COP18

Startet av Bebben, november 17, 2012, 14:15:43 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Sitat fra: Jostemikk på desember 05, 2012, 01:29:42 AM
Det er forventet at Norge, EU og Australia skal forsøke å bidra til at FNs klimatoppmøte i Doha i Qatar får en liten seier:

Kyoto-avtalen fra 1997 går ut ved nyttår og selv om de fleste landene har trukket seg, vil EU, Norge og Australia alene videreføre den til 2020, da en ny global avtale skal tre i kraft.


Den fantastiske fredsskapende nasjonen Norge. Våre ufattelig dyktige byråkrater og politikere som øser ut hundrevis av milliarder av innbyggernes penger for å kjøpe seg posisjoner i byråkratiets høyborg FN.


Dette er en personlig meningsytring, og det forventes intet konsensus om dette, men: Etter min mening er det Solhjell nå driver med en forbrytelse, der han med offentlige midler på falskt grunnlag søker å videreføre en kvotesalgsordning som beviselig er skadelig for de som rammes i fattige land (ref. Borgen-reportasjen) og som beriker hjemlige kapitalister som Røkke, og som misbrukes til å kjøpe politiker-posisjoner i FN-byråkratiet.

Merk at begrunnelsen til at Norge og Brasil fikk denne oppgaven, var at Norge og Brasil samarbeidet så godt, siden Norge hadde øst milliarder inn i "klimatiltak" i Brasil. Kjøpt og betalt.

Det er en forbrytelse mot norges befolkning, mot de rammede i fattige land, og mot demokratiske prinsipper generelt.

Mao. en forbrytelse mot menneskeheten.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Sitat fra: Jostemikk på desember 05, 2012, 01:29:42 AM
VG - Bellona-Hauge: Norge bør trekke seg fra Kyoto II

- Norge må satse på mer bærekraftige fremtidige ordninger enn en videreføring over i Kyoto II. Så mye av Kyoto II skal baseres på kvotekjøp fra prosjekter som er så tvilsomme at de bør stanses. Vi bør følge danskenes eksempel og si nei til å kjøpe tvilsomme kvoter, sier Hauge.

Dette er jo greit nok. Det som står lenger ned i artikkelen på VG er så Stutum at jeg blir skremt. Gjør oppmerksom på at dette ikke er Hauges ord:

Det er forventet at Norge, EU og Australia skal forsøke å bidra til at FNs klimatoppmøte i Doha i Qatar får en liten seier:

Kyoto-avtalen fra 1997 går ut ved nyttår og selv om de fleste landene har trukket seg, vil EU, Norge og Australia alene videreføre den til 2020, da en ny global avtale skal tre i kraft.


Den fantastiske fredsskapende nasjonen Norge. Våre ufattelig dyktige byråkrater og politikere som øser ut hundrevis av milliarder av innbyggernes penger for å kjøpe seg posisjoner i byråkratiets høyborg FN.
Norge har visstnok fått oppgaven å lede arbedet med  å få til en forlengelse av Kyoto I, til 2015. men enigheten innad i EU er i ferd med å slå sprekker, så det er nok ikke den enkleste klimamedarbeiderorganisasjonen. (Er det ordet bevaringsverdig?)

Klimalinje i det blå

http://www.climometrics.org/12kkeuno.jpg

Tidligere omtalt her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1057.msg20311.html#msg20311    ;)    8)


seoto

Det virker som om flere av lederne av de "grønne" organisasjonene begynner å kjenne ei dårlig lukt. Når skal det gå opp for dem at de er lurt trill rundt til å misbruke sine tillitsfulle medlemmer og sin makt? Det kan bli vanskelig å forklare, og jeg misunner ikke de som står bakerst i køen når det gjelder å stå fram, de vil få problemer med å forsvare sin stilling som "ansvarsfull" leder.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: ebye på desember 05, 2012, 08:28:33 AM
Klimalinje i det blå

http://www.climometrics.org/12kkeuno.jpg

Tidligere omtalt her

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1057.msg20311.html#msg20311    ;)    8)

Takk for linken. Jeg klarte ikke å lese alt, for jeg har begynt å bli lettere deprimert av alle troskyldige og godtroende mennesker i klimasaken, spesielt de som i tillegg har makt. Det jeg har lagt mer og mer merke til, er hvordan forskjellige kirkesamfunn er trukket inn i denne galskapen. Si meg, har disse "troende" mistet all tillit til sin Gud? De mener tydeligvis at de bør være med på å overstyre de høyere makter, siden de godtar de jordiske makter som allvitende. Eller kan det være at de har satset for mye av pengene sine i klimaindustrien?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: Jostemikk på desember 05, 2012, 01:29:42 AM
VG - Bellona-Hauge: Norge bør trekke seg fra Kyoto II

- Norge må satse på mer bærekraftige fremtidige ordninger enn en videreføring over i Kyoto II. Så mye av Kyoto II skal baseres på kvotekjøp fra prosjekter som er så tvilsomme at de bør stanses. Vi bør følge danskenes eksempel og si nei til å kjøpe tvilsomme kvoter, sier Hauge.

Dette er jo greit nok. Det som står lenger ned i artikkelen på VG er så Stutum at jeg blir skremt. Gjør oppmerksom på at dette ikke er Hauges ord:

Det er forventet at Norge, EU og Australia skal forsøke å bidra til at FNs klimatoppmøte i Doha i Qatar får en liten seier:

Kyoto-avtalen fra 1997 går ut ved nyttår og selv om de fleste landene har trukket seg, vil EU, Norge og Australia alene videreføre den til 2020, da en ny global avtale skal tre i kraft.


Den fantastiske fredsskapende nasjonen Norge. Våre ufattelig dyktige byråkrater og politikere som øser ut hundrevis av milliarder av innbyggernes penger for å kjøpe seg posisjoner i byråkratiets høyborg FN.

I artikkelen står det:
SitatMen det som bannlyses i Danmark, blir godkjent i Norge:

- Vi ønsker at flere selskaper skal satse på utbygging av fornybar energi i utviklingsland. Den markedsbaserte ordningen med FN-godkjente klimakvoter bidrar til realisering av vannkraft og annen fornybar energi som ellers ikke ville blitt utbygd, sier statssekretær Henriette Westhrin (SV) i Miljøverndepartementet til Bergens Tidende.

Jeg tror ikke disse SV-erne forstår noe som helst av hva de driver med. Hva kan gjøres for å dempe deres paralyserende angst?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Sitat fra: seoto på desember 05, 2012, 09:51:05 AM
[
Jeg tror ikke disse SV-erne forstår noe som helst av hva de driver med. Hva kan gjøres for å dempe deres paralyserende angst?
La oss være optimister seoto, og anta at det hele "bare" skyldes kunnskapsløshet. Dette NTB-oppslaget på TU tyder å at denne kunnskapsløsheten finnes helt til topps i FN

Temperaturen stiger mens tiltakslysten synker

http://www.tu.no/miljo/2012/12/05/temperaturen-stiger-mens-tiltakslysten-synker

Sitat– Dette er en krise, advarte FNs generalsekretær Ban Ki-moon under åpningen av høynivådelen av klimaforhandlingene i Doha tirsdag

Han har tydeligvis ikke lest brevet fra de 125

http://opinion.financialpost.com/2012/11/29/open-climate-letter-to-un-secretary-general-current-scientific-knowledge-does-not-substantiate-ban-ki-moon-assertions-on-weather-and-climate-say-125-scientists/

eller studert denne grafen



Nei, koden for klimarealitetsorientering er ikke funnet!    :(

seoto

Ban Ki-moon følger nok bare med på de politisk korrekte hendelsene i verden ;) Er det ikke det han fikk jobben for? Dessuten har visstnok klima"krisa" vært svært lønnsom for hans eget land. Det har sågar gitt Sør-Korea råd til milevis med sykkelveier, noe vi fremdeles bare drømmer om i Norge ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Gloføken

Sitat fra: seoto på desember 04, 2012, 20:54:28 PM
Men det er kanskje noen som går rundt i et evig mareritt?

Den var ikke dum, seoto.   Nå ser jeg for meg en flokk alarmister som vandrer hvileløst rundt i et evig klima-mareritt ;D
It's not what you look at that matters, it's what you see.
Henry David Thorau

seoto

Sitat fra: Gloføken på desember 05, 2012, 16:13:15 PM
Sitat fra: seoto på desember 04, 2012, 20:54:28 PM
Men det er kanskje noen som går rundt i et evig mareritt?

Den var ikke dum, seoto.   Nå ser jeg for meg en flokk alarmister som vandrer hvileløst rundt i et evig klima-mareritt ;D

Da så jeg brått for meg klimazombier! I flokk og følge, det har jo blitt svært så populært med zombi-marsjer ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Bebben

Sitat fra: stjakobs på desember 05, 2012, 22:17:26 PM
Har dere sett Dagbladets drukning av "De små øystatene"?

http://www.dagbladet.no/2012/12/05/nyheter/nauru/klima/klimaendringer/utenriks/24694212/

Disse øystatene er blitt en slik "poster child" som gjerne dukker opp igjen (unnskyld uttrykket) i forbindelse med klimakonferansene. Dessverre bor det ikke isbjørner der. /sark

Vi husker jo stuntet da regjeringsmøtet på Maldivene ble holdt under vann, men i ettertid har visst presidenten selv reist rundt for å invitere investorer til å investere i landet, og det bygges nye flyplasser for å ta imot alle turistene som vil se øyene før de forsvinner i havet.

Hvis det finnes reklame- eller reiselivsfolk her, så ta et hint! Hva med

"Come see the Norway's magnificent glaciers before they disappear because of global warming!" Osv.

En stor undersøkelse fra ... Australia? New Zealand? for et par år siden avsannet dessuten ryktene om at øyene forsvinner i havet. Og som kjent er det en grunn til at koralløyer ligger i vannskorpen, har gjort det og fortsatt gjør det til tross for at havet har steget 130 meter siden siste istid. Jaja.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Bebben

NRK snakket om klimakonferansen i kveld - noen som så det? Selv gadd jeg ikke.

Litt morsomt var det at programmet tidligere på kvelden ble annonsert med:

"Det er klabbeføre for klimaforhandlingene i Qatar..."

Her i Bergen er det riktignok silkeføre, men ironien burde være nokså tydelig - for alle andre enn vintersportselskende NRK. :D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

stjakobs

Silkeføre i Bergen. Det vaer merkelig. Den tiden jeg studerte der, var det stort sett bare vått - med innlagt slapseføre noen få dager om vinteren!

NB! Mørketida i Bergen er mørkere enn den vi har her i Bodø!
"IPCC is a four letter word."

Jostemikk

Sitat fra: stjakobs på desember 05, 2012, 22:41:44 PM
Silkeføre i Bergen. Det vaer merkelig. Den tiden jeg studerte der, var det stort sett bare vått - med innlagt slapseføre noen få dager om vinteren!

NB! Mørketida i Bergen er mørkere enn den vi har her i Bodø!

Det er den globale oppvarminga det serru.

[attachimg=1]
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Bebben

Sitat fra: stjakobs på desember 05, 2012, 22:41:44 PM
Silkeføre i Bergen. Det vaer merkelig. Den tiden jeg studerte der, var det stort sett bare vått - med innlagt slapseføre noen få dager om vinteren!

NB! Mørketida i Bergen er mørkere enn den vi har her i Bodø!

Hehe men dere har jo lagt byen delvis innendørs?

Joda, høsten har vært våt, mørk - og mild. Men de siste dagene har det vært uvanlig kaldt, Ned imot 10 minus eller deromkring på værvarslingen på Florida, og her jeg bor bare et par kilometer unna er det et godt hakk kaldere enn det når det er kaldt (i november for 2 år siden målte naboen min -18 C klokken seks om ettermiddagen, og var sikker på han aldri hadde opplevd maken). Tipper ellers at det er nærheten til byfjorden som holder temperaturen såpass høy i Bergen sentrum i slike værperioder som nå.

Det som er sikkert, er at vi har null vind, dårlig luft og plenty CO2, men ikke f... om det hjelper. Må legge i ovnen.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!