COP18

Startet av Bebben, november 17, 2012, 14:15:43 PM

« forrige - neste »

Bebben

Skal vi se, årsaken til at denne mannen er så rik og mektig, er at han bruker tiden sin på å bekymre seg for klimaet og utviklingslandenes ve og vel.

Og ikke en eneste dollar av de 100 milliardene som kreves investert i klimatiltak vil havne i Soros' lommebok, antar jeg.

OK, kanskje han er så rik likevel at det ikke spiller noen rolle, men kanskje er bekymret for at han vil bli husket som en rå forretningsmann og finansakrobat? Vet ikke, men som sagt jeg kjenner den umiskjennelige lukten av penger fra IEA, Verdensbanken, Munich Re og Pricewaterhousecoopers.

Biskopene derimot, tror jeg har en litt annerledes agenda: De har registrert alle de tomme benkeradene og synes det ville ha vært hyggelig om Øko-Anna og Grønne Georg dukket opp i Kirken søndag kl. 11, i stedet for å sitte med tærne i sanden og tarmen mellom tennene på et eller annet eksotisk klimasted og prøve å huske hva de gjorde i går kveld.  ::)

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

Jostemikk

Det er Soros som står bak all finansieringen av Michael Manns rettslige eskapader også. Soros er av mange påstått å være den store, stygge klimaulven.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Sannelig har de viktige ting å diskutere og foreslå under COP18. Nå ønsker de en "Gender Day". De må jo være beskyttere for verdens kvinner. Hvorfor? Oppfatter de kvinner som lettere ofre for hjernevask? Dessverre er det vel et beklagelig faktum at det er langt flere mannlige AGW-skeptikere enn hva det er kvinnelige.

SitatCOP18/CMP8 promotes Gender Day at climate change talks

"There is growing recognition for gender and women's issues but a huge change is needed to really implement it. It is not only about putting the words on the table but implementing it locally. This will be women and gender networks joining forces to address the changes we are facing and to decide what steps must be undertaken to make them meaningful in the different regions."

Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Donna Laframbois følger også utviklingen i Doha nøye og tett. Og ikke minst de 7000 aktivistene som deltar der.

SitatThe Climate Change Echo Chamber

Green activists want to restrict your ability to fly, but they themselves remain addicted to the UN's pointless annual beach party.
[...]
In an era in which anyone can access the Rainforest Alliance website in a matter of seconds why would anyone – journalist or otherwise – need to visit a booth in a crowded convention center? Unless they were looking for a date.
[...]
Which is really what all of this boils down to, doesn't it? Socializing. Partying. Hanging out with 7,000 of your closest pals, griping about how the rest of the world just doesn't get it.

Det er mange linker i hennes innlegg om noen ønsker å finne ut mer.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Bebben

IISD (International Institute for Sustainable Development) rapporterer fra klimaforhandlingene på en egen side. Ikke så mye å skrive hjem om foreløpig, men masse bilder.

En person ser ut til å glimre ved sitt fravær: Rajendra Pachauri.
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

seoto

Sitat fra: Bebben på november 27, 2012, 14:01:41 PM
..., men masse bilder.

En person ser ut til å glimre ved sitt fravær: Rajendra Pachauri.

Det sies vel at et bilde kan si mer enn tusen ord?

Jeg tror Pachauri er fornærmet over ikke å bli invitert  ;D
Så da er vel ikke IPCC særlig viktig lengre ...
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Sitat fra: seoto på november 27, 2012, 14:10:40 PM
Sitat fra: Bebben på november 27, 2012, 14:01:41 PM
..., men masse bilder.

En person ser ut til å glimre ved sitt fravær: Rajendra Pachauri.

Det sies vel at et bilde kan si mer enn tusen ord?

Jeg tror Pachauri er fornærmet over ikke å bli invitert  ;D
Så da er vel ikke IPCC særlig viktig lengre ...
Kan det være fordi IPCC i det siste har blitt parkert i alarmisme av diverse andre mer eller mindre vitenskapelige organisasjoner?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Jeg mener å ha sett et sted at Pachauri skulle komme allikevel? Kanskje ha dukker opp som "klimatroll av eske"?    ;)      ;D

seoto

Sitat fra: ebye på november 27, 2012, 14:18:02 PM
Jeg mener å ha sett et sted at Pachauri skulle komme allikevel? Kanskje ha dukker opp som "klimatroll av eske"?    ;)      ;D

Jeg mener også å ha hørt dette, men klarer ikke å finne det igjen. Et søk på Internett ga ingen resultater på at de slapp ham inn i varmen igjen. Men ved å lete på IPCCs sider, fant jeg denne pdf-en som er datert 22.11.12:

SitatIPCC SIDE EVENT AT COP 18
Wednesday 28 November 2012
13.15-14.45
CLIMATE CHANGE AND DISASTER RISK MANAGEMENT
Side Event Room 4
Drawing on the IPCC's Special Report on Managing the Risks of Extreme Events and Disasters to Advance Climate Change Adaptation (SREX), released in full in March 2012, this event examines the implications of climate-related disasters for society and sustainable development.
Introduction – Rajendra Pachauri, IPCC Chair (5 minutes)

Det ser ut som om Pachauri har fått 5 min. til introduksjon, men han kan jo få større taletid allikevel ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

BorisA

Atter en gang er det siste sjansen for klimaet iflg artikkel i Dagsavisen:

http://www.dagsavisen.no/verden/siste-sjanse-for-klimaet/

Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

ebye

Ja, og journalistene i Dagsavisen sjonglerer med noen få ord: siste, klimaet, Kyoto, sjanse. Dagens leder er:

Siste sjanse for Kyoto

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1002/subcat1024/thread260337/

Det er gode tider, de tidligere klimatrollene er borte. Må bare passe på at det ikke går troll i ord, og at det etableres en ny rase: skeptikertroll. Men, uansett, det trollet som er nærmest virkeligheten vinner og tåler både sollys og kappeting!   ;)    ;D     8) 

Bebben

Sitat fra: ebye på november 27, 2012, 15:17:53 PM
Ja, og journalistene i Dagsavisen sjonglerer med noen få ord: siste, klimaet, Kyoto, sjanse. Dagens leder er:

Siste sjanse for Kyoto

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1002/subcat1024/thread260337/

Det er gode tider, de tidligere klimatrollene er borte. Må bare passe på at det ikke går troll i ord, og at det etableres en ny rase: skeptikertroll. Men, uansett, det trollet som er nærmest virkeligheten vinner og tåler både sollys og kappeting!   ;)    ;D     8)

Flere troll er visst fraværende for tiden. Jeg har mine tanker om hvor de befinner seg, men vil nøye meg med å anta at det har noe med trådens tema å gjøre. :)
Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

stjakobs

De har mange morsomme konkurranser. Her er det f.eks. mobbing av de som er "dårligst i klassen". Da er tittelen "Fossil of the Day":

http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10850322
"IPCC is a four letter word."

stjakobs

"IPCC is a four letter word."

Bebben

Sitat fra: stjakobs på november 27, 2012, 18:31:51 PM
De har mange morsomme konkurranser. Her er det f.eks. mobbing av de som er "dårligst i klassen". Da er tittelen "Fossil of the Day":

http://www.nzherald.co.nz/nz/news/article.cfm?c_id=1&objectid=10850322

Hehe...

SitatThe first award was awarded jointly to the United States, Canada, Russia, Japan and New Zealand for "running away from a legally binding, multilateral rules-based regime".

... men det er jo fullt lovlig å trekke seg fra avtalen - den inneholder en klausul om dette.

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!