Om å trekke i samme retning

Startet av BaseBallStick, juni 27, 2013, 17:09:42 PM

« forrige - neste »

BaseBallStick

Det er en oppvåkning i deler av befolkningen i disse dager.

En og annen føler en gryende tvil. Hvor blir det av varmen? Hvor blir det av pengene som betales inn i klimaavgifter? Fanatikerne prater bare svada, hvorfor har jeg ikke innsett dette før?

Mange av de med nyåpnede øyne søker ut på nettet, vil finne ut av ting selv. Dette forumet har et logisk navn, og kommer frem på tidlige søk. Jeg vet, det var slik jeg kom hit selv.

Så begynner man å lese. Man møtes av mange teorier, både om klima og andre ting. Danner seg en oppfatning av hvem som kan noe, og hvem som ikke. Av og til bidrar man etter beste evne. Når diskusjonene går for høyt for eget nivå, holder man seg i bakgrunnen. Men hele tida har man dette i bakhodet. Dette at man er med på noe stort. En av den foreløpige minoriteten som kjenner sannheten. En av dem som vet. Og man tenker stadig mer på hva man kan bidra med for å få slutt på svindelen.

Så viser det seg at det virkemidlet man selv har størst tro på, er stikk motsatt av hva forumadministrasjonen mener vil virke. Og til slutt blir innleggene i sakens anledning flyttet av administrasjonen til humorseksjonen.

Beklager, jeg tror forumet slik det fremstår nå virker motsatt av hva tanken bak forhåpentligvis var. Jeg tror at søkende folk med normal bakkekontakt vil lande på at politisk påvirkning er det lettest tilgjengelige og samtidig det kraftigste virkemidlet vanlige folk kan benytte for å gi uttrykk for sin avsky mot lyvende politikere.

Og da støter dette forumet simpelthen vanlige folk fra seg. Man må være ekstremist og revolusjonær for å kunne se noe nytte av hva administrasjonen på dette forumet prediker.

Det er ikke jeg, så jeg sier takk for laget.
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

Amatør1

Det er jo synd du ser det slik, men valget er ditt.

Det jeg gjorde i tråden Hvorfor jeg ikke vil stemme ved stortingsvalget var en personlig forklaring av min egen posisjon foran valget, der jeg oppfatter at ingen av partiene tilbyr noe løsning på klimahysteriet, tvert imot opererer alle partier med sjans på stortingsplass på alarmistenes og elitens premisser. Dette er et personlig standpunkt, og det er ikke på noen måte et krav at andre skal være enige med meg. Vi lever vel i et fritt land?

Videre mener jeg dette ikke er et passivt standpunkt:
SitatDet er på ingen måte "sofaen" jeg velger. Det er ikke latskap som avgør dette, mei n total mangel på demokratisk representasjon. Men du har selvsagt rett i at det kune være et poeng å sende noen stemmeforklaringer. Men det måtte bli til mange partier, for dette er såpass alvorlig ment at ingen er reelle kandidater pr. dato.

Jeg forstår jo nå at man nekter å akseptere et slikt personlig standpunkt. Det kan jeg ikke gjøre noe med, men beklager at det for noen ikke er mulig å innse at folk er forskjellige. Er det én ting vi ikke driver med på dette forumet, så er det å diktere hverandres meninger. Slikt overlater vi til alarmistene, det er deres metode.

For igjen å sitere forklaringen
SitatVi må ha respekt for at ulike mennesker vurderer dette litt forskjellig. Jeg har full respekt for din måte å vurdere det på, men min vurdering er at dette gjennomsyrer politikken i den grad at dette spørsmålet må avklares. Faktisk er det slik at minst ett av regjeringspartiene (SV) åpent erklærer at denne saken skal gjennomsyre alt annet, det står på websidene deres. Arbeiderpartiet ser ut til å leve godt med en slik samarbeidspartner, og Senterpartiet med. Når vi så går igjennom de andre partienes standpunkter, finner jeg ingen signifikante avvik. Alle støtter svindelen. Da er det min demokratiske plikt og rett å si at dette kan jeg ikke være med på, mitt eneste alternativ er å aktivt avvise å stemme på alle som ikke tar klart avstand fra svindelen.

Det som er forunderlig er at du ikke vil godta at ulike mennesker vurderer dette litt forskjellig, men insisterer på å diktere din egen mening som den eneste rette. Min mening er ikke nødvendigvis den eneste rette, men den er min, og hvis du vil endre den må du bruke gode argumenter, og de har jeg til gode å se i denne saken.

Jeg beklager at du ser saken på denne måten, og ønsker deg velkommen tilbake på dine egne premisser når som helst.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Obelix

Sitat fra: BaseBallStick på juni 27, 2013, 17:09:42 PM
Så viser det seg at det virkemidlet man selv har størst tro på, er stikk motsatt av hva forumadministrasjonen mener vil virke. Og til slutt blir innleggene i sakens anledning flyttet av administrasjonen til humorseksjonen.

Beklager, jeg tror forumet slik det fremstår nå virker motsatt av hva tanken bak forhåpentligvis var. Jeg tror at søkende folk med normal bakkekontakt vil lande på at politisk påvirkning er det lettest tilgjengelige og samtidig det kraftigste virkemidlet vanlige folk kan benytte for å gi uttrykk for sin avsky mot lyvende politikere.

Og da støter dette forumet simpelthen vanlige folk fra seg. Man må være ekstremist og revolusjonær for å kunne se noe nytte av hva administrasjonen på dette forumet prediker.

Det er ikke jeg, så jeg sier takk for laget.

Jeg respekter BBS sin soleklare rett til å mene det han/hun gjør. Men jeg vil dog si at jeg er ikke enig med BBS i denne saken!

Ingen av oss på forumet er enig med hverandre hele tiden. Vi som er klimarealister har ikke det derre genet i oss at vi lar oss kue og ensrette. Vi kjemper for hva vi mener!  Dette er selvsagt både en styrke og en svakhet. Styrken ligger i at mer viten kommer fram hos oss, nettopp fordi vi er såpass "tøffe i trynet" at vi lar oss ikke avspise med munnhell.

Som oppegående lesere har sett, så har jeg vært uenige med den eller den, men jeg respekterer den andre personens rett til å skrive det han/hun vil, selv om jeg er hoppendes uenig. Men sånn er det bare.

Jeg tror at vi i det lange løp vil fremstå langt mer seriøse og troverdige enn våres motpart (klima-alarmistene) - nettopp fordi vi feier ikke uenighet under teppet og insisterer på ensretting.

Så jeg mener vi må ha flere tanker i hodet samtidig; Vi må gjøre hverandre gode ved å bidra til felles læring - og vi må være såpass ærlige at vi også tør å si hva vi mener ved uenigheter.  Så enkelt mener jeg det hele er!
No fear for the real men! No hope for the scared!

BaseBallStick

Sitat fra: Obelix på juni 27, 2013, 18:55:27 PM
Jeg tror at vi i det lange løp vil fremstå langt mer seriøse og troverdige enn våres motpart (klima-alarmistene) - nettopp fordi vi feier ikke uenighet under teppet og insisterer på ensretting.

Interessant tankerekke som bare må kommenteres.

At forumadministrasjonen på eget initiativ flytter seriøst mente innlegg til humorseksjonen er altså ikke å feie uenighet under teppet, eller rett og slett et forsøk på latterliggjøring av meningsmotstandere på lik linje med det alarmistene har bedrevet?

Beklager, men jeg ser ikke forskjellen. På et forum som skriver side opp og side ned om maktmisbruk og sensurering, brukes de samme virkemidlene som man kritiserer ellers i samfunnet.

Det burde være et tankekors for et forum som i utgangspunktet har til hensikt å være et infosenter og en tenketank for klimanysgjerrige, men jeg registrerer i mitt stille sinn at det faktisk ikke er det. Jeg håper rett og slett at folk som leter etter nøytral informasjon om klimaløgnene ikke finner dette forumet, siden svake sjeler kan forledes til å tro at de bør avstå fra å stemme. Og det høres sikkert knallfornuftig ut etter en væpna revolusjon eller noe sånt, men det tror jeg ikke mannen i gata er helt klar for.

Det eneste dette selverklært klimageniale forumet oppnår i så måte er å hjelpe alarmistene til å opprettholde sitt demokratiske flertall for å fortsette propagandaen. Og det har ikke jeg tenkt å være med på.
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

ebye

Jeg har tidligere antydet utmeldelse

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1333.msg29919.html#msg29919

Og det var det, jeg melder meg ut av forumet.

- Det har utviklet seg en lite trivelig og konstruktiv debattform her, som jeg misliker. Eks. flere temaer har måttet stenges.

- Det er påståelige ignoranter i fysikkfoståelsen her, det svekker forumets troverdighet.

- Jeg er opptatt av klimaspørsmål, alt rundt det politiske bakteppet svekker navnet Klimaforskning. Mon tro hva nye gjester/medlemmer tenker dersom de initielt havner i debatter rundt Agenda21, Bilderberger etc, og GHB's betydning?

- Jeg synes temaer utenom klima tar for mye plass, og burde i sin helhet flyttes til et annet Forum.com

Bevares, det er mye positivt her, men jeg finner meg ikke til rette lenger. Det er flott at forumet er åpent, slik at dette kan legges ut som info.

Takk for meg.

Amateur2

Sitat fra: ebye på juni 28, 2013, 10:12:48 AM
Jeg har tidligere antydet utmeldelse

http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,1333.msg29919.html#msg29919

Og det var det, jeg melder meg ut av forumet.

- Det har utviklet seg en lite trivelig og konstruktiv debattform her, som jeg misliker. Eks. flere temaer har måttet stenges.

- Det er påståelige ignoranter i fysikkfoståelsen her, det svekker forumets troverdighet.

- Jeg er opptatt av klimaspørsmål, alt rundt det politiske bakteppet svekker navnet Klimaforskning. Mon tro hva nye gjester/medlemmer tenker dersom de initielt havner i debatter rundt Agenda21, Bilderberger etc, og GHB's betydning?

- Jeg synes temaer utenom klima tar for mye plass, og burde i sin helhet flyttes til et annet Forum.com

Bevares, det er mye positivt her, men jeg finner meg ikke til rette lenger. Det er flott at forumet er åpent, slik at dette kan legges ut som info.

Takk for meg.

Jeg har i den siste tiden gjort meg akkurat de samme tankene som ebye her presenterter.

Jeg tar en pause herfa. Det kan godt hende den blir evigvarende.
Respect those who seek the truth, be wary of those who claim to have found it
[Mark Twain]

The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
[Richard P. Feynman]

Amatør1

#6
Sitat fra: BaseBallStick på juni 28, 2013, 07:59:48 AM
Sitat fra: Obelix på juni 27, 2013, 18:55:27 PM
Jeg tror at vi i det lange løp vil fremstå langt mer seriøse og troverdige enn våres motpart (klima-alarmistene) - nettopp fordi vi feier ikke uenighet under teppet og insisterer på ensretting.

Interessant tankerekke som bare må kommenteres.

Velkommen tilbake. Fint at du ikke gjorde alvor av å si takk for laget.

Sitat fra: BaseBallStick på juni 28, 2013, 07:59:48 AM
At forumadministrasjonen på eget initiativ flytter seriøst mente innlegg til humorseksjonen er altså ikke å feie uenighet under teppet, eller rett og slett et forsøk på latterliggjøring av meningsmotstandere på lik linje med det alarmistene har bedrevet?

Du refererer til dette innlegget som først ble postet i tråden jeg startet "Hvorfor jeg ikke vil stemme ved stortingsvalget":
http://klimaforskning.com/forum/index.php/topic,103.msg30052/topicseen.html#msg30052

Innholdet er ikke relevant for innholdet og hensikten med stortingsvalgtråden, og innlegget ble flyttet av den grunn. Det har du fått beskjed om på PM. At du velger å underslå det her er din sak, men slik er det. Innlegget ble flyttet til humortråden, da innlegget inneholdt morsomheter. Det var på ingen måte forsøk på latterliggjøring.

Sitat fra: BaseBallStick på juni 28, 2013, 07:59:48 AM
Beklager, men jeg ser ikke forskjellen. På et forum som skriver side opp og side ned om maktmisbruk og sensurering, brukes de samme virkemidlene som man kritiserer ellers i samfunnet.

Dette er mildt sagt en overdrivelse. At ditt innlegg ble flyttet til en annen tråd har ingenting med maktmisbruk å gjøre. Ingenting av det du har skrevet er endret eller fjernet, alt er åpent. Enhver kan gjøre seg opp selvstendog mening om hva som er riktig og hva som er galt, og hva som er bagateller. Ditt forsøk å diktere meninger ligger nok nærmere det du beskriver.

Sitat fra: BaseBallStick på juni 28, 2013, 07:59:48 AM
Det burde være et tankekors for et forum som i utgangspunktet har til hensikt å være et infosenter og en tenketank for klimanysgjerrige, men jeg registrerer i mitt stille sinn at det faktisk ikke er det. Jeg håper rett og slett at folk som leter etter nøytral informasjon om klimaløgnene ikke finner dette forumet, siden svake sjeler kan forledes til å tro at de bør avstå fra å stemme. Og det høres sikkert knallfornuftig ut etter en væpna revolusjon eller noe sånt, men det tror jeg ikke mannen i gata er helt klar for.

Jeg beklager at du har misforstått, og trodd at dette er et forum for FrP. Det er det ikke, selv om meninger på vegne av FrP også er like velkomne som meninger på vegne av andre. At du finner det nødvendig å poste slik du gjør her er bare å beklage.

Sitat fra: BaseBallStick på juni 28, 2013, 07:59:48 AM
Det eneste dette selverklært klimageniale forumet oppnår i så måte er å hjelpe alarmistene til å opprettholde sitt demokratiske flertall for å fortsette propagandaen. Og det har ikke jeg tenkt å være med på.

Pussig at du ser det slik. Jeg ser det slik at din stemme til alarmist-partiene er med å sanksjonere status quo, dvs. fortsatt alarmisme i regjering og storting. Men det er din rett, og jeg vil ikke hindre deg på noen måte. Jeg observerer dog at du ikke vil gi dem som ser det annerledes samme rett.

Ha en god dag.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

Amatør1

Sitat fra: Obelix på juni 27, 2013, 18:55:27 PM
Ingen av oss på forumet er enig med hverandre hele tiden. Vi som er klimarealister har ikke det derre genet i oss at vi lar oss kue og ensrette. Vi kjemper for hva vi mener!  Dette er selvsagt både en styrke og en svakhet. Styrken ligger i at mer viten kommer fram hos oss, nettopp fordi vi er såpass "tøffe i trynet" at vi lar oss ikke avspise med munnhell.

Som oppegående lesere har sett, så har jeg vært uenige med den eller den, men jeg respekterer den andre personens rett til å skrive det han/hun vil, selv om jeg er hoppendes uenig. Men sånn er det bare.

Jeg tror at vi i det lange løp vil fremstå langt mer seriøse og troverdige enn våres motpart (klima-alarmistene) - nettopp fordi vi feier ikke uenighet under teppet og insisterer på ensretting.

Så jeg mener vi må ha flere tanker i hodet samtidig; Vi må gjøre hverandre gode ved å bidra til felles læring - og vi må være såpass ærlige at vi også tør å si hva vi mener ved uenigheter.  Så enkelt mener jeg det hele er!

Obelix, det har hendt noen ganger at jeg har vært uenig med deg, og har også gitt utrykk for det. Men det du sier her er faktisk noe av hovedpoenget, så la meg si takk for meningsytringen og si meg helt enig! Takk skal du ha.
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

BaseBallStick

Sitat fra: Amatør1 på juni 28, 2013, 10:53:49 AM
Innholdet er ikke relevant for innholdet og hensikten med stortingsvalgtråden

Nei, nettopp. Det er ikke forenlig med DIN definisjon av foretrukket innhold, og DIN hensikt med tråden.

Innlegget mitt satte fokus på at nasjonens best kjente klimarealist i motsetning til deg faktisk skulle benytte seg av stemmeretten. At jeg skulle finne dette relevant i en tråd som handlet om hvorfor klimarealister etter din mening absolutt ikke bør benytte seg av stemmeretten, er selvsagt en gedigen feiltakelse av meg?

Og derfor ble DIN reaksjon på dette som den ble. Som administrator benyttet du deg av DIN mulighet til å sette mitt innlegg der DU mente det var mer relevant enn der JEG, som innleggets opphavsmann, mente det hørte hjemme. Sensur og latterliggjøring. 

Jeg ser at andre har gjort de samme betraktningene som meg om et par andre minustegn som møter den vanlige klimasannhetssøkende mannen i gata når han kommer inn her. Jeg håper det lar seg gjøre å holde klimadebatten samlet på et eller annet sted der for deltakerne ikke har fullt så sprikende virkelighetsoppfatning som på dette forumet.

Nok en gang, takk for meg.
"Oljen er sterkt miljøskadelig, og burde brennes!"
Fredric Hauge, Bellonas oppstartsfase...

Jostemikk

Det som skjer nå gjør meg kvalm. Det er noen primadonnaer som ikke finner seg i at det finnes noen med andre oppfatninger enn dem selv, og dette plager dem så fælt at de påstår å ikke komme til orde. Er det ikke det stikk motsatte som har skjedd hele tiden? Folk har fått komme til orde så til de grader.

Når jeg må starte hver eneste dag på forumet med å lese PMer fra medlemmer som enten er svært misfornøyd med Admin, eller er illsinte og fornærmet på andre medlemmer, forsvinner hele lysten til å holde dette gående. Et av medlemmene her på Klimaforskning er så selvsentrert og egoistisk, at han har klart å få hele forumet til å handle om hva han synes vi skal ta opp og kommentere, eller hva han mener vi ikke skal ta opp.

Jeg kan ikke trykke på noen knapp jeg har funnet som gjør at medlemmer klarer holde tonen seg i mellom. Hvis noen tror det var med lett hjerte jeg stoppet videre kommentarer i en tråd jeg selv startet fordi jeg syntes temaet var viktig, Termodynamikkens 2. hovedsetning, så gjør dere dere dummere enn dere er. Den dagen startet med de sedvanlige klagene over andre medlemmer, og da det ikke nyttet med mitt forsøk på å skrive et innlegg for å få fokuset over på meg og hva jeg mente, så jeg ingen annen mulighet enn å stenge nok en tråd.

Hvis jeg hadde utestengt alle de medlemmer som andre medlemmer har klaget over, eller oss i Admin for den saks skyld, ville det ikke vært en eneste igjen av oss. Forstår dere dette? Jeg mener det alvorlig, forstår dere virkelig hva dette innebærer?

Absolutt alle har fått slippe til med sine tanker i alle tråder her på Klimaforskning, men enkelte medlemmer synes tydeligvis dette er dumt, for de krever hele tiden at noen ikke skal ha uttalerett. Om noen gang etter gang skriver at det kan godt hende du har rett, og jeg har feil, men det jeg kommer med er min mening, så får du ha din, er det som å skvette vann på gåsa. Det bare preller av.

Hva vil dere jeg skal gjøre hver gang to medlemmer barker ihop og krever hverandre stoppet gjennom henvendelser til Admin? Slette begge to, eller ingen av dem?

Innimellom enkelte råtne epler, finnes heldigvis også perler. Svært viktige bidragsytere, medlemmer som aldri kun klager, men legger ned mengder av frivillig innsats for å øke kunnskapsmengden her på Klimaforskning, det være seg gjennom interessante linker eller personlige betraktninger om alle sider av klimasaken.
Ja heldigvis flere der ser galskapen; men stadig alt for få.
Dertil kommer desværre de der ikke vil se, hva de ser.

Spiren

seoto

Jeg kan ikke se at BBS har et eneste positivt forslag i sin trådstart "Om å trekke i samme retning". Tvert imot oppfatter jeg hans innlegg som ren personlig furting, og et sterkt bidrag til å skape misstemning.

Noen medlemmer utviser heldigvis vennlighet, toleranse og viktige bidrag. De klager ikke, og velger å holde seg borte fra krangel. Jeg ønsker ikke at de skal forsvinne fordi noen skaper misstemning. De som skaper misstemningen, virker å mangle evne til toleranse for andre medlemmers syn, og mener at kun deres eget syn er verdt respekt. Sneversynte mennesker har sjelden noe verdifullt eller orginalt å bidra med. De som har ført verden videre, på godt og ondt, er folk som har turt og er villige til å tenke utenfor den trange boksen, og de fleste av dem opplevde å bli latterliggjort av de sneversynte.

Da gjenstår det bare å si farvel til ebye, BBS og Amateur2. Så mye plass og hjelp som ebye har fått gjennom disse to årene, finner jeg det vanskelig å forstå alle hans klager, og anbefaler ham å lage sitt eget private forum der han i fred og ro (?) kan bestemme hva andre skal få mene og skrive.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Ewer Gladblakk.

Skjøl er jeg bare en fattig og evneveik skjel.
Har ikke større krav til andre, enn de jeg har til meg skjøl, og blir veldig ofte kjempeglad når jeg får høre andres kloke meninger!

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med i hva som har skjedd her inne den siste tiden.....og jeg sliter litt med å skjønne hva som har skjedd siden sist.
Har hatt det litt småtrælete på min egen hjemmefront den siste tiden også.....men detta ble litt voldsomt.

Et åpent forum er jo en samling av forskjellige mennesker under ett tak, og da må vi jo tåle hverandre....samt de som tar den tunge jobben, og drifter og admistrerer siden for oss!
Trudde detta var ett forum stappfullt av mennesker og rom til èn som meg jeg.....men jeg har vel tatt feil enda en gang...

En blir vel hjemløse, og vil rikosjere til evig tid fra sted til sted uten en viss toleranse, rom...og kansje litt humor og selvironi....

Vi må jo gi rom til ikke bare oss skjøl, alle de andre, inkludert de som har den tunge jobben med å drifte sida!

Håper detta løser seg....jeg trenger et slikt forum, med alle kvinner og menn ved årene! :)

Løft kun ett bein om gangen.....ellers går du bare på snørra!

Brattbakkallen

Jostemikk i # 9:

SitatDet som skjer nå gjør meg kvalm. Det er noen primadonnaer som ikke finner seg i at det finnes noen med andre oppfatninger enn dem selv, og dette plager dem så fælt at de påstår å ikke komme til orde. Er det ikke det stikk motsatte som har skjedd hele tiden? Folk har fått komme til orde så til de grader.

Når jeg må starte hver eneste dag på forumet med å lese PMer fra medlemmer som enten er svært misfornøyd med Admin, eller er illsinte og fornærmet på andre medlemmer, forsvinner hele lysten til å holde dette gående. Et av medlemmene her på Klimaforskning er så selvsentrert og egoistisk, at han har klart å få hele forumet til å handle om hva han synes vi skal ta opp og kommentere, eller hva han mener vi ikke skal ta opp.

Endelig dukket det opp en anledning for meg til å - i all offentlighet og ikke via en PM - å beklage at et innlegg jeg hadde her på en annen tråd ble vel personfiksert mot Jostemikk. Jeg beklager uten forbehold.

Jeg kan bekrefte at jeg har fått komme til orde "så til de grader" og noen ganger har det gått for langt. Jeg har også opplevd å bli imøtegått på til dels kverulerende og personlig nedsettende måter. Slik blir det gjerne på et åpent forum.

Jeg synes imidlertid jeg alltid har fått en real behandling fra Admin på tross av uenigheter om sak.

Jeg skrev for en god stund siden et innlegg om Hans Von Storch, som Jostemikk i første omgang misforstod litt. Han trodde tydeligvis at jeg skrev om noe annet. Da han ble gjort oppmerksom på dette av en eller annen som jeg ikke husker hvem var, så beklaget han og rettet det opp. Da var det at min aktelse for Jostemikk virkelig steg.

Derfor ble jeg skikkelig lei meg da et førnevnt innlegg ble oppfattet på en måte som ikke var min hensikt. Jeg var inne på tanken å sende Jostemikk en PM med en beklagelse, men syntes det var mere realt å gjøre det åpent.

I den grad det måtte være av noen interesse, så regner jeg med at Admin kan bekrefte at jeg aldri har sendt klager på noen her på forumet til dem via PM eller på andre måter.

Jeg meldte meg på dette forumet i sin tid fordi jeg - etter å ha fulgt med en stund - syntes det var en god og vitenskapelig tone her, som sto i stil med navnet Klimaforskning.com . Nå begynner det å "surne" litt. 

Det er leit.

BBK



Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.

seoto

Sitat fra: Ewer Gladblakk. på juni 28, 2013, 17:44:40 PM
Skjøl er jeg bare en fattig og evneveik skjel.
Har ikke større krav til andre, enn de jeg har til meg skjøl, og blir veldig ofte kjempeglad når jeg får høre andres kloke meninger!

Nå har jeg ikke fulgt så nøye med i hva som har skjedd her inne den siste tiden.....og jeg sliter litt med å skjønne hva som har skjedd siden sist.
Har hatt det litt småtrælete på min egen hjemmefront den siste tiden også.....men detta ble litt voldsomt.

Et åpent forum er jo en samling av forskjellige mennesker under ett tak, og da må vi jo tåle hverandre....samt de som tar den tunge jobben, og drifter og admistrerer siden for oss!
Trudde detta var ett forum stappfullt av mennesker og rom til èn som meg jeg.....men jeg har vel tatt feil enda en gang...

En blir vel hjemløse, og vil rikosjere til evig tid fra sted til sted uten en viss toleranse, rom...og kansje litt humor og selvironi....

Vi må jo gi rom til ikke bare oss skjøl, alle de andre, inkludert de som har den tunge jobben med å drifte sida!

Håper detta løser seg....jeg trenger et slikt forum, med alle kvinner og menn ved årene! :)

Takk for gode og kloke ord, Ewer Gladbakk :) Etter alt negativt snakk blir jeg skikkelig rørt av å lese ditt innlegg.

Kan hende er du ingen klimaspesialist, men desto mer spesialist på menneskelighet, og det er minst like viktig. Det vil alltid være plass til deg på vårt forum, for du balanserer oss i en menneskelig retning, og ikke noe er viktigere enn det.

Det vil nok løse seg, men det blir sannsynligvis mindre aktivitet en tid. Det er helt greit. Nå skal bare sårene få gro, og så er det å håpe at lysten til videre drift vil ta seg opp igjen.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

seoto

Sitat fra: Brattbakkallen på juni 28, 2013, 17:47:22 PM
I den grad det måtte være av noen interesse, så regner jeg med at Admin kan bekrefte at jeg aldri har sendt klager på noen her på forumet til dem via PM eller på andre måter.

Jeg kan bekrefte at jeg aldri har mottatt klager på andre medlemmer fra BBK. Såvidt jeg kan erindre har han heller aldri klagd på Admin.
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.