Omtale av BBC og "falsk balanse" i vitenskapsprogrammer i en artikkel om "Sidsel Wold - saken" i Adresseavisens nettutgave:
"BBC har sendt mer enn 200 av sine journalister på kurs for å lære å unngå falsk balanse i vitenskapsprogrammene. De skal ikke lenger slippe til talsmenn for «marginale oppfatninger» i samme grad som hittil. Det blir færre klimafornektere i BBC-sendingene, toleransen for antifakta skal erstattes av en journalistikk som tydeligere slår fast hva som er rett, eller den overveldende oppfatning blant fagfolk. The BBC Trust, som er et kringkastingsråd med adskillig tyngre autoritet enn det norske, har bedt ledelsen sørge for å få tydeligere fram hvor tyngdepunktet i den vitenskapelige debatten befinner seg."
http://www.adressa.no/pluss/article9907486.ece
Ren lysenkoisme, og ganske likt det president Dwight D. Eisenhower advarte mot i sin avskjedstale til det amerikanske folk.
ht D. Eisenhower as President of the United States, delivered in a television broadcast on January 17, 1961. Perhaps best known for advocating that the nation guard against the potential influence of the military–industrial complex, a term he is credited with coining, the speech also expressed concerns about planning for the future and the dangers of massive spending, especially deficit spending, the prospect of the domination of science through Federal funding, and a "scientific-technological elite".
http://en.wikipedia.org/wiki/Eisenhower's_farewell_addressDet er for sent. Vi er sjanseløse. Agenda 21 var spikeren i kista. Vi har til tross for dette forferdelige allikevel hatt en mulighet, og vi har den fortsatt. Muligheten heter Internett. Da jeg allikevel skriver at det er for sent, at vi er sjanseløse, skyldes det at folk ikke har forstått hva Internett er, hvilke muligheter som finnes for uendeligheter av kunnskapsinnhøsting. Folk vil ikke vite. Særlig ikke Kari og Ola.
Da jeg begynte å skrive om BBCs nedrige klimasvindeloppførsel, den som er avslørt i denne tråden, var det noen som kalte meg konspirasjonsteoretiker på Debattsentralen. Før det fikk jeg kjeft direkte da jeg traff folk etter å ha fortalt om BBC og pensjonsfondet deres på et annet privat forum. Det var vel i 2009.
Nå har det gått 5 år siden den gang, og alt er mye verre. Over alt. Klimavitenskapen er avkledd, men MSM oppfører seg verre enn noen gang.
Politikk, ikke vitenskap. Ekstremister, ikke politikere eller forskere. Undertrykkende svindlere, ikke sannhetssøkende samfunnsledere eller vitenskapere. Vi har blitt utsatt for et kriminelt nettverk styrt av oligarkene. Et politisk-ekstremistisk kupp. Alle sov, og alle sover fortsatt.
Agenda 21. Brundtlandkommisjonen. Tappenstrek.