Klima og Gro Harlem Brundtland

Startet av Jostemikk, desember 23, 2012, 14:03:40 PM

« forrige - neste »

Jostemikk

Denne tråden skulle vært startet forlengst, men bedre sent enn aldri. Gro Harlem Brundtland har hatt en svært sentral rolle i utarbeidelsen av dagens klimaskremsler og -politikk. Hva passer vel bedre enn å starte denne tråden med hennes egen bekreftelse av dette?

Fra Aftenposten 2007, oppdatert 2011.

Sitat"Ikke her uten Brundtlandkommisjonen"

Internasjonal klimapolitikk ville ikke vært der den er i dag uten i Brundtland-rapporten i 1987. Det mener Gro Harlem Brundtland selv.


Ikke i tvil.
Vi treffer Dr. Brundtland, som hun kalles i slike sammenhenger, tidlig formiddag før dagens timeplan starter. Hun tørker svetten i den intense heten, men lar ikke seg ikke stanse av den slags trivialiteter. Like engasjert. Avviser som vanlig blankt å kommentere norsk politikk, men er svært opptatt av at klimapolitikk er øverst på den internasjonale dagsorden. Og hun er ikke i tvil om at Brundtlandkommisjonen "Our Common Future" i 1987 var startskuddet for at verden er på vei til å ta klimatrusselen alvorlig:- Vi diskuterte intenst hvor stor vekt vi skulle legge på klimaendringer. Husk, temaet var knapt kjent. Mens vi arbeidet, kom advarselen fra verdens første store vitenskapelige klimakonferanse i Villach i Østerrike. Jeg er svært glad for at vi våget å være tydelige, sier Gro Harlem Brundtland.- Vi hadde ikke vært der vi er i dag uten at Brundtland-kommisjonen gjorde det. Det førte til at FN kom raskt i gang, klimapanelet ble opprettet og en politisk prosess kom i gang.

Dette minner meg om Pachauris uttalelse. Hvem ville brydd seg om klimaproblemet hvis det ikke var for IPCC? Vi ser her at politikken kom først. Så kom en rapport. Etter dette dukket GRID Arendal og CICERO opp her i landet. Her er nok et sitat fra Aftenpostenartikkelen:

SitatGro Harlem Brundtland mener klima-skeptikerne snart er en saga blott.- Ja, tiden deres er over. Ingen tror lenger på påstander om at klimaendringene er tull. De kan jo sees verden rundt.

En dag burde noen skrive en egen bok med tittelen Dronningen av hersketeknikker. Her er litt mer, og husk at intervjuet av Brundtland ble gjort på Bali:

SitatUlandene frykter at det store fokuset på klima vil gjøre det enda vanskeligere for dem å få orden på utdanning og andre ting de synes er viktig. Men samtidig rammes de allerede så kraftig av klimaendringer at de nok vil godta at vi må få en avtale som omfatter alle. Og legger til: - Jo, jeg tror vi får det. Vi må det. - Det er altså så varmt her, du. Gro Harlem Brundtland er mer Gro enn noen gang.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ConTrari


Jostemikk

CICERO-mimring fra 2001 http://www.cicero.uio.no/cicerone/00/1/cicerone00-01.pdf

[attachimg=1]

SitatKlimamål for nostalgikere

Det var en gang at klimaproblemet kom høyt opp på politikernes dagsorden.


Knut H. Alfsen


På begynnelsen av 90-tallet ville "alle" begrense CO2-utslippene radikalt. Det skyldtes delvis Brundtlandkommisjonens rapport "Vår felles framtid" som kom i 1987, og delvis FNs klimapanels første rapport om klimaproblemet (IPCC, 1990). Etterhvert førte dette til Klimakonvensjonen (United Nations Framework Convention on Climate Change - UNFCCC) som ble undertegnet i Rio de Janeiro i 1992 og deretter til Kyotoprotokollen som ble fremforhandlet sent i 1997.

Men allerede før disse prosessene var kommet ordentlig i gang erklærte mange av den industrialiserte verdens regjeringer at de ville begrense utslippene, særlig av CO2. Sverige var svært tidlig ute med å annonsere en målsetning om å stabilisere sine CO2-utslipp på 1988-nivå. Dette ble noe senere justert til 1990-nivå. Norge valgte en tilsvarende målsetning; utslippene skulle stabiliseres på 1989-nivå innen år 2000, ble det sagt. I juni 1990 økte Tyskland innsatsen i spillet ved å annonsere at CO2-utslippene skulle reduseres med 25 prosent fra 1987 nivå innen 2005.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Jostemikk

#3
UN Foundation er et av alle underbrukene til FN som har forpestet verden, først og fremst gjennom de nøye utvalgte byråratene og NGO-fremmerne de har plassert i de forskjellige topp-stillingene.

Jeg lurer på om de oppfører seg usant med vilje, eller om de bare har fått CVene levert av medlemmene, og at det således er de som er uærlige? Se på denne om Gro Harlem Sandberg:

http://www.unfoundation.org/who-we-are/board/gro-harlem-sandberg.html

SitatDr. Brundtland inherited another passion from her father — political activism. At the age of 7, she was enrolled as a member of the Norwegian Labour Movement in its children's section and has been a member ever since, leading the Labour Party to election victory three times.

Dette er 100 % uriktig. Hun tapte alle valgene hun stilte opp i som statsministerkandidat. Ikke en eneste gang sa det norske folk ja til å få henne som statsminister. At hun allikevel og etter hvert dannet tre regjeringer, sier sitt om valgsystemet i Norge.

Også en fjerde gang satte hun hele sin prestisje inn på et valg. Under folkeavstemmingen om norsk EU-medlemskap 28. november 1994 ga det norske folk henne atter tommelen ned.

Om hennes bidrag i forbindelse med "bærekraft", den såkalte Rio-konvensjonen, som videre førte til at Agenda 21 ble snikinnført over store deler av den vestlige verden, og i absolutt alle norske kommuner, skriver UN Foundation:

SitatThroughout her political career, Dr. Brundtland has developed a growing concern for issues of global significance. In 1983 the then United Nations secretary-general invited her to establish and chair the World Commission on Environment and Development. The Commission, which is best known for developing the broad political concept of sustainable development, published its report Our Common Future in April 1987.

The Commission's recommendations led to the Earth Summit — the United Nations Conference on Environment and Development (UNCED) in Rio de Janeiro in 1992.

Alt høres ut som om det har vært i regi av Maurice Strong, Ted Turner, og Rockefeller. Ted Turner ga forøvrig 1 milliard dollar til dannelsen av nettopp UN Foundation. Angående Ted Turner, Jens Stoltenberg og Gro Sandberg har jeg tidligere skrevet:

Sitat fra: Jostemikk på januar 26, 2013, 15:47:01 PM

Før jeg går videre med det nevnte eksemplet om Jens Stoltenberg, må jeg presentere en uhyggelig viktig person når det gjelder alt det jeg holder på med, og som absolutt alle IPCC-kritikere burde lære seg mest mulig om. seoto er den som fram til nå har nevnt mannen, og hans navn er Ted Turner.

Fra Wikipedia:

SitatRobert Edward "Ted" Turner III (born November 19, 1938 is an American media mogul. As a businessman, he is known as founder of the cable news network CNN, the first 24-hour cable news channel. In addition, he founded WTBS, which pioneered the superstation concept in cable television. As a philanthropist, he is known for his $1 billion gift to support the United Nations, which created the United Nations Foundation, a public charity to broaden support for the UN. Turner serves as Chairman of the United Nations Foundation board of directors.

Jeg har allerede nevnt CNNs rolle i dekningen av det som skjedde 11. september 2001 ved WTC, og hvordan CNN lenge i forveien fikk beskjed om at bygning 7 også ville klappe sammen. De rotet det i likhet med BBC skikkelig til, og misforståelsen førte til at de trodde at bygning 7 allerede hadde klappet sammen, og dette fortalte de sine seere mens bygningen synes i bakgrunnen tårnende i været. Jeg har også såvidt nevnt at CNN sendte fullstendig falske bilder fra det de påsto var direktedekning av Sandy Hook-tragedien nå rett før jul. Det finnes mengder av eksempler.

Ted Turner er også medlem av Club of Rome, og selv om denne delen av de "ærefulle medlemmer" nå har forsvunnet fra deres hjemmeside, kan det leses om dette her, hvor det blant annet også står:

Sitat fra: http://recyclewashington.wordpress.com/2010/04/29/unraveling-the-club-of-rome-part-1/So, what exactly is the Club of Rome and who are its members? Founded in 1968 at David Rockefeller's estate in Bellagio, Italy, the CoR describes itself as "a group of world citizens, sharing a common concern for the future of humanity."

Rockefeller var som kjent også så vennlig at han ga tomt til FN-bygningen i New York, men tilbake til Jens Stoltenberg, FN og Ted Turner, og alt er fra Dagbladet:


MIDTPUNKT: Statsminister Jens Stoltenberg ble hedret av verdensledere
i natt. Her sammen med CNN-gründer Ted Turner og FNs generalsekretær
Ban Ki-Moon. Foto: Vegard Kristiansen Kvaale


Sitat- Kunne hatt internasjonal toppjobb for lenge siden

Jens Stoltenberg hedret som «mester i global endring» i New York i natt.


NEW YORK (Dagbladet): Verdensledere, næringslivstopper og kjendiser var i natt samlet til middag på luksuriøse Pierre Hotel i New York for å hedre vinneren av «Champion of Global Change Award». I år var det Norges statsminister.

Sammen med blant andre CNN-gründeren Ted Turner, toppsjefen Rex Tillerson i verdens største selskap, oljeselskapet Exxonmobil, FNs generalsekretær Ban Ki-Moon, Norges landsmoder Gro Harlem Brundtland og rockebandet Linkin Park deltok Stoltenberg på den eksklusive festen i natt norsk tid.

Prisen deles ut av UN Foundation. Det er en stiftelse som ble startet av Ted Turner i 1998 da han donerte 1 milliard dollar (om lag 5,6 milliarder kroner).

I begrunnelsen heter det at Stoltenberg får prisen for sitt sterke personlige lederskap i verdenspolitikken og i internasjonale spørsmål, og for Norges eksemplariske støtte til FN.

En av de første som fikk prisen, var daværende generaldirektør i Verdens helseorganisasjon (WHO), Gro Harlem Brundtland. Hun valgte en internasjonal karriere etter at hun gikk av som statsminister.


VENNER: CNN-gründer Ted Turner omringet av nåværende statsminister Jens Stoltenberg
og tidligere statsminister Gro Harlem Brundtland. Foto: Vegard Kristiansen Kvaale


Kvalifisert
- Jeg fikk prisen fordi det ble lagt merke til at jeg holdt på med en reform av WHO. Dessuten hadde jeg også tidligere jobbet for dette med miljø og bærekraftig utvikling. Prisen har en symbolsk betydning, og det innebar at globale helsespørsmål ble enda mer synlige, sier Brundtland til Dagbladet.

Mange har spekulert i om også Jens Stoltenberg har begynt å planlegge en karriere på den internasjonale arenaen når han en dag går av som statsminister.

- Tror du denne prisen gjør Stoltenberg enda mer attraktiv for internasjonale toppverv?

- Jens har vært klar for en internasjonal toppjobb i mange år. Han trengte ikke denne prisen for å bli det, men jeg tror han har planer om å fortsette som statsminister hjemme i Norge, sier Brundtland og legger til:

- Jens er mer enn godt nok forberedt på internasjonale verv. Det er ikke alle nasjonale ledere som legger vekt på å ta verdenssamfunnet på fullt alvor. Norge har en slik leder, og det betyr mye, sier Brundtland.

Her er noe som alle raskt vil koble til Jørgen Randers seneste eskapader angående maksimalt ett barn pr. familie, og hvordan han forakter mennesker som får flere barn:

SitatTed Turner: World Needs a 'Voluntary' One-Child Policy for the Next Hundred Years
Philly 9/11 Truth Confront Billion Eugenicist on Calls for 95% Population Reduction

I likhet med David Suzuki har Ted Turner 5 barn.

Jeg rekker ikke mer om dette nå, men oppfordrer som alltid folk til å selv undersøke hvordan verden er skrudd sammen. Noen har til enhver tid hatt mye mer makt enn andre, og i dette innlegget har jeg ikke engang nevnt de som har hatt størst makt de siste hundreårene. Jeg har dessuten ikke gjentatt David Rockefellers mektige rolle i Bilderberg-gruppen, eller hvilke norske samfunnstopper som møtes der i det mest antidemokratiske organet verden har sett. Heller ikke om kreftene bak det første sterke ønsket om å få bygget opp FN og EU har jeg nevnt noe, men jeg antar at de fleste nå vil være i stand til å finne ut det de har lyst til å finne ut helt på egenhånd?

Til slutt en kort kommentar til ebye, som nevnte Jørgen Randers som en nikkedukke. Nå vet du i hvertfall hvem han nikker sammen med i inn- og utland. Hvis Jørgen Randers skremmer noen her på forumet med sine uttalelser, så gjør dette det kanskje enklere å forstå hvorfor jeg så lenge har forsøkt å rette fokus mot våre egne politikere? I likhet med det general Wesley Clark forteller om at USA ble kuppet av en ekstrem gruppe på 90-tallet, er også vårt eget land kuppet av de samme menneskene.

Her har dere ettbarns-politikk og omtrent alt annet som i tiår har kommet fra de samme oligarkene. Dette er skremmende stoff, og jeg skulle så gjerne ønske at folk tok dette til seg. Jeg har forståelse for en førstereaksjon der vanntro og fornekting er normalt, men håper folk etter hvert klarer bryte ned sin egen kognitive dissonans og autoritetstro. Hvis ikke vil det nemlig gå aldeles galt. Husk et annet innlegg jeg har skrevet om samrøra mellom Rosenkorsordenen/Frimurerne og desimering av menneskeheten.

Norsk elite vil utrydde flesteparten av oss

Jeg håper ingen er så naive at de tror at de selv, deres barn og barnebarn er blant de heldige få som vil bli utvalgt. Framtiden er kun tenkt for purpur-folket.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

translator

Ikke for å lage krøll i resonnementet ditt, men om GHB går det an å lage tråder som handler om langt mer enn klima. I hennes selvbiografi "Dramatiske år, 1986-1996" står det å lese (jeg har boka et sted i bokhylla): "Det gale vedtaket om Hurum måtte omgjøres". Og slik ble det, i 1992 vedtok Stortinget å legge den nye hovedflyplassen til Gardermoen.

Jeg skulle gjerne likt å se noen grave i hva som egentlig skjedde før den beslutningen ble tatt.

Amatør1

Sitat fra: translator på mars 04, 2014, 23:18:41 PM
Ikke for å lage krøll i resonnementet ditt, men om GHB går det an å lage tråder som handler om langt mer enn klima. I hennes selvbiografi "Dramatiske år, 1986-1996" står det å lese (jeg har boka et sted i bokhylla): "Det gale vedtaket om Hurum måtte omgjøres". Og slik ble det, i 1992 vedtok Stortinget å legge den nye hovedflyplassen til Gardermoen.

Jeg skulle gjerne likt å se noen grave i hva som egentlig skjedde før den beslutningen ble tatt.

Det er gjort her:
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,630.msg14369.html#msg14369

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Sitat fra: translator på mars 04, 2014, 23:18:41 PM
Ikke for å lage krøll i resonnementet ditt, men om GHB går det an å lage tråder som handler om langt mer enn klima. I hennes selvbiografi "Dramatiske år, 1986-1996" står det å lese (jeg har boka et sted i bokhylla): "Det gale vedtaket om Hurum måtte omgjøres". Og slik ble det, i 1992 vedtok Stortinget å legge den nye hovedflyplassen til Gardermoen.

Jeg skulle gjerne likt å se noen grave i hva som egentlig skjedde før den beslutningen ble tatt.

Først, jeg tror det var noe feil med linken Amatør1 la ut, og jeg antar det var en av disse to:

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,594.msg29540.html?PHPSESSID=joq3pet1rfecmg28hinir1d0o7#msg29540

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,630.msg14369.html?PHPSESSID=joq3pet1rfecmg28hinir1d0o7#msg14369

translator, du lager ikke krøll i resonnementet(ene) mine. Det klarer jeg som regel suverent på egenhånd. Jeg er bare glad for at du engasjerer deg. I denne saken er vi nok også rimelig samstemte.

Den Hurum-saken var aldeles forferdelig, og det var noe av det første jeg begynte grave i når det gjaldt politiske overtramp i Norge. Eller overtramp? Overgrep er vel en bedre karakteristikk. Som jeg skrev i et av innleggene linket til over så var ikke Wiborg den første som havnet død under et vindu. Det kan være farlig å være meteorolog hvis man er ærlig og kommer med opplysninger som strider mot maktens ønsker. Kanskje dette er en av forklaringene på den totale klimatausheten i akademiske miljøer i Norge? Dette er et seriøst ment spørsmål, selv om det er uhyggelig at det er relevant.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

translator

#8
Takk Joste og Amatør1!

Jeg skal sjekke linkene når jeg får tid. Det er to saker fra norsk samfunnsliv de siste årene jeg har reagert ganske kraftig på. Dette er den ene. Den andre er Orderudsaken. Det finnes kanskje en tråd her om den også?