Spetalen med mer sprengstoff!!

Startet av ebye, mars 10, 2013, 09:48:59 AM

« forrige - neste »

ebye

Her er tydeligvis et gammelt utspill fra Øystein Stray Spetalen, VG Nett, 27. mars 2008

Kjendis-krig om klimaet

http://touch.vg.no/article.php?artid=505594

Datoen viser at utspillet ligger ca. 5 år tilbake. Noe støy blir det nok uansett, når dette kjedebrevet når de rette mottakere.    ;)      8)



Telehiv

#1
Takk for den, ebye!

Fikk ikke med meg den historien der da den gikk første gang for 5 år siden, og det er jo skremmende med tanke på mulighetene for faktadebatt rundt dette at alarmistene m/Hauge i spissen øyeblikkelig forlanger boikott av Spetalen som tillater seg å tenke kritisk:


"Påstandene som Spetalen nå sprer, gjør at Bellona-leder Frederic Hauge ber alle holde seg unna investoren.
- Jeg vil oppfordre næringslivet til ikke å drive business med Øystein Stray Spetalen etter dette her, sier Hauge til VG."



Dette er jo holdninger og sensureringsmetoder vi normalt ser i regimer vi ikke liker å sammenligne oss med.
På den annen side er det nettopp dette klimamafiaen har drevet med hele veien.

Jeg håper media er seg sitt ansvar bevisst og begynner å vise fram styggheten bedre enn de har klart til nå.
Vitenskapen kan av og til risikere å bli innhentet av sannheten

Amatør1

Jeg reagerte nøyaktig som deg, Tele. Det Hauge bedriver er autoritær sensur, motivert ut ifra at Hauges egne bidrag til  CO2-svindelen ikke skal bli avslørt.

Og hvem ha valgt Hauge til å mene slikt på vegne av oss alle?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Jostemikk

Det der var et meget godt funn, ebye, og jeg blir mer og mer skremt jo mer jeg lærer om hvordan ledende klimafigurer forsøker sette agendaen for hva andre mennesker skal få lov til å ta opp. Det er ingen dårlig sammenligning som er gjort av de som nevner Lysenkoisme, Stalinisme, samt begynnelsen på slutten av demokratiet i Norge.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

ebye

Jeg har lagt en røntgenanalyse av Klima-Khmer på en annen tråd

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1276.msg25470.html#msg25470

Trøsten får være, at Klimaklovner som oppføere seg som nyttige idioter for fienden, de er lett gjenkjennelige!   ;)      ;D      8)

Amatør1

Sitat fra: ebye på mars 10, 2013, 14:55:11 PM
Jeg har lagt en røntgenanalyse av Klima-Khmer på en annen tråd

For ordens skyld er Khmer en folkegruppe og et språk. Riktignok ble de rammet av Khmer Rouge, dvs. kommunistpartiet i Kambodsja, under ledelse av Saloth Sar (bedre kjent som Pol Pot) på 1970-tallet, men folkegruppen er og var uskyldig.

Der hvor enkelte likheter med dagens klimafanatikere oppstår er i Pol Pots filosofi om "agrar-sosialisme", en politikk som ble fullstendig diktatorisk og som førte til en av verdens verste massemord i moderne tid.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

ebye

Bra å bli korigert, Amatør1. Jeg tar en strafferunde, og skal rette opp den der!    :(

ebye

Ny omtale om Øystein Stray Spetalen, denne gangen en leder i Hegnar online, 17. mars 2013

Hegnar: - Han kan skytes, parteres og graves ned

http://www.hegnar.no/okonomi/politikk/article722994.ece

Jeg likte svaret fra Ketil Strand Andersen, til Willian Steffersen, i kommentarfeltet.

Forøvrig er det ikke vanskelig å se hva slags regimer Frederic Hauge savner.   ;)     :o? nei, som forventet.    ;D

seoto

Hatten av for Spetalen! Hegnar er tydeligvis ekstremt misunnelig, noe som kommer fram her:

SitatPå den ene siden er han utvilsomt en av landets dyktigste og mest suksessrike investorer, som misliker for mye luksus og bortkastede kostnader, men han gir SV-sympatisørene valgkampammunisjon ved å rakke ned på banker og finansspekulanter, og han har en umettelig kunnskapstrang når det gjelder klimadebatten og spørsmålet om CO2-utslipp og følgene for temperaturutviklingen på jorden.

Tenk å rakke ned på banker og finansspekulanter! Og enda verre: Ha kunnskapstrang når det gjelder klimadebatten! Fy og fy ;)
Og ikke nok med det, han gjør andre forferdelige ting også:

SitatDet går nesten ikke en dag uten at en eller annen forskningsrapport passerer Spetalens hender og PC, og deretter strømmer informasjonen ut til venner og fiender. Samtidig tjener Stray Spetalen penger i bøtter og spann på fornuftige investeringer i aksjemarkedet og den brennhete olje- og gassvirksomheten.

Ja, informasjonsflyt kan være farlig, det - og attpåtil investerer han i fornuftige investeringer! At det går an! /sark_off
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

ebye

Noen har det både i hodet og hodet, seoto!     ;D      8)

BorisA

Sitat fra: seoto på mars 18, 2013, 09:25:42 AM
Hatten av for Spetalen! Hegnar er tydeligvis ekstremt misunnelig, noe som kommer fram her:

SitatPå den ene siden er han utvilsomt en av landets dyktigste og mest suksessrike investorer, som misliker for mye luksus og bortkastede kostnader, men han gir SV-sympatisørene valgkampammunisjon ved å rakke ned på banker og finansspekulanter, og han har en umettelig kunnskapstrang når det gjelder klimadebatten og spørsmålet om CO2-utslipp og følgene for temperaturutviklingen på jorden.

Tenk å rakke ned på banker og finansspekulanter! Og enda verre: Ha kunnskapstrang når det gjelder klimadebatten! Fy og fy ;)
Og ikke nok med det, han gjør andre forferdelige ting også:

SitatDet går nesten ikke en dag uten at en eller annen forskningsrapport passerer Spetalens hender og PC, og deretter strømmer informasjonen ut til venner og fiender. Samtidig tjener Stray Spetalen penger i bøtter og spann på fornuftige investeringer i aksjemarkedet og den brennhete olje- og gassvirksomheten.

Ja, informasjonsflyt kan være farlig, det - og attpåtil investerer han i fornuftige investeringer! At det går an! /sark_off
Jeg leste akkurat lederen til Hegnar om boikott av Spetalen, og jeg må innrømme at jeg tolket denne artikkelen annderledes.
Jeg tolket den som støtte til Spetalen og tilsvarende harselering av Hauge.
Og det var deilig å lese.

http://www.hegnar.no/okonomi/politikk/article722994.ece
Jeg spørger helst, mitt kall er ei at svare.

Jostemikk

Er enig med BorisA her. Hauge fikk hasjblåst på seg en skikkelig bakoversveis av Hegnar her, og støtten til Spetalen virket solid.

Det er en annen ting med Spetalen jeg synes leserne bør få med seg. Fra tid til annen gir han både albuer og lyskespark i retning banksystemet og finanssystemet. Dette i likhet med en annen som så absolutt vet hva han snakker om, Peter Warren.

Mon tro hva de hele tiden forsøker gjøre oss oppmerksomme på? Hva er så pillråttent med finanssystemet?
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Du har helt rett, BorisA! Jeg leste den lille overskriften for raskt, og det ble feil  :-[ (Jeg tør nesten ikke innrømme at jeg stoppet etter de første avsnittene  :-[ :-[ Vanligvis pleier jeg å lese litt nøyere enn dette.)
Jeg er helt enig i at det er på tide at noen setter Hauge på plass! Hvordan i all verden har Hauge klart å få den posisjonen han har fått? Men det er kanskje nok å være en bølle?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

#13
Sitat fra: Jostemikk på mars 18, 2013, 10:04:34 AM
Det er en annen ting med Spetalen jeg synes leserne bør få med seg. Fra tid til annen gir han både albuer og lyskespark i retning banksystemet og finanssystemet. Dette i likhet med en annen som så absolutt vet hva han snakker om, Peter Warren.

Mon tro hva de hele tiden forsøker gjøre oss oppmerksomme på? Hva er så pillråttent med finanssystemet?

Enig, de virker å være de eneste av de kjente som prøver å fortelle oss noe. Warren hadde en artikkel som har gjort varig inntrykk på meg:

Greatest Scam Ever
Bare å skrive dette får meg til å frykte at jeg våkner opp med et hestehode i senga de nærmeste dager.

Les gjerne også Warrens kommentarer under artikkelen.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Brattbakkallen

Seoto:
SitatDu har helt rett, BorisA! Jeg leste den lille overskriften for raskt, og det ble feil  :-[ (Jeg tør nesten ikke innrømme at jeg stoppet etter de første avsnittene  :-[ :-[ Vanligvis pleier jeg å lese litt nøyere enn dette.)
Jeg er helt enig i at det er på tide at noen setter Hauge på plass! Hvordan i all verden har Hauge klart å få den posisjonen han har fått? Men det er kanskje nok å være en bølle?

Da jeg leste innlegget ditt etter selv å ha lest den Hegnarartikkelen, så holdt jeg på å sende inn noe liknende som det BorisA og Jostemikk har skrevet. men så bestemte jeg meg for å lese artikkelen til Hegnar enda nøyere først. Så kom BorisA og Jostemikk meg i forkjøpet med sine innlegg.  Nå har du innrømmet at du leste Hegnar litt for overfladisk, og dette viser jo noe interessant: Samme tekst kan tolkes på vidt forskjellige måter alt ettersom.

Når det gjelder Fredric Hauge, så mener jeg å huske at han ble skikkelig satt på plass av en kar han foraktelig omtalte som "Sveieseprofessor" og at Siv jensen var blitt "sveiseblind". Bøllete.  :P
Denne "Sveiseprofessor" Fred Goldberg sopte imidlertid nærmest golvet med ham i forbindelse med et av disse klimaseminarene som FRP hadde.  8)

BBK

Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.