Første intervju på BBC med skeptisk utgangspunkt

Startet av Amatør1, juli 15, 2013, 03:44:44 AM

« forrige - neste »

Amatør1

For første gang ser vi et intervju på BBC der utgangspunktet er skeptisk til klima-alarmismen. BBC-journalisten gjør en grei jobb med å maltraktere den britiske energiminister Ed Davey sine håpløse argumenter om "the vast majority of scientists agree" basert på John Cooks forlengst falsifiserte "studie" med de beryktede "97%".

Les først kommentarene på Bishop Hill, og se så YouTube-videoen under. Linken hos BH kan ikke sees utenfor UK.

SitatBishop Hill: Ed Davey on Sunday Politics

Ed Davey was given a pretty thorough interrogation by Andrew Neil on the Sunday Politics today. Well worth a look, and probably due-a-line by line examination as well.

http://www.youtube.com/v/dKYszIxaUxY?hl=en_US&version=3

Dette er faktisk litt av en merkedag. Da er det vel bare en 7-8 år til noe tilsvarende skjer her hjemme?
It is easier to lie to someone than to convince them, that they have been lied to

seoto

Takk for linken! :)

Det er skremmende å tenke på at verden stort sett styres av denne typen politikere! Talediaré, floskler, flink med meningsløse ord. Meningsløse fordi han neppe noen gang har gjort seg selvstendige tanker rundt hva han sier - han er en apekatt (eller kanskje heller en Jaco?) for "den rette tro".

På mange måter beviser han hva jeg har fått sterkere og sterkere mistanke om: Det er kun de totalt autoritetstro som kommer seg opp i politikken, og de blir aggressive når det de tror på (det de har blitt indoktrinert til å tro på) blir truet. Det er også grunnen til at politikerne og toppene i byråkratiet ikke kan snu i denne saken, for klimagalskapen er en del av dem selv og deres tro. Kanskje vi må ha et systemskifte for å komme ut av denne håpløse situasjonen? Det finnes i hvert fall ikke håp så lenge vi får yngre og yngre politikere, for de trenger så altfor mange år på seg til å forstå at ikke alt de forfekter er slik de trodde i sin ungdommelige entusiasme. Deres tillit til lederne er fullstendig.

Hatten av for Andrew Neil - han gjorde et tappert forsøk, men ble til tider fullstendig overkjørt av Daveys talediaré. Neil ser ut for å nærme seg pensjonsalder, kanskje det var derfor han turte å vise litt mot? Davey fikk meg forresten til umiddelbart å tenke på "Yes, Minister" ;)

Noe liknende vil vi neppe se på NRK med det første :(

Men du verden så morsomt det ville ha vært å se et slikt program med deltakere som Benestad/Prestrud, eller kanskje helst Solhjell. Kan et lemen sprekke av redsel når dets univers trues?
Noen ganger er løgnen for stor til at man kan få øye på den.
Og når man ikke kan se at det er en løgn, velger man naturlig å tro på den.

Brattbakkallen

#2
Amatør1 skrev:
SitatFor første gang ser vi et intervju på BBC der utgangspunktet er skeptisk til klima-alarmismen. BBC-journalisten gjør en grei jobb med å maltraktere den britiske energiminister Ed Davey sine håpløse argumenter om "the vast majority of scientists agree" basert på John Cooks forlengst falsifiserte "studie" med de beryktede "97%".

Les først kommentarene på Bishop Hill, og se så YouTube-videoen under. Linken hos BH kan ikke sees utenfor UK.

Jeg gjorde det motsatte av hva du anbefaler i den siste linja i sitatet over.  Jeg synes denne Ed Davey fremstår som litt av en parodi, men det har kanskje noe med min alder å gjøre (1944-modell).  Andrew Neil synes jeg jeg gjorde en skikkelig god jobb. Han er nok en av den gamle journalistskole. Jeg synes ikke, som seoto er inne på over her, at han til tider ble overkjørt av Daveys "talediare". Davey overkjørte seg selv, han  og dumma seg ut, etter mitt syn. Jeg ble i hvertfall i bedre humør av å se dette innslaget.

Hva kan jeg si:   ;D.  Når får vi noe tilsvarende her i Norge?

BBK
Salige er uvirksomhedens timer.
Thi da arbeider vaar sjel.