Klimaskeptiker inn på tinget?

Startet av BorisA, februar 16, 2013, 12:45:22 PM

« forrige - neste »

Obelix

Sitat fra: Amatør1 på mars 02, 2013, 01:55:18 AM
Overført til norske forhold kan vel det stemme også, men det viktigste poenget er etter mitt syn at partiene ikke kan skilles fra hverandre i nevneverdig grad. Og hvis du tar utgangspunkt i 'klimapolitikken' her til lands er vi for alle praktiske formål en stalinistisk ettpartistat.
[/color]

Ja, dette er sant. Det er såvidt jeg vet, kun FRP som har en annen holdning til klimasaken. De andre argumenterer som om 'saken er avgjort'. Men hvor mye av dette er reell tro på en klimamyte - og hvor mye er å bruke 'saken' som påskudd for å opprettholde og å øke skatter og avgifter? SV regner jeg som "beliverers". (også kjent som nyttige idioter)  AP regner jeg som kyniske real-politikere, som innerst inne er enig med oss i sak, men som bruker 'saken' som grunnlag for sin avgiftspolitikk.

Desverre falt Heidi Nordby Lunde igjennom. Er det andre Høyre-politikere som er klima-realister?  Jeg  vet ikke om noen. Så A1 har rett med hensyn til de fleste partiene, det er "same - same" hvilke partier som er i posisjon, de fører så og si den samme politikken okke som.
No fear for the real men! No hope for the scared!

BaseBallStick


SitatJeg vil eie verden pluss 5 %.

http://mellqvist.wordpress.com/2008/11/07/jeg-vil-eie-verden-pluss-5/

Denne var fin. Jeg fant linken hos Norgespartiet, en side jeg bare dumpa over. Kanskje det er partiet som ser hva som skjer?
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

Amatør1

Sitat fra: Obelix på mars 02, 2013, 11:06:33 AM
Det er såvidt jeg vet, kun FRP som har en annen holdning til klimasaken.

Det er vel riktig at det har kommet betydelige motforestillinger fra enkeltpersoner i FrP, men jeg savner en entydig holdning fra partiet som holder igjennom et valg. Om jeg ikke husker feil, feiget Siv Jensen ut rett før valget i 2009 og uttalte støtte til de andre partienes klimaforståelse og politikk.

Nå er jeg i utgangspunktet alt annet enn tilhenger av FrP, men har forsøkt å finne 'et sted å være' og har derfor vurdert også deres standpunkter. Desverre faller de totalt igjennom for min del. Jeg krever tydelig språk og handling i denne saken for å støtte noe parti.

Sitat fra: Obelix på mars 02, 2013, 11:06:33 AM
De andre argumenterer som om 'saken er avgjort'. Men hvor mye av dette er reell tro på en klimamyte - og hvor mye er å bruke 'saken' som påskudd for å opprettholde og å øke skatter og avgifter?

Godt spørsmål. Hvis vi skal anta at majoriteten av politikerne har selvstendig tenke-evne, er det for meg vanskelig å mene noe annet enn at de samme politikerne på en kynisk og uærlig måte utnytter denne saken til å skaffe seg større makt, ved å kreve stadig økende skatter og avgifter begrunnet i 'klima', samt skaffe seg detaljert kontroll over folks liv med samme begrunnelse.

Jeg vil sterkt advare mot å stemme på slike politikere, selv om det tilsynelatende ikke finnes alternativer. Valget er vel og merke den enkeltes, men dette er mitt syn.

Sitat fra: Obelix på mars 02, 2013, 11:06:33 AM
SV regner jeg som "beliverers". (også kjent som nyttige idioter)  AP regner jeg som kyniske real-politikere, som innerst inne er enig med oss i sak, men som bruker 'saken' som grunnlag for sin avgiftspolitikk.

Desverre falt Heidi Nordby Lunde igjennom. Er det andre Høyre-politikere som er klima-realister?  Jeg  vet ikke om noen. Så A1 har rett med hensyn til de fleste partiene, det er "same - same" hvilke partier som er i posisjon, de fører så og si den samme politikken okke som.

Du har sett hva jeg har sett. Dette er et stor tankekors.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: BaseBallStick på mars 02, 2013, 11:17:32 AM

SitatJeg vil eie verden pluss 5 %.

http://mellqvist.wordpress.com/2008/11/07/jeg-vil-eie-verden-pluss-5/

Denne var fin. Jeg fant linken hos Norgespartiet, en side jeg bare dumpa over. Kanskje det er partiet som ser hva som skjer?

Den er ikke bare fin, den bør være obligatorisk lesning. Jeg har ikke sett en slik framstilling tidligere, og dette var utrolig godt skrevet - og sant og si foruroligende sannferdig.

Tusen takk for den!
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Obelix

Sitat fra: Amatør1 på mars 02, 2013, 12:20:27 PM
Godt spørsmål. Hvis vi skal anta at majoriteten av politikerne har selvstendig tenke-evne, er det for meg vanskelig å mene noe annet enn at de samme politikerne på en kynisk og uærlig måte utnytter denne saken til å skaffe seg større makt, ved å kreve stadig økende skatter og avgifter begrunnet i 'klima', samt skaffe seg detaljert kontroll over folks liv med samme begrunnelse.

Jeg mener at de styrende politikerne (AP- kyniske real-politikere) bruker "klima-saken" som et middel. Altså; "klima-saken" er ikke målet, men kun et verktøy de bruker. Derfor er det viktig å ikke være for sneversynt, og kun fokusere på den vitenskapelige biten; --> hva de forskjellige molkeylene kan absorbere/ikke absorbere og hvordan tilbakekoblingene virker.  Akkurat dette er en "nerde"-debatt som de fleste klima-alarmister ikke kan eller vil skjønne noe av! Skal man nå ut til tvilerne, som er på nippet til å falle ned på klima-alarmistenes side, så må vi også påpeke at "klimasaken" ikke er målet! Da kanskje disse tvilerne vil se ting litt klarere??? - Uansett, det er lov å hope...
No fear for the real men! No hope for the scared!

seoto

Sitat fra: Obelix på mars 02, 2013, 12:43:01 PM
Sitat fra: Amatør1 på mars 02, 2013, 12:20:27 PM
Godt spørsmål. Hvis vi skal anta at majoriteten av politikerne har selvstendig tenke-evne, er det for meg vanskelig å mene noe annet enn at de samme politikerne på en kynisk og uærlig måte utnytter denne saken til å skaffe seg større makt, ved å kreve stadig økende skatter og avgifter begrunnet i 'klima', samt skaffe seg detaljert kontroll over folks liv med samme begrunnelse.

Jeg mener at de styrende politikerne (AP- kyniske real-politikere) bruker "klima-saken" som et middel. Altså; "klima-saken" er ikke målet, men kun et verktøy de bruker. Derfor er det viktig å ikke være for sneversynt, og kun fokusere på den vitenskapelige biten; --> hva de forskjellige molkeylene kan absorbere/ikke absorbere og hvordan tilbakekoblingene virker.  Akkurat dette er en "nerde"-debatt som de fleste klima-alarmister ikke kan eller vil skjønne noe av! Skal man nå ut til tvilerne, som er på nippet til å falle ned på klima-alarmistenes side, så må vi også påpeke at "klimasaken" ikke er målet! Da kanskje disse tvilerne vil se ting litt klarere??? - Uansett, det er lov å hope...

Her deler vi absolutt tanker, Obelix  8) Klimasaken er transportmidlet fram til målet. Dersom vi kan skade transportmidlet litt, kan vi forlenge tiden reisen tar, men medmindre vi lager noen skikkelige humper og bumper i veien, og fjerner noen bruer, vil de nå sitt mål. Kanskje vi trenger noen droner?  ;)
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: BaseBallStick på mars 02, 2013, 11:17:32 AM

SitatJeg vil eie verden pluss 5 %.

http://mellqvist.wordpress.com/2008/11/07/jeg-vil-eie-verden-pluss-5/

Denne var fin. Jeg fant linken hos Norgespartiet, en side jeg bare dumpa over. Kanskje det er partiet som ser hva som skjer?

Det var en veldig god forklaring på hvordan pengesystemet har løpt løpsk, BaseBallStick! Jeg så en video for noen uker siden som forklarte dette mer eller mindre på samme måte, slik at også jeg kunne forstå det. Dessverre finner jeg ikke igjen den videoen nå.

Jeg har snust litt på Norgespartiet. Det er en par medlemmer der jeg føler meg litt usikker på, men ellers er jeg enig i mye av det de sier. Min tillit til politikk og politikere er forferdelig frynsete, så jeg har problemer med å føle noen som helst tillit uten grundige undersøkelser av personene på forhånd.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Jostemikk

Sitat fra: BaseBallStick på mars 02, 2013, 11:17:32 AM

SitatJeg vil eie verden pluss 5 %.

http://mellqvist.wordpress.com/2008/11/07/jeg-vil-eie-verden-pluss-5/

Denne var fin. Jeg fant linken hos Norgespartiet, en side jeg bare dumpa over. Kanskje det er partiet som ser hva som skjer?

Flotte saker, BaseBallStic, og jeg håper alle tar seg tid til å lese hele stykket.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

Amatør1

#38
Sitat fra: Amatør1 på mars 01, 2013, 20:57:49 PM
Sitat fra: Amatør1 på februar 26, 2013, 19:39:50 PM
Poenget er at det er folket som skal styre partiene, ikke omvendt.

Det har vært suppleringsvalg i UK etter at klima-alarmisten og Liberal-demokraten Chris Huhne (som hverken er spesielt liberal eller spesielt demokratisk) måtte trekke seg fra Cameron sin regjering og antagelig kan se fram mot nytt "cellekontor".

Jepp, der smalt gitteret bak den første alarmisten, riktignok for en annen og mye mindre betydningsfull forseelse:

Chris Huhne and Vicky Pryce jailed for eight months

"Former cabinet minister Chris Huhne and his ex-wife Vicky Pryce have each been jailed for eight months for perverting the course of justice."

Speaking to The Times ahead of sentencing, he said: "Going to jail is a fairly small bit of the total penalty. What was really painful was losing the one job I really wanted to do. Climate change is something I care passionately about."

It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BorisA

Noe nytt fra exklimaskeptiker Heidi Nordby i det siste?
Er hun fortsatt frafallen?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

BorisA

Sitat fra: BorisA på februar 16, 2013, 12:45:22 PM
Aftenposten i dag:

Sitat:
Med Heidi Nordby Lunde inn på Stortinget vil Høyre få en erklært liberalist - og sin første klimaskeptiker.

Lengre ned fikk hun følgende spørsmål:
- Er du klimafornekter?
- Klimaet endres, og men en god del av det vi ser er menneskeskapt (hm, helt skeptiker er hun visst ikke!), men ikke alt. Jeg kjøper derfor ikke helt konklusjonen til FNs klimapandel og er svært skeptisk til tiltakene og kostnadene.
Sitat slutt

Skal vi si at det kan være en begynnelse?
Kom hun inn på tinget?
Hvis ja, burde hun bli kontaktet og bedt om å kjøre litt klimaskepsis i Stortinget.
Eller har hennes klimaskepsis forsvunnet som dugg for solen?
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.