COP18

Startet av Bebben, november 17, 2012, 14:15:43 PM

« forrige - neste »

seoto

Jeg så noen klipp fra konferansen på enten TV2 eller NRK. Dette er konferansen for de store følelser! Det var neppe høyere stemning enn under Edvardsens storhetstid i Sarons dal. En av delegatene skulle snakke, men han var så overveldet av frykt (fryd?) at han knapt kunne holde tårene tilbake, og stemmen bevet.
Det er dessverre liten tvil om at de er totalt forført, om enn mer følelsesmessig enn seksuelt (selv om det sikkert har vært endel av det også, fin anledning for lederne til å vise hvordan de kan plukke fritt ;) ) De tror virkelig! Det er på grensen til å være umulig å få folk til å se nøkternt på sin tro. Ikke rart at de ble sjokkert da Monckton kom med sin korte tale full av kjølig fakta.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

jarlgeir

Som ventet fikk vi et helt patetisk resultat av denne konferansen.

China lagde en liten miniskandale da deres sjefsforhandler mente at de trengte mer forskning for å finne ut om det kunne være naturlige klimaendringer med i spillet :o

Den vanlige banden skal forlenge Kyotoavtalen, de representerer 15% av CO2-utslippene:
Eu, Australia, Sveits, Norge og noen andre ubetydeligheter.

Hvilket betyr at avtalen er helt uten betydning. Et fikenblad for klimaflagellantene, intet mer.

Samtidig er EU i ferd med å snu i klimapolitikken, Tyskland har f.eks stengt atomkraftverkene og igangsatt bygging av ca 30 nye kullkraftverk, det meste av EU er i resesjon og penger til klimatull finnes ikke lengre.
Her får nok oljefondet ben å gå på om man ikke blir kvitt den rødbrune smørja om 10 måneder....
It's the sun, stupid!

seoto

Her har vi Moncktons lille opptreden på COP18:


Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Innlegg i Aftenposten i dag, 10. desember:

Viktige fremskritt i Doha

http://www.aftenposten.no/meninger/Viktige-fremskritt-i-Doha-7065851.html

Ole Mathismoen har funnet mye å glede seg over, bl.a. dette

SitatPå helt frivillig basis har USA, Norge, flere EU-land og noen u-land gått sammen. Et stjerneeksempel på at man kan få resultater om villige land går sammen og dropper FN-maskineriets krav om at absolutt alle må være enige før noe kan gjøres. De 25 har funnet hverandre de siste månedene fordi de vil, ikke fordi de .

Og det er dette de er enige om:

Sitat25 land ble, på egenhånd, enige om umiddelbare tiltak for å redusere utslipp av såkalt kortlivede klimadrivere - gasser og sot som bidrar til økt drivhuseffekt, og som hverken omfattes av klimakonvensjonen eller Kyoto-protokollen. Gassene har kort levetid i atmosfæren, men har stor effekt mens de er der. Det er mye lettere å kutte disse utslippene enn for eksempel CO2. Sot fører til at smeltingen og tiningen øker når det legger seg på is og snø i Arktis. Både gassene og sot fører dessuten til store helseskader i mange land - opptil tre millioner dødsfall i året.

Men dette innebærer ingen kutt i CO2-utslippene, og Mathismoen oppsummerer, helt riktig:

SitatMen la det være sagt igjen: Dette er ikke i nærheten nok til å begrense oppvarmingen til to grader dette århundret.

Om nå temperaturen skulle stige 2 grader, betyr jo ikke CO2-nivået noe som helst.   ;)

Bebben

Foreløpig oppsummering av klimatoppmøtet COP18....

Klima-stoda neri Doha gikk så rent i dass.
men Solhjell hadde ståler
til dem som om dem gnåler
Da ble klima't reddet serru, avtal'n kom på plass.


:D
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

BorisA

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

seoto

Jeg ser at han nettopp fikk litt medfølelse i sin overveldende frykt ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Telehiv

Tror det var Amatør1 på VGD som ga Solhjell det fabelaktive navnet "Solgjeld".
Vi kan vel ikke bruke annet navn på ham heretter?
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

BorisA

Sitat fra: seoto på desember 11, 2012, 12:17:01 PM
Jeg ser at han nettopp fikk litt medfølelse i sin overveldende frykt ;)
Fint at du trøster en bekymret alarmist.
Jeg lurer på om han tar seg bryet med å lese kommentarene.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Bebben

Sitat fra: BorisA på desember 11, 2012, 12:04:03 PM
Solhjell i dagens Aftenpost.
Slik blei Kyoto 2 til:

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Slik-blei-Kyoto-2-til-7066680.html

En viss "sydterje" herjer vilt i kommentarene ser jeg. Han får bl.a. tilsvar av en som kaller seg "NatureTrick", hvem det nå kan være.  8)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Det er godt at noen kan ta igjen med "sydterje" - han er litt av en alarmist!

Jeg kom forresten over en annen alarmistside i dag, og den virker ganske ny
http://tograder.no/

Har ikke studert den nærmere enda.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: seoto på desember 11, 2012, 22:33:44 PM
Det er godt at noen kan ta igjen med "sydterje" - han er litt av en alarmist!

Jeg kom forresten over en annen alarmistside i dag, og den virker ganske ny
http://tograder.no/

Har ikke studert den nærmere enda.

Det ser ut som om siden tograder.no har blitt hacket ;) Men ikke av meg! Selv om jeg noen ganger ønsker at jeg visste litt mer om det å hacke ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

Vet heller ikke noe om å hacke, men siden så rimelig hacket ut ja :)

Ellers lurer jeg på om denne sydterje opptrer andre steder under andre nick. Han sier han publiserer "Klimanytt"? Ikke mye nytt i det han skriver, men skal nok ta en titt når jeg gidder...

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Jeg har så vidt tittet på siden til sydterje et par ganger, men av en eller annen grunn uteblir leselysten ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Amatør1

Sitat fra: Bebben på desember 11, 2012, 22:58:55 PM
Vet heller ikke noe om å hacke, men siden så rimelig hacket ut ja :)

Ellers lurer jeg på om denne sydterje opptrer andre steder under andre nick. Han sier han publiserer "Klimanytt"? Ikke mye nytt i det han skriver, men skal nok ta en titt når jeg gidder...

Ikke mye nytt. 15 år gamle usubstansierte skremsler, kombinert med reklame for egne bøker.

"He has gone south"
, som de sier.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to