Hvor er det mulig å plante klimaskremselen?

Startet av ebye, januar 15, 2013, 22:22:00 PM

« forrige - neste »

Amatør1

Solhjell spiller klima-kortet for alt det er verd (null), Korsberg (FrP) klarer faktisk å holde hodet kaldt og viser til at flommer skjer og har skjedd i Norge. Synd at partilederen mener det samme som alle de andre om "klimaendringene".
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Obelix

Jostemikk:
SitatNår det gjelder de røde spirene i SV, antar jeg de tilhører de desidert mest hjernevaskede og uselvstendige menneskene i hele den vestlige verden. Men for all del, jeg hører gjerne motargumenter.

Du må vente til helvete fryser før du får noen motargumenter!

Amatør1:
SitatSolhjell har nettopp erklært vårflommen som menneskeskapt problem, til applaus fra menigheten. Hittil har samtlige debattanter brukt ordet klimaendringer.
Jeg orker ikke se mer... Nina Jensen i sin blå kjole?/drakt? kunne fått rollen som Glen Close hadde i filmen "101 dalmantinere"....  Uff, nå var jeg stygg, gitt  :P
No fear for the real men! No hope for the scared!

Amatør1

Sitat fra: Amatør1 på mai 23, 2013, 21:54:38 PM
Korsberg (FrP) klarer faktisk å holde hodet kaldt og viser til at flommer skjer og har skjedd i Norge.

Men der kom det: "mer krevandes vær framover som vi får". Også han lar seg overkjøre.

Solhjells respons er at "klimatilpasning må inn i alle planleggingsområder i kommunene". Det var dagens reklame for Agenda21.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Stoltenberg erklærte seg grunnleggende enig med WWFs Nina Jensen om at CO2 forårsaket flommen.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Obelix

Det er faktisk umulig at Fjompenberg kan skuffe meg mer. Den grensa er nådd for lenge siden
Og Nina Jensen fremstår som en PR-agent, og det er ikke ment som ros! Tror hu vil slite fælt når hu ikke har noen ferdigtygde "sound bites" å lene seg på - i en debatt med en klimarealist.
No fear for the real men! No hope for the scared!

Jostemikk

Jeg kommer med egen tråd om flommen bare jeg blir ferdig med å konvertere noen bilder jeg har tatt. Da skal jeg forklare litt om hva som har skjedd og hvorfor.

Det vi ser politikerne holde på med nå, elegant og falskt støttet oppunder av MSM, er akkurat det samme vi ser skje i USA når det kommer noen tornadoer. Kanskje med den forskjell at der har en politiker allerede måttet krype til korset etter å ha skyldt blindt på menneskeskapte klimaendringer som årsak. Vi vet alle at noe slikt aldri vil skje i Nord-Korea Norge.

Håper flere nå blir oppmerksomme på hva som skjer, slik at forståelsen for hvorfor jeg forsøkte å peke på MSM, politikerne våre, og årsaken til hele klimasvindelen allerede tidlig etter at vi startet Klimaforskning øker en smule. Se hva som skjer i MSM nå. Se og hør hva våre politikere får seg til å si. Sett dette opp mot det jeg tidlig fortalte, og hvorfor det er nødvendig å fortelle alle vi kjenner om hva som skjer, og at de må slutte å hente kunnskap og nyheter på MSM hvis det dreier seg om noe mer seriøst enn sportsresultater.

Det spiller ikke noen rolle hva som skjer med klimaet. Om de neste 15 årene blir kaldere og kaldere, så flytter bare disse NWO-aksjonistene målstolpene slik at de kan fortsette spillet i det uendelige. Det har aldri, aldri, aldri dreid seg om vitenskap. Det dreier seg om rå makt.

Eller synes dere at det er en bedring i MSMs dekning i takt med synkende temperatur de siste 10 årene? Med mer snø, kaldere vintre, færre orkaner etc? Svar i det minste ærlig overfor dere selv, for det er helt nødvendig hvis vi noen gang skal komme ut av denne elendigheten.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Obelix

Sitat fra: Jostemikk på mai 23, 2013, 23:16:45 PM
Det spiller ikke noen rolle hva som skjer med klimaet. Om de neste 15 årene blir kaldere og kaldere, så flytter bare disse NWO-aksjonistene målstolpene slik at de kan fortsette spillet i det uendelige. Det har aldri, aldri, aldri dreid seg om vitenskap. Det dreier seg om rå makt.

Eller synes dere at det er en bedring i MSMs dekning i takt med synkende temperatur de siste 10 årene? Med mer snø, kaldere vintre, færre orkaner etc? Svar i det minste ærlig overfor dere selv, for det er helt nødvendig hvis vi noen gang skal komme ut av denne elendigheten.

Igjen er jeg 100 prosent enig! Selvsagt vil alarmistene flytte målstolpene etterhvert som naturen falsifiserer deres alarmhyl!

Og selvsagt er det IKKE en bedring i MSM! Tvert imot! De kjører på i 'over-drive' nå som deres klimamyte faller sammen foran øynene deres. MSM håper at de fleste av Norge's befolkning ikke gidder å se på utenlanske nyhetsprogrammer, og å lese utenlandske aviser.

MSM sin første dead-line er stortingsvalget i september. Klarer de å få gjenvalgt de "rødgrønne", så vil de ta seg en liten pust i bakken, før de peiser på i kjent stil.

Taper Fjompenberg, så tipper jeg at MSM vil være i villrede den første måneden. Blir det en FRP-miljøvernminister, så vil nok MSM gi opp kampanje-journalistikken for noen år... til valgkampen nærmer seg i 2017. Blir det derimot en Høyre-representant som blir miljøvernminister vil nok MSM, og spesielt Aftenposten starte opp igjen sin kampanjejournalistikk, men med en ny og "blå" vinkling. - For vi skal ikke underslå at Mathismoen og Haugsgjerd ikke klarer å vende kappen etter vinden, nei...
No fear for the real men! No hope for the scared!

Amatør1

Sitat fra: Obelix på mai 23, 2013, 23:32:28 PM
Taper Fjompenberg, så tipper jeg at MSM vil være i villrede den første måneden. Blir det en FRP-miljøvernminister, så vil nok MSM gi opp kampanje-journalistikken for noen år... til valgkampen nærmer seg i 2017.

Her tror jeg du tar feil. Jeg vurderer valget som en stor stråmann, en avledningsmanøver. Får du en FRP-miljøvernminister kommer Nina til å passe på Siv. Høyre har i sitt program å forby privat oljefyring. AP/SV/SP har vi sett.

Hvilket scenario satser du på? Venstre eller Rødt? (bare for å provosere, selvsagt)
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Obelix

Amatør1, jeg lar meg ikke provosere, for det jeg skrev er min tro, ikke en fasit, selvsagt. Det som du beskrev kan være like godt mulig. Og det får vi tidsnok sett.

Jeg for min del, skulle ønske vi fikk noe som vi desverre overhodet ikke vil få, med tanke på hvordan de 7 stortingspartiene er. Nemlig et parti som har vanlige menneskers ve og vel i fokus. Ikke legge ned Aker sykehus, ikke spare penger på f.eks. føflekkmedisin, etc. Bygge bedre veier, fjerne bompengestasjonene, osv.  Og som ikke bruker klimasaken som en knagg for å rettferdigjøre alskens skatter og avgifter. - Men, desverre vil ingen av de 7 stortingspartiene gå inn for slik "radikal" politikk. Alle de nåværende stortingspartiene er kun avarter av et stort parti. Forskjellene er i praksis noen få milliarder hit eller dit. Eller med andre ord; sandpåstrøing i praksis.
UKIP i Storbritannia imponerer med politikere som taler EU-makta midt i mot og som har en realistisk tilnærming til klimasaken.

En av grunnene til at vi i Norge ikke vil få et slikt parti på år og dag er nettopp det som preger oss; Vi er "suckers" for konsensus!  Vi husker Steinar Bastensen, fra Kystpartiet. Herlig kar! Desverre fikk han hjerneslag. Men han likte jeg, en som snakka om det han mente, ikke det som anonyme rådgivere hadde "preppa" han med av "talking points". Men, hvor finner vi slike ærlige mennesker idag?
No fear for the real men! No hope for the scared!

ebye

Sitat fra: ebye på mai 23, 2013, 20:27:20 PM
Og retorikken er klar og tydelig:

Tidligere snakket de om global oppvarming og menneskeskapte klimaendringer. Deretter ble det bare menneskeskapte klimaendringer. Nå er dette fenomenet så godt sementert i den norske befolkningen, at det holder å snakke om klimaendringer.

Debatten på nrk1 kl. 21.30 i dag, blir introdusert med klimaendringer, om vi er godt nok forberedt. Jeg utstyrer meg med et bingobrett med 8 blanke bokser til avkryssing. Når jeg har hørt menneskeskapt, global oppvarming eller utslippskutt tilsammen 8 ganger - vil familien høre et skikkelig høylydt rop: BINGO!    ;D

Så vidt jeg fikk med meg, ble dette nevnt kun fire ganger,  2 x Solhjell, 1 x Jensen og 1 x Stoltenberg. Så, leiligheten fikk ikke opplevd mitt BINGO-rop!

Resten av debatten ble "klimaendringer" nevnt ofte. Med naive briller og et naivt høreapparat, høres jo dette tilforlatelig ut. Klimaet er jo i stadig endring. Men jeg (vi) vet bedre, det offisielle Norge forstår det som det menneskeskapte klimaet. Det er stadig en vei å gå - til naturen!    ;)

BorisA

Dette er hva dagens skoleungdom må streve med av oppgaver.
Her er åpningsinlegget til "Jonnte" på vgd:
http://vgd.no/samfunn/miljoe-og-klima/tema/1765692/tittel/miljoevennlig-varetransport

Sitat:
Driver med en skoleoppgave hvor vi trenger å vite av noen planer/forskningsprosjekter for miljøvennlig transport for import og eksport av varer. Tanken er at det bør være realistisk å få til innen 2050.
Greia er jo at mengden varer som importeres til Norge og andre rike land er alt for høy med tanke på den store mengden klimagasser som slippes ut. Jeg prøver da å finne ut hvordan man kan få til global handel av varer uten å slippe ut sånne voldsomme mengder klimagassutslipp.
Hydrogendrevne biler og denslags hører man jo mye om, men jeg vil finne ut om hvordan satsingen er for varetransport, for eksempel større lasteskip som kan fungere på en mer miljøvennlig måte.
Mine tanker går jo da mot brenselceller, men de er jo dyre og krever ofte hydrogen som ikke nødvendigvis er veldig miljøvennlig å produsere.
Mitt spørsmål er da om dere vet om noen reelle eksempler på ting som forskes på i dag og hva som kan være realistisk i 2050? Noen som har gode lenker og gode forslag til hva man kan fortelle om?
Sitat slutt

Han trenger vel all den hjelp han kan få.
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Jeg har et forslag som kan oversendes den klimagassutslippskremte.

Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

bøvelen

Jeg kikket på denne saken på NRK og tenkte at dette har vel ikke noe med klimaendringer å gjøre?
Jomen sann, her kom det likevel:

Døde områder vokser i verdenshavet
Rundt omkring i verdenshavet er det områder med så lavt oksygeninnhold at det bare er bakterier som lever der – og de områdene vokser. Det kan bidra til den globale oppvarmingen, mener dansk forsker.

http://www.nrk.no/vitenskap-og-teknologi/1.11078284

ebye

Denne saken er også omtalt på forskning.no, selvfølgelig

Døde områder vokser i verdenshavet

http://www.forskning.no/artikler/2013/juni/359438

Saken ble lagt ut kl. 05.00 på forskning.no, og kl. 09.43 på NRK. I farten har jeg ikke sett noen referense til forskning.no på NRK, men, pytt, pytt, er det krise får vi stå sammen, tenker de nok! Og tross alt, det gjaldt jo global oppvarming!    ;)      8)