag). Den samme Ertresvåg skrev i 2006 boken "Makten bak makten", der han beskriver det euro-amerikanske oligarkiet, ledet av Rotschild-dynastiet i Europa og av Rockefeller-dynastiet i USA, og sine teorier om NWO. Som Executive member of Club of Rome, skal David Rockefeller ha uttalt følgende: "We are on the verge of a global transformation. All we need is the right major crisis."
Her er mer om Ertresvåg

Ertresvåg blir av mange beleilig betegnet som en konspirasjonsteoretiker. Han var svært nær makten i mange år. Blir det konspirasjonsteorier uten en konspirasjon? Er det røk uten ild? Jeg vet ikke, men jeg finner det ekstremt usannsynlig at verdens toppledere ikke skulle møtes, "prate sammen" og videre påvirke verdensutviklingen i ønsket retning.

Mathismoen? Det eneste nyttige han kan gjøre er dersom han får deg til å le av ham - en god latter forlenger som sagt livet ;)

SitatDe må vite at det er en god del personer som aldri vil glemme eller tilgi avisens svik mot sin plikt til å gi almenheten balansert informasjon, i saker der almenheten har svært liten mulighet til å etterprøve de påstander som avisen bringer til torgs.

Det med å glemme og tilgi MSM gjelder ikke bare Aftenposten! Men Aftenposten har jo en historie i svik.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: ConTrari på august 29, 2011, 11:53:49 AM
De må vite at det er en god del personer som aldri vil glemme eller tilgi avisens svik mot sin plikt til å gi almenheten balansert informasjon, i saker der almenheten har svært liten mulighet til å etterprøve de påstander som avisen bringer til torgs.

Jeg vet ikke hva som vil erstatte dagens MSM, men jeg heller mer og mer i retning av at redaksjonene har gravet sin egen grav, som resultat av en forblindet tro på å forvalte den eneste (iallfall den eneste politisk aksptable) sannhet.

Jeg må slutte meg til Jostemikk sin kommentar til ditt innlegg, vi er helt på linje her! Hva disse folkene tenker på aner jeg ikke, men en mer effektiv måte å grave sin egen grav på er vanskelig å tenke seg.

Og så lurer de på hvorfor opplagstallene faller.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

New world order puppet boy blogger igjen. Denne gangen forklarer han at han ikke har noe mål om å være rettferdig, som om vi lurte på det.

Intet mål om rettferdighet

Som før er det langt morsommere å lese folks kommentarer enn det fyren selv lirer av seg:
SitatNiels sier:
31.08.2011 at 16:02

Det virker ikke som om det er mye vilje til selvransakelse omkring i redaksjonene. Til tider er debatttrådene mer givende og kritiske enn det diverse journalister klarer å sause sammen. Vi lesere oppfatter ikke dagens journalister og redaksjoner som uavhengige - vi oppfatter de fleste å ha en solid slagside til venstre alle som en. Og uansett om dere misliker oss leseres dom eller kaller oss "dumme" ved å forby eller hindre nettdebatter, er det nå en gang vi som sitter på makta i og med at vi kjøper eller vraker produktene dere selger (for dere selger aviser), eller simpelthen ikke gidder å besøke artiklene dere publiserer på nettet. Har sagt opp Aftenpostens abonnement for flerë år siden og kjøper aldri VG eller Dagbladet. Nyheter finnes på nettet verden over - i massevis og døgnet rundt. Dertil er det gratis. Og meningsmonopolet har journalistene mistet forlengst - siden facebook, twitter eller google har blitt kjappere og nødvendig korreks til en nyhetsredaksjon som synes å ha stagnert. Beklager, men uten at norske redaksjoner lager et bedre produkt og slutter å leke reservepolitikere og meningspoliti tviler mange av oss sterkt om dere får økt troverdighet i fremtiden.

Føler nesten litt stolthet over at jeg sa opp abonnementet på Aftenposten den gangen de gikk over til tabloid. Jeg skrev til dem da og sa at "Dere kan gjenta så mange ganger dere vil at det er kun formatet, og ikke innholdet, som blir tabloid. Problemet deres er at jeg tror dere ikke, og bevisbyrden er ikke min. Farvel.". Siden har jeg ikke vært abonnent  ;D

Men Niels peker på det stadig flere oppdager. Disse folkene er ikke bare dårlige journalister med antidemokratisk tilsnitt. Nei, de har et mye større problem enn som så: De er overflødige.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

SitatSom før er det langt morsommere å lese folks kommentarer enn det fyren selv lirer av seg

Det er jeg enig i, og det er også greit å få noen faktatall, slik "Stein-Ove" kommer med her:

SitatStein-Ove sier:
31.08.2011 at 20:17

Hva stemmer Journnalistene. De har sellv publiser en undersøkelse Medievaner og holdninger som viser:
Rødt 4%, FrP 1 %, SV 17 %, H 13% A p 33%, V 14 %, og SP og KrF 3 %
Underskelsen viser det er relativt stabilt over 10 År
Å ikke tro dette påvirker pressedekningen er naivt

link http://www.nordiskemediedager.no/assets/Medieunderskelsen-2011/Medievaner-journalister2011pdf.pdf
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Sitat...little new world order puppet boy...


... har vært på tur og fikk ikke med meg denne tråden fra begynnelsen.... nå tok det litt tid før jeg fikk igjen pusten.  ;D

Det har ellers slått meg at det ofte er mer interessant å lese de folkelige kommentarene til en eller annen klimaartikkel i diverse gammelmedia enn det er å lese selve den striglede, politisk korrekte og partilinje-tro artikkelen, som ofte ikke har noe særlig annet å si enn at vi må takke vår store rormann Mao, eh... det der med "klimaendringer og sånt".

Etter at jeg siterte en kommentar fra en ungdom til Dagsavisens påståtte "klimabombe" - et valgkamputspill fra Klimapartiet, avdeling Bjerknessenteret - i Aftenpostens debattsentral for ca. 2 år siden, førte det til at Erik Bye startet tråden "Indoktrinering om klima i skolen" og senere fulgte opp med kritikk av læremateriell mv. på forskning.no.

Kommentaren fra den unge mannen/kvinnen var åpenbart oppriktig og trigget tydeligvis noe hos ebye (og hos meg). Men ikke hos Dagsavisen, der det visstnok skal finnes journalister. Leser aldri journalister kommentarer til artiklene sine?

Vi får vel konkludere med bloggeren Pointman om at Investigative journalism is alive and well; it's just moved house.

Nå er det vi som er journalistene, kjære venner!
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Amatør1

Sitat fra: Bebben på september 01, 2011, 00:30:03 AM
Etter at jeg siterte en kommentar fra en ungdom til Dagsavisens påståtte "klimabombe" - et valgkamputspill fra Klimapartiet, avdeling Bjerknessenteret - i Aftenpostens debattsentral for ca. 2 år siden, førte det til at Erik Bye startet tråden "Indoktrinering om klima i skolen" og senere fulgte opp med kritikk av læremateriell mv. på forskning.no.

Det var et par tråder om dette på AD
Indoktrinering om klima i Norge - ebye 20.09.09 19:08  - siste 16.01.11
Indoktrinering om klima i skoleverket  - ebye  30.08.09 16:24 - siste 23.06.11

Jeg har backup av disse trådene (muligens med noen mangler), om noen er interessert.

Sitat
Nå er det vi som er journalistene, kjære venner!

Nemlig.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på august 31, 2011, 23:57:33 PM
New world order puppet boy blogger igjen. Denne gangen forklarer han at han ikke har noe mål om å være rettferdig, som om vi lurte på det.

Intet mål om rettferdighet

Som før er det langt morsommere å lese folks kommentarer enn det fyren selv lirer av seg.
Føler nesten litt stolthet over at jeg sa opp abonnementet på Aftenposten den gangen de gikk over til tabloid. Jeg skrev til dem da og sa at "Dere kan gjenta så mange ganger dere vil at det er kun formatet, og ikke innholdet, som blir tabloid. Problemet deres er at jeg tror dere ikke, og bevisbyrden er ikke min. Farvel.". Siden har jeg ikke vært abonnent  ;D

Men Niels peker på det stadig flere oppdager. Disse folkene er ikke bare dårlige journalister med antidemokratisk tilsnitt. Nei, de har et mye større problem enn som så: De er overflødige.

Må bare si at jeg er imponert over kommentarene, hvor reflekterte og godt formulerte de er. Dette er helt klart folk som ikke slenger ut noen sleivspark, men som har gjort seg opp en klar mening om saken.

Anbefales alle å lese gjennom kommentarene!

Ellers tillater jeg meg å minne om Henrik Ibsens "De unges forbund" (vet jeg har gjort det før), som en herlig skildring av politisk ventrevridd manipulering av pressen. Den stakkars forfyllete redaktøren, som skrev om uskyldige ting som "mord og brann og overfall, ting som ofte ikke hadde hendt en gang!" innfører politisk stoff i sine spalter, og straks forsvinner halvparten av leserne. "Ja", sier den manipulerende sakføreren fra Christiania, "men det ble en bedre avis."

Hvorpå redaktøren skriker ut sin smerte: "Jeg kan ikke leve av en god avis!"

Og dette var en ironisering over pressen i 1860-tallets Norge. Vårt moderne samfunn er eldre enn vi tror.

Amatør1

New world order puppet boy blogger igjen Vår politiske agenda

Han prøver å late som om han ikke har en politisk agenda, i kjent Orwell'sk stil. Flere av kommentarene viser hvordan det blir oppfattet. Gutten sliter med å bygge tillit, men det burde han tenkt på før.

SitatHagar sier:
8.09.2011 at 16:35

Den politiske agendaen blir tydeligere når man opplever at visse av ens kommentarer blir "moderert" vekk, og andre ikke. Akkurat som i politikken selv, er det ikke den offentlige debatten som avgjør, men de skjulte avtalene på bakrommet som bestemmer. Jeg har tilgode å se noe som helst "avslørende" i den forstand.

SitatSverrea sier:
8.09.2011 at 16:39

Mathismoen er en herre med tydelig politisk agenda. For eksempel er Mathismoen personlig en del av den sekteriske klimabevegelsen som fronter den ene og sanne tro.
Med det som bakteppe, har jeg vanskelig for å tro på Mathismoens forsikring om at det han og hans menn og kvinner driver med, ikke har en agenda som er politisk korrekt motivert.

SitatIllusio sier:
8.09.2011 at 16:54

Et annet godt eksempel på å gå langt over streken er kronikken til Hylland Eriksen & co der de argumenterte for et totalitært samfunn der bare deres egne meninger skal få lov til å komme til orde. At en avis kan trykke noe sånt uten et skarp korrektiv fra redaktøren der han belærer forfatterne om ytringsfrihetens verdi er rett og slett skremmende. Vel tillot dere en slags debatt i etterkant, men premisset her var så hårreisende at Aftenposten ikke kan forvente at de ikke blir assossiert med budskapet i fravær av en slik kommentar fra redaktøren.

Ellers har den Norske pressen generelt tatt en dreining etter 22. Juli som jeg personlig har funnet så smakløs at jeg i stor grad har mistet troen på Norsk presse som seriøs arena for samfunnsdebatt.

Sitatex-debattant sier:
8.09.2011 at 17:23

Beklager, men AP har ingen troverdighet lenger og undertegnede har kuttet ut å delta i debattene, sagt opp abonnementet og leser nettsidene minimalt.

Grunnen er det ensidige korstoget AP kjører i en politisk retning, noe som er dokumentert også ved flere av AP sine lederartikler.

Jeg er helt sikker på at AP kommer til betale for at man er godt fra å bli en god faktaavis, til et Stanghelle kontrollert SVAP manifest. Regner videre med at det bare er kort tid før dere følger VG og forlanger at opposisjonelle skal kunne henges ut med fullt navn.

Norske medier er stort sett ødelagt av politiske lyster. Ha det fint..

SitatAnders sier:
8.09.2011 at 18:08

Jeg legger merke til at Ole Mathismoen glatt overser Illusio sitt innlegg.

SitatB2 sier:
8.09.2011 at 20:29

Det har vært en rekke uforståelige utestengelser fra miljøforumet på Aftenpostens debattsentral. Modereringen der har vært så åpenbart politisk motivert at det egentlig var like greit å legge ned forumet. VGD er faktisk mye mer balansert.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Så er jeg altså ikke alene om å få frysninger av Mathismoen. Godt å se! Ole Mathismoen er så ytterliggående at han i lang tid har gitt meg gåsehud på steder jeg ikke en gang var klar over at jeg hadde gås. :D
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari

Sitat fra: Amatør1 på september 08, 2011, 22:06:41 PM
New world order puppet boy blogger igjen Vår politiske agenda

Han prøver å late som om han ikke har en politisk agenda, i kjent Orwell'sk stil. Flere av kommentarene viser hvordan det blir oppfattet. Gutten sliter med å bygge tillit, men det burde han tenkt på før.



Heisan, så ikke denne fine oversikten før nå. Det er morsomt å se at Ole får svi for sine gamle utskeielser på klimafronten.

Tror han er mer eller mindre "redundant damaged goods" i AP, hvorfor har de ellers i praksis nedlagt sin klimaspalte og satt ham til å blogge? Han er jo uansett ikke i samme divisjon som de mer tunge politiske kommentatorene der i gården. Men har vel for gode kontakter til å få (blad)fyken...