Klimarelatert blogg

Startet av jarlgeir, mai 30, 2013, 13:33:15 PM

« forrige - neste »

jarlgeir

Jeg har omsider tatt meg sammen og lagd en egen blogg, hvor jeg vil fokusere på området mellom klima og politikk. Intensjonen er både å få ut nyheter, å være en gneldrebikkje som biter seg fast i benet til våre mest klimareligiøse politikere og å fokusere på uredeligheter innen klimapolitikken.

Ikke alt blir klimarelatert siden jeg er Piratpartiets førstekandidat i Akershus til Stortingsvalget. I denne posisjonen får jeg anledning til å delta i foredrag på skolene. Vi får se hvordan det går seg til etterhvert.

Med Google- verktøyet kan dette oversettes, og Josh har allerede tatt en titt etter at jeg fikk lov å bruke det jeg vil av tegningene hans som illustrasjoner til bloggingen.

Som dere ser er det lenke til dette forumet.
http://geiraaslid.blogspot.no/2013/05/politisk-ukorrekt-klimanytt-til-glede.html

Ta gjerne i bruk kommentarfeltet hvis dere har noe på hjertet. Tar gjerne innspill på fremtidige bloggtemaer.
It's the sun, stupid!

ebye

Fint jarlgeir, dette er et nyttig initiativ. Ved å etablere flere og flere blogger som protesterer på tøvet til IPCC, vil det dryppe noen "realistiske klimakorn" ut til de som er nysjerrige.

Utfordringen er å få mye blest om kilden, jarlgeir.

Valg av stikkord er viktig, og dessuten, saker der kjente offentlige personer blir nevnt ved navn, vil bli fanget opp av det som tidligere het "Argus" - overvåkingssystemer. I disse Klimatider vil jo navn på kjente norske forskere ved CICERO, Bjerknessenteret og Met. inst. gi god uttelling på "overvåkingen".

Og dessuten, med passende hyppig frekvens i opptreden på Dagsavisen Nye meninger, kan "url'en" refereres der (og andre steder) som bakgrunnsmateriale. Velkommen i klubben      :)      ;)       8)

http://climometric.blogspot.no/     

stjakobs

Jeg er enig at dette kan være en måte å utdype informasjonen om CO2-dogmet.
I all beskjedenhet har jeg også skrevet litt: http://stjakobs.blogspot.no/
"IPCC is a four letter word."

Bebben

Hei Jarlgeir og gratulerer med blogg! Går det an å kommentere uten å ha noen av disse forskjellige kontoene?

StJakobs: Fin blogg! Var ikke klar over den før nå - ser ut til at du har stilt ditt lys litt under en skjeppe her...  :D

Baby, it's getting hot outside! Send for Greenpeace!

ebye

Sitat fra: Bebben på mai 30, 2013, 23:56:29 PM
Hei Jarlgeir og gratulerer med blogg! Går det an å kommentere uten å ha noen av disse forskjellige kontoene?

StJakobs: Fin blogg! Var ikke klar over den før nå - ser ut til at du har stilt ditt lys litt under en skjeppe her...  :D
Bebben, det er praktisk å ha en Google-konto, xnavn@gmail.com, pluss passord. Dette kan brukes i de fleste sammenhenger for å kommentere.  ;)      8)

jarlgeir

Jeg var skeptisk til Google-konto i starten. Deretter oppdaget jeg Google-drive, som lar det lagre data "i skyen". Uansett hvilken dings du går på nettet med, så kan du lagre og hente dataene der. Dvs du slipper noe pes hvis en laptop blir stjålet eller slutter å funke.
Google har fine muligheter til å lenke folk med felles interesser, og jeg har grupper som venner, spill, SF, pirat og flere andre. Nylig lagde jeg en gruppe som heter klima for å dele klimastoff, og jeg tenke å si noe om dette på neste møte hos klimarealistene for da får man lettere tilgang til alt det de kan der....

Og det bloggformatet jeg har valgt har et google-verktøy som automatisk oversetter til andre språk. Så jeg kan leses i utlandet uten at jeg slipper å pese med å oversette teksten.

Hvem trenger gammelmedia lengre? :p
It's the sun, stupid!

ebye

Sitat fra: jarlgeir på juni 01, 2013, 03:15:09 AM
Jeg var skeptisk til Google-konto i starten. Deretter oppdaget jeg Google-drive, som lar det lagre data "i skyen". Uansett hvilken dings du går på nettet med, så kan du lagre og hente dataene der. Dvs du slipper noe pes hvis en laptop blir stjålet eller slutter å funke.
Google har fine muligheter til å lenke folk med felles interesser, og jeg har grupper som venner, spill, SF, pirat og flere andre. Nylig lagde jeg en gruppe som heter klima for å dele klimastoff, og jeg tenke å si noe om dette på neste møte hos klimarealistene for da får man lettere tilgang til alt det de kan der....

Og det bloggformatet jeg har valgt har et google-verktøy som automatisk oversetter til andre språk. Så jeg kan leses i utlandet uten at jeg slipper å pese med å oversette teksten.

Hvem trenger gammelmedia lengre? :p
Og hvem trenger manualer, jarlgeir  :) , når vi har et slikt servicesenter?    ;)

Takk for info, det er stadig noe å lære. Google er tydeligvis langt mer enn mail, kart og scholar.    8)

jarlgeir

Og så har du Googles email da, den er ganske praktisk siden den er sømløst integrert med alt det andre de har.

Selv har jeg alltid brukt en emailkonto jeg har hatt siden internettet oppstod. Den mottar etter hvert ganske mye spam uanset hvordan jeg mekker på spamfilteret. Og hver gang jeg skifter laptop så er det krøll med mailen...

Gmail derimot, er tilgjengelig uansett hvilken dings jeg går på nettet med. Og alt er lagret i skyen. Veldig brukervennlig, det hele er gratis fordi Google reklamefinansierer seg selv. Får se hvor lenge akkurat det varer, men jeg tipper det blir ganske lenge fordi Google ikke har greidd å tiltrekke seg mange sosiale brukere slik som facebook og twitter. Kunder er som kjent alfa og omega. I politikken snakker man om stemmer istedet, og konseptet er det samme.

Så hvordan kan vi dra troverdigheten til klimalarmistene ned i søla der den hærer hjemme?
It's the sun, stupid!