New world order puppet boy

Startet av Amatør1, august 24, 2011, 23:48:39 PM

« forrige - neste »

sinus

Sitat fra: Amatør1 på august 31, 2011, 23:57:33 PM
New world order puppet boy blogger igjen. Denne gangen forklarer han at han ikke har noe mål om å være rettferdig, som om vi lurte på det.

Intet mål om rettferdighet

Som før er det langt morsommere å lese folks kommentarer enn det fyren selv lirer av seg:
SitatNiels sier:
31.08.2011 at 16:02

Det virker ikke som om det er mye vilje til selvransakelse omkring i redaksjonene. Til tider er debatttrådene mer givende og kritiske enn det diverse journalister klarer å sause sammen. Vi lesere oppfatter ikke dagens journalister og redaksjoner som uavhengige - vi oppfatter de fleste å ha en solid slagside til venstre alle som en. Og uansett om dere misliker oss leseres dom eller kaller oss "dumme" ved å forby eller hindre nettdebatter, er det nå en gang vi som sitter på makta i og med at vi kjøper eller vraker produktene dere selger (for dere selger aviser), eller simpelthen ikke gidder å besøke artiklene dere publiserer på nettet. Har sagt opp Aftenpostens abonnement for flerë år siden og kjøper aldri VG eller Dagbladet. Nyheter finnes på nettet verden over - i massevis og døgnet rundt. Dertil er det gratis. Og meningsmonopolet har journalistene mistet forlengst - siden facebook, twitter eller google har blitt kjappere og nødvendig korreks til en nyhetsredaksjon som synes å ha stagnert. Beklager, men uten at norske redaksjoner lager et bedre produkt og slutter å leke reservepolitikere og meningspoliti tviler mange av oss sterkt om dere får økt troverdighet i fremtiden.

Føler nesten litt stolthet over at jeg sa opp abonnementet på Aftenposten den gangen de gikk over til tabloid. Jeg skrev til dem da og sa at "Dere kan gjenta så mange ganger dere vil at det er kun formatet, og ikke innholdet, som blir tabloid. Problemet deres er at jeg tror dere ikke, og bevisbyrden er ikke min. Farvel.". Siden har jeg ikke vært abonnent  ;D

Men Niels peker på det stadig flere oppdager. Disse folkene er ikke bare dårlige journalister med antidemokratisk tilsnitt. Nei, de har et mye større problem enn som så: De er overflødige.

Vel, om avisene er venstre- orienterte eller borgerlige, så er kanskje dette bare tomme, og manipulerende ord?
For å forstå hva disse avisene holder på med, prøver jeg å se dette i ulike perspektiv. Jeg har en fornemmelse av en agenda, og at de mest kjente avisene belyser det de (og noen over dem) vil vi skal lese om. Da jeg så Dagsrevyen i går, etter ca. 1 års behagelig opphold, trodde jeg ikke mine egne øyne. Det var et innslag om en kvinne som hadde sitt kontor i det gamle regjeringsbygget. Kamera fulgte henne på nært hold. Hun hadde på seg en gul flott hjelm. Det hun hadde å meddele, var at hun savnet det gamle (ødelagte) kontoret sitt, men hun var takknemlig for at hun hadde klart å redde favoritt kaffekoppen sin. Vi fikk til og med se litt ned i kaffekoppen, og få bekreftet, at ja, den hadde rester av kaffe fremdeles. Da kunne vi jo bare konkludere med, at den ikke hadde blitt vasket.

En må vel dra til det gamle Sovjet for å se noe slikt?
Mitt poeng er følgende: Det finnes faktisk mange nordmenn som ønsker å få  informasjon om det som foregår rundt oss. Da er det fullstendig uetisk av avisene å informere oss om ting som er totalt irrelevant. Noen av oss er mer opptatt av lokale branner, og om helter som slukker disse. Vi trenger informasjon om hvordan politikk fungerer. Avisene skulle være demokratiets forsvarere. Ikke "diktaturets" håndlangere. Avisene skriver til stadig fryktelig mye surr, om finansuroen. Økonomer som synser, og som uttaler seg om de utroligste ting. Det blir helt meningsløst. Avisene våger jo ikke å stille kritiske, og ærlige spørsmål en gang? eller gjør de det?
Så har vi viktige ting som skjer internasjonalt. Det er ikke en rolig og stille verden vi lever i. Men, i norske media, virker alt temmelig rolig og stille.
Heller følge litt med på Job`s sørgelige bortgang, tørke litt støv av iPad2, og minnes den store helten. Kanskje se litt på Reality show i stedet, fordi nyhetene er jo like intetsigende.
Eller så kan man søke etter informasjon på nett. Under forutsetning av at man forsøker å styre unna all mulig grums. Google, youtube, og mye annet snacks.
Hva slags refleksjoner skal man danne om slikt? Sensur og overvåking? Hadde vært så mye greiere hvis myndighetene kunne innrømme dette, for da kan man slutte å kaste bort tid på mistanker. Problemet er at myndighetene i Norge, er som alle mulige andre fehoder med makt. De klarer ikke å tenke. Det er vakuum mellom ørene.

Jostemikk

Sitat fra: sinus på oktober 06, 2011, 22:50:42 PMMitt poeng er følgende: Det finnes faktisk mange nordmenn som ønsker å få  informasjon om det som foregår rundt oss. Da er det fullstendig uetisk av avisene å informere oss om ting som er totalt irrelevant. Noen av oss er mer opptatt av lokale branner, og om helter som slukker disse. Vi trenger informasjon om hvordan politikk fungerer. Avisene skulle være demokratiets forsvarere. Ikke "diktaturets" håndlangere. Avisene skriver til stadig fryktelig mye surr, om finansuroen. Økonomer som synser, og som uttaler seg om de utroligste ting. Det blir helt meningsløst. Avisene våger jo ikke å stille kritiske, og ærlige spørsmål en gang? eller gjør de det?

Hei, og velkommen!

Nei, de stiller verken kritiske eller særlig mange ærlige spørsmål. Redaksjonene står i giv akt for eierne, og eierne er mer og mer politiske figurer i det skjulte. Tenk bare på R. Murdoc. Ingen ved sine fulle fem kan gå rundt og tro at en redaktør gjør noe på tvers av hans ønsker.

Nevnte Murdoc er forresten en uttalt CAGW-tilhenger. (C-en står for catastrophal).

Gravende journalistikk er avgått ved døden. Dagens journalister graver ikke, de skyver. De skyver politikernes og redaktørenes/eiernes ønsker ut over befolkningen, og de skyver deretter sin råtne samvittighet under teppet.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#17
Sitat fra: sinus på oktober 06, 2011, 22:50:42 PM
For å forstå hva disse avisene holder på med, prøver jeg å se dette i ulike perspektiv. Jeg har en fornemmelse av en agenda, og at de mest kjente avisene belyser det de (og noen over dem) vil vi skal lese om. Da jeg så Dagsrevyen i går, etter ca. 1 års behagelig opphold, trodde jeg ikke mine egne øyne. Det var et innslag om en kvinne som hadde sitt kontor i det gamle regjeringsbygget. Kamera fulgte henne på nært hold. Hun hadde på seg en gul flott hjelm. Det hun hadde å meddele, var at hun savnet det gamle (ødelagte) kontoret sitt, men hun var takknemlig for at hun hadde klart å redde favoritt kaffekoppen sin. Vi fikk til og med se litt ned i kaffekoppen, og få bekreftet, at ja, den hadde rester av kaffe fremdeles. Da kunne vi jo bare konkludere med, at den ikke hadde blitt vasket.

En må vel dra til det gamle Sovjet for å se noe slikt?
Mitt poeng er følgende: Det finnes faktisk mange nordmenn som ønsker å få  informasjon om det som foregår rundt oss. Da er det fullstendig uetisk av avisene å informere oss om ting som er totalt irrelevant.

Dette er en vesentlig observasjon, og omtrent nøyaktig slik jeg også oppfatter det. Så takk for den, sinus. Jeg har diskutert dette fenomenet med mange kjente, og slik jeg bedømmmer det er det et farlig fenomen som går på demokratiet løs.

Riktignok har mediene alltid hatt agendaer, og jeg er ikke blant dem som hevder at hvert mediehus skal være balansert i forhold til politisk ståsted, det er illusorisk. Men det totale mediebildet må ha et minimum av balanse og relevans. Idag er det total ubalanse og ingen relevans i nyhets og aktualitetsformidlingen, om vi i det hele tatt forutsetter at noe slikt fortsatt eksisterer.

Jeg husker et tilsvarende tilfelle som gjorde at jeg for alvor ga opp NrK. Det var for noen år siden, da Dagsrevyen laget et program om at de hadde vært 50 år på lufta. De presterte å gjøre det til et program om ulike møbeldesign i studio, og toppet det hele med slips-samlingen til Einar Lunde.

Sitat fra: sinus
Vi trenger informasjon om hvordan politikk fungerer. Avisene skulle være demokratiets forsvarere. Ikke "diktaturets" håndlangere. Avisene skriver til stadig fryktelig mye surr, om finansuroen. Økonomer som synser, og som uttaler seg om de utroligste ting. Det blir helt meningsløst. Avisene våger jo ikke å stille kritiske, og ærlige spørsmål en gang? eller gjør de det?

Slik er det, desverre. Men det finnes alternativer til de tanketomme mediene. Her er en liten liste over interessante bloggere:

Generelt, om mye:
Richard North: EU Referendum Interessant om økonomi, EU f.eks.
Autonomous Mind
m.fl.

Klimadebatt-relatert
Anthony Watts: Watts Up With That?
Andrew Montford: Bishop Hill blog
Steve McIntyre: Climate Audit
m.fl.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

sinus

Sitat fra: Amatør1 på oktober 06, 2011, 23:12:54 PM
Sitat fra: sinus på oktober 06, 2011, 22:50:42 PM
For å forstå hva disse avisene holder på med, prøver jeg å se dette i ulike perspektiv. Jeg har en fornemmelse av en agenda, og at de mest kjente avisene belyser det de (og noen over dem) vil vi skal lese om. Da jeg så Dagsrevyen i går, etter ca. 1 års behagelig opphold, trodde jeg ikke mine egne øyne. Det var et innslag om en kvinne som hadde sitt kontor i det gamle regjeringsbygget. Kamera fulgte henne på nært hold. Hun hadde på seg en gul flott hjelm. Det hun hadde å meddele, var at hun savnet det gamle (ødelagte) kontoret sitt, men hun var takknemlig for at hun hadde klart å redde favoritt kaffekoppen sin. Vi fikk til og med se litt ned i kaffekoppen, og få bekreftet, at ja, den hadde rester av kaffe fremdeles. Da kunne vi jo bare konkludere med, at den ikke hadde blitt vasket.

En må vel dra til det gamle Sovjet for å se noe slikt?
Mitt poeng er følgende: Det finnes faktisk mange nordmenn som ønsker å få  informasjon om det som foregår rundt oss. Da er det fullstendig uetisk av avisene å informere oss om ting som er totalt irrelevant.

Dette er en vesentlig observasjon, og omtrent nøyaktig slik jeg også oppfatter det. Så takk for den, sinus. Jeg har diskutert dette fenomenet med mange kjente, og slik jeg bedømmmer det er det et farlig fenomen som går på demokratiet løs.

Riktignom har mediene alltid hatt agendaer, og jeg er ikke blant dem som hevder at hvert mediehus skal være balansert i forhold til politisk ståsted, det er illusorisk. Men det totale mediebilde må ha et minimum av balanse og relevans. Idag er det total ubalanse og ingen relevans i nyhets og aktualitetsformidlingen, om vi i det hele tatt forutsetter at noe slikt fortsatt eksisterer.

Jeg husker et tilsvarende tilfelle som gjorde at jeg for alvor ga opp NrK. Det var for noen år siden, da Dagsrevyen laget et program om at de hadde vært 50 år på lufta. De presterte å gjøre det til et program om ulike møbeldesign i studio, og toppet det hele med slips-samlingen til Einar Lunde.

Sitat fra: sinus
Vi trenger informasjon om hvordan politikk fungerer. Avisene skulle være demokratiets forsvarere. Ikke "diktaturets" håndlangere. Avisene skriver til stadig fryktelig mye surr, om finansuroen. Økonomer som synser, og som uttaler seg om de utroligste ting. Det blir helt meningsløst. Avisene våger jo ikke å stille kritiske, og ærlige spørsmål en gang? eller gjør de det?

Slik er det, desverre. Men det finnes alternativer til de tanketomme mediene. Her er en liten liste over interessante bloggere:

Generelt, om mye:
Richard North: EU Referendum Interessant om økonomi, EU f.eks.
Autonomous Mind
m.fl.

Klimadebatt-relatert
Anthony Watts: Watts Up With That?
Andrew Montford: Bishop Hill blog
Steve McIntyre: Climate Audit
m.fl.

Dessverre synd at du er enig med meg i mye, for da betyr det at noe er alvorlig galt.
Takk for oppfriskning av nettsteder! Har sett litt på dem før, men AGW dogmatikeren som jeg var, fikk litt vondt i de indoktrinerte øynene mine, tidligere. Meg om det.
Vår kjære venn Google får jo positiv oppmerksomhet av AP dynastiet i disse dager. Nå i forb. med Nobelspris:
"Også Googles tidligere markedssjef for Midtøsten og Afrika, Wael Ghonim, scorer høyt på spekulasjonslistene"

http://www.nrk.no/nyheter/nobels_fredspris/1.7823492

Jeg har alltid vært glad i Google. Føler meg bekvem med at de kjenner meg så godt nå. Jeg føler meg bekvem med denne videosnutten om google (som man skal ta med en  klype salt eller to):

http://www.vimeo.com/26646795

Det er godt det er noe helt annet i den fysiske verden. Ingen Darth Wader. Bare en uskyldig liten bil
http://www.idg.no/computerworld/vg/article170783.ece

Er det slik at hver gang Jagland uttaler seg om demokratiet i en tekst, så sniker liksom Google seg inn i den også?
http://www.guardian.co.uk/commentisfree/libertycentral/2010/may/03/europe-defend-free-expression

Ja, ja. Sikkert bare tull den surrealistiske filmen jeg lenket til. Datatilsynet jeg snakket med var uenige med meg, om at det var surrealistisk. Kanskje de er surrealistiske? I alle fall hvis de er medlem av AP :-) Uansett er de bekymret over Google, og har nedsatt et forskerteam. En av dem har forsket på Google i over 10 år. Ser ikke ut til at det har hjulpet, nei.

Eller kanskje folk i Australia synes Google er bra:
http://hungrybeast.abc.net.au/stories/beast-file-google

Nå bor ikke jeg i Australia, men det er sikkert andre her, som har peiling på "relay" og slikt :-)
Jeg ville helst bo fredelig og rolig, i privatlivets fred, og vite at samfunnet var redelig, og at folk var hyggelige og forståelsesfulle mot hverandre.
Nuvel, vi får vel bare gjøre det beste ut av dette.
Hvordan ska vi få et hyggelig norsk samfunn, når demokratiet er så ødelagt? Demokratiske organisasjoner som kjemper for demokratiet, med sunne verdier, og som ikke vet hva de kjemper mot? Kanskje de kjemper mot andre folk, som også har gode intensjoner, men som danner seg sine perspektiv? Demokratiske organisasjoner som kjemper mot hverandre, er jo artig.

Et digitalt sensurert og overvåket samfunn, der man likevel har tilgang til mye informasjon, som dikteres av få aktører?
Splitt og hersk, kalles dette. Slik ville jeg også tenkt, hvis jeg hadde makt, og mye penger til leketøy. Kjempegøy :-)

sinus

Hva mener IT- guruer her inne om Datatilsynet? Er de "uavhengig" ?
Jeg fant denne artikkelen i dag:
http://www.dagbladet.no/2011/10/11/kultur/debatt/kommentar/politikk/datatilsynet/18538147/
Artikkelen heter "Splitt og hersk" :-)
Legger konspirasjon tilside nå.

Jostemikk

Det er så fælt at det gjør vondt langt inn i margen, sinus. Seoto skrev litt om dette her.

Hva har skjedd med vårt samfunn? Det går snart 1984 en høy gang, og det hele skjer så forbasket fort.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

sinus

Sitat fra: Jostemikk på oktober 11, 2011, 23:09:42 PM
Det er så fælt at det gjør vondt langt inn i margen, sinus. Seoto skrev litt om dette her.

Hva har skjedd med vårt samfunn? Det går snart 1984 en høy gang, og det hele skjer så forbasket fort.

Ah, beklager at jeg ikke så at dere kom meg i forkjøpet. Vel, en folkelig motstand mot disse idiotene hadde vært på sin plass. Vel og merke ikke på Facebook :-)

Jostemikk

En god ting kan ikke sies for ofte, sinus. ;)
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sitat fra: sinus på oktober 11, 2011, 23:06:23 PM
Hva mener IT- guruer her inne om Datatilsynet? Er de "uavhengig" ?

Jeg stoler faktisk på Datatilsynet. Apenes gjorde en strålende jobb, der han ofte irriterte myndighetene. Og Thon som tok over etter ham, har vist seg oppgaven voksen :) Du ser min tydelige mening i tråden som Jostemikk linket til.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

sinus

Sitat fra: seoto på oktober 11, 2011, 23:37:23 PM
Sitat fra: sinus på oktober 11, 2011, 23:06:23 PM
Hva mener IT- guruer her inne om Datatilsynet? Er de "uavhengig" ?

Jeg stoler faktisk på Datatilsynet. Apenes gjorde en strålende jobb, der han ofte irriterte myndighetene. Og Thon som tok over etter ham, har vist seg oppgaven voksen :) Du ser min tydelige mening i tråden som Jostemikk linket til.

Dette forumet er primært basert på klimaforskning og politikk, som igjen har en klar sammenheng med digital teknologi. "Alt henger sammen med alt" :-)

Det var i debattens fugl Fønix at jeg åpnet opp øynene for digital overvåking. Flere av oss i det private har begynt å grave. Google, Facebook, og en del andre aktører. Den videoen jeg lenket til, i et svar til A1, var temmelig drøy, og konspirasjonsteoretisk. Jeg vet at A1, og mange av dere forholder dere til fakta, og godt er det.
Vel, har dere sett denne artikkelen?
http://www.digi.no/880033/krevde-hemmelig-innsyn-i-gmail-data
I teorien kan altså amerikanske myndigheter uten problemer, innhente personopplysninger fra nordmenn.
Mer følger.....

sinus

#25
Når det gjelder skepsis mot aftenpostens debattsentral, så finner jeg dette interessant:

"Jan Grønbech, Country Director, Google Norway
Jan har hatt en sentral rolle i den norske internettbransjen siden 1995 da han var med på laget som lagde Aftenpostens første nettavis.  I 1996 lanserte han Scandinavia Onlines salgsavdeling som startet bannersalget i den norske mediebransjen.  I 1998 grunnla Jan DoubleClick Norway, et norsk datterselskap av det amerikanske annonsenettverket, hvor han var administrerende direktør frem til det ble solgt til AdLINK i 2002.  Inntil han ble rekruttert av Google i 2005 jobbet han som selvstendig konsulent for selskaper som A-pressen, Hjemmet Mortensen, Orkla Media og TV2 Interaktiv. Jan har en bachelor of science in business administration fra Fisher College of business på Ohio State University fra 1993."

Vel "Doubleclick" er en informasjonskapsel/coockie som er velkjent for alle som bruker vg.no, og som jeg selv irriterer meg grønn over.

http://www.bi.no/no/virksomheter/Kompetanseforum/Avholdte-arrangementer/2011/Helsefremmende-arbeidsplasser-2011/Kort-om-foredragsholderne/

ebye

Sitat fra: Amatør1 på september 01, 2011, 00:55:20 AM
Sitat fra: Bebben på september 01, 2011, 00:30:03 AM
Etter at jeg siterte en kommentar fra en ungdom til Dagsavisens påståtte "klimabombe" - et valgkamputspill fra Klimapartiet, avdeling Bjerknessenteret - i Aftenpostens debattsentral for ca. 2 år siden, førte det til at Erik Bye startet tråden "Indoktrinering om klima i skolen" og senere fulgte opp med kritikk av læremateriell mv. på forskning.no.

Det var et par tråder om dette på AD
Indoktrinering om klima i Norge - ebye 20.09.09 19:08  - siste 16.01.11
Indoktrinering om klima i skoleverket  - ebye  30.08.09 16:24 - siste 23.06.11

Jeg har backup av disse trådene (muligens med noen mangler), om noen er interessert.


Jeg kom med på dette "klimatoget" først sent oktober, så jeg holder på å oppdatere meg. Etter 22. juli har jeg fundert på når AD ville åpne igjen. Og det ville de ikke! Følgelig er det svært interessant at Amatør1 har back-up av mye av mine to Indoktrineringstråder - skolen og Norge.

Tar med en takk til Bebben som pekte på klimasaken i Tellus 10, som har ført til litt av hvert av innslag.

Jeg har ikke back-up Amatør1, så det kommer jeg tilbake til.

Spørsmålet mitt nå er: Er hele databasen AD tatt vekk? Finnes det ingen tilgang til den slik den var 22. juli? I så fall går det vel an å spørre Redaksjonen om den kan bli tilgjengelig, slik den var, med alle funsjoner, uten videre debatt.

Amatør1

Sitat fra: Amatør1 på september 01, 2011, 00:55:20 AM
Det var et par tråder om dette på AD
Indoktrinering om klima i Norge - ebye 20.09.09 19:08  - siste 16.01.11
Indoktrinering om klima i skoleverket  - ebye  30.08.09 16:24 - siste 23.06.11

Jeg har backup av disse trådene (muligens med noen mangler), om noen er interessert.

Jeg forsøker meg på 2 vedlegg (zip-filer) til dette innlegget, med backup fra de respektive trådene på AD. For å lese innholdet må zip-filene ekspanderes, noe som gir én *.mht fil hver. Disse kan leses med f.eks. FireFox, muligens trenger du en MHT-plugin, litt usikker på det. Jeg bruker UnMHT.

Sitat fra: ebye
Spørsmålet mitt nå er: Er hele databasen AD tatt vekk? Finnes det ingen tilgang til den slik den var 22. juli? I så fall går det vel an å spørre Redaksjonen om den kan bli tilgjengelig, slik den var, med alle funsjoner, uten videre debatt.

Ingenting fra AD er tilgjengelig på nettet, det jeg vet. Aftenposten har ganske enkelt konfiskert ca 10. års offentlig debatt. Etter mitt syn har Aftenposten med dette bevist at de norske mediene ikke fortjener den tilliten det krever å være vertskap for slik informasjon, og at klimadebatten og annen samfunnsdebatt må skje uavhengig av de store mediehusene. klimaforskning.com er et godt eksempel.

Spør gjerne redaksjonen om de vil gjøre AD-databasen tilgjengelig. Hvis du i det hele tatt blir verdiget et svar, vil jeg bli overrasket.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Bebben

SitatIngenting fra AD er tilgjengelig på nettet, det jeg vet.

Det er ikke bare borte fra nettet, det er også borte fra søkemotorene.
Før kunne man søke i f.eks. Yahoo! (som jeg vanligvis bruker) og få opp tråder og enkeltinnlegg med direkte linker.

Nå er det som om man aldri hadde skrevet noe der.
Jeg prøvde Wayback Machine men fikk ingen linker som gav noe resultat. Men så er jeg jo også amatør i å bruke dette verktøyet, noen andre som har prøvd?
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Wayback-machine hjelper lite når det gjelder AD, Bebben. Jeg har funnet noe gammelt stoff, men det er alt.

Jeg tror nok at det passet bra for Aftenposten å slette denne delen av sin dårlige samvittighet. 22. juli var nok halmstrået de begjærlig grep.

Sannelig godt at Amatør1 har samlet så mye dokumentasjon. Synes allikevel det er trist at så mye historie forsvant ved noen få tastetrykk. Det får meg til å undres over hva enkelte kan få seg til å gjøre angående historiesletting og historieforfalskning framover. Tidligere måtte man brenne bøker. Nå sletter man dem elektronisk. Jeg tror vi gjør lurt i å lagre det vi finner interessant. Angående klimasaken har det allerede forsvunnet enorme mengder, og jeg er lei meg for at jeg ikke tok vare på mer. Jeg trodde ikke at myndigheter og media ville begynne å slette. Så feil kan man ta.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren